maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 טיפים לאנשים רגישים שיעזרו לכם להתמודד עם החיים

  כולנו נבדלים זה מזה באופיינו, וזה מה שהופך את חיינו למעניינים ומגוונים כל כך. אחד מהדברים הרבים שמבדילים בין כולנו הוא רמת הרגישות שלנו למילים ומעשים של אחרים וגם לחוויות שהחיים מזמנים לנו בין אם ציפינו להם ובין אם לא. אלו שלוקחים דברים ללב ומושפעים מאירועים מסוימים הרבה לאחר שהם הסתיימו הם אנשים רגישים מטבעם שלעתים מתערערים ממה שקורה להם. עבור אותם אנשים שנוטים להיפגע רגשית ואף גופנית ממה שקורה סביבם, החיים יכולים להיות מלאים ברגעים מלחיצים שמונעים מהם לחיות חיים מאושרים. אם גם אתם מרגישים כך, מומלץ לכם לאמץ את 9 העצות החכמות האלו שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה עם אתגרי החיים.
 
טיפים לאנשים רגישים: אישה יושבת על חוף הים
 

1. הפסיקו לחפש אנשים או דברים שיתקנו אתכם

רגישות היא אינה מחלה גופנית שצריך לפתור אותה, אלא תכונת אופי שמשתנה בין אדם לאדם. אנשים רגישים במיוחד נוטים לעבד רגשות בצורה שונה מאחרים, אך אין זה אומר שמשהו לא תקין איתם. לכן, הדבר החשוב והראשון שעליכם לעשות אם אתם חלק מאותה קבוצה רגישה הוא להבין שאתם לא צריכים תיקון ל"פגמים" שלכם. כמו כל אדם אחר, עליכם לקבל את עצמכם כפי שאתם וללמוד כיצד להתמודד עם בעיות במקום לתת להן להשתלט עליכם ועל חייכם. ברגע שתבינו שאתם רגישים יותר מאחרים ושזה בסדר גמור, תוכלו להמשיך לחיות את חייכם ביתר קלות בלי להרגיש שמשהו לא תקין אצלכם. אולי תרגישו צורך לשנות פן כזה או אחר של אישיותכם וזה בסדר, אבל אל תגרמו לעולם הזה לשנות את מי שאתם לחלוטין אם אתם שלמים עם עצמכם.

2. הבינו שאתם לא רמאים

רגישות, כמו תכונות אופי רבות אחרות, היא בראש ובראשונה עניין של ביולוגיה, ואצל אנשים רגישים יש הולכה חשמלית והורמונלית שונה מאשר אנשים אחרים. למרות העובדה הזו, לחלקם קשה לקבל את העובדה שיש בהם רגישות שמתבטאת בצורה עזה בעניינים שנראים פעוטים בעיניי אחרים, והם אפילו מרגישים לפעמים כמו מתחזים ליד אחרים שלא מגיבים כמוהם. בנושא הזה אתם יכולים להיות רגועים – אתם לא מתחזים ולא מזייפים רגשות, אלא מגיבים אחרת מאנשים אחרים לאירועים שקורים לכם. גם אם לעתים התגובה שלכם תיראה מוגזמת בעיניכם או בעיניי אחרים, אם היא אמיתית עבורכם אז היא אמיתית. אתם לא מתחזים ולא מזייפים רגשות, אלא פשוט מגיבים אחרת מאנשים סביבכם.
טיפים לאנשים רגישים: אישה עומדת מול הים

3. חפשו אנשים דומים לכם

אנשים בעלי רמת רגישות גבוהה מרגישים לעתים שהם מבודדים ולא מובנים על ידי החברה. לכולנו יש רגעים מסוג זה, ועל מנת שנוכל לפרוח ולהתקדם בחיינו, חשוב נהיה מוקפים באנשים שמבינים אותנו ואת האופן בו אנו מרגישים. אם אתם רוצים להצליח בחיים, גם אם זה נראה בלתי אפשרי לעתים, חפשו אנשים שדומים לכם באופיים אשר יוכלו להגיד לכם את המילים הנכונות שאחרים לא תמיד יודעים לבטא. חברתם של אנשים שמבינים את התחושות שלכם ויודעים לתת לכם מענה להתמודד עם דברים שהם עברו בעצמם יכולה לעזור במידה ניכרת הן מבחינת תחושת התמיכה, והן מבחינת ההתקדמות שלכם בתחומים שונים בחיים.
 

4. חפשו את החיובי בכל מצב, גם אם הוא חבוי

המוח שלנו הוא כלי אדיר שיכול להשפיע עלינו במידה ניכרת, אך גם אנו יכולים להשפיע עליו באופן שאנו רוצים. אם למשל תגידו לעצמכם בכל פעם מחדש שהעולם הוא מקום מסוכן, המוח שלכם יחפש בכל הזדמנות הוכחות לכך. אם זה המצב, מדוע לא לנצל אותו לטובתכם? במקום לחפש את השלילה או להאמין שהיא קיימת בכל מקום, אמרו לעצמכם דברים חיוביים והמוח שלכם כבר יעשה את השאר העבודה ויציג אותם בפניכם. באופן הזה אתם תמצאו את עצמכם מגיבים בצורה פרופורציונית לאירועים שקורים לכם ולא לוקחים אותם קשה מדי, כפי שקורה לאנשים רגישים במיוחד.
טיפים לאנשים רגישים: תקריב על אישה שמביטה החוצה מהחלון

5. הפכו את הרגישות שלכם לכלי שימושי

רגישות יתרה היא תכונה שמביאה לתחושות של תסכול לעתים מפני שאנשים בעלי אופי שכזה יכולים לראות דברים בצורה עמוקה ומדויקת יותר מבעלי רגישות נמוכה. הראייה הזו עלולה להוות מכשול, אך גם לשמש אתכם בצורה נפלאה בחיים אם תדעו לנתב אותה נכון. עם ראייה רגישה וכוללנית, תוכלו לבחון מצבים לעומק, לראות אותם מכל הזוויות ולמצוא פתרונות לבעיות בצורה מהירה הרבה יותר מאנשים אחרים שלוקח להם זמן לראות את אותם הדברים שאתם רואים. לא רק שתוכלו להשתמש בתכונה הזו כדי להתמודד עם החיים בצורה יעילה, אלא גם כדי להכיר את עצמכם לעומק ולהעריך את עצמכם כמו שאתם.

6. היו רגישים גם לעצמכם

תכונה נפלאה נוספת של אנשים רגישים היא היכולת להרגיש הזדהות וחמלה עמוקה כלפיי הסביבה שלהם. היכולת הזו מאפשרת להם לסייע לאנשים סביבם ולקבל אותם כפי שהם, אך למרבה הצער זה לא כך בכל הנוגע לאופי שלהם עצמם. אנשים רגישים במיוחד נוטים לבקר את עצמם בצורה חמורה ולא לסלוח על דברים שלאחרים הם היו מוחלים עליהם. כדי שתוכלו להתמודד עם החיים ומה שהם מזמנים לכם בצורה טובה, חשוב שתדעו להפסיק את הביקורת העצמית על ידי התמקדות בתכונות החיוביות שלכם או בעיסוקים שמעניינים אתכם. אם אתם מוצאים את עצמכם עם מחשבות שליליות, פשוט ענו להן בחזרה בצורה בטוחה ואדיבה כלפיי עצמכם. זה מגיע לכם.
טיפים לאנשים רגישים: גבר יושב על מזח מול הים

7. הציבו גבולות בריאים, לא חומות רגשיות

אין זה סוד שאנו חיים בחברה שדוגלת בהתגברות על קושי בכל מחיר, אפילו על ידי נטילת תרופות שלא תמיד עושות לנו טוב. העמדת פני גיבורים אינה תורמת לחיים בריאים, ויתרה מזאת – היא גורמת לנו לכסות את הבעיות שלנו בפנים מחייכות במקום לפתור אותן. בקרב אנשים רגישים זה מתבטא בבניית חומות רגשיות שנועדו להגן מפגיעה חיצונית או ביצירת דרמה לא נחוצה כדי לכסות על הבעיה האמיתית. הקמת חומות כאלו לא תתרום לכם מפני שבדרך אתם עלולים לפספס דברים ואנשים חשובים, ולכן מומלץ לנקוט בגישה מעשית ועדינה יותר. במקום להיחסם רגשית כדי לא להיפגע, הגדירו לעצמכם גבולות שאתם לא מוכנים שאתם או אחרים תעברו אותם, ודבקו בהם בכל עת. אם אתם מרגישים לא נוח במצבים חברתיים מסוימים, סרבו להם בפעם הבאה שאתם מוזמנים להשתתף בהם למרות תחושת האי נעימות שוודאי תחוו, והסכימו להצעות אחרות שיגרמו לכם להרגיש טוב עם עצמכם ועם חייכם.

8. הקשיבו לגופכם – הוא קשור קשר הדוק לנפש

אצל כולנו הגוף והנפש קשורים זה לזה בקשרים הדוקים, כשאירועים חיצוניים משפיעים על הלך הרוח שלנו ופעמים רבות גם על מצבנו הגופני. הקשר הזה חזק פי כמה בקרב אנשים רגישים שחווים את החיים בעוצמות גבוהות אשר יכולת להוביל לתגובה גופנית חזקה. לכן, חשוב שתהיו קשובים לגופכם ואל תדחקו בעצמכם לעשות דברים שלא עושים לכם טוב, אפילו אם זה כרוך בוויתור על עזרה לאחרים. אם גופכם מרגיש הלם, הוא יבטא את זה היטב, ועליכם להקשיב לו, לקחת הפסקה ולאפשר לעצמכם להחלים לפני שתמשיכו הלאה.
טיפים לאנשים רגישים: אישה עומדת מול הים

9. הקנו לעצמכם הרגלי חיים בריאים

שגרה היא משהו שהוא חשוב במיוחד עבור אנשים רגישים ששינויים בתחומים שונים, כמו תזונה ופעילות הגופנית, משפיעים עליהם בצורה חזקה במיוחד. על מנת שתוכלו לנהל את הימים שלכם בנעימות ולא להילחם ברגישות הנפשית והגופנית שלכם, בדקו מה מתאים לכם, אילו הרגלים עושים לכם טוב ואילו מזיקים לכם. אם אתם שמים לב שיש מזונות שעושים לכם רע, צמצמו את הצריכה שלהם. אם אימון של למעלה מ-20 דקות לא מיטיב עמכם, אל תדחקו בעצמכם. ככל שתתאימו את חייכם לאופייכם ולא להיפך, תוכלו לשגשג בצורה שלא תיארתם לעצמכם ולהפוך את הרגישות שלכם לנקודת חוזק.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: