maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 טיפים שיעזרו לכם להימנע מתחושת חרטה ולהתמודד איתה

  דמיינו לעצמכם את המצב הבא: אתם ובן או בת הזוג שלכם אוהבים כלבים, ואחרי שדנתם בנושא החלטת לאמץ כלבלב מתוק. בתחילה התרגשתם מכך שיש לכלבלב הקטן אנרגיות אינסופיות ושהוא לא מפסיק לרצות לשחק, אך אחרי כמה ימים ההתרגשות הזו נעלמה, משום שהכלבלב התחיל ללעוס את זוג הנעליים האהוב עליכם וגיליתם שלא כל כך קל להרגיל אותו לעשות צריכים בחוץ. מהר מאוד אתם מתחרטים על ההחלטה לאמץ כלב וכנראה שתרגישו ככה במשך תקופה ארוכה למדי. זוהי כמובן רק דוגמה וחרטה יכולה לתפס צורות רבות: תחושת אובדן אחרי סיום מערכת יחסים, תסכול כשמסלול הקריירה לא מתקדם כצפוי או עצב אחרי שגיליתם שהתייחסתם לבן אדם מסוים בדרך שלא הייתה צודקת. אך לא משנה מה מקור החרטה שלכם, מומלץ שתלמדו כיצד להתמודד עם התחושה הזו בדרך הנכונה בעזרת 7 הטיפים הבאים, על מנת שתוכלו לעלות בחזרה על הסוס, להמשיך בחיים ולעשות החלטות נכונות מכאן ואילך.
 
גבר מחזיק את ראשו השמוט עם כף ידו
 

1. אם אין שום דבר שאתם יכולים לעשות – שחררו

אנשי עסקים ויזמים מוצלחים יודעים שניצחון כולל הפסדים רבים. ההפסדים הללו יכולים לכלול עסק כושל, פשיטת רגל ואפילו שערורייה אישית שנחשפה לציבור. לא משנה מה המקרה, האנשים האלה למדו לשחרר את המחשבה על הכישלונות שלהם ולהמשיך הלאה אל עבר הניצחונות. אם הם היו מקדישים את זמנם ומרצם לכל החלטה שעשו אשר הובילה לכישלון, הם היו מאבדים את המוטיבציה שלהם ליזום, ליצור ולהתקדם. כדי שאתם תוכלו להצליח בחייכם, עליכם ללכת בדרכם ולהפסיק להתחרט על החלטות שעשיתם לפני חודש, שנה או עשר שנים. אם אין משהו שביכולתכם לעשות בנוגע אליהן – שחררו אותן.

2. אל תאשימו את עצמכם יותר מדי

האמונה הרווחת גורסת כי קל לנו יותר לסלוח לאחרים מאשר לעצמנו. לרוע המזל, זה גם אומר שקל לנו יותר להאשים את עצמנו על דברים שהיינו מוותרים עליהם לאחרים. ניקח לדוגמה מקרה שבו עשיתם תאונה קטנטנה עם האוטו, ואתם מאמינם שהאשמה היא עליכם. האם אתם בטוחים ב-100% שאתם האשמים? יתכן שתנאי האור או מזג האוויר השפיעו על התאונה? אם התאונה כללה רכב אחר, יתכן שחלק מהאשמה נמצא גם אצל הנהג השני? ברגע שתהיו מודעים לנטייה הפסיכולוגית שלנו לקחת על עצמנו כמה שיותר אשמה כשאנחנו מאמינים ששגינו, תתחילו לראות את התמונה המלאה בצורה ברורה יותר.

3. למדו מהטעויות שלכם

קל מאוד לתת לחרטה לפגוע בתחושת האושר שלנו ולנפץ את חלומותינו. עם זאת, יש דרך אחרת להתמודד איתה; במקום להתבוסס בתחושת החרטה, עדיף שתנסו להבין מה בדיוק השתבש בדרך שבחרתם על מנת שתוכלו ללמוד מכך להבא. לדוגמה, אם פרסמתם משהו שטותי או מביך ברשת חברתית ואתם מפחדים מכך שזה ישפיע על הקריירה שלכם אך לא מצליחים למחוק את זה, עליכם לקחת צעד אחורה ולהודות בכך שעשיתם טעות בעבר. בעוד שלא תוכלו למחוק את אותה טעות, בהחלט תוכלו ללמוד ממנה. מעתה ואילך תוכלו לפרסם דברים ברשתות החברתיות באופן מודע יותר ולהפעיל שיקול דעת טוב יותר לפני שתעשו זאת.
צללית של אדם שעומד מול לוח ועליו מצויירים חצים הפונים לכיוונים שונים
 

4. בחרו לתקן את השגיאות שלכם

ככל שעוברות השנים יש יותר סיכוי שנחווה חרטות על דברים שעשינו בעבר, בתקופה בה היינו צעירים יותר וחכמים פחות. אחת הסיבות לזה נובעת מכך שככל שאנו מתבגרים, קשה לנו יותר לתקן את השגיאות שעשינו, מה שעלול לגרום לחרטה להתנפח ולהתעצם עם הזמן. על כן חשוב לטפל במקורות החרטה ללא דיחוי, ברגע שאנו מתחילים לחוש אותה עולה במחשבותינו. נאמר למשל שלקחתם ספר מספרייה לפני מספר שנים ומעולם לא החזרתם אותו. כעבור תקופת זמן ארוכה התחלתם להרגיש רע, אך תוכלו להיפטר מהתחושה הזו בעזרת פעולה פשוטה; החזירו את הספר לספרייה, ואם איבדתם אותו, תוכלו פשוט לתרום לה ספר חדש. תיקון השגיאות שביצעתם בחייכם כמה שיותר מהר, עוזר לכם להשתחרר מחרטה בקלות רבה יותר ממה שאתם חושבים. נסו בעצמכם ותיווכחו.

5. שפרו את יכולת קבלת ההחלטות שלכם

מדי יום עלינו לעשות אינספור החלטות, מהרגע שבו אנו בוחרים מה ללבוש בבוקר ועד שאנחנו מחליטים מה לאכול לארוחת הערב. ההחלטות שצוינו הן קטנות ובדרך כלל לא משמעותיות מבחינת חרטה, אך ישנן החלטות חשובות יותר בחיים כמו למשל עם מי נבחר להתחתן, איזה מסלול קריירה נבחר ואיפה נקנה בית. פעמים רבות אנחנו עושים החלטות עבור רווחתם של אחרים, אך אם תתרגלו לעשות החלטות שיועילו לכם, אתם תשפרו את יכולת קבלת ההחלטות שלכם. זה מתחיל בדברים הקטנים, כמו למשל לבחור לאכול לארוחת הערב משהו בריא, או בבוקר ללבוש בגד שמרגיש נוח על פני בגד שנראה מרשים יותר בעייני אחרים. זה ישנה את הדרך שבה אתם ניגשים להחלטות אחרות וגדולות יותר.

6. שחררו רגשות שליליים על ידי כתיבת מכתב לעצמכם

יתכן שעשיתם משהו בעבר שאינכם גאים בו, ושהיום עלול אפילו להרתיע אתכם רק מעצם המחשבה עליו. דרך אחת שתעזור לכם להשתחרר מההרגשה המעיקה שההחלטה הזו השרתה עליכם, היא לכתוב לעצמכם מכתב. לא מדובר בסתם מכתב, אלא במכתב אישי ועמוק שבו אתם מתארים את החרטות הגדולות ביותר שלכם בחיים, ומה אתם חושבים שהיו הסיבות להחלטות שהובילו אליהן. לדוגמה, אתם יכולים לרשום משהו בסגנון: "אני מתחרט על כך שהתייחסתי לצוות שלי בצורה מתנשאת מדי – הם לא עשו שום דבר שזה הגיע להם, ואני רואה כעת כמה טעיתי בגישה שלי; היא נגרמה בעקבות חוסר ביטחון עצמי שהיה לי וחוסר אמון בצוות שעבד תחתיי".
איש מחזיק דף נייר ועט, כשעל הדף כתובה שורה אחת של מילים

7. למדו איך להימנע מחרטות בעזרת "מבחן ערש הדווי"

אם אתם רוצים להימנע מחרטות באופן מוחלט, אתם יכולים לעשות זאת בעזרת מבחן קטן שתערכו לעצמכם, במהלכו תשאלו את עצמכם אם הייתם מתחרטים על בחירה מסוימת שאתם עומדים לעשות, כשתגיעו לערש דווי. התשובה שתקבלו תדריך אתכם אל הדרך שאתם רוצים לבחור, אך חוששים ממנה, אולם הדבר האמיתי שעליכם לחשוש ממנו הוא תחושת החרטה. זכרו שהחרטה הגדולה ביותר מגיעה לאו דווקא מכישלון, אלא מכך שלא ניסינו כלל. לא משנה עד כמה הדרך הנכונה נראית קשה או מפחידה, ההחלטה ללכת עליה תגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב בהמשך החיים, ואתם לא תתחרטו על כך שניסיתם אותה.

למרות שחרטה היא הרגש השני הנפוץ ביותר אחרי אהבה, יתכן שמעולם לא הקדשתם לה את המחשבה שהיא דורשת מכם, וכעת הגיע הזמן לשנות את זה. בעזרת הטיפים שהכרתם בכתבה תוכלו למגר את התחושה הזו על ידי ביצוע בחירות חכמות שמועילות לנפש שלכם, מעתה והלאה.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: