maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 טיפים פשוטים, קלים ליישום ויומיומיים לחיים מוגשמים!

 כולנו מתמודדים עם מהמורות הנובעות מן הדרך בה אנו תופסים את עצמנו ואת האירועים השונים שאנו חווים. לרוב, אנו נוטים להסתכל על אותם "מכשולים" כמעין גורל שאינו בר שינוי, עם זאת, הזווית באמצעותה אנו מפרשים את החוויות השונות, היא בסופו של דבר, מה שיהפוך למציאות האישית שלנו. אל תניחו שהיכולת לחוות את החיים באופן חיובי ומלא היא מנת חלקם של מתי מעט, כי זוהי זכותו של כל אחד ואחת מאתנו. אז אם נתקלתם בקשיים, הטיפים הבאים יאפשרו לכם להפיק את המיטב מכל מצב ולחיות את החיים שמגיעים לכם!
 
אנשים קופצים על חוף ים
 

1. הכירו בפחד שלכם כמניע להצלחה

אין זה סוד שהפחד הוא שמונע מאתנו לחיות את החיים במלואם. ללא הפחד, היינו יכולים להוביל שינויים בקריירה, במערכות יחסים ואפילו להגשים חלומות ישנים. לפיכך, אחד הצעדים הבסיסיים בדרך להגשמת המטרות שלנו, מתחיל בשינוי הפרשנות של מהו "פחד". אין צורך להתכחש אליו, אלא להכיר בו. במקום לראות בו מכשול, הגדירו אותו כמקור אנרגיה, כאתגר. נסו לרשום לעצמכם את הפחדים שליוו אתכם במהלך היום והתאימו להם פתרונות ויעדים. בדרך זו, תכוונו את עצמכם אל הנתיב הנכון ותשיגו תוצאות מדהימות.

2. הטעינו את עצמכם עם בטחון עצמי בכל בוקר מחדש בשיטת המראה

היכולת שלנו, מדי יום, לתפוס את האני הפנימי באופן חיובי ולהאמין בעצמנו יכולה לעשות את כל ההבדל באשר לפרשנות שאנו מעניקים לחיים. למעשה, בטחון עצמי גבוה הוא הבסיס דרכו ניתן להגיע לצמיחה אישית חיובית, ומכאן השמיים הם הגבול. את הביטחון העצמי ניתן לבנות בקלות בעזרת תרגיל בוקר קצרצר אחד שתבצעו פעם היום מול המראה: עמדו מול עצמכם, יישרו את הגב, קחו נשימה עמוקה והסתכלו לעצמכם בעיניים. חייכו חיוך קל ואמרו לעצמכם בקול את הדברים שאתם רוצים להשיג. השתמשו בהצהרות חיוביות דוגמת "אני מאמין בעצמי שאוכל", "אני יכול לעשות". הקצו לתרגיל 5 דקות ביום ותרגישו את ההבדלים כבר בטווח הקרוב.
אישה מחייכת וצופה לאופק
 

3. היו פתוחים להכרה עצמית

החיפוש האינסופי אחר מימוש עצמי ומטרת חיים אמתית הוא אחד הגורמים המובילים לתחושת מרירות ותסכול בקרב אנשים רבים כאשר במרבית הפעמים, הנטייה היא לפרש את יעדיהם בקריירה בה הם בחרו, בכמות מעגל החברים, ברכוש ועוד. במקום זאת, נסו לגלות את הטבע שלכם ולהבין מה באמת גורם לכם אושר. ערכו יומן בו תתעדו את התחושות שפעילויות שונות הסבו לכם: מה עשיתם, האם נהניתם והאם הרגשתם סיפוק, כך תגלו עיסוקים חדשים. לפעמים אנו חיים את חיינו באופן כה רובוטי ותבניתי עד שאנו שוכחים להכיר בחשקים האישיים שלנו.
 
4. קבלו את הרגשות שלכם כפי שהם
ילדים נוטים להיות מאושרים יותר כיוון שהם מקבלים את כלל רגשותיהם מבלי לשפוט. ילד עשוי לבכות רגע אחד ורגע אחריו לחייך ולהניח את המשקעים מאחוריו, אך ככל שאנו מתבגרים, אנו נוטים לקבל את רגשות האושר והשמחה כמובנים מאליו ואת הרגשות השליליים כ"לא נורמליים". שאלות דוגמת "מדוע אני עצוב?" ו-"למה זה מגיע לי?" נובעות מתוך התחושה שאין זה מצב רגיל, מעצימות את הרגשות השליליים ומעניקות להם משך חיים ארוך יותר. במקום זאת, קבלו את כל הרגשות בברכה, הניחו להם להישאר ובאותה המידה הם היו סמוכים ובטוחים שהם גם יחלפו.
שני אנשים מנגנים על גיטרה מול שקיעה

5. הפנימו שהשלמות היא חוסר השלמות

אנו נוטים לדמיין את החיים האופטימליים בתור איזון מושלם, איזון המשלב בין שלל המחויבויות השונות לבין הרצונות האישיים שלנו. עם זאת, פעמים רבות אנו לא מצליחים להכניס את החלקים השונים של החיים אל תוך נוסחה אחת מושלמת, אבל רגע לפני שתלקו את עצמכם על כך, קבלו את חוסר השלמות כשלמות בפני עצמה. בפעם הבאה שאתם חווים חוסר שביעות רצון מיום שלא הלך כשורה, אמרו לעצמכם בלב 3 חוויות חיוביות שהפכו את היום הזה למועיל, זה יכול להיות הישג גדול וזה יכול להיות גם חיוך קטן שאדם העלה על פניכם. זכרו שזוהי הפרשנות האישית שבונה את המציאות שאנו חווים ולהענקת פרשנות חיובית יש הכוח להעשיר את חיי היומיום, גם אם הם לא מושלמים.
 
6.נצלו הזדמנויות ללמוד עוד
באמצעות הסקרנות והלמידה אנו אוספים תובנות מן היומיום ומעצבים את אורח חיינו ואת הדרך בה אנו תופסים את האירועים השונים שאנו חווים. לפיכך כדאי לכם לאמץ צורת מחשבה שמציגה את החיים כמעין הרפתקה, ופתחו את עצמכם בכל יום לאופקים חדשים. ההתבוננות על האירועים השונים והיכולת שלכם ללמוד ממנה על צדדים חדשים בעצמכם, היא כלי נהדר להגיע לרמה גבוהה של מודעות עצמית. תרגלו, פעם בשבוע, כתיבה מסכמת של החוויות השונות שעברתם ונסו להפיק לקחים ותובנות פנימיות.
אישה עומדת מחייכת ליד צוק ומרימה ידיים

7. שימו את עצמכם במרכז

אנשים רבים נוטים לבצע בחירות שנובעות מתוך הרצון לרצות את האחר על חשבון העצמי, וכתוצאה מכך פוגעים באיכות חייהם וביכולתם לממש את מלוא היכולת שלהם. אין זה אומר שכעת עלינו לזנוח את ערכי העזרה לסובבים אותנו, אך בכוחו של הרגל זה לגרום לנו לשים את עצמנו תמיד במקום השני. במקום זאת, מקמו את עצמכם בראש סדר העדיפויות ואם יש בכך צורך, אפילו אמרו זאת לעצמכם. טכניקה זו אמנם דורשת מודעות עצמית גבוהה המבוססת על תרגול אך זכרו שלשאלות הללו כוח עצום. דרך ההבנה שנובעת מהתשובות לשאלות האלו תזכו להגשים את שאיפותיכם ורצונותיכם.

8. האמינו שהחיים יביאו אתכם למקום אליו אתם דוחפים

פעמים רבות אנו נוטים להרים ידיים ולוותר על היעדים שהצבנו לעצמנו מתוך תחושת הפחד שנובעת מחוסר הוודאות לגבי העתיד המעורפל. התחושות שמלוות אותנו מתאפיינות בתשוקה לחזור אל אזור הנוחות, אזור בו הוודאות היא מצב קיים ומוכר. במקום לעשות זאת שאלו את עצמכם: "האם טוב לי במצבי הנוכחי או שמא יתרונו היחיד הוא שאני מכיר אותו ויודע כיצד להתמודד אתו?". החליפו את ספקותיה של אי הוודאות בתחושת החלטיות וביטחון שהחיים יביאו אתכם בדיוק למקום ליעד אליו אתם שואפים. התוצאות כבר ידברו בעד עצמן.
אישה יושבת ישיבה מזרחית מול צוק ונהנית מהנוף

9. ראו בעצמכם את האפשר ולא רק את הקיים

ההכרה ביכולותינו הגבוהות מצד אחד ובמגבלות השונות שלנו מצד שני יכולה לספק לנו תחושת נוחות חשובה אך עם זאת, לא פעם הנוחות הזו מהווה חסם רגשי שמונע מאתנו חיים מוגשמים ומלאים. הרי כמה פעמים גיליתם כישרון חדש שלא ידעתם על קיומו או שביטלתם על הסף ניסיון לעשות משהו חדש? הוציאו את עצמכם מאזור הנוחות והגדירו את יכולותיכם מחדש, רשמו לעצמכם באילו תחומי עניין אינכם חשים בטוחים והתנסו בהם. בדרך זו תצליחו לבטל מכשולים רגשיים שנבעו אך ורק מתוך חוסר אמונה עצמית ותפרצו מחסומים שמנעו מכם לחוות את החיים במלואם.

10. חפשו לעצמכם עוגן

לסיום, כולנו חווים משברים מפעם לפעם והכי חשוב לדעת לזהות את הסערה הבאה ולהבין מתי להטיל את העוגן עד יעבור זעם. צרו לעצמכם עוגן שכזה בעזרת שימוש במילים חיוביות. אם אתם מרגישים חלשים או חסרי אנרגיה ומוטיבציה, הזכירו לעצמכם שמדובר בסערה רגעית ובסופו של יום גם היא תחלוף. אפשר גם ליצור מרחב סטרילי בבית אותו תגדירו כמקום בו אתם נרגעים, זו יכולה להיות הכורסה האהובה, המרפסת ואפילו חלקת דשא בפארק ציבורי. הידיעה שיש לכם עוגן לעת צרה תוסיף לתחושת הביטחון שלכם ותאפשר לכם להפיק את המיטב מהחיים בקלות רבה יותר.

מקור: 1, 2, 3, 4, 5

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: