maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

13 המלצות לחיים מאושרים יותר

המכשול הגדול ביותר שעומד בינינו לבין האושר והשלווה הפנימית שלנו הוא במידה רבה אנחנו בעצמנו. המוח שלנו הוא הכלי החזק ביותר שעומד לרשותנו, אך הוא גם עלול להיות הגורם המרכזי שמפריע לנו להיות מאושרים בגלל צורות חשיבה שגויות ודרכי פעולה שניתן לשפר. לפניכם 13 המלצות שיסייעו לכם לשפר את התפיסה ודרך החשיבה שלכם ולמנוע מכם להציב לעצמכם מכשולים ברדיפה אחר הדבר שחשוב לנו יותר מכל. זה הזמן לשאול את עצמנו את השאלה הקשה והחשובה – האם אנחנו מונעים מעצמנו להיות מאושרים?

כללים לחיים מאושרים
 

 

1. הבינו שאין זמן טוב יותר מעכשיו

השקעה במטרות שאתם מבקשים להשיג היא הפעולה המשתלמת ביותר שאתם יכולים לעשות ולכן כשעומדת בפניכם משימה חשובה – עכשיו זה הזמן המושלם לבצעה. קל ומפתה מאוד לדחות משימה למחר או לעוד שבוע וחודש, עד שלבסוף היא נשכחת, אך ככל שתקדימו לממש את השאיפות שלכם, כך תוכלו ליהנות מתוצאותיהן לזמן ממושך יותר. זכרו שהזמן שיחלוף לא יהפוך את התהליך לפשוט יותר אלא רק יקשה עליו.
 

2. התנהגו בהתאם לדרך שבה הייתם רוצים להרגיש

אנחנו כבר יודעים מזמן ש"מחשבה יוצרת מציאות" זה לא סתם עוד ביטוי שחוק. היום כבר ידוע לכל שלצורה שבה אנחנו מתנהגים יש השפעה רבה על התחושות הפנימיות שלנו. כשהאנרגיות שלכם נמוכות ואתם רוצים לשפר את מצב הרוח – פשוט נסו לחייך יותר ולשמוח, בהתחלה זה ירגיש לכם מאולץ אבל עם הזמן תרגישו שההתנהגות שלכם כלפי חוץ מקרינה גם על התחושות הפנימיות שלכם.
 

3. קבעו שפעילות גופנית אינה נתונה למשא ומתן

במקרים רבים אנחנו מתפתים לדחות פעילות גופנית כי אנחנו מאמינים שאנחנו לא במצב הרוח הנכון לאימון, אך האם קרה לכם פעם שהתאמנתם והתחרטתם על זה כי לא הייתם "במצב רוח טוב"? ברוב המקרים התשובה לשאלה הזאת היא שלילית, והאימון דווקא ישפר את מצב הרוח וירומם את האנרגיות שלכם. 
 
כללים לחיים מאושרים
Ed Yourdon

 

4. צרו את דרך המדיטציה הפרטית שלכם

פירושה של מדיטציה הוא לא בהכרח טקס מסורתי מהמזרח הרחוק, אלא כל זמן שבו אתם יכולים לשבת עם עצמכם, להירגע ולהתנתק מכל המטרדים שמלווים אתכם בשגרת חייכם. נסו לפנות בכל יום זמן קצר שבו תנקו את המוח והנפש מכל בעיה ותתמקדו בעצמכם ובשלווה הפנימית שלכם. מדיטציה יכולה להתבצע גם דרך פעילות שאתם אוהבים ושמרגיעה אתכם כמו שחייה, הליכה או סתם האזנה למוסיקה שאתם אוהבים.
 

5. כשההשראה לא מגיעה הביאו אותה בעצמכם

משפט ידוע ומוכר אומר ש"עם הרעב בא התיאבון" – תפיסה זו תקפה במידה רבה גם כשמדובר בהשראה ובמוטיבציה. כשעלינו להתחיל תהליך מסוים, קל מאוד להגיד לעצמנו שכדאי לנו לחכות עד לקבלת השראה או לפרץ של מוטיבציה שאמנם משפרות כל תוצאה, אך הן לא הכרחית להתחלת העבודה. אם תשקיעו מספיק בפעולה מסוימת ותבצעו אותה עם אהבה ונכונות - ההשראה כבר תדע להגיע בעצמה.
 

6. מצאו את מקור הכעס שלכם

כשאתם כועסים על בן אדם אחר אתם בעצם כועסים על המצב שאליו נקלעתם ביחד איתו ולא בהכרח עליו. כעס מהווה סימן להתמודדות חדשה או לבעיה שאנחנו לא בהכרח מוכנים להתמודד איתה והשלכתו על אדם אחר מהווה דרך קלה לברוח מהתמודדות עם הבעיה. הבנת המקור לכעס שלנו תסייע לנו לפתור את הבעיה, להפחית את המתח הנפשי ולמנוע את "זריקת" התסכולים שלנו על אנשים אחרים.
 
כללים לחיים מאושרים
Probably Okay

 

7. הפנימו את העובדה שיש לכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים

בריאות הגוף והנפש, מקום מגורים מסודר ומצב כלכלי סביר הם המרכיבים הבסיסיים שלהם אנו זקוקים כדי לשרוד. כשיש ברשותנו את כל אלה במידה מסוימת, זה אמור כבר להוות גורם ראשוני ומידי לאושר. כשאנחנו מתמקדים בכל הדברים הטובים שיש לנו במקום במה שאין, אנחנו כבר מצליחים להבין כמה ברי מזל אנחנו ולהפנים שכל המטרדים הקטנים שמסביב הם שוליים ויחלפו עם הזמן.
 

8. הוציאו את המונח "ריבוי משימות" מאוצר המילים שלכם

בניגוד למה שרבים מאתנו מעידים על עצמינו, המוח שלנו לא בנוי להתמקד בכמה דברים במקביל. ככל שתתמקדו בפחות מטרות, כך יוכל המוח שלכם להקדיש להן את מלוא תשומת הלב ולפעול להשגתן ביעילות רבה יותר. החליטו במה אתם מתמקדים ועשו הכול כדי להשיג את זה. כשתסיימו תוכלו להציב לעצמכם מטרה נוספת ולפעול למימושה.
 

9. אפשרו לעצמכם בריחה מושכלת מהמציאות

ההתעסקות בטלפון הנייד, צפייה בטלוויזיה או שיטוט באינטרנט מהווים בשביל רבים בריחה מהמציאות – פעולות אלו מונעות מאתנו לבצע דברים פרודוקטיביים ומעודדות אותנו "לכבות" את מוחנו לזמן מסוים, מה שיכול להיות מועיל לפעמים, אך במינונים קטנים. בכל פעם שאתם רוצים "לשרוף זמן" הכריחו את עצמכם לעשות משהו פרודוקטיבי, אבל שבמקביל לא ידרוש מכם השקעה רבה מדי. זה יכול להיות משחק חשיבה, קריאת ספר או בילוי זמן איכות עם האנשים החשובים לכם.
 
כללים לחיים מאושרים
gail

10. התייחסו לוויכוחים ככישלון שיש לטפל בו

ויכוחים הם סימן מובהק לטעות – גם אם אתם בטוחים שאתם צודקים, עצם ההגעה למצב של ויכוח עם אדם אחר מצביעה על כשל בתקשורת ועל חוסר יכולת לפתור את הבעיה בדרך מושכלת יותר. כשאתם מתווכחים עם אדם אחר אסור לכם להתעסק כלל בשאלה מי צודק, זה לא באמת מה שחשוב. נסו לנתח את המצב שנקלעתם אליו, הבינו כיצד הוא נוצר וחשבו על דרכים יעילות לפתור אותו. 
 

11. הבינו שלסביבה החיצונית השפעה מכרעת על הנפש

חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב מצאו שסביבה מלוכלכת ומבולגנת משפיעה על היכולת להתרכז ולעבד מידע. סביבה נקייה ומסודרת תתרום באופן ישיר להעלאת מצב הרוח שלנו, לחיזוק השלווה הפנימית ולהעצמת השקט הנפשי. יותר מכך, על אף הקושי וחוסר החשק, פעולת הניקיון עצמה אף משרה עלינו מיד אווירה של סיפוק ותוצאותיה מספקות רוגע וביטחון.
 
כללים לחיים מאושרים
Andwhatsnext

 

12. העלו את המשימות שאתם שונאים לראש סדר העדיפויות

הדרך היעילה ביותר להשגת מטרותינו היא להתחיל לבצע קודם כל את המטלות שאנחנו הכי פחות מעוניינים לעשות. התנגדות לביצוע משימה מסוימת מוכרחה להדליק אצלנו נורה אדומה ולאותת שיש כאן בעיה שעלינו לטפל בה בראשונה. הורדת הבעיה הזאת מעל ראשכם תאפשר מחשבה צלולה יותר והתגברות עליה תוביל להעלאת המוטיבציה בהמשך הדרך. 
 

13. השקיעו בהנאות הקטנות בחיים

הדברים הקטנים בחיינו הם אלו שבאמת משפיעים על האושר ועל החוסן הנפשי שלנו. נסו להקדיש בכל יום מעט זמן למה שגורם לכם להיות מאושרים, גם אם מדובר בחצי שעה בלבד – זה יכול להיות בילוי עם המשפחה או החברים, פעילות ספורטיבית שעושה לכם טוב או אפילו אכילה במסעדה שאתם אוהבים. אם תחשבו כל יום איך לבצע פעולה אחת קטנה שתגרום לכם להרגיש טוב יותר, תראו שלהיות מאושרים זה הרבה יותר קל ממה שרבים מאתנו מאמינים. 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: