maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

18 עצות שיעזרו לכם להחזיר את הסקרנות וההתלהבות לחייכם

 לפעמים אנחנו זקוקים לכמויות עצומות של כוח, השראה ורעיונות כדי להצית מחדש את ההתלהבות בחיינו, להיזכר בדברים שחשובים באמת ולחוש באהבה שקיימת בתוכנו. בתקופות קשות או כאלו שבהן אנחנו פשוט מרגישים שהזמן עצר מלכת אנחנו מבקשים לשוב ולחוש בהכרת התודה על הדברים בהם התברכנו, על הזמן היקר שחולף במהרה, ועל החיים שלנו - בהם אנחנו מבקשים להתאהב בחזרה. 18 העצות והטיפים הבאים יזכירו לכם מה חשוב באמת בשגרת חייכם, ממה כדאי לכם להימנע כדי לשמור על אנרגיה חיובית וממה כדאי להשתחרר כדי לעצור את הפחד. אם יש בכם אהבה, הכתבה הבאה תגרום לה להתעורר, למלא אתכם באנרגיות ולהחזיר אתכם לתקופות שבהן הרגשתם שמחים ומסופקים. 
 
כפות ידיים יוצרות צורת לב מול חוף ים
 

1. למדו לקבל מחמאות בפשטות, מבלי להקטין את עצמכם או לערער על כנות האדם שסיפק אותן. אנשים רבים נוהגים להגיב למחמאות שקיבלו בהסתייגויות כמו "זה עלה רק 50 שקל" או "זה דווקא נראה נורא היום", אך הדרך היחידה בה יש להגיב למחמאה היא באמירת "תודה".

2. הקציבו לעצמכם לא יותר מ-10 דקות בהן תתרכזו בכעס על מישהו או משהו שהרגיז אתכם או התייחס אליכם בגסות במהלך היום. לאחר הזמן הקצוב, שכחו מכך והמשיכו הלאה, תוך כדי שאתם זוכרים להתרחק ולהתעלם מן הגורם הבעייתי. אל תבזבזו את כל הזמן היקר שלכם באנרגיה שלילית שקיבלתם ממישהו אחר.  

3. קבלו את העובדה שהפחד ילווה כל תנועה ומחשבה בחייכם, ובכל פעם שתפעלו לשינוי, חשוב שתתרכזו בהנאה, ותתרכזו בלהשיג את השינוי המבוקש. הפחד יופיע בראשכם וינסה להניא אתכם מאותה פעולה, אך אסור שתתנו לו להשתלט עליכם. הביטו בו במבט מרוחק ובוחן ואל תנסו להפסיק לפחד, אלא הקפידו לעשות את המעשה שעליו אתם חושבים למרות החשש. 

זוג חבוק מול אגם בשקיעה

4. קבלו השראה מהעובדה שגם האנשים העשירים, המצליחים והמפורסמים ביותר מרגישים שהם צריכים עוד דברים בחיים ושמשהו חסר להם. העובדה הזאת, לא רק שהופכת אותם לאנושיים יותר, אלא מכניסה את ההישגים שלהם לפרופורציה ומביאה להבנה שחייו של אף אדם אינם מושלמים, ושלכל אחד מאיתנו יש רגעים של חוסר סיפוק.

5. אל תחששו לפרגן, ולהחמיא בנדיבות כאשר אתם מעריכים מישהו או את מעשיו. הכרה ביכולתו של האחר, איננה מורידה מהערך שלכם, אלא דווקא מרחיבה את לבכם ומשפרת את היחסים עם סביבתכם.  

6. צרכו אומנות שמעוררת בכם השראה, בין אם זה ספר, סרט או הצגה, בחרו בסיפורים עם דמויות שגורמות לכם לצעוד בנעליהן ולחוש  באנושיות הלא מושלמת שלהן, שמשחררת מעכבות ומעודדת לחיות את החיים האלה. 

אישה מתבוננת על ציורים במוזיאון, יושבת בגבה למצלמה

7. קבלו את העובדה שיהיו לכם גם תקופות וימים קשים בחיים מכיוון שהם אינם עומדים במקום, ובחלוף הזמן בוודאות נפגוש כאב, עצב,  כעס וכדומה. זכרו שכמו הכל, התחושות האלו זמניות והן חלק מובנה של החיים ושל כל התפתחות. 

 

8. זכרו שבזמנים קשים אתם יכולים לבכות, להישען על משפחה או חברים ולחוש המומים. לאיש אין זכות לבטל את הכאב שלכם, וזה כולל את עצמכם. אל תנסו להתעלם מהכאב אך גם אל תאפשרו לו להשתלט על כל הזהות שלכם

9. הפסיקו לנסות לפתור את הבעיות של הקרובים לכם ולייעץ להם כשהם לא מבקשים זאת. במקום זאת, הקשיבו היטב למה שמטריד את האהובים שלכם ופשוט אמרו: "אני רוצה להבין ואני כאן". תהיו מופתעים מרמת הפתיחות שתייצרו באמירת המשפט הפשוט הזה. 

שתי נשים עטופות בשמיכה, מחייכות אחת לשניה, מול נוף הרים

10. נסו לשמור על קשר עין ממושך תוך כדי שתיקה עם האנשים הקרובים לכם. ברגע שתצליחו לעבור את משוכת המבוכה הגדולה ואי הנוחות שבמצב האינטימי הזה, תגיעו לנקודה בה המתח יישבר, ותוכלו לראות עמוק יותר לנשמתו של הצד השני והשיח ביניכם ישתנה לטובה. 

11. לעולם אל תפתחו את התפיסה שאתם כבר יודעים הכל ואי אפשר להפתיע אתכם - אל תפסיקו להיות סקרנים. הרוח הצעירה שלכם תלויה ביכולתכם לגלות דברים חדשים שלא הבחנתם בהם בעבר, ותמיד להיות בצמיחה והתעניינות.

12. שחררו את עצמכם מהחשש התמידי ממה שאנשים יגידו עליכם וקחו בחשבון שאף אדם לא מבזבז את הזמן שאתם מבזבזים בלחשוב על מי אתם, מה עשיתם ואיך אתם נראים. זכרו שגם האדם שנראה הביקורתי והמפחיד ביותר, הוא אדם בשר ודם כמוכם, ובדיוק כמוהו, גם לכם יש זכות לחיות, לחלום, להשתחרר.

שתי נערות משוחחות מאחורי גבה של נערה אחרת

13. עשו משהו קטן או גדול שיגרום לכם לחוש גאווה בעצמכם מדי יום. תנו למישהו להתקדם בתור לפניכם, או אפשרו לאדם מבוגר לשבת במקומכם בנסיעת האוטובוס, ענו בחביבות למייל כועס שקיבלתם וכן הלאה. הדברים הקטנים האלה יצטברו יחד לתוך המהות שלכם ואתם תהפכו למישהו שאתם שמחים וגאים להיות

14. הפגינו אכפתיות והתלהבות לגבי הדברים שקרובים ללבכם, מסעירים ומעניינים אתכם, ואל תנסו להיראות אדישים ומרוחקים כדי לשמור על תדמיתכם. שחררו את עצמכם מנטל החשיבות העצמית, הסלידה התמידית והמבט היודע-כל ופשוט הראו את הרגש שקיים בכם.

15. אמנו את עצמכם לקבל חולשות של אחרים כדי לקבל את החולשות של עצמכם. כאשר אתם נמצאים בחברת משפחה, חברים או בני זוג, וחשים חוסר נוחות או כעס ממי שהם וחושבים על דרכים לשנות אותם, נסו במקום זאת לקבל את החולשה שלהם בחמלה, הבנה או סליחה, גם אם אינכם מסכימים איתה וכל עוד היא איננה גורמת לכם כאב אמיתי. 

שני בחורים יושבים על סלע בחוף ים

16. נסו לפצוח בשיחה עם אדם לא מוכר פעם אחת לפחות בשבוע, בין אם זה המוכר בחנות, או עובד מהמשרד לידכם. רעננו את הזיכרון  שלכם לגבי נוכחותם בעולם של אנשים שונים, מפתיעים ומעניינים שטרם פגשתם, ושאפילו מפגש קצר איתם יכול להרחיב את התודעה שלכם.

17. בחרו בפעילות גופנית שמתאימה לכם והפגינו אהבה, הכרת תודה ותשומת לב לגופכם. בין אם מדובר בפעילות תזזיתית ובין אם מדובר באימון קל, זה לא משנה - תחושת גופכם המרחף מעל האדמה בזמן ריצה, או הרגשת התארכות השרירים שלכם תוך כדי תרגיל מתיחות על מזרן – תגרום לכם להתאהב מחדש בעוצמה של הגוף שלכם. 

18. שמרו על הפתקים, המכתבים והברכות המרגשות שקיבלתם מאנשים לאורך חייכם מאירועים מיוחדים או אפילו בהודעת טקסט יומיומית שנשלחה לטלפון שלכם. המזכרות האלה ירוממו את רוחכם ויחזירו אליכם זכרונית טובים ביום מן הימים.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: