maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 עצות לחיים שיעזרו לכם להתמודד איתם בחכמה

  במהלך החיים אנו עוברים דברים רבים שאמורים ללמד אותנו על העולם וגם על עצמנו, אך זה לא תמיד קורה. לעתים מסרים מסוימים שאנו אמורים להבין לא תמיד נקלטים, או שאנחנו לא תמיד מצליחים לגלות את כל מה שעלינו לדעת. על מנת שכולנו נוכל להחכים קצת ולהסתכל על העולם בצורה בריאה יותר, חשוב גם שנבין גם כמה אמיתות אוניברסליות שיעזרו לנו להצליח בחיים ולהיות חכמים יותר כאשר אנו עומדים בפני מצבים מסוימים. 10 המשפטים שלפניכם יעזרו לכם להתמודד עם החיים בחכמה וילמדו אתכם כמה דברים שתמיד כדאי לזכור.
 
אדם הולך בשדה חיטה
 

1. "אם אף אחד לא רוצה לעשות זאת, אז אני אעשה את זה"

לעתים אנו נמצאים בסביבת אנשים שונים כאשר בפני כולנו עומדת משימה משותפת ומאתגרת. מרבית האנשים ייבחרו לתת למישהו אחר לבלוט בה מחשש שהם לא יצליחו במשימה, אבל בדיוק במקום הזה עומדת בפניכם הזדמנות פז. כאשר אתם צריכים להתמודד עם משימה מורכבת, כמו פרויקט בעבודה למשל שאחרים לא מעוניינים לקחת בו חלק, היו אלה שנעמדים ראשונים ומתנדבים למשימה. זה יאפשר לכם ללמוד דברים שלא ידעתם לפני כן ואולי גם לגלות כישורים שהיו טמונים בכם ויכלו לצאת רק במצבים כאלו.

2. "זה לא היה נורא כל כך"

כמה פעמים קרה שהייתם במצב מסוים שלא ידעתם כיצד הוא ייגמר ופשוט הרצתם בראשכם את התרחישים הגרועים ביותר? וכמה פעמים החששות הללו אכן התממשו? סביר להניח שהתשובה קרובה לאפס, שכן התרחישים הגרועים ביותר לא נוטים להתקיים בדרך כלל. כדי שלא תמנעו מעצמכם לנסות דברים שונים מתוך חששות לא הגיוניים, זכרו את כל הפעמים שטעיתם במחשבות השליליות ונסו לצלוח את הבעיות שעומדות מולכם בצורה הטובה ביותר. לא ניתן להימנע מבעיות בחיים, אך אתם בהחלט יכולים להחליט כיצד להגיב עליהן ולהבין שהדברים אף פעם לא נוראיים כמו שאנו חוששים שהם יהיו.
אישה קופצת על רקע שקיעה
 

3. "אני לא אספיק הכל היום, אבל כדאי שלפחות אתחיל"

דחיינות היא מחלה שרבים מאיתנו לוקים בה, ואחד התסמינים הוא תירוצים שאנו מספרים לעצמנו אשר מונעים מאתנו לעשות דברים שאנו מתכננים. חשוב להבין שלתכניות שלנו אין ערך כאשר אנו לא מבצעים אותן, ולא משנה כמה אנחנו חושבים עליהן או מתכננים אותן בקפידה. אפשר לשבור את מעגל הקסמים על זה על ידי פעולה פשוטה מאוד: בצעו חלק קטן של המשימה או התחילו אותה ברגע שאתם חושבים עליה. ההתחלה הזו תיתן לכם מוטיבציה להמשיך את המשימה בקלות, וגם תאפשר לכם למחוק כמה דברים מרשימת המטלות שלכם.

4. "אני צריך להתמקד פחות במילים ויותר במעשים"

כולנו מכירים אנשים שאוהבים להתרברב במעשים ובהישגים שלהם במחשבה שזה ירשים את מי שסביבם, אך זה בדרך כלל לא קורה... זה אמנם נחמד לציין את המעשים וההישגים שהגעתם אליהם, אך אל תתרברבו בהם שכן זה לא תורם לכם במאום. מעשים שמבוצעים בלי הרבה רעש וצלצולים מוערכים יותר מאלו שמתרברבים בהם, ובאופן הזה גם תוכלו להתמקד במטרה בדרך הטובה ביותר ולא להיות מוסחים מהתהילה הסופית שרק תבלבל אתכם לאורך הדרך.
שולחן עבודה

5. "אסור לי להסתמך תמיד על דעות של אחרים"

עצות של אנשים הקרובים אלינו עוזרות לנו להגיע להחלטות, אך בסופו של דבר הדעה שלנו חשובה יותר מהכל, מפני שאנו אלה שצריכים לחיות את חיינו ולשאת בתוצאות של מעשינו. השתדלו לא לבקש עצות בכל צעד ושעל בגלל חששות או כי אתם לא מצליחים לגבש עמדה, ובמקום זה תנו לעצמכם כמה שעות או כמה ימים כדי למצוא פתרון שיתאים לכם בהחלטות מורכבות במקום לרוץ ישר לאחרים על מנת לקבל עצות מהם. הדעות שלהם אמנם חשובות לעתים, אך במרבית הפעמים עדיף לסנן אותן ולהקשיב לחושים שלכם כדי לחפש מוצא לפי המידע שיש רק בידיכם.

6. "אני חייב להוכיח את עצמי"

פעמים רבות, כאשר אנשים אומרים לנו שאנו לא מסוגלים לעשות משהו, נדלקת בנו אש שמדרבנת אותנו להוכיח להם שהם טועים. זה אמנם נשמע מעט ילדותי, אך חוסר האמון של אחרים בנו הוא בעצם כלי מוטיבציה חזק שיכול לעזור לנו להניע את עצמנו ולהראות שאנו מסוגלים לעמוד באתגרים בניגוד למה שחושבים עלינו. אז בפעם הבאה, במקום לשקוע בכעס כאשר אנשים סביבכם מטילים בכם ספק, השתמשו ברגש הזה כדלק וחומר הנעה לבצע את מה שאתם רוצים לעשות על הצד הטוב ביותר.
איש מטפס על דופן הר

7. "התוצרים של הפעולות שלי הם אמנם לא מושלמים, אך הם הכי מתאימים עבורי"

כאשר אנשים מסוימים עומדים בפני מטלה או משימה, הם מתחילים במירוץ לשלמות כדי לבצע אותן ללא רבב. לא רק שזה גוזל אנרגיות וגורם למתחים, אלא גם בלתי אפשרי במרבית המקרים. ההתמקדות על תוצאה סופית מושלמת רק מסיטה אתכם ממנה, כי בדרך יש יותר סיכוי לנפילות מאשר במקרים בהם הציפיות שלנו מציאותיות יותר. כאשר אתם עומדים להתחיל מטלה חדשה, התמקדו בביצוע שלה בצורה הטובה ביותר שאתם מסוגלים לה ולא לפי הגדרות מוגזמות של שלמות. כך סביר יותר שתצליחו להשלים אותה וגם תורידו מעצמכם הרבה לחץ.
 

8. "אני אצליח יותר בפעם הבאה"

חששות רבים שלנו נובעים כתוצאה מכישלונות העבר שמונעים מאתנו לנסות לעשות דברים מסוימים פעם נוספת. זה אמנם לא נעים כאשר אנו לא מצליחים לעשות משהו שחשבנו שנוכל לבצעו, אך זה גם לא סוף העולם. אם אתם לא מצליחים לבצע משימה בדרך שרציתם, רשמו בפנקס מה עשיתם שהביא לתוצאה וחזרו בראשכם על מהלך העניינים. כך תוכלו לראות שחור על גביי לבן איפה טעיתם ובפעם הבאה תדעו מה לא לעשות וגם מה לשפר.
לוח מטרה עם חץ בתוכו

9. "כדאי שאני אמסור להם תודה על מה שהם עשו עבורי"

הבעת תודה תורמת לא רק לתחושה של הצד המקבל, אלא גם לזו של הצד שמביע אותה. אנחנו לא צועדים בחיים הללו לבד וכדאי שנדע להודות לאנשים סביבנו על מה שהם עושים עבורנו. כאשר אתם עובדים בצוות או מקבלים משהו, קטן ככל שיהיה, ממישהו בחייכם, הביעו הכרת תודה כנה כלפיהם. חשוב שתגרמו לאנשים סביבכם להרגיש שאתם לא לוקחים אותם כמובן מאליו ושיש להם משמעות בחייכם. זה רק יעזור לכם בדרך ויתרום למערכות היחסים שלכם עם סביבתכם.

10. "ככל שאני אנסה יותר, אני אשתפר יותר"

בתחומים בהם יש לנו כישרון טבעי אנו נוטים להצליח יותר מפני שהפעולות הנדרשות להצלחה טבועות בנו כבר מגיל קטן. בתחומים בהם אין לנו כישרון טבעי לעומת זאת, אנו נצטרך להתאמץ יותר כדי להגיע להישגים. זה לא צריך להרתיע אתכם מפני שזו הזדמנות לימוד מעולה עבורכם. כאשר אתם לא מצליחים במשהו באופן טבעי, תרגול הוא החבר הכי טוב שלכם ואיתו תוכלו לעשות דברים שכלל לא התנסתם בהם. ככל שתנסו לעשות משהו יותר ויותר, אתם תשתפרו בו, תחכימו ואולי גם תוכלו להעביר בעתיד את הידע לאנשים אחרים שנאבקים עם אותם האתגרים שמולם התמודדתם.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: