maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 טיפים שיעזרו לכם להתבלט במקום העבודה

  כאשר אנו מנסים לטפח קריירה או להתקדם בעבודה, לא תמיד מספיק לעשות רק את מה שנדרש מאתנו על הצד הטוב ביותר. ברוב המקרים, הדברים שאנו עושים מעבר לתפקיד שלנו הם אלו שגורמים לנו להתבלט בסביבת העבודה בצורה חיובית ועוזרים לנו להתקדם במסלול שאנו רוצים להיות בו. על מנת לעשות זאת, יש לזכור כמה דברים חשובים שלא רק יתרמו לביטחון העצמי שלכם, אלא יגרמו לאלו שעובדים אתכם ולמעסיקים שלכם להתייחס אליכם באור חיובי ולהתרשם מכם. 10 הטיפים הבאים יעזרו לכם לבסס נוכחות חזקה במקום העבודה ויתרמו להתקדמות שלכם או לכל מטרה אחרת שהצבתם לעצמכם.
 
אנשים מדברים מסביב לשולחן בעבודה עם כוסות קפה ביד
 

1. אל תחששו לדבר על נושאים שהם מחוץ למסגרת התפקיד שלכם

אחד הדברים שמעסיקים מעריכים במידה ניכרת הוא יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסה וההגדרות של תפקיד מסוים. כדי שתוכלו לבלוט במקום העבודה שלכם בצורה חיובית, אל תהססו לשאול על דברים שנמצאים מחוץ למסגרת התפקיד שלכם. אם תוכלו, קבעו פגישה עם המעסיק שלכם או עם אדם בתפקיד בכיר מכם כדי לשאול שאלות מכוונות מטרה ולהביע עניין בעתיד החברה. שאלו מה היעדים של החברה לחודשים הקרובים, לאילו הישגים היא אמורה להגיע ומה נדרש כדי לעשות זאת. באופן הזה לא רק שתצליחו להתבלט, אלא גם תגרמו למעסיק שלכם להבין שאתם מעוניינים להשתלב בעתיד החברה ולעשות את מה שצריך על מנת להשיג יעדים משותפים.

2. אל תחששו מהמילה "לא"

פעמים רבות, כאשר אנשים נתקלים בסירוב במקום העבודה על רעיון מסוים שהם העלו, זה מרתיע אותם וגורם להם להשתתק בהזדמנויות עתידיות להעלאת רעיונות. חשוב לגבור על החשש הזה ולהבין שזה טבעי שמסרבים לכם, שכן לא כל רעיון מתאים למקום העבודה שלכם. בפעם הבאה שאתם נמצאים בישיבה או נדרשים לספק רעיונות לקידום של מטרה מסוימת, אל תחששו להיות חלק מסיעור מוחין גם אם זה אומר שתיתקלו בסירובים. זה חלק מהליך ההתפתחות של כל חברה ועובד, ורק באופן הזה תוכלו ללמוד מטעויות ולמצוא רעיונות שמתאימים למקום בו אתם נמצאים.
אנשים מדברים בישיבה בעבודה
 

3. היו הטובים ביותר בתחום מסוים

לכולנו יש נקודות תורפה וחוזק במגוון תחומים בחיים, וזה כולל גם את מקום העבודה שלנו. על מנת שתוכלו לבלוט בסביבה שבה יש עובדים אחרים מלבדכם, נסו להפוך לטובים ביותר בתחום שאתם מרגישים שיש לכם יתרון בו. אם תנסו להתפרש על מגוון תחומים ולהיות הטובים ביותר בהכל, סביר להניח שלא תצליחו בכך, מפני שאין אדם שיכול להיות טוב בכל דבר. במקום זאת, התמקדו בתחום אחד או שניים שאתם מוצלחים בהם והשקיעו בהם את מרצכם. זה יגרום לכך שתהיו נודעים במקום העבודה כמצטיינים בתחום מסוים, מה שוודאי יגרום לכם לבלוט בצורה חיובית.

4. היו מוכנים למכשולים שעלולים לצוץ

אחד מהדברים שיכולים לכם לעזור להתבלט במקום העבודה הוא מוכנות ויכולת להתמודד עם למצבים לא צפויים. אם למשל מתוכננת לכם פגישה עם לקוח חשוב ששוקל לשתף פעולה עם החברה בה אתם עובדים, אל תלמדו רק על המאפיינים הטכניים שלו, אלא גם על דברים חשובים מעבר לזה. לשם כך שימו את עצמכם בנעליו של הלקוח הפוטנציאלי וחשבו מה עלול להפריע לו בשיתוף הפעולה, כמו בעיות של מחירים, חסרים מסוימים וכל תחום אחר שדורש טיפול. באופן הזה תוכלו להיות מוכנים לפגישה על הצד הטוב ביותר ולגבור על מכשולים שעלולים לעלות.
שתי נשים לוחצות ידיים לאנשים בישיבה משרדית

5. אל תחששו לשאול "למה?"

כאשר אתם ועובדים נוספים מתכנסים בעבודה לישיבה או סיעור מוחין, אל תחששו להעלות שאלות בנוגע לנושאים שעולים על הפרק. אין הכוונה היא לשאול אינספור שאלות בכל נושא רק כדי שקולכם יישמע, אלא לשאול מה המטרה של החלטות מסוימות לטווח הקצר וגם הארוך. זה יבהיר לסובבים אתכם שאתם לא מתמקדים רק בביצוע משימות, אלא גם במטרות של החברה לטווח הארוך. מעבר לכך, אל תחששו להעלות שאלות על דברים שלא הבנתם. אם צץ נושא שאתם לא מצליחים להבין אותו עד תומו, בקשו הבהרה קטנה. אם רק תנידו את ראשכם בהסכמה, גם כאשר משהו לא מובן לכם, סביר להניח שתתקשו בביצוע משימות שקשורות אליו ואולי אפילו לא תצליחו לעשות אותן על הצד הטוב ביותר. שאילת שאלה קטנה על דברים לא מובנים תמנע את המצב הזה מראש ותבהיר לכל הסובבים שאתם לא רק מהנהנים בהסכמה, אלא רוצים להיכנס בעובי הקורה ולהבין דברים לעמקם.

6. התמקדו בלהיות יצרניים ולא רק עסוקים

אנשים רבים חושבים שכדי לבלוט במקום העבודה עליהם להיראות עסוקים בכל עת, להישאר עד שעות מאוחרות ולהיות מוקפים בהררים של ניירת. זוהי דעה שגויה, שכן המטרה של כל חברה או מקום עבודה היא לא ריבוי שעות עבודה, אלא ביצוע של משימות אשר עומדות על הפרק. כדי לעשות זאת, כאשר נותנים לכם משימה מסוימת, חשבו כיצד תוכלו לסיים אותה בצורה מיטבית ולאו דווקא מהירה. מבחן התוצאה אכן טמון בתוצרים שתפיקו ולא במספר השעות שהושקעו בעבודה.
אדם יושב ליד מחשב נייד וכותב במחברת

7. אל תשכחו את היחסים עם העמיתים שלכם

פעמים רבות, במרוץ להצלחה או קידום בעבודה, אנשים נוטים לקבל "ראיית מנהרה" ולהתמקד רק במטרה הסופית שלהם. זה גורם לכך שהם שוכחים את היחסים עם האנשים עמם הם עובדים ומתייחסים למטלות שלהם בלבד. אמנם חשוב לבצע משימות על הצד הטוב ביותר, אך אם לא תטפחו את היחסים עם האנשים שסביבכם, אתם עלולים להצטייר כמתבודדים שלא עובדים היטב עם אחרים. מנעו זאת על ידי יצירת קשרים חברותיים עם העמיתים שלכם לעבודה והבעת עניין בהם; צאו לכוס קפה עם עובדים אחרים, ספרו להם סיפורים מבדחים והשתדלו להיות אדיבים לסביבה שלכם. לא רק שזה יגרום לכם לבלוט כעובדים שנעים להיות לצדם, אלא יסייע לכם להיות רגועים יותר, מה שוודאי יקל על ביצוע משימות בצורה מיטבית.
 

8. ציינו הישגים של אחרים ולא רק את שלכם

על מנת לשמור על יחסים טובים עם העמיתים שלכם לעבודה, חשוב לא רק להיות אדיבים אליהם, אלא גם לשבח אותם כאשר זה נדרש. אם תקבלו מחמאות על פרויקט מסוים שהצלחתם בו, אל תגידו "תודה" ותמשיכו ביום שלכם. במקום זאת, ציינו גם אנשים שעבדו לצדכם ותרמו למשימה, ולא משנה מה היה החלק שלהם ביחס אליכם. הפעולה הפשוטה הזו תתרום למצב הרוח הטוב במקום העבודה וגם תבליט אתכם כאנשים שיודעים לתת קרדיט לאחרים ולא לתפוס לעצמם את כל אור הזרקורים.
ידיים של אנשים זו על זו

9. אל תציגו את עצמכם כקרבנות

לעתים קורים מצבים בהם עבודה על מטלה מסוימת נגמרת בחוסר הצלחה. זה יכול לנבוע מחוסר הבנה של המשימה, מחסור בזמן וגם טעויות של אנשים אחרים. כאשר הצוות שהייתם חלק ממנו לא הצליח להשיג מטרה מסוימת למרות שבאופן אישי עשיתם הכל כשורה, אל תפנו אצבע מאשימה כלפיי אחרים. אם תעמידו פני קרבן שעשה כמיטב יכולתו ואחרים גרמו למפלה שלו, אתם אמנם תתבלטו במקום העבודה, אך באופן שלילי. במצבים שכאלו, קחו אחריות על הנעשה ואל תאשימו אחרים. לקיחת אחריות היא חלק חשוב בתדמית החיובית שאתם מנסים להשיג ועליכם לעשות זאת גם כאשר זה לא קל.

10. דברו ראשונים או אחרונים בישיבות

מבחינה פסיכולוגית, אנו שמים לב לדברים בצורה טובה יותר כאשר הם מופיעים בהתחלה או בסוף. העיקרון הזה תקף ביחסים בין אנשים, וסביר להניח שאתם תתבלטו ותיזכרו טוב יותר כאשר תהיה לכם את המילה הראשונה או האחרונה בישיבות. השתתפות בישיבה קולחת היא חשובה, אך קולכם עלול להיבלע בין זה של שאר האנשים שסביבכם. כדי למנוע זאת, אמרו דברים שקשורים לנושא הישיבה בתחילתה או בסופה, ואם המצב יתאים לכך, הוסיפו משפט מבודח לאנשים שמשתתפים בה. זה יגרום לכם להתבלט על פני אחרים וגם להצטייר כאנשים קלילים שנעים להיות בחברתם.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: