maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

שיטות טבעיות לטיפול ומניעת צרבת

 
כולנו מכירים את אותה תחושה כואבת בוושט, תחושה שנקראת צרבת. הצרבת נגרמת מעלייה של חומצות קיבה לאורך הוושט, עד כדי כאב צוואר וגרון. נשים בהיריון וגברים מבוגרים סובלים מצרבות במיוחד. בין אם אתם סובלים מצרבות באופן קבוע או רק חשים אותן מדי פעם, הנה כמה טיפים חכמים ותרופות טבעיות שיוכלו לסייע לכם הן לטיפול מונע, והן להקלה מיידית.
 
 
מה אפשר לעשות כדי להימנע מצרבת?

אם אתם סובלים מצרבת כרונית או צרבת היריון, נסו לעקוב אחרי הסעיפים הבאים:

  • הימנעו מכל סוגי המאכלים המעודדים צרבת (הרשימה המלאה למטה).
  • הימנעו מאכילת יתר.
  • לעולם אל תלכו לישון אחרי ארוחה גדולה, אלא רק שעתיים מאוחר יותר.
  • נסו לישון כשפלג הגוף העליון בשיפוע קל כלפי מעלה. היעזרו בכרית תומכת.
  • הרבו בשתיית מים.
  • הימנעו מבגדים צמודים. לפעמים, בגדים שצמודים לגוף לוחצים על הבטן כלפי מעלה ומגרים את מיצי הקיבה, במיוחד כשמדובר בצרבות היריון.
  • לעסו מסטיק פירות אחרי הארוחה, כדי להגביר את ייצור הרוק והביקרבונטים שמנטרלים את חומצות הקיבה.
  • אכלו לאט יותר. לעסו את המזון עד הסוף, אכלו במתינות ובאיטיות, כדי לעזור לגוף לעכל כמו שצריך. 
  • ותרו על סיגריות ומשקאות אלכוהוליים (לא כולל יין או בירה).
  • אל תאכלו מאכלים הגורמים לעצירות.
  • הפחיתו מתחים בחיי היום-יום: צאו יותר להליכות, נשמו עמוק, קראו ספר או בלו קצת זמן עם המשפחה. מתח ולחץ יכולים לגרום לצרבת לא פחות מפלפלים חריפים וצ'יפס מטוגן.
 
תרופות טבעיות לצרבת:
דרכי הטיפול הבאות מצוינות לטיפול מונע לסובלים מצרבת כרונית או צרבות בהריון, וחלקן טובות גם לטיפול מידי. שווה לאמץ את המועדפת עליכם או כמה מהן כהרגל בריא ומונע צרבת.
 
 
  • שקדיםשקדים עשירים בשמן טבעי ומסייעים לווסת את רמות החומציות. אכילת 4-5 שקדים לאחר ארוחה גדולה יכולה לסייע לנטרל את תחושת הצרבת שאחריה.   
  • אלוורה: האפקט המרגיע של האלוורה מסייע גם להרגעת צרבות, מומלץ לשתות מיץ אלוורה בזמן צרבת כדי להקל על אי הנוחות.
  • מי קוקוס: למי קוקוס יש אפקט מנטרל לחומצות הקיבה ומומלץ לסובלים מצרבות באופן קבוע לצרוך כוס מי קוקוס ביום.
  • זרעי שומר: זרעי שומר מסייעים לעיכול ומווסתים את חומציות הקיבה. בין אם אתם סובלים מצרבת כרגע או באופן קבוע, נסו לשתות חליטת זרעי שומר. מומלץ אף לרסק אותם מעט לפני.
  • חומץ סיידר תפוחים: חומץ סיידר תפוחים מעודד הפרשת ביקרבונטים בקיבה, אשר מנטרלים את החומציות. החומץ מרגיע את הקיבה ואף מנטרל את השפעתם של מאכלים מעוררי צרבת. מומלץ לשתות כף חומץ סיידר אחרי הארוחה, כדי להרגיע את ההשפעה השלילית.
  • פפאיה: הפפאיה עשירה באנזימים המשפרים את העיכול ומרגיעים את הקיבה, פפאיה בשלה תפחית את הצרבות, ואף ניתן למצוא טבליות פפאיה בחנויות הטבע. עם זאת, היא לא מומלצת לנשים הסובלות מצרבות היריון. אם אתן בהיריון מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים.
  • אולמוס רוברה: אולמוס רוברה או אלם חלקלק הוא עץ צפון אמריקאי אשר מקליפתו מופקת אבקה טבעית המסייעת לשלל בעיות עיכול, אותה ניתן לרכוש בחנויות הטבע השונות. תה עם 2 כפיות מהאבקה וכפית דבש מצוין למלחמה בצרבת או לצריכה על בסיס קבוע כטיפול מונע.
  • ג'ינג'ר: ג'ינג'ר ידוע בסגולותיו לשיפור העיכול, ביניהן גם ויסות חומציות הקיבה. מומלץ להחליף את כוס התה הקבועה שלכם בחליטת ג'ינג'ר, במיוחד אם אתם נוהגים לשתות אותה אחרי ארוחה גדולה.
  • ליקוריץ: לליקוריץ המתקתק-מריר יש יתרונות בריאותיים רבים, ביניהם גם הקלה על צרבות ומניעתן. שתיית תה ליקוריץ או אכילת ליקוריץ (טבעי ולא ממתק) יכולה לסייע לכם להתגבר על הצרבת בטווח הרחוק והקרוב. 
 
מאכלים שיכולים להקל על הצרבת בעת התרחשותה:
 
אמנם שווה לנסות כל אחד מהטיפולים הטבעיים הרשומים מעל, אך כשהצרבת בוערת ואתם זקוקים לטיפול מידי שווה לנסות אחד מהבאים:
  • כוס חלב רזה או יוגורט
  • כף גלידה
  • עלי בזיליקום
  • תפוח
  • מלפפון חמוץ
  • מסטיק בטעם פירות (לא מנטה)
  • כוס בירה או יין
  • כפית דבש
  • אננס טרי
  • שלוש כוסות מים

מאכלים שגורמים לצרבת:
כמו שאתם יודעים מה צריך לאכול כדי למנוע צרבת, כדאי גם להכיר את המאכלים שגורמים לנו לצרבת, אם אתם יודעים שהקיבה שלכם מועדת לפורענות, נסו להימנע מהם:
 
  • מאכלים חריפים
  • מאכלים מטוגנים
  • משקאות מתוקים
  • קפה
  • שוקולד
  • עגבניות
  • בצלים
  • פירות הדר
  • חרדל 
  • מנטה
  • בשר מעובד
 
נציין שוב שלנשים בהיריון מומלץ להתייעץ עם רופא לפני נטילת תוספים או שימוש בתרופות גם אם הן טבעיות, מקווים שיהיה לכם יום נטול צרבות!
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: