print header

החשיבות של ויטמין D במלחמה בקורונה

  בימים אלו נעשים מאמצים אדירים בכל רחבי העולם לחקור את מחלת הקורונה מכל הצדדים האפשריים – מה מגביר את סיכויי ההידבקות בה, אילו אוכלוסיות נמצאות בקבוצת סיכון גבוהה יותר וכמובן איך לרפא אותה. לכן לא מפתיע שבכל יום לומדים דברים חדשים על המחלה הנגיפית ודרכי ההתמודדות איתה, וכעת נראה שיש חדשות משמחות שמלמדות איך למנוע את חומרת תסמיניה וסיכויי התמותה ממנה. במחקרים שנעשו בבריטניה התגלה שוויטמין D משחק תפקיד משמעותי בהתמודדות עם המחלה, ובאירלנד אף הגישו חוקרים לממשלה הצעה להגביר את כמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמין D לתושביה. למה החומר הזה כל כך חשוב למעשה חולי קורונה ומה אתם צריכים לקחת מהמידע הזה כדי להגן על עצמכם מפני המחלה? כל זאת בכתבה הבאה.
 
ויטמין D וקורונה: אישה עם מסכה

הקשר שבין ויטמין D וקורונה

הסיבוך העיקרי שגורם לתמותה בעקבות מחלת הקורונה הוא התפתחות של דלקת ריאות ואי ספיקה נשימתית, כשישנם אנשים שרגישים יותר לתסמינים הללו מאשר אחרים, כמו למשל האוכלוסייה המבוגרת. בעשורים האחרונים לא מעט מחקרים הראו שוויטמין D יכול להפחית את הסיכויים לסבול מזיהומים בדרכי הנשימה, הכוללים מחלות כמו שפעת, וכעת חוקרים הראו שיש לו תפקיד חשוב גם בגופם של חולי קורונה. ממצאיהם מצביעים על כך שככל שרמות וויטמין ה-D בגופם של חולים היו נמוכות יותר, כך חומרת התסמינים שמהם סבלו הייתה גבוהה יותר, וכן סיכויי התמותה שלהם היו גדולים יותר. 
 
המחקרים מראים שעל אף כמויות ההדבקה הגבוהות במדינות שקרובות לקו המשווה, כמו ספרד ואיטליה, דווקא בהן אחוזי התמותה הם נמוכים יותר באופן משמעותי ביחס למדינות אחרות שרחוקות יותר מקו המשווה, כמו המדינות הנורדיות. הקרבה לקו המשווה משפיעה באופן ישיר על כמות החשיפה של תושבי המדינה לקרינת UVB של השמש, שבתורה מעלה את רמות ויטמין ה-D בגוף. 

האם ויטמין D יכול למנוע קורונה?

למרבה הצער התשובה לשאלה הזו היא לא, ואין מדובר בתרופת פלא שתסייע למנוע הידבקות במחלה. עם זאת, הוויטמין בהחלט יכול לעזור להגן על אלו שסובלים מהמחלה מפני תסמיניה וסיכוני התמותה ממנה, ולכן מומלץ לוודא שהגוף שלכם מקבל ממנו מספיק. העובדה שאנחנו חיים במדינה שטופת שמש לא הופכת את כולנו לבעלי רמות גבוהות של ויטמין D באופן אוטומטי, ולכן מומלץ שתלחצו כאן ותכירו את הדרך המומלצת ביותר לצריכתו.
ויטמין D וקורונה: אישה שוכבת על דשא תחת השמש

כמה ויטמין D צריך כדי להתגונן מקורונה?

אף על פי שהחוקרים ממליצים להגביר את כמות צריכת הוויטמין הזה, חשוב לציין שרמות גבוהות מדי שלו יכולות להיות מסוכנות בטווח הארוך. לכן כדאי שלא לעבור את הכמויות המומלצות הבאות:
  • ילדים מגיל שנה עד 10 צריכים לצרוך לא יותר מ-50 מיקרוגרם (2,000 יחב"ל) ויטמין D ביום.
  • תינוקות מתחת לגיל שנה צריכים לא יותר מ-25 מיקרוגרם (1,000 יחב"ל) ויטמין D ביום.
  • מבוגרים צריכים לא יותר מ-100 מיקרוגרם (4,000 יחב"ל) ויטמין D ביום.
הכמויות האלה הן גבוהות יחסית לכמות המומלצת של ויטמין D ליום, ומומלץ לשקול לצרוך אותן אך ורק אם אתם יודעים שיש לכם חוסר של ממנו בגוף. בכל מקרה עדיף להתייעץ עם רופא לפני שאתם נוטלים תוספי תזונה בכמויות כאלה ואחרות על דעת עצמכם.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו