maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

13 מזונות שמגבירים את הפוריות

 
החלטתם להרחיב את המשפחה ולהביא ילד לעולם? מזל טוב! אתם בוודאי מקווים שזה יקרה מהר. נכון, יש דברים שלא תלויים בנו, והתעברות עלולה לקחת יותר זמן מהרצוי, אבל אנחנו כן יכולים להעלות את סיכוייה. אמנם איש לא יכול להבטיח הצלחה ודאית, אך היום תזונאים ורופאים תמימי דעים בקשר לתפקידה של התזונה, הן אצל גברים והן אצל נשים, בנוגע לסיכויי ההפריה ושמירה על היריון תקין. ההמלצה הכללית היא לאכול כמה שיותר טבעי וכמה שיותר מזונות צמחיים, אבל אולי תופתעו לגלות שמזונות מסוימים נחשבים למומלצים במיוחד בהקשר של הגברת פוריות. הנה כמה מתנות של הטבע שכדאי לגברים ונשים המנסים להרות להכניס לתפריטם היומי:   
 

1. פירות יער

תותים, דומדמניות, פטל שחור ואדום, אוכמניות, דובדבנים - הפירות הקטנים והצבעוניים האלה הם כמה מהפינוקים הכי בריאים שתוכלו להכניס לתפריט שלכם. הם עשירים במיוחד בנוגדי חמצון, שמגנים על תאי הגוף מפני נזקים והזדקנות - הגנה חיונית בכל הקשור לפוריות. הם נחשבים למצוינים עבור ספירת ואיכות הזרע. נכון שחוץ מתותים בחורף ודובדבנים בקיץ קשה להשיג אותם טריים, אבל כדאי לבקר בשוקי האיכרים במיוחד בשבילם וגם לקנות אותם קפואים כדי לעשות איתם שייק מרענן ובריא.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

2. אספרגוס

אם אתם לא נוהגים לצרוך את הירק המיוחד והטעים הזה, תקופת הניסיונות להרות היא זמן טוב להתיידד אתו. עשיר בוויטמין C וחומצה פולית, האספרגוס ייטיב עם הפוריות של שני בני הזוג, ואצל נשים במיוחד הוא נחשב כמעודד תפקוד תקין של השחלות.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

3. אגוזי מלך

רוצים זרע מהיר ובריא? אגוזי מלך הם הנשנוש החדש שלכם. בזכות היותם עשירים באומגה 3 וויטמין E, שנחשבים כמגבירים את איכותו ותפקודו של הזרע, וחיוניים לבניית רקמות יעילה בחלל הרחם ולבריאות רירית הרחם. אל תיבהלו מערכם הקלורי הגבוה, שלושה-ארבעה אגוזי מלך ביום יספיקו, והשומן הטוב שבהם יעזור לכם להילחם בכולסטרול הרע.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

4. סלמון

הסלמון עשיר לא רק בחלבון אלא גם באומגה 3, שמתפקדת בין השאר כמונעת תהליכים דלקתיים בגוף. לא זאת בלבד, אלא שמחקרים שנעשו לאחרונה באוניברסיטת אילינוי, ארה"ב, מצביעים על כך שאומגה 3 מעודדת גם איכות וספירת זרע גבוהה. בקרב נשים אומגה 3 משפרת את תפקוד הורמוני הרבייה, משפרת את זרימת הדם ואף מפחיתה מתח - דבר חשוב מאין כמוהו, לשני בני הזוג. לחצו כאן כדי להכיר עוד מזונות עשירים באומגה 3.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

5. ביצים

ויטמין D, חלבון וכולין - שלושה יתרונות משמעותיים של הביצה שייטבו עמכם אחרי שתכניסו אותה לתפריט היומי (צריך שוב להזכיר שכבר הוכח כי הכולסטרול שבה הוא מהסוג הטוב?). הכולין במיוחד יכול לעזור להתפתחות העובר. לפי מחקר שנעשה באוניברסיטת קורנוול באנגליה, הכולין עוזר מאוד גם להתפתחותו התקינה של העובר.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

6. אבוקדו

הפרי הנפלא הזה עשיר בוויטמינים ומינרלים, חומצות שומן טוב, חלבון וסיבים. מה שהופך אותו למומלץ במיוחד למנסים להרות הוא ויטמין E, שתורם לבריאות דופנות הרחם, לאיכות הזרע ולהגברת הסיכויים להתעברות. היתרון הנוסף של האבוקדו - רמה גבוהה של חומצה פולית, עוזר גם הוא בהגברת הסיכוי להרות, ולאיזון הורמונלי בגברים ובנשים.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

7. דלורית 

הכוכב העיקרי פה הוא בטא-קרוטן, שאצל נשים מגביר את ייצור הורמון הפרוגסטרון האחראי על עיבוי רירית הרחם לפני ההיריון ובקרב גברים משפר את ספירת ואיכות הזרע. צלו אותה עם שום ותבלינים או הוסיפו אותה למרק, וקיבלתם מעדן בריא. גם גזר, בטטה ושאר ירקות כתומים-אדומים יספקו לכם בטא-קרוטן, אבל הדלורית מצטיינת במיוחד בסיבים, שמעודדים בין השאר ניקוי רעלים מן הגוף. 
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

8. סלק 

צבעו הסגול של הסלק מרמז על שפע נוגדי חמצון המעכבים תהליכי הזדקנות בגוף, והוא עשיר גם בחנקות, המשפרות את זרימת הדם. זרימת דם תקינה חשובה להצלחת ההתעברות, כיוון שהיא "השליח" שמעביר הורמונים וחומרים חשובים אחרים בכל הגוף, כולל לרחם והחצוצרות או לאשכים. מאודה, צלוי או מגורר בסלט - אל תשכחו את הסלק בצד.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

9. בננה

הבננה היא מקור מעולה לאשלגן, החיוני לתפקוד התאים, חומצות אמינו שמגבירות את הפרשת הסרוטונין, שנלחם בדיכאון ומעלה את רמות האנרגיה וגם של ויטמין B6. חוסר בוויטמין זה עלול להתבטא במחזור לא סדיר ואיכות ביציות וזרע נמוכה. כשהוא נמצא בגוף באופן תקין, עוזר ויטמין B6 להסדרת ההורמונים ובכך לסיכויי ההתעברות. בקיצור, כשבא לכם חטיף - בננה בשלה היא פתרון מתוק ובריא.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

10. אפונה 

האפונה היא מקור צמחי מצוין לחלבון, ברזל ועוד שפע ויטמינים ומינרלים, אבל היא נמצאת ברשימה בעיקר בזכות מינרל הקסם - אבץ. האבץ תורם לשיפור תפקוד הזרע ולאיכותו ובקרב נשים הוא עוזר לשמירת הרמות הנדרשות של ההורמונים הנשיים אוסטרוגן ופרוגסטרון. אתם יכולים למצוא אבץ גם בגרעיני חמניה ודלעת, אך זוג שמקפיד על צריכת שומנים טובים ממקור אחר מוזמן לחסוך בקלוריות ולקבל את האבץ מהאפונה הירקרקה והטעימה.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

11. שעועית שחורה

עושר הסיבים של השעועית השחורה מסדיר את רמות הסוכר בדם, ועוזר במקרים של תסמונת השחלות הפוליציסטיות ובהסדרת איזון הורמונלי. השעועית השחורה היא גם מקור מצוין לחלבון צמחי, כמו גם לחומצה פולית, מגנזיום וברזל. כיוון שתזונאים ממליצים על הגברת צריכת חלבון ממקור צמחי בתקופת ניסיונות כניסה להיריון, כדאי לכם להכניס אותה למזווה ואל הגוף שלכם.
 
מזונות שמגבירים פוריות
Stacy Spensley

12. רימון

זה לא מפליא שהרימון נמצא כאן ברשימה, שהרי הוא נחשב למסמל פריון כבר במקום הולדתו, פרס העתיקה, וגם בימינו. הרימון מלא בכל טוב - ויטמין C, חומצה פולית, סיבים, ועוד. הוא נחשב כמדכא תהליכים דלקתיים בגוף וכמגביר את זרימת הדם, ולפי מחקר באוניברסיטת וושינגטון, אפילו עוזר לבניית מוח העובר. בכל הקשור לפוריות, הרימון הוא פשוט המולטי-ויטמין של הטבע.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

13. פירות הדר

פירות ההדר העסיסיים והריחניים ידועים בתור מקורות מצוינים של ויטמין C. ויטמין זה משפר לא רק את ספירת הזרע אלא גם את תנועת הזרעים בדרך לביצית. בקרב נשים עוזר ויטמין C לאיזון הורמונלי. מיץ לימון סחוט בכוס מים קרים או בתה, מיץ תפוזים או קלמנטינה לנשנוש - היעזרו בפירות ההדר להרוויה, ריענון ושמירה על הבריאות לאורך היום.
 
מזונות שמגבירים פוריות
 

 

אם אפשר לסכם באופן כללי את ההמלצות הרפואיות, זה הזמן להוציא מתזונתכם היומית את המזון המעובד ולחזור לאימא טבע: הרבה ירקות בכל הצבעים, פירות, דגנים מלאים וקטניות; הפחתה של צריכת בשר אדום, אלכוהול וקפאין לצד שתיית מים מרובה. הבסיס אמור להיות צמחוני, ומי שאוכל גם בשר מומלץ לו לצרוך בעיקר בשר רזה, עוף ודגים. הרעיון הוא לספק שפע של חומרים מזינים שיקנו לגוף בסיס איתן של ויטמינים ומינרלים, יפחיתו מתח וחרדה ויאפשרו לתהליכים הטבעיים בגוף להתנהל באופן המיטבי. שיהיה בתיאבון ובהצלחה!

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: