maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

להתחיל את הבוקר טוב ב-3 פעולות פשוטות!

מה הדבר הראשון שאתם עושים כשאתם קמים בבוקר?

אם מדובר ביום עבודה רגיל, סביר להניח שאתם לוחצים על "הנודניק" כמה פעמים, ואז מזנקים מהמיטה בבהלה,דוחסים לראש את כל המשימות שעליכם להשלים במהלך היום ומזדרזים לצאת מהבית. אולי אתם מוצאים זמן לעשות מקלחת או לשתות קפה, אבל קרוב לוודאי שאין לכם זיכרון אמיתי של איך בכלל הגעתם לשם. נשמע מוכר?

מתברר, שבעזרת 3 תנועות פשוטות תוכלו להירגע ולבסס תחושה נינוחה מתחילת היום ועד סופו. ג'ק וינר, פסיכואנליטיקאי מוסמך מניו יורק, מציע 3 פעולות פשוטות להתחיל איתן את הבוקר. לטענתו, הדבר החשוב ביותר לעשות ברגע שמתעוררים הוא לייצר מודעות מלאה לגוף, כך שכשניתקל במהלך היום במצבי סטרס, נוכל להתמודד איתם.

"כאשר אנחנו ישנים" הוא אומר, "הגוף מתכנס בתוך עצמו. התחושות הופכות מינימליות." במילים אחרות, איננו מודעים לגוף שלנו ואיננו נמצאים במלוא ההוויה הפיזית או המנטלית שלנו. המצב הזה טוב ונכון לשלב השינה, אבל לא נכויקיצהן לשעות הערות.

עלינו לשאוף להיות במודעות של הגוף, בנוכחות מלאה של הנפש. כך למשל, כאשר אנו חווים מתח או חרדה במהלך היום, הרגשות והתחושות יכולות לגרום לנו "למשוך" באופן אינסטינקטיבי את עצמינו הרחק מהגוף ומהחוויה. "משיכה" זו עשויה לייצר התכווצות מילולית ופיזית של השרירים. כאשר איננו נמצאים במודעות, איננו בשליטה. איננו מצליחים לשמור על קצב הנשימות, דפיקות הלב וזרימת הדם שלנו. אך כאשר אנחנו נמצאים בתוף הגוף, אנחנו יכולים לשלוט בו, להשתחרר ממתחים ולחצים. לא רק שאנו נושאים פחות מתח בצוואר ובכתפיים, אנו גם לא מעמיסים מתחים חדשים.

אז איך כדאי להתחיל את היום?

1. לפני שאתם יוצאים מהמיטה
בעדינות, הגמישו את אצבעות הרגליים לפנים, ומתחו אותן כ-15 עד 30 שניות. זו דרך טובה ועדינה להפעיל את השרירים ולהביא למודעות לרגליים. לאחר מכן, פתחו וסגרו את אצבעות הידיים, מאגרוף קמוץ לפישוק רחב, במשך 15 עד 30 שניות. "אלה דברים קטנים- קטנים" אומר ווינר, "אבל הם יכולים לעזור להפעיל את הגוף בצורה הדרגתית ולא לקפץ החוצה בבת אחת".

2. תוך כדי התרוממות מהמיטה
התיישבו על קצה המיטה ומקמו את כפות הרגליים על הריצפה. היו מודעים לכך. שבו שם לרגע והיו מודעים לריצפה מתחתכם. התרכזו במפגש בין כפות הרגליים לריצפה והרגישו מקורקעים.

3. לבסוף...
מתחו את גיד הברך בעדינות. זה יחזק את הקשר לקרקע. אל תמהרו להתרומם, זה יערער את שיווי המשקל ויצור מתח בצוואר ובכתפיים. התחילו בהעברת המשקל מהרגליים אל פלג הגוף העליון, דרך שרירי הליבה ועמוד השידרה, תוך שאתם נושאים תחושה שמרכז הכובד שלכם יציב.

שיהיה לכם בוקר טוב!

 

 

מקור תמונה: graur codrin

ליקטה וערכה: טל עזר

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: