maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

13 טיפים מפתיעים לחיים בריאים יותר

  בעולם של היום, בו אנחנו מוקפים בידע שזורם אלינו מכל עבר, ישנם אך כמה דברים שעדיין מבלבלים אותנו, בייחוד כאלה שנוגעים לבריאות הגוף והנפש. לעתים נראה שלכל אדם סביבנו יש "עובדות" שונות שיעזרו לנו לשפר את מצבנו הבריאותי , אז כדי לעשות לכם קצת סדר בבלגן אנחנו ממליצים לכם לנסות את 13 הטיפים הבאים לחיים בריאים יותר, אשר יפריכו מספר דעות מוטעות שיש כיום על יעילות של תכשירי חיטוי, השפעה של משקאות דיאטטיים על הרזייה ונושאים חשובים אחרים. 
 
טיפים לחיים בריאים
 

1. כדי לייעל את התנומה שלכם, שתו קפה 

ביפן נעשה מחקר שבו בדקו את השפעתו של הקפה על טיבה של תנומה קצרה. לנבדקים ניתנה מנה של 200 מ"ג קפאין (כמות שנמצאת ב-1 עד 2 כוסות קפה) והורו עליהם להם לנמנם במשך 20 דקות. לאחר שהנבדקים התעוררו, הביצועים הקוגניטיביים שלהם היו טובים יותר מאלו שישנו בלי לשתות קפאין. לפי מחקרים נוספים, הסיבה לכך היא שהקפאין מתחיל לפעול 20 דקות אחרי שצורכים אותו והוא מפנה מהמוח מולקולות בשם אדנוזין שגורמות לעייפות. כאשר חלקיקי העייפות האלה כבר לא נמצאים כבר בגופנו, אנחנו מרגישים ערניים יותר והביצועים שלנו משתפרים.

2. כדי לרדת במידת הבגדים, עלו במשקל

הכוונה היא לא לאכול יותר על מנת לעלות במשקל. אלא להעלות את מסת השריר של הגוף. אם נציב זה לצד זה שני אנשים באותו המשקל, נגלה שהאחד שמתעמל ומרים משקולות לובש בגדים צרים יותר. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד; אמנם קילו שומן וקילו שריר שוקלים אותו דבר, אבל שרירים תופסים נפח קטן יותר בגוף ולכן מאפשרים ללבוש בגדים במידה קטנה יותר. 
טיפים לחיים בריאים
 

3. כדי להרגיש פחות עייפים, הפסיקו לשתות משקאות אנרגיה

זה לא סוד שמשקאות אנרגיה מכילים כמויות גדולות מאוד של קפאין (לעתים פי 5 מאשר בכוס קפה) ולכן הם מספקים את פרץ האנרגיה מיד לאחר ששותים אותם. מלבד הקפאין, משקאות האנרגיה מכילים לרוב גם כמויות אדירות של סוכר (עד 50 גרם סוכר בפחית, כ-13 כפיות סוכר). שתיה של משקה אנרגיה מזניקה את רמות הסוכר בדם באופן זמני, אך זמן קצר לאחר מכן רמות הסוכר צונחות ואנחנו נותרים עייפים. הימנעו עד כמה שאפשר משתיית משקאות אנרגיה, שאמנם נותנים לכם להרגיש ערניים אך רק למשך זמן קצר בלבד.

4. כדי להקל על תחושת נפיחות, שתו יותר מים

זה נשמע מעט מוזר, לשתות מים כשאנחנו ממילא מרגישים מלאים ונפוחים, אך למרבה ההפתעה מים עוזרים להפחית נפיחות בגוף. כיצד זה קורה? המים מתחברים לסיבים שנמצאים במעיים והחיבור הזה יוצר חומר דמוי ג'ל שמקל ומזרז תנועות מעיים. גם כאשר אנחנו מיובשים מומלץ לשתות יותר מים, שכן בעת התייבשות של הגוף הוא "נאחז" במולקולות המים שיש בו וכך הגוף מתנפח. כאשר שותים מים בעת התייבשות, הם מפנים מולקולות מים אחרות שמצויות בגוף ומקלים על תחושת הנפיחות.
טיפים לחיים בריאים

5. כדי לשפר את הזיכרון, הפסיקו להקליד

הקלדה של תזכורות ומסמכים מאפשרת לנו לתעד יותר מידע, אבל יש סיכוי גדול שתזכרו את מה שרשמתם אם תעשו זאת בכתב היד שלכם. על מנת ללמוד ולזכור פריט מידע חדש המוח שלנו צריך לעבד אותו תחילה. כאשר אנו רושמים תזכורות בכתב היד שלנו אנחנו מעבדים את המידע שנכתב, וזה תורם לשיפור הזיכרון. 

6. כדי להימנע ממחלות, הפסיקו להשתמש בתכשירים אנטי בקטריאליים

האינסטינקט הראשוני שלנו, כאשר אנחנו נמצאים בקרבת אנשים חולים או במקומות שהם פחות נקיים, הוא לשלוף את בקבוק החיטוי מהתיק ולמרוח תכשיר אנטיבקטריאלי על הידיים, אך זוהי טעות חמורה! אין הוכחה לכך שתכשירי חיטוי הם יעילים יותר משטיפה של ידיים עם סבון, ויתרה מזה, תכשירים שכאלה אף עלולים להזיק לבריאות! תכשירים מחטאים רבים מכילים חומרים כמו טריקלוסן, אשר עלולים לגרום ליצירת עמידות אצל חיידקים כך שהתכשירים מפסיקים להשפיע ולחטא את הגוף מפניהם. 
טיפים לחיים בריאים

7. כדי להוריד במשקל, הפסיקו לשתות משקאות דיאטטיים

באופן כללי, מומלץ להפחית באופן משמעותי שתייה של כל המשקאות המוגזים, וזה נכון בפרט עבור משקאות מוגזים דיאטטיים. במחקר שפורסם בשנת 2014 חוקרים מצאו שאנשים בעלי עודף משקל אשר שתו משקאות דיאטטיים, צרכו כמויות גדולות יותר של מזון לעומת אלו שלא שתו משקאות מסוג זה. הסיבה לכך היא שהמשקאות האלו עוררו אצלם תחושת רעב גדולה יותר משום שגופם הרגיש שהוא צרך סוכר, אך היה צריך לפצות את עצמו בקלוריות אמתיות שיתאימו לתחושתו. לכן אם אתם רוצים להפחית ממשקלכם, מומלץ שתפחיתו בצריכה של משקאות דיאטטיים.

8. כדי להיכנס לכושר, הפסיקו לרוץ כל יום

אנשים רבים שמתחילים לרוץ משתדלים לעשות זאת על בסיס יומי במחשבה שכך הם ייכנסו לכושר טוב יותר בפרק זמן קצר יותר, אך זה לא נכון. אנשים שרצים כל יום לא נמצאים בכושר טוב יותר מאנשים שרצים פעמיים – שלוש בשבוע, אז אם גם אתם רוצים ליהנות מהיתרונות הבריאותיים הרבים שיש בריצה, עשו זאת במתינות, בקצב שלכם ולא בכל יום.
טיפים לחיים בריאים

9. כדי לצנן את הגוף, שתו משקאות חמים

חלק מכם וודאי קוראים את הסעיף הזה עם משקה קר ביד שאמור לצנן אתכם, אך עדיף שתחליפו אותו בתה או משקה חם אחר. לפי תוצאות מחקר שנערך בנושא, כאשר אנו שותים משקה חם הגוף שלנו חש את השינוי בטמפרטורה ומגביר את ייצור הזיעה. כאשר הזיעה מתאדה דרך העור שלנו, טמפרטורת הגוף יורדת.

10. כדי להפיג מתחים במערכות יחסים, בלו פחות זמן עם בני הזוג שלכם

כאשר אנחנו נקלעים לבעיה במערכת היחסים התגובה הטבעית שלנו היא לנסות ולבלות זמן רב יותר עם בני הזוג שלנו על מנת שנפתור את הבעיה, אך זו עלולה להיות טעות. נסו לבלות זמן מה לבד ותוכלו להיווכח כיצד זה תורם להפחתת תחושות לחץ וחרדה שקיימות במערכת היחסים שלכם: כאשר אנחנו נמצאים לבד זה מאפשר לנו לעבד את המחשבות והרגשות שלנו ולהחליט החלטות שקולות ולא נמהרות. כתוצאה מכך תחושת הלחץ יורדת בצורה ניכרת, ואנחנו יכולים לפתור בעיות במערכת היחסים בראש צלול יותר.
טיפים לחיים בריאים

11. כדי להחלים מהר יותר מצינון, אכלו גלידה

ישנה דעה רווחת שמוצרי חלב מגבירים ייצור של ליחה ולכן כדאי להימנע מהם אם אנחנו מנסים להתגבר על צינון, אך המחשבה הזו מוטעית. למעשה, אכילה של מוצרי חלב קפואים מקלה על תחושת אי הנוחות והאדמומיות שיש בגרון כואב, המתלוות פעמים רבות לצינון. אז אם אתם שוכבים במיטה עם צינון וכאב בגרון, פנקו את עצמכם בגביע גלידה ותתחילו להרגיש טוב יותר במהרה.

12. כדי למנוע שפעת, התחילו להתאמן

ריצה לבדה אמנם לא מחסנת נגד נגיף השפעת, אך היא מגבירה באופן משמעותי את הייצור של נוגדנים הנלחמים בשפעת. במחקר שפורסם בשנת 2009 החילו הנסיינים משטר של אימון מתון על אזרחים וותיקים, וראו שייצור נוגדנים נגד נגיף השפעת התרחש אצלם בצורה טובה יותר מאשר בקרב נבדקים שלא התעמלו לקראת קבלת החיסון. הסיבה לכך היא שהתעמלות מסייעת לייצור מוגבר של נוגדנים וכן מגבירה את זרימת הדם והעברת הנוגדנים בגוף, וכך היא מגבירה את ההשפעה של חיסון השפעת.
טיפים לחיים בריאים

13. כדי לשמור על בריאות השיניים, הפסיקו להשתמש בחוט דנטלי

אנחנו שומעים כבר שנים רבות על היתרונות הבריאותיים של שימוש בחוט דנטלי לאחר האוכל, אך למעשה אין לזה ביסוס מדעי. לעת עתה אין הוכחה חותכת לכך ששימוש בחוט דנטלי על בסיס קבוע מונע יצירת חורים בשיניים או דלקות בחניכיים. אם אתם רגילים להשתמש בחוט דנטלי על בסיס יומי ולא ששים להיפטר ממנו, נסו להחליף אותו במברשות שיניים שנועדו לחדור גם לחללים קטנים בין השיניים על מנת להיות רגועים יותר בקשר להפסקה של ההרגל הזה.
 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: