maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

12 פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה ועוד מספר טיפים חשובים

 כל מי שסובל מאסתמה או מכיר אדם שמתמודד עם המחלה הזו, וודאי מכיר היטב את התסמינים המעיקים שמופיעים בכל פעם שההתקף מתחיל, החל משיעול כבד וכלה ב"צפצופים", קוצר נשימה ולחץ בחזה. מאחר שאסתמה נמנית בין המחלות הכרוניות השכיחות ביותר בעולם, חשוב להכיר את הפתרונות הטבעיים להקלה על התסמינים, וכן את הדרכים היעילות ביותר להקלה מידית עד לקבלת הטיפול המתאים במידת הצורך. לפניכם 12 אפשרויות שתוכלו לנסות בעצמכם, גם בתקופות שבהן אינכם סובלים מהתקפים, וכך תוכלו אף להפחית את התדירות שלהם. בחרו את השיטות היעילות והנוחות ביותר עבורכם, וכעבור זמן קצר כבר תרגישו בהבדל.
 
פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה
 

1. ג'ינג'ר 

רבים כבר יודעים שג'ינג'ר יכול לשמש כטיפול טבעי נהדר עבור החולים באסתמה. זאת מאחר שיש לו את היכולת לעכב את התכווצות דרכי הנשימה וכן לטפל בדלקת שנוצרת בקנה הנשימה. ישנן מספר דרכים לצרוך את הג'ינג'ר ותוכלו לבחור את זו המועדפת עליכם.

  • הכניסו לצנצנת או כל כלי אחר כפית אחת של ג'ינג'ר טחון וכוס וחצי מים וערבבו היטב. עליכם ללגום כף אחד בלבד של תערובת זו לפני השינה.

  • חתכו חתיכת ג'ינג'ר באורך של ½2 ס"מ לערך, וחתכו אותה לחתיכות קטנות ככל הניתן. לאחר מכן הוסיפו אותן לסיר עם כוס מים רותחים, והשאירו אותן במשך חמש דקות. אפשרו לתערובת להתקרר ושתו אותה. 

  • פשוט אכלו מעט הג'ינג'ר כפי שהוא עם תוספת מועטה של מלח.

2. תאנים  

ביכולתם של התאנים לסייע בניקוז הליחה ממעברי האוויר השונים של מערכת הנשימה, מה שמקל על התקפי האסטמה.

  • שטפו 3 תאנים מיובשות והשרו אותן בכוס מים למשך כל הלילה. בבוקר, אכלו את התאנים הספוגות במים ושתו את מי התאנה על קיבה ריקה. יש להקפיד לחזור על הפעולה מדי יום במשך כמה חודשים.

פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה

3. תמצית מנטה

תמצית המנטה גורמת לאוויר להיות מעט לח יותר, ובכך מסייעת למנוע התקפי אסטמה ועוזרת לסובלים מהם לנשום בקלות ובנוחות.

  • צקו ליטר 1 של מים לסיר גדול והניחו אותו על להבה בינונית-גבוהה. לאחר מכן, הוסיפו 10 טיפות של תמצית מנטה או שמן אתרי מנטה והביאו את הסיר לרתיחה. לאחר מכן, המשיכו לבשלו על סף רתיחה במשך שעה לערך, ועם תום הזמן המים כבר יתאדו. בישול התמצית יהפוך את החדר שבו אתם שוהים ללח יותר, ויקל עליכם בעת הניסיון לנשום בנוחות. מומלץ לחזור על התהליך בכל פעם שאתם מתקשים מעט לנשום.

4. לימון

אנשים שסובלים מאסתמה בדרך כלל גם סובלים מרמות נמוכות של ויטמין C. לימון כידוע, מכיל שפע של ויטמין C שמחזק את המערכת החיסונית בגופנו, וגם מסייע לריאות לתפקד טוב יותר משום שהוא מתפקד כנוגד חמצון שעוזר להרוג חיידקים ומפחית את הדלקת שנגרמת על ידי אסתמה.

  • סחטו מיץ מחצי לימון אל תוך כוס מים עם קצת דבש ושתו את התערובת. עליכם להיות קשובים לגופכם בעת שתיית המשקה, מאחר שיש חולים שעבורם הטיפול לא גורם להקלה. 

שימו לב: יש לציין כי תפוזים, פפאיה, אוכמניות ותותים גם עשויים לסייע בהקלה על תסמיני האסתמה. כמו כן, יש להימנע משימוש ממיץ לימון קנוי, וכן אין לצרוך פירות הדר במהלך התקף האסתמה עצמו, מאחר שהם עלולים להחמיר את התסמינים שאתם חווים. 
פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה
 

5. קפה

אם אתם אוהבים קפה וסובלים מאסתמה, אלה חדשות נהדרות בשבילכם; הקפאין שבקפה עשוי לסייע בהרגעת התקף האסתמה מאחר שהוא עוזר להירגע ובאותה העת פותח את דרכי הנשימה מה שמסייע לנשום בקלות רבה יותר. יתרה מזאת, רופאים רבים ברחבי העולם ממליצים לשתות קפה כטיפול ראשוני ובהול לחולי אסתמה אשר חווים התקף חמור, במקרה שהמשאף או הטיפול הקבוע שלהם לא נמצא בקרבת מקום. עם זאת, יש לציין כי אין לשתות יותר מ-3 כוסות קפה שחור ביום, ואם אינכם אוהבים קפה תוכלו לצרוך כוס תה שחור חם. זכרו שאין להשתמש בקפאין כטיפול קבוע שבמסגרתו תצרכו כמות גדולה ממנו. 

6. שמן אקליפטוס

שמן אקליפטוס טהור יכול לשמש כרכיב טבעי לטיפול יעיל עבור תסמיני אסתמה, הודות למאפיינים שלו אשר מקלים על גודש. זאת מאחר שמצוי בו חומר כימי הנקרא "אקליפטול", שביכולתו לפרק את הריר שמצטבר במעברי הנשימה.

  • כל שעליכם לעשות זה לטפטף מספר טיפות של שמן אקליפטוס על מגבת נייר, ולהניח אותה בקרבת ראשכם בזמן שאתם הולכים לישון, כך שתוכלו להריח את הניחוח שלו.

  • תוכלו גם לשים 3-2 טיפות של שמן אקליפטוס בתוך סיר עם מים רותחים, ולנשום את האדים. אם תעשו זאת, נסו לקחת נשימות עמוקות בשביל ליהנות מתוצאות מהירות יותר.

פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה

7. בצל

הבצל מתפאר בתכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור בהפחתת תדירות ההתכווצות של דרכי הנשימה עבור הסובלים מאסתמה. כמו כן, תכולת הגופרית בבצל עוזרת למנוע היווצרות דלקות בריאות. 

  • פשוט אכלו בצל בצורתו הגולמית, וכך תנקו את מעברי האוויר שלכם, ותוכלו ליהנות מנשימה זורמת וטובה יותר. במקרה שאינכם אוהבים את טעמו של הבצל החי, נסו לאכול אותו מטוגן קלות כאשר מומלץ לשלב אותו באופן קבוע בתזונה היומית שלכם.

8. תרגיל הפרפר

במחקר שנערך במשך 8 שבועות על אנשים מבוגרים הסובלים מאסתמה, נמצא כי אלו שהשתתפו בשיעורי היוגה הראו שיפור בתפקוד הריאות, וכן פחתו אצלם התסמינים המאפיינים את המחלה. לפיכך מומלץ לשלב תרגילי יוגה בחיי היומיום, כדוגמת התרגיל הבא:

  • שבו בישיבה מזרחית על מזרן, שטיח או מגבת, אך במקום לסכל את הרגליים יש להפגיש את כפות הרגליים אחת עם השנייה, כשהן נוגעות זו בזו. אחזו בקרסוליים ומשכו בעדינות את העקבים לכיוון הירכיים. נשמו עמוק ובעת הנשיפה קפלו מעט את גופכם. תוכלו להשתמש במרפקים על מנת ללחוץ את הברכיים מטה לכיוון הרצפה. החזיקו בתנוחה זו וקחו 5 נשימות עמוקות. 

פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה

9. נשימת בטן 

מדובר בטכניקת נשימה בסיסית שמפזרת את האוויר בריאות בצורה המרבית. תרגיל זה נהדר עבור הסובלים מאסתמה מאחר שהוא מחזק את הריאות ומוביל לנשימה טובה יותר הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. יתרה מזאת, מחקר שהתנהל באוסטרליה דיווח כי חולי אסתמה שבעבר נהגו להשתמש במשאף על בסיס קבוע, אשר החל לבצע תרגילי נשימה על בסיס קבוע, הפחיתו את הצורך שלהם לשימוש במשאף בכ-86%! 

מהלך התרגיל:

  • שבו או שכבו, לפי נוחיותכם.

  • התרכזו בנשימה שלכם.

  • כעת, נשמו באיטיות דרך האף.

  • כאשר אתם שואפים אוויר, הוציאו את הבטן החוצה (לא את החזה) וכשאתם נושפים אוויר הכניסו אותה פנימה. 

  • חזרו על נשימה זו מספר פעמים.

10. דבש

הדבש הוא אחד מהתרופות הטבעיות הראשונות לטיפול באסתמה, מאחר שהוא שמסייע להסיר את הליחה מהגרון ומסייע בהקלת בעיות נשימה. ישנן מספר דרכים לצרוך את הדבש ותוכלו לבחור את זו המועדפת עליכם.

  • ערבבו כפית דבש אחת בתוך כוס מים חמים, ושתו את המשקה אט אט כ-3 פעמים ביום. יש לבצע את תהליך זה באופן קבוע.

  • ערבבו היטב כפית דבש אחת יחד עם ½ כפית אבקת קינמון, ובלעו את התערובת לפני השינה. יש לחזור על כך מדי יום.

  • פתחו צנצנת דבש ופשוט שאפו את ריחו. פעולה זו תספק לכם הקלה מידית. 

פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה

11. יוגורט

יוגורט מכיל כמות נאותה של ויטמין B12, אשר מסייע בהקלה על תסמיני האסתמה. חיידקי הפרוביוטיקה שמצויים ביוגורט גם כן, מפחיתים את עוצמת הדלקת בקנה הנשימה ומסייעים לעיכול טוב יותר. כך שמומלץ לנסות לשלב את היוגורט כחלק מהתזונה היומית.
שימו לב: אין ליישם את המלצה זו במקרה שמדובר באדם שרגיש או אלרגי למוצרי חלב. 

12. פלפל צ'ילי

אוכל חריף כמו פלפל צ'ילי פותח את דרכי הנשימה ומגביר כמות את נוזלי הפה, הגרון והריאות, מה שמדלל את הריר המצטבר ומסיר אותו באמצעות שיעול. 
פתרונות טבעיים להקלה על אסתמה

טיפים נוספים להפחתת תדירות התקפי האסתמה וכן להקלת התסמינים:

  • שתו הרבה מים על מנת למנוע מרפידת הריאות להתייבש.

  • הימנעו משתיית אלכוהול ועישון.

  • השתדלו לצרוך כמה שפחות מלח.

  • אל תאכלו יותר מדי או מהר מדי.

  • התעמלו על בסיס גבוה ושמרו על משקל תקין.

  • הרגיעו את נפשכם והימנעו ככל הניתן מתחושות לחץ. לחצו כאן כדי להכיר 19 דרכים זריזות ויעלות להרגעת הנפש והגוף. 

  • אם יש בבעלותכם חיות מחמד השתדלו לשמור על ניקיונם ועל ניקיון הבית.

 

מקור התמונות: Joseph RENGERallispossible.org.uk

 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: