maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 דברים חיוביים שיקרו לגופכם כשתפסיקו לשתות משקאות קלים

למרות שאנו לא בהכרח שמים לב לכך, משקאות קלים ממותקים או דיאטטיים הינם ממכרים, יוצרים תלות ומסוכנים לא פחות מעישון, שתיית אלכוהול וכדומה. הסיבה לכך היא שבעת שתיית המשקה אנו מרגישים נהדר, ורק לאחר זמן מה הנזקים מתחילים להופיע. לאור המודעות המתעוררת לגבי ההשפעות המזיקות של המשקאות הקלים על הגוף האנושי, אין ספק שכדאי לכם להשקיע מספר דקות מזמנכם, ולהתוודע ל-10 הדברים המדהימים שיקרו לגופכם ולחיי האנשים היקרים לכם ברגע שתפסיקו לצרוך משקאות קלים.

 
הימנעות ממשקאות קלים
 
1. תשמרו על מראה צעיר 
 
לא מעט אנשים משקיעים את מיטב כספם במוצרי טיפוח, ויטמינים ומאמני כושר צמודים בכדי לשמור על מראה צעיר, אך הם אינם מודעים להשפעה שיש למשקאות קלים על הזדקנות עורם. לכן חשוב להכיר את המחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי לבריאות הציבור, שעל פיו משקאות מוגזים ממותקים מזרזים את הזדקנות התאים ופוגעים בהם באותו האופן שעישון סיגריות מזיק להם. זאת אומרת שבמידה וחברות המשקאות הקלים היו מחויבות לצרף אזהרות בריאותיות למשקאות, הייתם נתקלים באזהרה הזהה לזו שעל קופסת הסיגריות: "העישון מאיץ את תהליך ההזדקנות". התהליך הכימי שגורם להזדקנות העור נוצר בעקבות העובדה שצריכת משקאות קלים ממותקים מקצרת את הטלומרים (אזור הקצה של הכרומוזומים) שמשפיעים באופן ישיר על הזדקנות העור. אז אתגרו את עצמכם, והתחילו להפחית צריכת משקאות קלים עד שתצליחו להימנע מהם, וכולם יהיו מופתעים כשתספרו להם מהו הסוד שלכם לשמירת מראה צעיר. 
 
 
2. תהיו פחות רעבים
 
למרות שחברות רבות נוטות להתגאות בגרסאות של משקאות קלים שאינם מכילות סוכר, יש להן תופעת לוואי שלילית מאוד, שכן לאחר שתיית משקה עם ממתיק מלאכותי תרגישו הרבה יותר רעבים. זאת מכיוון שהממתיקים המלאכותיים המצויים במשקאות הדיאטטיים גורמים לגוף להאמין שקיבל כמות גדולה של קלוריות, מה שבפועל לא קורה, והדבר יוביל לדחף חזק יותר למקורות מזון אחרים שיספקו לגוף את מה שהוא חושב שהוא קיבל. זאת אומרת שאם אתם נוהגים לשתות משקאות קלים ללא סוכר בכדי לשמור על המשקל, הגוף שלכם לא יקבל את מה שהובטח לו והוא מהר מאוד יתחיל לשדר לכם אותות רעב. כמובן שאותה התוצאה תתרחש בעת שתיית משקאות קלים המכילים סוכר, משום שהם כוללים מעט מאוד חומרים תזונתיים חוץ מסוכר, כך שלא רק שתאגרו יותר קלוריות בעת שתיית המשקה, גם תרגישו רעבים יותר לאחר מכן.
 
הימנעות ממשקאות קלים
 
3. תהיו פחות חשופים למחלות
 
החומציות שבמשקאות הקלים מובילה לנזק לאמייל השיניים, מחמירה את החומציות בוושט ופוגעת במערכת העיכול. יש לציין כי משקאות דיאטטיים מזיקים יותר למערכת העיכול, אך גם משקאות קלים עם סוכר פוגעים בחיידקי המעיים הבריאים, מה שיכול לפגום בשליטה על הסוכר בדם, ביכולת לשלוט במשקל, ומהווה גורם מרכזי שמשפיע על יכולת התגובה של הגוף לזיהומים ומחלות. תזונאים מומחים גורסים כי על כל 5 אחוז מהקלוריות אותן אתם צורכים ממשקאות ממותקים, תגדילו את הסיכון לחלות בסוכרת בכ-18 אחוזים. בנוסף, עולה הסיכון ללקות במחלות לב, וכמות הכולסטרול הרע בדם עולה באופן משמעותי. לכן, ברגע שתוותרו על המשקאות הקלים ולא תכללו אותם בתפריט היומי שלכם, תהיו פחות חשופים למחלות, והגוף שלכם יצליח להתמודד בהצלחה רבה יותר עם זיהומים שונים. 
 
 
4. העצמות שלכם יהיו חזקות יותר
 
צבע הקרמל במשקאות קלים מכיל זרחן שנוצר באופן מלאכותי, והוא עשוי לפגוע בבריאות העצם בטווח הארוך. זרחן הוא חומר כימי טבעי שמצוי במזונות כמו קטניות ודגנים, אך סוג הזרחן המצוי במשקאות קלים כהים הוא שונה במהותו מהמקור הטבעי. מאחר ולגוף שלנו אין את האפשרות לברור בין חומרים שמזיקים או מועילים לגופנו, זרחן שכזה עלול לגרום לבריחת סידן מהעצמות, מה שיוביל להיחלשותם ואף לשבירתם בקלות יתרה. לכן מומלץ להימנע מצריכת משקאות קלים, במיוחד אם אתם נמצאים בדרגת סיכון גבוהה לשברים בעצמות מסיבות כאלו ואחרות.
 
הימנעות ממשקאות קלים
 
5. תצליחו לרדת במשקל               
 
לא מעט אנשים שמחליטים לעשות שינוי בתזונה שלהם, מתחילים לצרוך משקאות קלים ללא סוכר ולמעשה מקשים יותר על תהליך הירידה במשקל שלהם. למרות שמשקאות דיאטטיים הם נטולי קלוריות, הם בכל זאת גורמים לשחרור אינסולין מאחר והם מתוקים ממש כמו טעמו של הסוכר. לכן יש לזכור כי שתיית משקאות דיאטטיים גורמת לאותו הנזק כמו משקאות קלים אחרים, מאחר והאינסולין ממשיך לאגור את השומן בגוף ומעכב את תהליך פירוקו. כמו כן, ברגע שתוותרו על שתיית כוס משקה קל ביום, תצמצמו את צריכת הקלוריות השנתית שלכם בכ-200,000 קלוריות. לאור העובדות האלו, אם אתם מנסים לרדת במשקל ולשמור על גוף חטוב ובריא, כדאי להפסיק לצרוך משקאות קלים, להתחיל לשתות מים ותה וליהנות מהתוצאות. 
 
 
6. תהיו יותר אנרגטיים 
 
למרבה האירוניה, אנשים רבים נוטים לשתות משקאות קלים בכדי לעורר את הגוף, כשלמעשה זו עלולה להיות הסיבה לעייפות שלהם. שתייה מרובה של משקאות המכילים קפאין עלולה לגרום לכם להרגיש מיובשים, ולהביא לעוררות יתר של מערכת העצבים, מה שמעייף ומתיש את הגוף לאחר שהשפעת הקפאין מתפוגגת. לכן, ברגע שתפחיתו את צריכת המשקאות הקלים שמכילים קפאין, תחושו הרבה יותר אנרגטיים ותצליחו לקבל החלטות טובות יותר, גם בכל הנוגע לצריכת המזון שלכם. 
 
הימנעות ממשקאות קלים
 
7. תשמרו על הכליות שלכם
 
איננו תמיד מודעים למצב הבריאות של האיברים הפנימיים שלנו, ואנו בדרך כלל מבחינים בבעיה רק כאשר המצב מחמיר ומתחיל לסמן את אותותיו. זו הסיבה לכך שמומלץ להפחית בכמות צריכת משקאות קלים, בכדי לשמור ככל הניתן על תפקוד כליות תקין. מחקר שפורסם בשנת 2011, מצא כי נשים שצרכו שני משקאות קלים ביום הכפילו את הסיכוי לפגוע בתפקוד הכליות שלהן. לכן, ברגע שתסירו את המשקאות הקלים מהתפריט שלכם, תדעו שעשיתם את המיטב בכדי לשמור על כליות בריאות יותר לאורך זמן.
 
 
8. תשמרו על בריאות הלב
 
מחקר שנערך בשנת 2012 באוניברסיטת הרווארד מצא כי שתיית משקאות ממותקים מעלה את הסיכון ללקות במחלות לב כרוניות; המשתתפים במחקר ששתו משקאות קלים היו בסיכון של כ-20 אחוזים יותר ללקות בהתקף לב מאלו שלא. כמו כן, מחקר אחר שפורסם בשנת 2011 מצא כי משקאות ממותקים מעלים את לחץ הדם, שגובר ככל שצורכים יותר משקאות קלים. זכרו כי גם הפחתה למשקה קל אחד ביום עשויה להוריד את לחץ הדם ולשפר את בריאות הלב שלכם, ועם הזמן אתם תגלו שאתם יכולים לחיות גם ללא משקאות מומתקים כלל וכלל.
 
הימנעות ממשקאות קלים
 
9. תיהנו משלפוחית שתן בריאה
 
ככל שתצרכו יותר משקאות קלים, כך תצטרכו להטיל את מימכם לעתים קרובות יותר. למרות שהורגלנו לחשוב שככל שאנו מרוקנים בתדירות גבוהה יותר את שלפוחית השתן, זה מעיד על כמות שתייה מכובדת שמטיבה עם גופנו, בעת שתיית משקאות קלים התוצאה אינה חיובית. צריכת משקאות קלים מגרה את שלפוחית השתן, מה שעלול לגרום לדלקות בשלפוחית השתן או בדרכי השתן, ואף להחריף אותן. לכן הקפידו לשתות נוזלים בריאים כמו מים, תה וכדומה, ובכך תסייעו לעצמכם לשמור על גוף נקי ושלפוחית שתן בריאה.
 
 
10. תחיו יותר
 
למרות שמשקאות קלים לא נמנים בין המוצרים שמוצהרים כמזיקים לבריאות, מתברר שצמצום בצריכה שלהם מאריך את תוחלת החיים. מחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי לבריאות הציבור בשנת 2014, מצא כי אנשים ששתו הרבה משקאות קלים פגעו במערכת החיסונית שלהם, מה שהעלה את הסיכוי שלהם למות בגיל מוקדם יותר. אז עד שהחוקרים יגלו כיצד ניתן להאריך את חיינו, מומלץ לשתות עד כוס אחת של שתייה קלה ליום, ואם אפשר אז אפילו פחות, בכדי שתזכו לחיים איכותיים, ארוכים ובריאים. 
 
 
מקור התמונות: Dennis Skley  Luiz Henrique Varga Assunção  David Compton  PROGORE-TEX® Products  Hammersmith & Fulham Council

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: