print header

6 יתרונות של תה פטרוזיליה ומתכון להכנתו

 אתם אולי מכירים את עלי הפטרוזיליה הירוקים כתוספת מושלמת למרקים, תבשילים או סלטים כאלו ואחרים – אבל ברחבי העולם יש רבים שעושים בהם שימוש נוסף ויעיל לא פחות: הכנת חליטת פטרוזיליה מרעננת, המרכזת לתוך כוס אחת קטנה שפע של סגולות ויתרונות בריאותיים; קל מאוד להכין את תה הפטרוזיליה, הוא טעים, מרווה ומשמש כתוספת נהדרת לתזונה היומיומית שלכם. כדי שתבינו יותר אילו יתרונות בריאותיים יספק המשקה הזה לגופכם אספנו כאן לפניכם את 6 העיקריים שבהם, ולאחריהם גם תמצאו הוראות הכנה פשוטות לפצצת הבריאות הנהדרת הזו.

תה פטרוזיליה: תה פטרוזיליה

6 יתרונותיו הבריאותיים של תה הפטרוזיליה

1. שופע נוגדי חמצון טבעיים

הפטרוזיליה היא מקור נהדר לנוגדי חמצון, אותם רכיבים נהדרים שעוזרים לתאי גופנו להתגונן מפני המולקולות המזיקות שנישאות באוויר וידועות בתור רדיקלים חופשיים; נוגדי חמצון משחקים תפקיד מרכזי במניעת מחלות ובשמירה על הבריאות, כשמספר מחקרים מצביעים על כך שהרכיבים הללו אף עשויים לגונן על הגוף מפני מחלות לב, סוכרת וסרטן.

גם בכל מה שקשור לנוגדי החמצון שישנם בפטרוזיליה נראה שהדבר נכון ומוכח מדעית: כך למשל בניסוי מבחנה שתוצאותיו פורסמו בשנת 2015 נמצא כי ביכולתה של תמצית פטרוזיליה למנוע נזק לדנ"א ולבלום התפשטות תאים סרטניים בגוף, וזה בעיקר בזכות תכולת נוגדי החמצון שבה. בניסוי אחר שנערך בשנת 2011 על חולדות, נמצא כי בטיפול בהן באמצעות מינונים מרוכזים של פטרוזיליה רמות נוגדי החמצון בגופן עלו וסימני הלחץ החימצוני הצטמצמו.  

2. מונע אבנים בכליות

אבנים בכליות הן למעשה צבר מינרלים המתקשה ומתגבש בתוך הכליות עצמן ועלול לגרום לסבל חריף ולכאבים חדים בגב, בצידי הגוף ובבטן. אחת הדרכים למנוע את היווצרות התופעה והכאבים שבאים בעקבותיה הוא צריכה קבועה של תה פטרוזיליה – מאחר ובמספר מחקרים בנוגע לעשב התיבול הזה נמצא כי ביכולתו לשמש כמעודד שתן טבעי ויעיל המונע את התמצקות המינרלים בכליה ואת יצירת האבנים.

במחקר שפורסם בשנת 2017 ונערך על גבי חולדות, נמצא כי האכלתן בפטרוזיליה גרמה לעליית מינוני החומצה האורית בגופן והחומציות שלה, דבר שעוזר גם כן בבלימת התפתחות אבנים בכליות.

תה פטרוזיליה: אבן כליה על אצבע

3. מקור טוב לוויטמין C

רובנו כבר מכירים את חשיבותו של ויטמין ה-C, אותו חומר מסיס במים שמשמש כנוגד חמצון עוצמתי ומשחק תפקיד חיוני במניעת מחלות. פטרוזיליה היא מקור עשיר במיוחד לוויטמין הנהדר הזה – למעשה, 1/4 כוס (15 גרם) פטרוזיליה מכילה בתוכה כמעט 20 מ"ג של ויטמין C, כ-22% מהתצרוכת היומית המומלצת של הוויטמין (90 מ"ג לגברים בוגרים ו-75 מ"ג לנשים).

לוויטמין ה-C יש כאמור לא מעט יתרונות עבור הגוף – לפי מחקרים רבים הוא עוזר בהגנה מפני דלקות ונגיפים כמו שפעת ודלקת ריאות, וכן מעורב בתהליך יצירתו בגוף של הקולגן, אותו חלבון משמעותי הנמצא בעור, בעצמות, בשרירים ובמפרקים שלנו ומבטיח את שלמותם ותקינותם.

4. עשוי להיות בעל תכונות המסייעות למלחמה בסרטן

על פי המחקרים השונים שנערכו בנושא, לתה הפטרוזיליה, שכפי שכבר הזכרנו גדוש ברכיבים נוגדי חמצון, בהחלט יכולה להיות השפעה חיובית בכל מה שקשור למלחמה בסרטן ומניעת המחלה הקטלנית הזו. כך למשל נוגד החמצון אפיגנין, הנמצא בפטרוזיליה, הוא פלבונואיד שהוכח במספר ניסויי מבחנה כחוסם את צמיחתם והתפשטותם של תאים סרטניים.

פלבונואיד אחר בפטרוזיליה, לוטאולין, נמצא במחקר שנערך בשנת 2008 ככזה שעשוי לדכא התפתחות גידולים, ובמחקר אחר שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת מלאיה שבמלזיה, נמצא שתמצית פטרוזיליה מסוגלת למנוע נזקי דנ"א ולצמצם התפשטותם של תאי סרטן שד ב-41%.

תה פטרוזיליה: עלי פטרוזיליה טריים

5. מסייע לנשים בוויסות המחזור החודשי

תה הפטרוזיליה משמש עבור רבות המכינות ולוגמות ממנו כתרופה טבעית לטיפול בבעיות הקשורות למחזור החודשי ולרמת ההורמונים בגוף; זאת בזכות שני רכיבים עיקריים שישנם בפטרוזיליה: מיריסטיצין ואפיאולה (apiole), המשפיעים על רמת ייצור ההורמון הנשי אסטרוגן ועל ידי כך עוזרים לאיזון ההורמונים בגוף. כמו כן, משמש התה כחומר המזרז את זרימת המחזור, לכן ניתן למצוא אותו גם בפורמולות רבות שנועדו להבטיח מחזור תקין ובריא ולמנוע מנשים מניקות מלייצר יתר חלב להנקה בחזה.

6. עוזר לשליטה על רמות הסוכרים בדם

בלא מעט מקומות שבהם נהוג לשתות תה פטרוזיליה, כמו טורקיה למשל, הוא משמש כדרך בריאה וטבעית להוריד את רמות הסוכר בדם ולהרגיע את הגוף. לכן, מעניין גם לדעת שמחקרים עכשוויים אכן אישרו שלמשקה הזה יש תכונות נוגדות סוכרת ושהוא יכול לסייע לשלוט באופן טוב מאוד על מינוני הסוכר בדם.

כך לדוגמה במחקר שנערך באוניברסיטת איסטנבול נמצא שטיפול בחולדות לוקות סוכרת באמצעות האכלתן בפטרוזיליה הביא לשיפור ניכר בבריאות הכבד שלהן וצמצם את רמות הסוכר בדמן; במחקר אחר שנעשה באותו מוסד אקדמי התגלה כי צריכת הפטרוזיליה על ידי החולדות הוביל לירידה ניכרת ברמות הסוכר בדמן ובמשקל גופן.

תה פטרוזיליה: קערת סוכר לצד מכשירים למדידת סוכרת

כך תכינו תה פטרוזיליה

אחרי שהבנתם כמה תועלות בריאותיות חשובות יש לתה הפטרוזיליה, אתם לבטח רוצים להתחיל להכין אותו ולצרוך ממנו. תוכלו לעשות זאת באופן הבא:

1. הרתיחו כוס מים (250 מ"ל) בסיר קטן.

2. קצצו כרבע כוס (15 גרם) פטרוזיליה טרייה.

3. הניחו את הפטרוזיליה הקצוצה בתחתית הכוס שלכם ושפכו עליה את המים; המתינו כ-5-10 דקות להשריה.

4. לסיום, השתמשו במסננת רשת כדי לסנן מן התה את עלי הפטרוזיליה שנותרו בו, ותוכלו ליהנות ממשקה חמים ובריא עד מאוד. הוסיפו דבש, מיץ לימון או קמצוץ סוכר אם אתם רוצים להמתיק מעט את טעמו של התה.

מקור תמונה: dfaulder, צילום מסך מיו טיוב

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו