maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

חמשת הטיבטים: תרגילי היוגה שיצעירו אתכם

  יוגה היא תורה שלמה שהומצאה לפני אלפי שנים ושמקשרת בין הגוף לנפש ולתודעה , אך התחלנו להיחשף אליה ולעקרונות שלה רק בעשורים האחרונים. העולם המערבי נהנה כיום מכל מה שיש לתורה הנרחבת הזו להציע, וכל מי שמתחיל לעסוק בה מתקשה להפסיק לאור היתרונות העצומים שהיא מספקת במגוון תחומים. אחת משיטות היוגה הידועות והיעילות ביותר היא חמשת הטיבטים, שכוללת בתוכה 5 תרגילים משיבי נפש שבעזרתם אתם תרגישו כיצד גופכם מתחיל נהיה צעיר ובריא יותר, ותוכלו לעשות פעולות שלא תמיד הצלחתם הודות לכך. הכירו את חמשת הטיבטים בכתבה הבאה.
 
תרגיל חמשת הטיבטים: נזיר עושה מדיטציה
 

מהם חמשת הטיבטים?

חמשת הטיבטים מהווים טקס הכולל מגוון תרגילי יוגה, שלפי הסברות הם בני למעלה מ-2,500 שנים. בניגוד לתרגילי יוגה מהאסכולה ההודית ששמים דגש על תנועה סטטית, חמשת הטיבטים מתמקדים על תנועה מתמשכת שמאפשרת לשחרר את הגוף והנפש מהטרדות שיש לכולנו. רבים מכנים את התרגילים הללו "מעיין הנעורים" הודות להשפעה המיטיבה שלהם על הגוף, וגם על התודעה והנפש, שלא ניתן להפריד ביניהם.

ביצוע חמשת הטיבטים

כפי ששמם מרמז, חמשת הטיבטים הם חמישה תרגילים פשוטים ביוגה שמתמקדים בתנועה מתמשכת שתוכלו לבצע בנוחות של ביתכם. לפניכם הפירוט של חמשת תרגילי היוגה המיוחדים הללו, שדורשים השקעה של 10 דקות ביום שבהחלט ישתלמו לכם. 
 
הערות ודגשים: 
  • את התרגילים, המכונים גם "טקסים", מומלץ לעשות בחזרות של 21 פעמים על כל תנוחה. מומלץ להגיע למספר הזה בהדרגה, ולחזור על כל תנוחה ותנועה 7 פעמים כדי לבנות את הסיבולת שלכם עד 21 חזרות. 
  • לאחר שתרגישו בטוחים בעצמכם ומוכנים לכך, בצעו חזרות של 14 פעמים עבור כל תרגיל ובשלב הבא בצעו 21 חזרות.
  • בצעו מספר נשימות עמוקות בין טקס לטקס והמשיכו אותם ברצף.
תרגיל חמשת הטיבטים: אבנים מונחות זו על זה עם שקיעה ברקע
 

טקס 1

  • עמדו עם פישוק רחב מעט יותר מרוחב הכתפיים שלכם, והרימו את הידיים לצידי גופכם.
  • התחילו להסתובב בתנוחה הזו עם כיוון השעון ועצרו לאחר 7 סיבובים מלאים.
  • לאחר ביצוע התרגיל, קחו נשימה עמוקה בעודכם מרימים ומחברים את כפות הידיים מעל ראשכם, כמו בתנועת תפילה. לאחר מכן הורידו את הידיים בעודכם נושפים החוצה.
תרגיל חמשת הטיבטים: סרטון של טקס 1

טקס 2

  • שכבו על מזרן שמונח על הרצפה כשרגליכם צמודות לאדמה. הניחו את כפות ידיכם לצד הירכיים כשהן פונות כלפיי מטה.
  • קחו שאיפה עמוקה והרימו תוך כדי את ראשכם לכיוון החזה ואת רגליכם כלפיי מעלה ובלי לכופף את הברכיים.
  • נשפו אוויר החוצה וחזרו לתנוחה ההתחלתית שלכם. קחו מספר נשימות עמוקות בעודכם שוכבים על הגב ומתכוננים לתרגיל הבא.
תרגיל חמשת הטיבטים: סרטון של טקס 2

טקס 3

  • כרעו על הברכיים בעוד הרגליים בפישוק והידיים מונחות על הירכיים האחוריות, ממש מתחת לישבן.
  • קחו שאיפה עמוקה ותוך כדי כך קמרו את גבכם אחורה כשאתם פותחים את בית החזה והכתפיים.
  • נשפו החוצה והחזירו את גופכם לתנוחה ההתחלתית כשאתם מורידים את הראש כלפיי החזה.
תרגיל חמשת הטיבטים: סרטון של טקס 3

טקס 4

  • שבו על הרצפה עם גב זקוף כשהרגליים שלכם מפושקות קלות ומתוחות קדימה. הניחו את כפות הידיים מתחת לקו הכתפיים.
  • קחו שאיפה עמוקה ותוך כדי כך לחצו את הידיים והרגליים שלכם כלפיי מטה בעודכם עולים מעלה לתנוחת גשר. הטו את ראשם בעדינות לאחור תוך כדי העלייה מעלה.
  • נשפו החוצה וחזרו אט אט לתנוחה ההתחלתית שלכם בעודכם מורידים את הראש כלפיי החזה.
תרגיל חמשת הטיבטים: סרטון של טקס 4

טקס 5

  • הניחו את כפות הידיים והרגליים שלכם על הרצפה והרימו את החזה כלפיי מעלה.
  • קחו שאיפה עמוקה והרימו את הישבן כלפיי מעלה בעודכם מורידים את הראש מטה ליצירת צורת האות V הפוכה.
  • נשפו החוצה, כופפו את המרפקים ונועו קדימה תוך הנמכה של החזה כלפיי מטה (תנוחת כלב מביט-מטה). 
תרגיל חמשת הטיבטים: סרטון של טקס 5
לאחר שתסיימו לבצע את כל הטקסים, שכבו על הגב והצליבו ידיים על החזה שלכם. קחו מספר נשימות עמוקות והסדירו את הנשימה שלכם אט אט עד שתהיו מוכנים לקום ולהמשיך בשגרת היום. תוך תקופה קצרה אתם תרגישו את ההשפעות המיטיבות של חמשת הטיבטים, ולפי מי שדוגל בשיטה הזו, היא בהחלט מרגישה כמו טעימה ממעיין נעורים. 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: