maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

היתרונות הבריאותיים הנפלאים של מאכלי ראש השנה

  הסתיו הממשמש ובא מבשר על בואה של תקופת החגים, שנפתחת כמובן בראש השנה. כאשר תסבו לשולחן ותברכו על כל סימני החג דעו שאתם אוכלים דברים רבים שהם לא רק טעימים, אלא גם מיטיבים עם גופכם! 9 המאכלים הבאים, שמברכים עליהם את ברכות ראש השנה, הם בריאים באותה המידה שבה הם ערבים לחך, כך שבעת הארוחה תקצרו גם את התועלות הרפואיות שלהם! מתפוח בדבש שירפא צינון ועד תמרים שיספקו לגופכם אנרגיה טבעית, אלו הם היתרונות והבריאותיים של סימני ראש השנה.
 
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה
 

תפוח - עוזר לשלוט על רמות הכולסטרול

אין כמו תפוח בדבש כדי לפתוח את השנה בצורה מתוקה ומלבד הטעם האהוב של המנה הזו, לתפוחים עצמם יש גם תועלות בריאותיות רבות, כמו למשל הפחתה של רמות הכולסטרול בגוף. הסיבים המסיסים שנמצאים באופן טבעי בתפוחים נקשרים לשומנים במערכת המעי, ובכך הם עוזרים להפחית את הכולסטרול המזיק שנספג בדם. התכונה הזו עוזרת לשמור על לב וכלי דם בריאים לאורך שנים, מה שמפחית את הסיכוי ללקות במחלות כליליות. לחצו כאן כדי ללמוד עוד על היתרונות של הפרי הנפלא הזה.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

דבש - תרופה מצוינת להתקררות וצינון

הנוזל הזהוב והמתקתק הזה אהוב על כולם ומשמש פעמים רבות כתחליף לסוכרים אחרים ולא בריאים. מלבד התועלת הזו, בשנת 2012, חוקרים בדקו ומצאו שדבש הוא תרופה טבעית מצוינת לצינון ושהוא עוזר להקל גם על שיעול אצל ילדים ומבוגרים כאחד. המרקם הסמיך של נוזל הדבש עוזר לצפות את הגרון ואילו טעמו המתוק מעורר קצוות של עצבים אשר משככים את השיעולים העיקשים שמתלווים להתקררות. מהיום תדעו שהדבש הוא לא רק תרופת סבתא לצינון, אלא מרפא טבעי לשיעולים וחוסר הנוחות שנלווית אליהם. מלבד צורתו הגולמית, גם לכוס של מי דבש יש השפעות בריאותיות נהדרות - לחצו כאן כדי לגלות אותן.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

תמרים - מספקים אנרגיה טבעית לגוף

הפרי האהוב הזה גדל בדרך כלל באקלים מדברי, כמו שיש בחלקים מסוימים בישראל. התמרים נמכרים בדרך כלל כפירות מיובשים, אך אלו הטריים והצהובים גם הם פופולריים מאוד ונפוצים בייחוד בתקופה הזו של השנה. תמרים הם מקור מעולה לאנרגיה, ולכן אנשים רבים אוכלים אותם כחטיף אנרגיה טבעי. הסיבה לכך שהם נותנים "דחיפת מרץ" היא משום שתמרים טריים מלאים בסוכרים מורכבים כמו סוכרוז, ופרוקטוז, אשר מתפרקים לאט בגוף ובכך מעניקים לנו אנרגיה רבה לאורך זמן, זאת לעומת סוכרים פשוטים יותר כמו גלוקוז שמתפרקים מהר ומשאירים אותנו עייפים. אם אתם צריכים "להתעורר" במהלך היום, שמרו תמרים טריים בהישג יד ותיהנו מהאנרגיה שהם מספקים.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה
 

לוביה (רוביא) - מסייעת לשמירה על תאים בריאים וחזקים

לוביה היא סוג של שעועית ירוקה ומלבד היותה טעימה בתבשילים, יש לה יתרונות בריאותיים רבים שכוללים נוכחות של פיגמנטים צבעוניים רבים שמיטיבים עם הגוף. בקבוצה הזו נכללים לוטאין, בטא קרוטן, וויאולקסנטין ונאוקסנטין שהם פיגמנטים שמתפקדים כנוגדי חמצון חזקים מאוד שמגנים על תאי הגוף מפני נזקים ועוזרים לשמור על הפעילות התקינה שלהם. השפעה זו בתורה מאפשרת לאותם התאים לשמור על תקינות האיברים אותם הם מרכיבים.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

כרישה (פרסה) - עוזרת לשמור על בריאות הלב

הירק הנפלא הזה לא נחקר כמו אחיו, השום והבצל, אך התועלות הבריאותיות שלו הן רבות ומומלץ לאכול אותו דרך קבע ולא רק בשולחן החג. בכרישה יש כמויות גדולות של ויטמינים מסוג A ו-K, חומצה פולית, ניאצין, מגנזיום ורכיבים חשובים נוספים שמגנים על החלק הפנימי של כלי הדם ובכך שומרים על בריאות הלב. בגלל התכולה המכובדת של ויטמינים ומינרלים חיוניים, מומלץ לנשים בהריון לאכול כרישה שכן היא מונעת מומים במערכות של העובר שמתפתחות בסופו של דבר למערכת העצבים המרכזית. 
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

סלק - מסייע בהפחתת לחץ הדם

צבעו העשיר של הסלק הופך אותו למקור מעולה להפקה של צבעי מאכל טבעיים, וטעמו המיוחד מאפשר לצוות לו כמעט כל מרכיב ליצירת מאכלים טעימים. הסלק הוא גם רכיב מרכזי בשייקים ומיצים בריאותיים רבים ולא בכדי; כוס אחת של מיץ סלק יכולה להוריד לחץ דם תוך שעות ספורות ולאזן את קצב הלב. זה קורה הודות לניטרטים שנמצאים בסלק אשר הופכים לניטריק אוקסיד, שהוא בתורו מרחיב כלי דם ומאפשר לדם לזרום בחופשיות, מה שמפחית את הלחץ שמופעל על העורקים והוורידים.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

דלעת (קרא) - עוזרת לשמור על בריאות העיניים

דלעת היא פרי נפלא שמשתלב בצורה מושלמת בתבשילים ומרקים, והיא טעימה גם כאשר אוכלים אותה כפי שהיא. מלבד טעמה הנימוח, יש לדלעת יתרונות בריאותיים רבים שכוללים הגנה על העיניים מפני מחלות ניווניות, שכן בדלעת יש כמות גדולה של וויטמינים מסוג E ו-C ובטא קרוטן, שהם נוגדי חמצון יעילים במיוחד אשר עוזרים לשמור על בריאות העיניים. בשל כך, הדלעת היא כלי מצוין ללחימה בהתדרדרות הראייה ולשמירה על עיניים בריאות לאורך זמן.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

רימון - מגן על הגוף מפני דלקות וסרטן

רימון חמצמץ משמש כרכיב נפוץ בבישול מסורתי של עדות רבות והמיץ שלו אהוד במיוחד בקרב אלו ששומרים על דיאטה, אך יתכן שלא ידעתם כי לגרגירי הרימון יש יכולת להגן על הגוף מפני דלקות וגם מפני סרטן הערמונית. במכון לחקר אימונולוגי באיראן, חוקרים בדקו את ההשפעות הבריאותיות של הפרי הנפלא הזה ומצאו שצריכה של מיץ רימון מאטה התפתחות של תאי סרטן ואף גורמת להם לבצע אפופטוזיס – "התאבדות" תאית. מומחים ממליצים לשלב את הרימון בתזונה היומית כדי לעזור למנוע סרטן ערמונית בטווח הארוך, אך יש לו יתרונות בריאותיים רבים ונוספים, שתוכלו ללחוץ כאן כדי להכיר אותם.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

דג - עוזר לשמור על מוח חד ובריא

בראש השנה נהוג לאכול את ראש הדג, וכמובן שצורכים גם את שאר החלקים שלו לאחר הברכות. רבות נאמר על חומצת אומגה 3 שנמצאת בדגים ועוזרת לשמור על בריאות הגוף והלב, אך אכילה של דגים עוזרת לשמור גם על המוח! חוקרים במרכז הרפואי בשיקגו מצאו שבמוחם של אנשים שאוכלים דגים באופן קבוע יש יותר חומר אפור, וכך הסיקו כי אכילת דגים תורמת לשמירה על מוח חד. החומר האפור במוח הוא זה שמכיל את הנוירונים, שהם תאי המוח הפונקציונליים שאחראיים לעיבוד מידע, זיכרון ותהליכים חשובים נוספים. כאשר יש יותר נוירונים וחומר אפור במוח, קצב ההתדרדרות הקוגניטיבית יורד וזה עוזר לשמור על השכל בריא למשך שנים רבות ועד לגילאים מבוגרים. לחצו כאן כדי לקרוא מידע נוסף על יתרונותיו של אחד הדגים האהובים ביותר, דג הסלמון.
היתרונות הבריאותיים של מאכלי ראש השנה

ארוחת החג הטעימה מסבה לכולנו אושר, וכפי שקראתם היא גם מועילה לבריאות שלנו! המשיכו לאכול את המאכלים האלה גם אחרי ראש השנה ותוכלו להרגיש בריאים, חזקים וצעירים יותר. שתהיה לכם שנה מתוקה, מלאה באושר ובריאות!

מקור התמונות: Rachel
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: