maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

הסיבות לכך שתמיד כדאי לשכב על צד שמאל

שינה טובה בכל לילה היא הכרחית עבור שמירה על בריאותנו הפיזית והנפשית, אולם אם אתם ישנים בתנוחה שאינה מומלצת ומזיקה לכם, אתם עשויים להתעורר עם כאבי צוואר וגב או לסבול מדום נשימה במהלך השינה, ואלו הן רק התופעות השכיחות ביותר. מסתבר שיש תנוחה אחת שמומלצת עבור כולם והיא שינה על צד שמאל של הגוף, ואפילו לא מדובר רק על שינה, אלא בכל מצב של שכיבה על הצד. למה זה כך? הנה ההסבר של המומחים:

 

מומחים מתריעים כי שינה על צד ימין עשויה להזיק לבריאות וליצור בעיות בעיכול בשל צורתה של הקיבה, ואילו שינה על הגב מזיקה במיוחד עבור מי שסובל מאסתמה או דום נשימה בשינה וזאת בשל צורתה של מערכת הנשימה. בניגוד לשתי התנוחות האלו, שכיבה על צד שמאל מספקת לגוף יתרונות בריאותיים רבים שכדאי שתכירו.

יתרונות השכיבה על צד שמאל בשינה ובמנוחה:

  • עוזרת למערכת הלימפה לנקז נוזלים מהגוף ולהשיב אותם למחזור הדם על ידי שמירה על תנועה טבעית של הנוזלים למקומות הנכונים (בין היתר לטחול) בעזרת כוח הכבידה.
  • מקלה על שריר הלב בפעולת הזרמת הדם ממנו ואליו בעזרת כוח הכבידה.
  • מעודדת תהליכי עיכול יעילים יותר ומזיקים פחות לקיבה ולמערכת העיכול כולה, על ידי שמירה על מיצי הקיבה בתוכה (מסייע במיוחד במניעת צרבות).
 
 
  • תורמת לסילוק רעלים יעיל יותר דרך מערכת העיכול והשתן בבוקר שאחרי השינה.
  • שומרת על תנוחה טבעית ובריאה של עמוד השדרה.
  • לנשים בהריון מומלץ במיוחד לשכב על צד שמאל, שכן התנוחה הזו מסיטה את הרחם מכלי הדם הגדולים שבגוף, וכך מתאפשרת זרימת דם יעילה יותר לאם ולעובר.

כאמור לא מדובר רק על תנוחה שמומלצת לשינה, אלא על תנוחה שכדאי לשמור עליה גם למשל כששוכבים על הספה כדי לראות טלוויזיה, או כששוכבים לנוח מעט אחרי ארוחה דשנה. אם עד היום שכבתם על הגב, על הבטן או אפילו לא שמתם לב על איזה צד אתם שוכבים, נסו להיות מודעים יותר ולשכב על צד שמאל. זה יכול רק לעזור.

 

 

מקור: מירי ברמן
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: