maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

דרכים לשמור על בריאות הלב

 

עד כמה אתם שומרים על הלב שלכם? לרוב אנו חושבים כי אין דרך להגן עליו, כי מדובר באיבר פנימי ואין הרבה מה לעשות כדי לשפר את מצבו. זו טעות. הדרכים לשיפור תפקודו הן רבות, וכדי שתקחו ברצינות את השריר החשוב ביותר בגוף שלכם, ליקטנו עבורכם את העצות הטובות ביותר לשיפור חייכם ותפקוד ליבכם.

1. על האש.
כן, אתם עלולים לחשוב שסטייק על האש לא יהיה טוב ללב שלכם, אבל אתם תהיו בסדר. בשר בקר מגדיל חסינות לב בעזרת סלניום ותורם לחיזוק ויטמינים מסוג B.
בנוסף, עד 50 אחוז מהשומן בבשר הוא בלתי רווי, כך שאתם יכולים לאכול בהנאה.

2. צפיה בסרטי אימה.
כל מה שגורם ללב שלנו לעבוד מהר, כמו סרט אימה, ספר טוב ואפילו התאהבות, הופך את הלב לחזק יותר, כך על פי חוקרים מישראל. הפיקים של הלב ברגעי מתח והתרגשות שומרים עליו ומחזקים אותו.

3. רוצו בפנים ביום אובך.
בימים שמזג האוויר אביך, לא מומלץ לעשות פעילות גופנית בחוץ, שכן זיהום האוויר בשיאו והוא פוגע באספקת החמצן בדם, מה שהופך את הדם לקריש. רוצו והתאמנו במבנים סגורים, בבית או בחדר הכושר.

4. אל תימצאו בסביבת מעשנים.
חוקרים ביוון מצאו כי אנשים שנחשפו לעשן סיגריות במשך 30 דקות, 3 פעמים בשבוע, היו בסיכון הגבוה ב-26 אחוזים לפתח מחלת לב.

5. שחיה לגוף ולנפש.
חוקרים בבריטניה מצאו כי גברים שורפים רק 50 קלוריות ביום בפעילות מאומצת, אך גברים שביצעו פעילויות נוספות, דוגמת שחיה או אפילו הליכה, שרפו קלוריות פי שבעה והפחיתו את סיכוייהם למות ממחלות לב ב-62%.

 


6. הילחמו בכולסטרול.
אנשים שהחליפו 15% מהתזונה היומית שלהם באגוזי מקדמיה, הורידו משמעותית את הכולסטרול. הסיבה? אגוזי מקדמיה הם המקור הטבעי הטוב ביותר לשומן חד בלתי רווי.

7. תרופות נגד דיכאון.
כן, זו לא בושה ולא אסון גדול, יותר משמעותי הוא שאנשים בעלי דכאונות הם בסבירות כפולה לפתח מחלות לב. לאחר שלושה חודשים של טיפול, תרגישו הבדל משמעותי, הן נפשית והן גופנית.

8. מדיטציה.
רק 20 דקות ביום ותרגישו בהבדל. הרוגע והשקט יפחיתו מהחרדות והדכאונות, שמובילים לבעיות לב. מדיטציה היא הדרך להגיע לשלווה פנימית ובריאות גופנית.

9. שק אגרוף.
קנו לכם שק אגרוף. מחקרים מראים כי אנשים שפורקים עליו את כעסם, מורידים בחצי את הסיכון למחלות לב ביחס לכאלה שאוגרים את הכעס בפנים.

10. אספירין.
צריכת אספירין מורידה את הסיכון למחלת לב ב-28%. מומלץ לקחת במינון נמוך לפני השינה לאחר התייעצות עם רופא המשפחה.

11. שתו מיץ חמוציות.
אנשים ששתו 3 כוסות של מיץ חמוציות ביום, הורידו את רמת הכולסטרול השלילי שלהם ב-10 אחוזים ואת הסיכון למחלות לב ב-40%.

12. השקיעו בארוחת הבוקר שלכם.
אנשים שאוכלים ארוחת בוקר מזינה מדי יום, סובלים פחות מעודף משקל - הבדל של 44%, למען הדיוק. כמו כן נמצא כי יש להם פחות סיכוי לפתח עמידות לאינסולין. שני גורמים שמסייעים במלחמה במחלות הלב.

 


13. אכלו בריא.
הקטינו את הסיכון למחלות לב ב-16% ע"י צריכת מקורות טובים לחומצה פולית, כגון: אספרגוס, דגנים מועשרים וברוקולי.

14. העדיפו את המדרגות.
אנשים שמוסיפים 4,000-5,000 צעדים ביום, הורידו את לחץ הדם בממוצע של 11 נקודות.

15. אכלו ירקות.
ירקות בעלי עלים ירוקים הם מקור טוב לוטאין שנושא נוגדי חמצון לתאים ולרקמות.

16. מלאו את הקערה.
שתי מנות של דגנים מחיטה מלאה ביום יפחיתו את הסיכון למחלת לב בכמעט 20%.

17. שתו תה.
אנשים ששתו 2 כוסות תה ביום, הורידו ברבע את הסיכון למות ממחלות לב. הפלבנואידים בתה לא רק משפרים ומרגיעים את כלי הדם, אלא גם מדללים אותו ומונעים קרישה.

18. מדדו לחץ דם לאחר מאמץ.
בקשו מהרופא שלכם למדוד לכם לחץ דם ודופק לאחר מאמץ לב. המספרים יהיו גבוהים יותר מהנורמה, כמובן, אך הם אינדיקציה טובה לבריאות שלכם.

19. קפאין.
משקאות המכילים קפאין מורידים את לחץ הדם בממוצע של 4 נקודות. זה מספיק כדי להוציא את הלב שלכם מאיזור הסכנה.

20. הצטרפו לקבוצה.
כל קבוצה. אנשים בודדים מתקשים להתמודד עם הלחץ בו הם נמצאים ומצויים בסיכון גבוה יותר מאשר אנשים עם מעגל רחב של חברים.

21. שוקולד מריר.
קקאו מכיל פלבנואידים המדללים את הדם ולפחות שליש מהשומן בשוקולד הוא חומצה אולאית, שהיא שומן בריא ובלתי רווי הנמצא גם בשמן זית.

 


22. הורידו את כמות המלח.
המלח מכיל נתרן. אנשים שצרכו כמות גבוהה של נתרן היו בעלי 61% לחלות במחלות לב, לעומת חבריהם שלא צרכו כמות גבוהה של נתרן.

23. שתו, אבל לא רק אלכוהול.
גברים ונשים השותים אלכוהול 3-4 פעמים בשבוע מעלים את סיכוייהם לקבל התקף לב ב-32%, לעומת אנשים ששותים פעם בשבוע.

24. מגע אנושי.
עשר דקות של מגע ביום, הכולל החזקת ידיים או חיבוק עם בן הזוג, יסייעו בשמירה על לחץ הדם והדופק בזמנים מלחיצים.

25. הכפילו את העגבניות.
העגבניות מונעות הצטברות מזיקה של כולסטרול על דפנות העורקים. הכפילו את כמות העגבניות על הפיצה וברוטב הפסטה.

26. ויטמינים.
בקשו מהרופא שלכם לקבל ויטמינים מסוג B, במידה וחסר לכם.

27. טונה.
אומגה 3 ושומנים בדג הטונה עוזרים לחזק את שריר הלב, מורידים את לחץ הדם ומונעים קרישה, ובנוסף הדג עשיר בחלבון שמוריד את הסיכון למחלות לב ב-26%.

 


28. זרעי פשתן.
הוסיפו זרעי פשתן טחונים לאוכל שלכם, זהו מקור טבעי לאומגה 3, עבור מי שאינו אוהב דגים.

29. הורידו במשקל.
הורדת 5 עד 10 אחוזים ממשקל גופכם יפחית את שומן הקרביים שלכם עד 40%.

30. קחו משוט והתחילו לחתור.
חתירה, להבדיל מריצה, מנצלת יותר שרירים וגורמת ללב לשאוב יותר דם מהגוף, כתוצאה מכך תהיו יותר בכושר ותפעילו יותר כלי דם.

31. זריקות נגד שפעת.
אנשים שנטלו חיסון נגד שפעת הפחיתו ב-19% את הסיכון לחלות במחלות לב.

32. שתו מים.
שתיית 5 כוסות מים או יותר ביום, מורידה את הסיכון למחלות לב ב-60%, בדיוק כמו הפסקת העישון או הדיאטה. נשמע כמו עסקה טובה.

33. אכלו אשכולית.
אשכולית אחת בלבד יכולה להפחית את היצרות העורקים ב-46% ולהוריד את הכולסטרול הרע שלכם ב-10%.



34. שום.
בנוסף להורדת הכולסטרול והעזרה במניעת זיהומים, אכילת שום עשוייה לסייע בשמירה על הלב למי שעבר ניתוח או התקף.

 


35. דומדמניות שחורות.
הן מקור טוב לנוגד החמצון קוורצטין ומונעות הצטברות של רעלים שפוגעים בדפנות העורקים.

36. ביצה טרופה.
מכילה שומן רווי ביחס נמוך ומלאה בביאטין, תרכובת המסייעת להוריד את רמות ההומוציסטאין בדם ב-75%.

37. כרום.
אנשים עם רמות נמוכות של כרום, מפתחים בעיות לב בכמות ניכרת בהרבה מאחרים. 200-400 מ"ג של כרום ביום, שניתן ליטול בכדורים, ישפרו את מצב הלב שלכם.

38. כפיפות בטן.
אנשים שמבצעים כפיפות בטן במשך דקה בלבד ביום, מחזקים את שרירי הבטן ומפחיתים את השומן בבטן. מעט שומן בבטן, והסיכון למחלות לב פוחת משמעותית.

39. אל תערבב
חולי לב שנטלו איבופרופן, יחד עם אספירין, הגדילו את הסיכוי למחלת לב ב-75%, להבדיל מאנשים שנטלו אספירין בלבד.

40. זוגות זוגות.
גברים נשואים נוטים למות פחות ממחלות לב, להבדיל מגברים רווקים. רק בחרו את הכלה בתבונה, אחרת הלב יהיה שבור וחולה.

41. קטניות.
קטניות הן מקור מצויין לחומצה פולית והומוציסטאין שמפחיתים את הכולסטרול. אנשים שאכלו ארבע מנות בשבוע היו בסיכון הנמוך ברבע מזה שמצויים בו אחרים.

42. טעמו את טעם המזרח.
מסעדות סיניות והודיות מגישות מנות עם ג'ינג'ר וכורכום, תבלינים מונעי דלקות טבעיים. בקרו בהן מדי פעם, רע זה לא יעשה.

 



 

43. שטפו ידיים.
אחרי יציאה מהשירותים ובאופן כללי במהלך היום, כך תמנעו מהחיידקים להגיע דרך המזון שלכם אל העורקים שבלב, בצוואר וברגליים.

44. קראו ספר טוב.
חוקרים מצאו כי גברים בשוויץ שציטטו שירה במשך חצי שעה ביום הורידו משמעותית את קצב הלב שלהם. אז לא, אתם לא צריכים לצטט בכל יום את ביאליק, אבל ספר טוב יועיל ללב שלכם.

45. החליפו את הסוכר בדבש.
דבש מכיל תכונות נוגדות חמצון רבות עוצמה, המסייעות להלחם במחלות לב, בעוד שצריכת סוכר מעלה את רמות הכולסטרול ואת הסיכון למחלות לב.

46. חייכו והיו אופטימיים.
אנשים בעלי עמדות חיוביות חיים יותר וסובלים פחות מבעיות בלב, להבדיל מאנשים שנוטים להיות שליליים.

 


47. סיימו את הלימודים.
גברים ונשים בעלי תואר אקדמאי הם בעלי סיכון נמוך יותר למחלות לב, להבדיל מבעלי השכלה נמוכה. יש לציין שזה גם נובע ממקומם על סולם ההכנסות.

48. התאמצו.
כל פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון למחלות לב, גם אם בוצעו 5-10 דקות בכל פעם.

49. אל תתאפקו.
לחץ על השלפוחית מגביר את קצב הלב בשיעור של 9 פעימות בדקה ומגביל את זרימת הדם בשיעור של 19 נקודות.

50. דאגו להגיינת הרשת בגריל.
מזונות המבושלים בטמפרטורות גבוהות מייצרים תרכובות דם מהבשר אשר מגבירות את הסיכון למחלות לב. שמרו על נקיון הרשת לטובת בריאותכם.


תמונות: freedigitalphotos.net - Praisaeng,SOMMAI,dan,Apolonia,arztsamui

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: