maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

להתחיל מחדש - ניקוי גוף של סתיו

מאת: אביטל דותן
מנהלת סדנאות דה-טוקס הילינג, ים המלח


מרגישים שהגוף עייף והתזונה על הפנים? אני יודעת שאני מרגישה ככה.
החגיגות של הקיץ, החגים, החופש, הטיולים...
כל כך הרבה אירועים והגוף מרגיש כבר בלה בלה בלה...

הסתיו, בחצי הצפוני של כדור הארץ, התחיל רשמית ב-23/9/2012 בשעה 5:05 בבוקר. הייתה זו נקודת הזמן בה היום והלילה היו שווים באורכם. לקראת סוף ספטמבר, הטבע עובר שינוי אנרגטי עדין; הקיץ הנמרץ והימים הארוכים והלוהטים מתחלפים לאיטם לקצב איטי יותר וקרירות נעימה מורגשת באוויר. עלי שלכת זהובים נושרים מהעצים ובעלי החיים והצמחים מכינים עצמם לחורף. עונת הסתיו היא תקופה מצוינת להרהר בשינויים החלים בחיינו ובעולם שסביבנו, להתבונן פנימה במטרה לחזור לאיזון.

juice

כמנהלת סדנאות דה-טוקס בים המלח, אני נתקלת לא פעם באנשים שרוצים לעשות שינוי בחייהם. יש דברים נפלאים בחיינו אותם נרצה לשנן ולמשוך גם לשנה החדשה, לעומתם יש לנו גם שאיפות לשינוי; אם זה בדפוסי ההתנהגות הרגשית או במערכות יחסים שלנו עם הסביבה. רוב האנשים מספרים שניסו לשנות פעמים רבות, אבל נכשלו.

אם אתם באמת רוצים לשנות את חייכם ומתקשים לעשות זאת, עליכם להתאמן במנטרה הבאה: להתחיל מחדש. זהו התרגול שיוצר שינוי אמיתי.

•    אל תתנו לאף אחד לומר לכם שאינכם יכולים להשתנות.
•    הילחמו בנחישות בדחפיכם הפנימיים שמסיטים אתכם מן הדרך בזמנים הקשים.
•    אל תתנו לקול הפנימי שלכם לומר לכם שאין לכם סיכוי לשלוט בחייכם.
•    וכאשר אתם מגלים שהלכתם לאיבוד והתרחקתם מעקרונות הלב - התחילו מחדש.

ישנן דרכים רבות בהן נוכל להתחיל מחדש ולתמוך בשינוי האנרגיה. אם זה בעזרת מה שנאכל ונשתה ואם זה באמצעות הבחירות שנבחר לגבי סגנון חיינו. ניקוי הסתיו יחזיר אותנו בחזרה למסלול ולזרימה הטבעית שלנו.

הסתיו נחשב כתקופה חשובה לניקוי, תקופה שבה הגוף מכין את עצמו לחורף ואם נעזור לו בבחירות התזונה, התהליך יתעצם ויהיה יותר אפקטיבי. ניקוי סתיו עוזר לנו להנחות את הגוף בעדינות כיצד להיפטר מהקילוגרמים העודפים שצברנו בחגים, להכין את ערוצי פינוי הפסולת - כבד, מעיים, ריאות ועור על מנת שיתפקדו ביעילות, ולא פחות חשוב להכין את המערכת החיסונית שתוכל להתמודד עם מחלות החורף הקרב.

מחזור עונות השנה מעביר אותנו בסתיו אל העונה הקרה, ולכן ניקוי הסתיו צריך להכיל גם מזון חם ומבושל. כשקר רוצים לאכול יותר. ניקוי של מיצי פירות וירקות בלבד או מזון חי בלבד יהיה קיצוני מדי, על כן הניקוי מתבסס על סוג מזון אחד – מונו.

כאשר אוכלים רק סוג מזון אחד, הגוף נדרש לייצר פחות אנזימי עיכול והעומס על מערכת העיכול פוחת. הגוף יכול להתפנות לבצע תהליכים נוספים כמו פינוי פסולת וריפוי. תהליך כזה מחזק את הזיכרון ומזמין רגשות של שלווה, רוגע ושלום בית. רגשות כאלו מקדמים גם התהליך הרוחני.

juice

מה נאכל בסתיו?

הרבה ומגוון. אתם יודעים, מזון טרי ולא מעובד שגורם לגוף שלכם להרגיש מעולה. פירות, ירקות, עדשים, דגנים מלאים, בשר רזה, אגוזים, שומנים בריאים, חומוס, טחינה, אבוקדו. אתם יודעים, אוכל אמיתי! נבחר במזון טרי בעל אנרגיה ניטרלית, המחזק את הגוף. יחד איתו נעשה מעבר בריא אל העונה הקרירה לשנת צמיחה ושגשוג.

למה כדאי לעשות ניקוי סתיו?

ניקוי בתחילת כל עונה מאפשר לגופינו להבריא. כך תוכלו...

  • ליהנות מעור מבהיק ונקי
  • ליהנות מיציאות סדירות
  • ליהנות מיכולת לשלוט באכילה רגשית
  • ליהנות מיכולת לשלוט בתשוקה למתוקים
  • להיפטר מהרגשת הנפיחות
  • לגלות בשמחה תפריטים חדשים
  • להתחבר לעונות השנה

למה לצפות?

אל דאגה, לא צריך לקחת גלולות מוזרות או לשתות מים עם מייפל סירופ ופלפל קאיין. במשך 10 ימים תעקבו אחר התוכנית הבאה שתנחה אתכם בקלות לניקוי סתיו בריא לגוף, לנפש ולרוח. התזונה הזו תגרום לכך שתהיו יותר אנרגטיים, מודעים לגופכם ותחושו בשינויים שהוא עובר. אולי אפילו תרדו במשקל! ההנחיות פשוטות וטעימות ומיועדות לאנשים עובדים ועסוקים.

ניקוי סתיו

  • בוקר: כוס מים פושרים + 1 כף שמן זרעי ענבים + כפית מיץ לימון. לבשל 1 כוס אורז מלא – אורגני – מעט מאד מלח + 1 כפית שמן זרעי ענבים. ירקות לבשל, לאדות או מרק. (מומלץ הרבה ירקות שורש).
  • ירקות טריים: בעיקר ירוקים עליים אורגניים.
  • ארוחת בוקר: 250 מ"ל מיץ של סבתא רותי: 1 תפוח עץ, 1 גזר, 1 מלפפון, 3 עלי חסה, 10 ענפי פטרוזיליה, פרוסות בטטה להשלמת הכמות ל-250 מ"ל, או שייק ירוק: תרד, תפוח, חסה, בננה, תמר, 1/2 כוס מים וקרח.
  • ארוחת צהרים: ירקות מבושלים + ירקות טריים + אורז מלא
  • ארוחת ערב: סלט ירוק + ירק ירוק מבושל + אורז מלא
  • שתייה: לא במהלך הארוחות (30 דקות +- לפני / אחרי). תה צמחים: מרווה, מליסה.
  • ולהעשרת הטעמים:
  • חומץ אבוקדו - להעשרת הסלט
    מרכיבים: 1/2 אבוקדו בשל, 1ו-1/2 כפות חומץ בלסמי, 1/2 כפית שמן זית (חמניות, שקדים) בכבישה קרה, 1/2 כפית חרדל, 90 מ"ל מים או מרק ירקות (ציר), חופן של עשבי תיבול טריים, מלח, פלפל. 
    הכנה: לערבב את כל המרכיבים במערבל עד שמתקבל צבע ירוק. אחר כך להוסיף את עשבי התיבול. כדי לקבל רוטב יותר דליל אפשר להוסיף מים או מרק ירקות (אפשר להחליף את האבוקדו בגזר או עגבנייה).
    ערכים תזונתיים לכל המתכון: כ-80 קלוריות, 8.4 גרם שומן, 0.3 גרם פחמימות, 0.5 גרם פרוטאין.
  • רוטב בסיס - להעשרת האורז 
    מרכיבים: 20 גרם שמן זית מכבישה קרה, 60 גרם כרשה (החלק הלבן), 50 גרם בצל, 40 גרם שורש פטרוזיליה מקולף, 40 גרם שורש סלרי מקולף, 220 גרם תפוח אדמה, 1 ליטר של מים או מרק ירקות צח.
    הכנה: לנקות את הירקות ולחתוך אותם לקוביות קטנות. לאדות את הירקות בעדינות עד להשחמה. להוסיף מים ולבשל את הירקות עד שמתרככים. להוסיף מלח, פלפל ואת מרק הירקות. לערבל הכל בבלנדר עד שמתקבלת תערובת מוקרמת אך יציבה. זהו רוטב בסיס שאפשר להעשיר כיד הדמיון במרכיבים רבים כולל מוצרי חלב. ניתן לאחסן את הרוטב במקרר למספר ימים במיכל סגור.
    ערכים תזונתיים ל-100 גרם: כ0-40 קלוריות, 2.7 גרם שומן, 2.9 גרם פחמימות, 0.7 גרם פרוטאין, 1 גרם סיבים.         

                          

לפרטים נוספים על סדנת דה-טוקס בים המלח – לחצו כאן!

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: