maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

איך לשמור על העור בתקופת הסתיו?

 חילופי העונות עלולים להחמיר את מצבם של בעלי עור רגיש ויבש, אך גם בעלי עור שומני עלולים לפתח יובש וגירוי בעונת הסתיו. שינויים במצב העור יכולים להיגרם מירידה בלחות באוויר (כמו בסתיו ובחורף), במגע עם מים חמים במיוחד וכימיקלים (גם סבונים) המייבשים אותו, אך הם יכולים לנבוע גם מבעיות שונות. עור יבש "רגיל" בא לידי ביטוי בהתקלפויות, קשקשים, גרד וסדקים, המורגשים בעיקר בכפות הידיים, בזרועות וברגליים. בעיות קשות יותר יכולות להתבטא באדמומיות, עור פצוע ודלקתי שעליו קשקשת לבנה ועבה (פסוריאזיס), בתפרחת אדומה ויבשה עם גרד חזק (אטופיק דרמטיטיס), או בפריחה אדומה או בהירה, בצקתית ומורמת מהעור (אורטיקריה). 
 
הבעיות לא נגמרות באיברים האלה, אזור אחר שרגיש במיוחד וחשוף לנזקים בעונת הסתיו הוא קרקפת הראש, עליה עלול היובש לגרום להחמרה בסבוריאה או פסוריאזיס של הקרקפת, מה שמתבטא ביובש, אדמומיות וקשקשת. סבוריאה עלולה להופיע פעמים רבות גם באזור הפנים, בצידי האף ובאזור הגבות. אנשים רבים מאוד סובלים מכל התופעות האלו וכפי שכבר נאמר מצבן לרוב מתדרדר במהלך הסתיו, לכן זה לא משנה מה הבעיה שממנה אתם סובלים וזה לא משנה מה הסיבה לעורכם היבש, הרגלי הטיפוח הבאים יקלו על העור שלכם בעונת הסתיו: 
 
שמירה על העור בסתיו: עלה יבש על כף יד
 

הימנעו ממקלחות ארוכות וחמות

מקלחות שכאלו הן אמנם מהנות, במיוחד כשהטמפרטורות יורדות, אך הן גורמות לעור להיות רגיש מאוד והדבר עלול להוביל לתוצאות לא נעימות. מקלחות ארוכות עם מים בטמפרטורה גבוהה מגרות ומיבשות את העור ועלולות להפוך אותו לדלקתי יותר. לכן מומלץ לקצר את המקלחות ועל אף שינוי הטמפרטורות בחוץ – להתקלח במים קרים יותר במעלה או שתיים. אם מאוד קר לכם תמיד תוכלו לחמם את חדר האמבטיה עצמו, ואל תשכחו להשתמש בסבונים טבעיים ועשירים בלחות.

אמבטיות שיבולת שועל

שיבולת שועל היא מרכיב נפוץ בתכשירים לעור רגיש כיוון שיש בה נוגדי חמצון נהדרים וגם רכיבים נוגדי דלקת, המרגיעים את הגוף ופועלים להפחתת תחושת גרד. אין צורך לרכוש את התכשירים האלו במיוחד כדי לטפל בעור שלכם בעונות המעבר, אתם יכולים ליהנות מהיתרונות שלה באופן טבעי! פשוט הוסיפו קצת שיבולת שועל למי האמבט שלכם (אפשר גם לשים בגרב סגורה).

התנגבו בעדינות

בסוף אמבטיה או מקלחת טובה כולנו רוצים להתנגב מהר, במיוחד בימי הסתיו שבהם כבר קר למדי. למרות אי הנוחות האפשרית, כדאי שלא לנגב את הגוף במהירות ובחוזקה משום שפעולות שכאלה רק פוגעות בעור. כדי לייבש את עצמכם מבלי להסתכן בכך, נסו לבצע תנועות של "טפיחה" על הגוף עם המגבת והימנעו מתנועות שיוצרות חיכוך מיותר. זכרו: כל פעולה המגרה את העור עלולה להחריף את היובש והגרד.
שמירה על העור בסתיו: ראש מקלחת

היעזרו ברפואה טבעית

טיפולים טבעיים, כמו רפואה סינית, מרגיעים את העור ואת הנפש. פעמים רבות מצב העור שלנו מושפע מאוד ממצבנו הנפשי והטיפול בשניהם יחד יכול לשים סוף למטרדים כאלו ואחרים. טכניקות כמו דיקור סיני וטיפול בצמחי מרפא מקלות מאוד על הגרד, על הפצעים ועל האדמומיות, וגם מטפלות בסיבות להתפרצות המחלה.

הקפידו ללחלח את העור

כדי להעניק לעורכם תוספת לחות חשובה בימי הסתיו היבשים אתם יכולים להשתמש בקרם הגוף האהוב עליכם, אך גם בשמן זית או חמאת קוקוס איכותית. על כל פנים, בחרו בלחות המרגיעה את עורכם והופכת אותו לרך וגמיש יותר. אם אתם חשים אי נוחות כלשהי שנגרמת בשל המוצר שבו אתם משתמשים – פשוט החליפו אותו. חשוב במיוחד למרוח קרם לחות אחרי כל מקלחת, מאחר ולמים יש השפעה מייבשת על עור גופנו.
שמירה על העור בסתיו: קרם לחות עם ציור של לב

הקפידו על תזונה נכונה

העשירו את התפריט שלכם במזונות שיתמכו בשיקום העור והעשרתו בלחות מבפנים. הרכיבים שכדאי לכם לצרוך, וכן כמה מהמאכלים המומלצים ביותר שמכילים אותם, הם:
  • ויטמין E - ברוקולי, תרד, כרוב, נבט חיטה ואגוזים
  • ויטמין B - ירקות עליים, קטניות, דגנים מלאים ושמרי בירה
  • חומצת שומן אומגה 3 - אגוזי מלך, זרעי פשתן, זרעי צ'יה ודגים מהים הצפוני כמו סלמון והרינג
  • אבץ - זרעי דלעת, שעועית, בשר הודו, בשר בקר רזה
  • ויטמין A - ירקות עליים ירוקים, גזר, בטטה ודלעת
  • ויטמין C - לימון, פפאיה, תפוז, גמבה, כרוב, קיווי, כרובית ומלון
  • ברזל - רימון, סלק, תרד, צימוקים וקטניות
בנוסף, הפחיתו את כמות האוכל החריף והמטוגן שאתם אוכלים ונסו לצמצם את צריכית האלכוהול והקפאין. המזונות והמשקאות האלו מחממים בהשפעתם, ולכן מעלים את תחושת היובש והגרד בעור.
 
מחבר הכתבה הוא דוד פרלה, מומחה לטיפול טבעי במחלות עור ברפואה סינית.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: