maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

שנת יופי - להתעורר עם פנים מהאגדות


כולנו מרגישות לפעמים שאנחנו זקוקות ל"שנת יופי" כדי להטעין את הגוף, העור והנפש באנרגיה רעננה וחיובית, אך מסתבר ששינה בלבד זה לא מספיק - צריך להתאים תנאים מסויימים כדי להבטיח ש"שנת היופי" תשתלם לנו במיוחד.

ריכזנו עבורכן מספר טיפים שאם תקפידו עליהן תוכלו להתעורר עם פנים מהאגדות ומצב-רוח מהסרטים - כך תהפכי ליפייפיה הנרדמת...

שנת יופי

1. כריות רכות כמשי
גם בעבר, נשים רבות כמו ג'ואן קרופרד, בטי דיוויס וגרייס קלי ידעו להעריך כי סוד השינה הטובה טמון בכריות משי ולא כריות כותנה. מה טוב בהן? דבר ראשון, הן לא יגרמו לחשמל סטטי בשיער, כך שלא תתעוררו בבוקר עם שיער מבולגן. בנוסף, הן רכות  יותר לעור - כך שלא תתעוררו בבוקר עם קמטים או סימנים.

2. ציפיות בכמויות
הקפידו להחליף ציפיות בכל יומיים-שלושה, אחרת כל מה שמרחתן על הפנים שלכן לפני השינה (קרם עיניים, קרם נגד קמטים או קרם לחות), ייספג במצעים ויהפוך למגנט בקטריות רציני.  לא הייתן רוצות לישון על זה, נכון?

3. חומרים טבעיים
מסתבר שרובינו אלרגים, גם בלי שנדע, לחומרי כביסה וחומרי ניקוי שונים, כי הם מלאים ברעלים ובכימיקילים שלא טובים לגוף ולעור שלנו. אומנם יש להם ריח מצוין, אבל לא תמיד נזהה כי הפריחה, הפצעונים או הגירוי שמופיע על העור שלנו הוא תולדה של אלרגיה לחומרים הללו. הקפידו להימנע מחומרי כביסה וניקוי המכילים פנול (חומצה קרבולית), אמוניה, זרחן ונפתלין. במקום זה חפשו חומרים דטרגנטים העשויים ממרכיבים טבעיים. בנוסף, ותרו על מגבונים ריחניים למייבש כביסה, כיוון שגם הם יכולים להכיל רעלנים. במקום זה, טפטפו מעט שמן ארומטי על מגבת נקייה והכניסו למייבש - זה יפיץ את הריח האהוב עליכן על הבגדים, מבלי להפיץ גם את החומרים המזיקים.

4. חלומות ירוקים
הוסיפו לחדר השינה צמחים. מחקרים שנערכו בנאס"א מצאו כי צמח בחדר יכול למנוע זיהום אוויר עד 85%. צמחים מטהרים את האוויר ומזרימים לחות מה שמייצר אווירה נקייה ורעננה יותר לכן ולעור שלכן. קיסוס החורש למשל, משפר את רמות החמצן, פיקוס בנימין סופג גזים רעילים וגרברה עדינה עוזרת לרענן חללים דחוסים.

5. שטיפה יסודית
תמיד-תמיד זכרו לשטוף את העור בכלל ואת עור הפנים בפרט לפני שאתן הולכות לישון; הסירו איפור, קרם ולכלוך באמצעות סבון לשטיפה עמוקה או מי פנים. כמו שלא הייתן משאירות צלחת בכיור למשך הלילה כיוון שאתן יודעות שהיא תתמלא חיידקים, כך אל תשאירו את הלכלוך בלילה על הפנים שלכן. זה אותו הדבר בדיוק!

6. מכשיר אדים
נכון, בקיץ קצת קשה לחשוב על הפעלת מכשיר שמפיץ חום ולחות בבית, אך ככלל, דעו לכן כי לחות בחדר תורמת רבות לתאי העור, לכן הפסיקו לייבש את החדר. מכשיר אדים הוא לעיתים ההבדל הקטן בין יקיצה רעננה וזוהרת ליקיצה עייפה ומיובשת.

7. תה צמחים
לפני השינה, הקפידו לשתות כוס של תה צמחים, ללא קפאין. זה יעזור להרגיע אתכן מבפנים ומבחוץ - תה קמומיל למשל נמצא כיעיל מאוד.

8. שעות שינה
הקפידו על 8 שעות שינה בכל לילה - בעיקר בגלל שבלילה משתחרר הורמון ה- DHEA
(דהידרו-אפיאנדרוסטרון) - הורמון שמופרש באופן טבעי על ידי בלוטת יותרת הכליה, דומה מבחינה כימית לטסטסטורון הגברי והאסטרוגן הנקבי, כך שהגוף יודע להפוך אותו להורמוני המין החשובים האלה. יעיל גם בעיקוב תופעת אנטי אייג'ינג. אם אתן לא מעניקות לגוף שינה ארוכה, אתן בעצם קוטעות את הפעילות החיונית של ההורמונים ועשויות להתעורר מותשות. 

9. שינה חשוכה
רק בחדר חשוך הגוף שלכן מייצר מלאטונין (הורמון החושך) המיוצר ומופרש מבלוטת האיצטרובל במוח ומשפיע על תהליכים נוספים של הגוף כמו למשל: יצירת הורמון הגדילה, ויסות תהליכי ההזדקנות, השפעה על מחזורי הרבייה, שינויים בפיגמנטציה של העור ופעילות נוגדת סרטן. ההשפעה של המלאטונין מואטת באופן מיידי כאשר רשתיות העיניים נחשפות לאור, לכן חשוב להקפיד לישון בחלל חשוך ומוגף היטב.

10. אהבה בין הסדינים
סקס מייצר אוקסיטוצין (הורמון האהבה), בין היתר הוא גם מגביר את רמת האסטרוגן בגוף, מרכך את העור, מגביר חילוף חומרים, שריפת שומנים וקלוריות, מזרים חמצן לתאי העור, ממריץ את המערכת החיסונית, משחרר אנדרופינים שמקלים על כאבים, עוזר להגביר ייצור של קולגן.

שנת יופי

שתהיה לך שינה מתוקה ויפה!

ליקטה וערכה: טל עזר

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: