maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 טריקים פשוטים שיעזרו לכם לקחת פיקוד על הגוף שלכם ברגעים הכי בלתי נשלטים

 יש תופעות שונות שנוטות "לתקוף" אותנו דווקא ברגעים הכי לא מתאימים וגורמות לנו להרגיש תחושה לא נוחה, כאילו איננו יכולים לשלוט בגופנו; צחוק פתאומי ולא רצוי או בכי שמגיע משום מקום ברגע לא מתאים; פצעונים שלפתע צצים על העור; שיהוקים, צרבות, נחירות ועוד - כל אלו בעיות שתמיד חשבנו שאין להן פתרון, אלא להמתין שהן פשוט יחלפו מאליהן. אך לא עוד! אספנו עבורכם פתרונות מקוריים, מהירים והכי חשוב – מוכחים מדעית, שיעזרו לכם להתגבר על 10 מצבים מטרידים שעד היום חשבתם שהם בלתי נשלטים.

טריקים שעוזרים לקחת פיקוד במצבים בלתי נשלטים של הגוף: אישה מרימה את אצבעה ומחייכת
 

1. להיפטר מכאב ראש

כדי להיפטר מכאב ראש טורדני פשוט הניחו את כפות ידיכם תחת זרם מים קרים למשך מספר דקות ונסו להשאיר אותן כך לזמן רב ככל שתוכלו. ברגע שאתם חשים שאינכם יכולים עוד או שהשארתם אותן למשך זמן ארוך מספיק, הוציאו אותן מן הזרם ונגבו עם מגבת יבשה, עד שתחושו תחושת שריפה קלה ותשימו לב כיצד כאב הראש חולף לו באורך פלא. השיטה הזאת נקראת "טיפול בקור", והיא מתבססת על העובדה שהלחץ הנגרם לגוף מהתנודות במעלות החום שלו מגביר את לחץ הדם, מרחיב את הוורידים ומקל על תחושות מעיקות כדוגמת כאב ראש. עם זאת שימו לב כי במקרה שאתם סובלים מבעיות בלב או בכלי הדם, מומלץ לוותר על השיטה הזאת ולא להשתמש בה.

2. לשלוט בצחוק

צחוק טוב לבריאות – זאת אמרה ידועה שהוכחה כנכונה לא פעם ולא פעמיים אך עם זאת, לא תמיד אנחנו יכולים לשלוט על הצחוק שלנו, ולפעמים אנו מתחילים לצחוק במקום או בזמן בעיתיים. ברגעים הללו הצחוק אמנם לא מכוון, אבל בכל מקרה עלול לגרום לנו לאי נעימות די גדולה. כשאתם חשים שכך הולך לקרות, והצחוק הולך לפרוץ מכם ברגע הכי פחות מתאים, נסו לצבוט את עצמכם או לנשוך את לשונכם (לא חזק מדי) בשני צדי הפה, כך ששפתיכם יתקשו לנוע על מנת לייצר חיוך או צחוק בזמן הלא נכון.

טריקים שעוזרים לקחת פיקוד במצבים בלתי נשלטים של הגוף: אישה צוחקת
 

3. להפסיק את הנחירות

נחירות נחשבות לבעיה רווחת שרבים סובלים ממנה, ורבים (ורבות( אחרים צריכים להתמודד עם שינה במיטה יחד עם בן זוג המרבה לנחור. כיום ישנם כל מיני טיפולים שונים וייחודים על מנת להפסיק את התופעה, אך ישנה דרך קלה מאוד שעליכם לנסות טרם אתם פונים למומחים ויועצים שונים בעניין. כל שאתם צריכים לעשות הוא לנסות שלא לישון על גבכם, אלא על אחד מצדי גופכם (עם עדיפות לצד שמאל). ההסבר הוא פשוט: שינה על הגב גורמת ללשון שלכם לצנוח אחורה אל הגרון וכך לחסום חלקית את דרכי האוויר, מה שמוביל לרעשי הנחירות. שינה על הצד או על הבטן, מונעת תופעה זאת ועשויה להעלים את הנחירות לחלוטין.

4. להקל על הצרבת

למי מאיתנו לא קרה, לפחות פעם אחת בחייו, שהוא התעורר באמצע הלילה עם תחושת צרבת קשה ושורפת שמיאנה לעבור ומיררה את שנתו, לפחות לאותו לילה בלתי נעים? הצרבת היא תופעה רווחת ביותר, שלעיתים עלולה לתקוף אותנו לא רק משום שאכלנו משהו לא טוב, אלא גם בשל שינה על צד ימין של הגוף. מומחים שבדקו את העניין מצאו כי שינה על צדו הימני של הגוף מעלה באופן ניכר את הסיכויים להופעת רפלוקס, אותה תופעה הגורמת להתפתחות של הצרבת. לכן, כל מה שאתם צריכים לעשות על מנת לפטור את העניין ולהימנע מצרבות הוא לישון על צד שמאל של גופכם, מה שעשוי להפחית את הסיכוי לחזרת התופעה המעיקה. אם אתם רוצים לגלות יתרונות נוספים ומפתיעים של שינה על צד שמאל – לחצו כאן.

טריקים שעוזרים לקחת פיקוד במצבים בלתי נשלטים של הגוף: אדם מחזיק בבטנו


5. להיפטר מאקנה

אקנה, אותם פצעונים קטנים ואדמדמים המרבים להופיע על גבי גופנו, ובמיוחד על גבי עור הפנים, היא בעיה נפוצה מאוד אצל בני נוער אך גם אצל לא מעט מבוגרים. רבים מאמינים שניתן לפתור אותה על ידי מקלחות מרובות במים חמים עד לוהטים, אך מתברר שדווקא ההיפך הוא הנכון – מקלחות קרות הן הפתרון היעיל יותר, וזאת מכיוון שמים קרים נמצאו כתורמים לסגירת הנקבוביות, לניקוי ולהזנת העור באופן נכון ומתאים יותר ממקלחות חמות. אם אין ברצונכם להתקלח במים קרים לחלוטין, לכל הפחות דאגו לשטוף את עצמכם במעט מהם בעת סיום המקלחת הרגילה.   

6. להפסיק בכי

בדומה לצחוק שהזכרנו כאן קודם, גם בכי הוא בסך הכל פעולה רגשית הכרחית וטובה, המשחררת אותנו מרגשות רבים המצטברים בתוכנו. עם זאת, בכי במצבים שאינם מתאימים לכך או כזה המתמשך יתר על המידה עלול לגרום לנו לתחושה בלתי נעימה שברצוננו להפסיק. אם אתם חשים שבכי כזה מתקרב ואתם מעוניינים לעצור אותו טרם הדמעות מתחילות לזלוג, נסו לפתוח את עיניכם לרווחה ולהימנע ממצמוץ ככל יכולתכם, עד שאתם מרגישים כי תחושת הבכי פסקה. בזמן שעיניכם פקוחות התבוננו מעלה והימנעו מכיפוף הראש.

טריקים שעוזרים לקחת פיקוד במצבים בלתי נשלטים של הגוף: אשה בוכה

7. לשכך כאבים כלליים

דרכתם פעם על הצעצועים של הילדים שלכם?? או התהלכתם בבית ולפתע האצבע הקטנה בכף רגלכם התנגשה ברגלו של השולחן? סביר מאוד להניח שאחד מהדברים הללו קרה לכם לפחות פעם אחת אם לא כמה וכמה פעמים, ואמנם אין לנו שיטה רפואית מקובלת להפחית את הכאב החד של אותו הרגע, אבל כן יש לנו שיטה שהוכחה כיעילה מדעית ואתם בטח נוקטים בה כבר כעת – שחררו קללה עסיסית. תתפלאו לשמוע, אבל במחקר שנערך בנושא בו חוקרים ביקשו מנחקרים לטבול את ידיהם במי קרח למשך זמן ארוך ככל הניתן, התגלה כי אלו שהביעו את סבלם באמצעות כמה שיותר קללות שפלטו אל האוויר הצליחו להשאיר את ידם במי הקרח למשך זמן רב יותר.

8. להיפטר מתחושת ורטיגו

מכירים את התחושה הזאת שתוקפת אתכם, שכל החדר מסתובב סביב עיניכם ואתם נמצאים במעין תנועה מתמדת על אף שאתם בכלל עומדים במקום? אם חוויתם כזאת הרגשה בחייכם, ונתקפתם בנוסף בתחושת בחילה, הקאות, הזעה או קשיים בהליכה – אזי חוויתם ורטיגו. כדי להיפטר מן התופעה הזאת, שיכולה לצוץ מכל מיני סיבות וגורמים, עליכם לעצום את עיניכם ולשים את קצות אצבעותיכם על אוזניכם, ואז למשוך אותם מעלה, קדימה ולבסוף מטה. התנועה הזאת עוזרת לווסת את הלחץ התוך גולגלתי בראשכם, מה שמשפר את המצב ומונע את תחושת הוורטיגו הבלתי נעימה. 

טריקים שעוזרים לקחת פיקוד במצבים בלתי נשלטים של הגוף: תמונה של רקע מסוחרר

9. להפסיק שיהוקים

דוגמה מצוינת לתופעה המתרחשת לפתע פתאום וגורמת לתסכול רב כאשר לא מצליחים לעצור ולהפסיק אותה – זאת שיהוקים. התנועות הקטנות הללו בבטן, שיוצרות קולות בלתי נשלטים הבוקעים מן הפה, יכולות להיות מעיקות במיוחד ולפעמים ממאנות להפסיק גם כשאנו נוקטים בשיטות המסורתיות שאנו מכירים, כמו עצירת הנשימה או שתיית כוס מים. במקרה הזה, פתרון לא רע בכלל הוא להמתיק קצת את חייכם ופשוט לבלוע כפית סוכר אחת שתפסיק את השיהוק בן רגע. גרגירי הסוכר פועלים בפה באופן כזה שהם מווסתים ומרגיעים את אותם דחפים עצביים הגורמים לעוויתות ולכיווצים המובילים להופעת השיהוקים.

10. להעביר בחילה

גם תחושת הבחילה שייכת לאותה משפחת תופעות לא נעימות ומרגיזות המגיעות לפתע ואוחזות בנו מבלי לעזוב. ישנן כל מיני שיטות להעביר בחילות, אבל אחת שגילינו כי היא יעילה במיוחד היא זו שנעזרת בנקודת לחיצה. כאשר מופיעה הבחילה נסו ללחוץ על נקודה בזרוע הפנימית שלכם המרוחקת כ-2.50 ס"מ מהקצה התחתון של כף ידכם. עסו אותה במשך דקה עד שתי דקות ותחושו הקלה במהרה. 

 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו