maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

11 הרגלים שגורמים לאנשים להיות יעילים, ערניים ומצליחים

מרגישים עייפים וחסרי אנרגיות ועוד לא הגיעה שעת הצהריים, או שמא אינכם מצליחים לעמוד במשימות שעליכם לבצע בעבודה? ודאי תשמחו לשמוע שיש לכם אפשרות לתקן זאת, אם תבחרו לבצע מספר שינויים בשגרת הבוקר שלכם. חוקרים מאוניברסיטת נוטינגהם באנגליה מצאו כי הימנעות ממספר הרגלים בבוקר יסייעו לכם לעבור את היום בבהירות מחשבתית וביעילות שלא חוויתם קודם לכן. אז בין שאתם מתעוררים באופן טבעי ערניים ויעלים ובין שאתם מתעוררים אפופים, 11 הטיפים הבאים יסייעו לכם לעבור את היום עם אנרגיות חיוביות ומצב רוח נהדר. 
 
 
טיפים שיסייעו לכם להיות יעילים יותר

1. שתו מיץ לימון מידי בוקר

שתיית מי לימון בסמוך לשעת ההתעוררות תעניק לכם אנרגיה רבה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. מי לימון מספקים לגוף אנרגיה טבעית ויציבה שנמשכת לאורך כל היום, מאחר שהם משפרים את ספיגת החומרים המזינים בגופכם, כמו גם מכילים כמויות נאותות של אשלגן, ויטמין C ונוגדי חמצון החיוניים לגופנו. את המשקה הנפלא הזה יש לשתות על קיבה ריקה על מנת להבטיח ספיגה מלאה שלו. כמו כן, מומלץ להמתין במשך 30-15 דקות לפני אכילת ארוחת הבוקר. אם אתם שוקלים מתחת ל-65 ק"ג עליכם להכין מיץ מחצי לימון, ואם משקלכם עולה על משקל זה, תוכלו לסחוט לימון שלם. יש לציין כי אין לשתות את מיץ הלימון ללא מים, מאחר שהמפגש החומצי עם השיניים לא יטיב איתן.

2. פתחו את הבוקר עם פעילות גופנית

חוקרים מאוניברסיטת בריסטול גילו כי אנשים אשר מבצעים פעילות גופנית במהלך יום העבודה, מדווחים על אנרגיה רבה יותר וכן על השקפה חיובית יותר על המציאות, אשר נחוצות כדי לגרום לדברים להיעשות ביעילות. ברגע שתתחילו להניע את גופכם, אפילו במשך 10 דקות בלבד, ישתחרר בגופכם "גאבא" (GABA), מוליך עצבי שגורם למוח לחוש רגוע ומאפשר לשלוט על הדחפים שלנו. כמו כן, ביצוע פעילות גופנית בבוקר מבטיח לנו שיהיה לנו זמן להתפנות אליה, מה שבהחלט ישפר את השליטה העצמית שלכם ויעלה את רמת האנרגיות שלכם במשך כל היום, כשתוכלו לבצעה גם בביתכם.
טיפים שיסייעו לכם להיות יעילים יותר

3. ותרו על צפייה במסכים לפני ארוחת הבוקר

רבים מאתנו עוד לא מספיקים לפקוח את עיננו וכבר שוקעים אל תוך מסכי הטלוויזיה או הנייד, ועסוקים בקריאת מיילים, חדשות וכדומה. ברגע שאנו עושים זאת גופנו מתעסק ברצונות ובצרכים של אנשים אחרים, מה שמוביל לכך שנשכח מעצמנו. אי לכך, הרבה יותר בריא להשקיע את הרגעים הראשונים בבוקר בעשיית דבר מה מרגיע שבהכרח ישפיע באופן חיובי על מצב הרוח והאנרגיות שלכם. וותרו על קריאת החדשות בבוקר ונסו לתרגל יוגה או מדיטציה בטכניקה ייחודית, לבצע פעילות גופנית או אפילו להאזין לציפורים המצייצות מחוץ לחלונכם, כל אלה הן דרכים נהדרות שיסייעו לכם לפתוח כל יום עם כוחות מחודשים.

4. אכלו ארוחת בוקר אמתית

אנשים שנוהגים לצורך ארוחת בוקר מדי יום, מתחילים את יומם בנקודת פתיחה טובה הרבה יותר מאותם אנשים שבוחרים לדלג עליה. הנמנים בין אוכלי ארוחות הבוקר נוטים להיות רזים יותר, בעלי רמות סוכר יציבות יותר ואף פחות רעבים במהלך היום. יתרה מזאת, אם תקפידו לאכול ארוחת בוקר בריאה, לא רק שתרוויחו את היתרונות שצוינו, אלא גם תזכו ביום פורה ויעיל במיוחד. זאת מכיוון שארוחת בריאה מעניקה אנרגיה לגוף, משפרת את הזיכרון לטווח הקצר, מסייעת להתרכז במשך זמן רב יותר, וכן מציעה שלל יתרונות בריאותיים נוספים. אם ברצונכם להתחיל לאכול בריא, כמו גם להרגיל את ילדיכם לארוחות בוקר מזינות, חשוב שתכירו את המזונות שלא כדאי לצרוך, ואת המתכונים הבריאים והמומלצים לפתוח איתם את היום
טיפים שיסייעו לכם להיות יעילים יותר
 

5. הציבו מטרות בכל יום מחדש

מחקרים שונים מעידים על כך שהצבת מטרות לביצוע בכל יום מחדש מעלה את הביטחון ואת תחושת השליטה שלכם על חייכם. הגדרת מטרות ספציפיות לכל יום גורמת לדברים לזוז ולהתחיל להתממש. כדי שיהיה לכם קל לבצע את המשימות שהצבתם, מומלץ לפרק כל משימה למספר גורמים, וכך יהיה לכם קל יותר להתגבר על כל שלב בנפרד. כמו כן, במקום להכריז הצהרות לא יעילות כדוגמת: "אני רוצה לסיים היום את כתיבת המאמר", יש לנסח פעולה ספציפית יותר, כגון; "אני אסיים היום את כתיבת המאמר, כך שאחלק אותו לשלושה סעיפים, ואשקיע בכל קטע לא יותר משעה". ברגע שתנהגו כך יהיה לכם הרבה יותר פשוט להשיג את המטרות שלכם.
 
לאחר שסקרנו את ההתנהלות המומלצת בזמן שאתם עוד נמצאים בביתכם, חשוב לשמור על אותה הגישה גם בזמן העבודה, והודות לסעיפים הבאים תדעו כיצד להיות יעילים גם בהמשך היום.

6. נקו וסדרו את סביבת העבודה שלכם

אף על פי שזה לא נעים להגיע למקום העבודה ולהתחיל לנקות ולסדר את הסביבה שלנו, ההשקעה הקטנה הזו תשתלם בטווח הארוך, כשתיווכחו בכך שהרבה יותר קל לכם להתרכז. מחקר שנערך באוניברסיטת פרינסטון מצא כי אנשים שעבדו בסביבה נקייה הגיעו לביצועים טובים יותר ולהספק רב יותר מאלה שעבדו במקום עמוס ולא מסודר. זאת מאחר שעומס ובלגן מסבים את תשומת הלב מהעבודה, ופוגמים ביכולת שלכם להתרכז ולחשוב בבהירות.
טיפים שיסייעו לכם להיות יעילים יותר

7. דחו את ההתעסקות עם הדואר האלקטרוני

 אנשים רבים נוהגים לפתוח את יומם במשרד בקריאת מיילים ובהשבת מענות, בזמן שרצוי ואף מומלץ לדחות את ההתעסקות הזו לאחר שביצעתם מספר משימות משמעותיות יותר שהצבתם לעצמכם לעמוד בהן. התחילו את הבוקר בדברים שדורשים מכם רמת ריכוז גבוהה, כך שתוכלו לבצע אותם ביעילות כשראשכם עודנו חד וערני, מה שגם יסייע לכם לבצע את אותן הפעולות במהירות רבה יותר. אם אינכם מתעסקים עם דואר אלקטרוני, חשבו מהי הפעולה שגורמת לכם להתמהמה איתה זמן רב, ובכך גורמת לכם לבזבז זמן יקר ולהסיח את דעתכם, ופלסו דרך לדברים החשובים והקשים יותר שעליכם להתמודד איתם.

8. הקציבו זמן ושעות למשימות שלכם, וודאו התקדמות

אין טעם להציב יעדים ולקבוע משימות בבוקר, אם לא תסמנו שסיימתם איתם או לחילופין לא תציבו להם שעת יעד. עליכם לבחון את ההספק שלכם בכל יום מחדש בביקורתיות, ואם תבחינו שאתם לא מספיקים לעמוד במשימות שהצבתם לעצמכם חשוב להתאים אותן למציאות, ולא לזלזל באופן עשייתן רק כדי להספיק לסיים אותן. על מנת לשמור על יעילות ועל מוסר עבודה גבוה, תמיד תוכלו לשנות את הרשימה בהתאם להספק שלכם, ולהתקדם לפי הקצב הנכון לכם.
טיפים שיסייעו לכם להיות יעילים יותר

9. הגיעו לפגישות בזמן וסיימו אותן בשעה קבועה מראש

פגישות עבודה שמתרחשות בבוקר עלולות להיות בזבוז זמן גדול, וביכולתן לחבל בבוקר פורה במיוחד ולהשפיע על התוצאות שיתקבלו בהמשך היום. אם תאפשרו לפגישות להתארך ולא תעמדו בזמנים שהגבלתם מראש, לוח הזמנים שלכם ישתבש לחלוטין, מה שיפגום בהכרח בהמשך יומכם וביעילות שלכם. לכן, הבהירו לכל מי שנפגש איתכם שעליכם לדבוק בלוח הזמנים המתוכנן, והקפידו להגיע בזמן כמובן, מה שיבטיח את הישארות היום שלכם על המסלול הנכון.

10. אל תבצעו מספר משימות באותה העת

בבוקר, לאחר שתשתו מי לימון צוננים, תבצעו פעילות גופנית ותאכלו ארוחה מזינה, מיד תרגישו שיש לכם אנרגיות רבות שיאפשרו לכם לבצע מספר משימות באותו הזמן, אך אל תמהרו להתפתות וללכת על פי ההרגשה הזו. מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד אישר כי ריבוי משימות הינו פחות יעיל מאשר ביצוע כל משימה בזמנה. אותם חוקרים מצאו כי אנשים שמבצעים מספר משימות בו זמנית מתקשים להתרכז, לזכור מידע שאליו נחשפו או לעשות מעבר חלק בין מספר המטלות שבהן הם מתעסקים, מה שלא חל על עובדים שמבצעים כל משימה בעתה. ריבוי משימות מפחית את היעילות והביצועים שלכם מכיוון שהמוח לא יכול להתמקד כראוי על כל דבר בנפרד. לכן, ברגע שתבחרו לבצע שני דברים במקביל, המוח שלכם יתקשה לבצע את שתי הפעולות בהצלחה. כראיה לכך, החוקרים שביצעו את המחקר בחנו אנשים שידועים כבעלי יכולת מרשימה לבצע מספר פעולות בבת אחת, והם גילו כי אותם נחקרים הגיעו לתוצאות פחותות מאשר אלה שעשו כל מטרה בנפרד. זאת מאחר שההתעסקות במספר מטלות בו זמנית מובילה לאי סדר בראש, מה שמקשה על ארגון המחשבות וסינון מידע שאינו משמעותי, כמו גם הקושי לעבור ממטלה אחת לאחרת, בטרם סיום זו הראשונה.
טיפים שיסייעו לכם להיות יעילים יותר

11. דעו מתי לומר לא

דבר חשוב לא פחות משאר הסעיפים הקודמים, הוא היכולת לומר לא! עליכם להימנע משימוש במשפטים כגון: "אני לא חושב שאני יכול" או "אני לא בטוחה" ופשוט להצהיר שאינכם יכולים לבצע את מה שמבקשים מכם. מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו הראה כי ככל שיותר קשה לומר לא, כך גדל גם הסיכוי להיתקל במתח, שחיקה ואף לסבול מדיכאון. למדו כיצד לומר לא, גם למעסיקים שלכם, ותשימו לב כיצד מצב הרוח שלכם מתרומם, כמו גם היעילות וההספק שלכם.
 

כמה מילים לסיום... 

רבים מאתנו מתייחסים לשגרת הבוקר כעניין של מה בכך, ולא מבינים את גודל ההשפעה של התנהלות הבוקר על שאר היום, על האנרגיות שלנו וכן על היעילות וההספק שלנו בעבודה. השקיעו מספר רגעים לשתות מי לימון, לתרגל פעילות גופנית אהובה, לאכול ארוחת בוקר עם הילדים, ואז לצאת עם כוחות מחודשים שיסייעו לכם להתמודד בהצלחה עם היום, המשפחה, העבודה והחיים.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: