maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 הרגלים שפוגעים בתפוקה וביעילות שלכם

 שאלתם את עצמכם מדוע אתם לא מספיקים לבצע את כל המטלות שלכם, בזמן שאחרים כן? התשובה היא שברוב המקרים לא קיים דבר שמחבל ופוגם יותר ביעילות ובתפוקה שלכם, מאשר הרגלים רעים שאימצתם עם הזמן. ישנה אפשרות שאתם בכלל לא מודעים לנזק שהרגלים אלו גורמים, שכן אינכם משייכים אליהם את ההספק שלכם בעבודה ובביצוע משימות נוספות. עם זאת, ההתנהלות הקבועה והשיטתית מאטה את הקצב, פוגמת בדיוק ומפחיתה את היצירתיות שלכם, כך שחשוב תכירו את 9 מהרגליה הבולטים ביותר. ברגע שתבינו כי הרגלים אלה מפחיתים באופן וודאי את היכולות והתוצאות שלכם, ככל הנראה תחליטו לנסות להיפטר מהם. 
 
הרגלים שפוגעים בתפוקה
 

1. גלישה באינטרנט באופן אימפולסיבי

למוח שלנו דרושות 15 דקות רצופות של התמקדות וריכוז לפני שיוכל לבצע באופן מלא ויעיל כל משימה. ברגע שאתם מצליחים להגיע למיקוד הזה, הנכם נמצאים במצב יעילות שנקרא "זרימה". מחקרים מראים כי אנשים שמצליחים להיכנס למצב "זרימה" יעילים פי 5 מאנשים שלא הגיעו למיקוד הרצוי והיעיל, אך בכל פעם שאתם נכנסים לפייסבוק, לדואר האלקטרוני, לאתרי חדשות או ספורט במהלך העבודה, הנכם מפחיתים את עוצמת הריכוז והתועלת שלכם מאחר שישנה פגיעה ב"זרימה". זאת אומרת שלאחר כל הפרעה מסוג זה תאלצו להתמקד במחדש במשך 15 דקות נוספות כדי לחדש אותה. מספיק שתקליקו על מספק אתרים מידי יום שאינם קשורים לעבודתכם, ותוכלו לעבור יום שלם מבלי לחוות את תחושת ה"זרימה", מה שבוודאות יפגום בתפוקה שלכם.

2. מרדף אחר שלמות

מרבית הסופרים המוצלחים בילו ועודם מבלים אינספור שעות במחשבות ארוכות על יצירת הדמויות בעלילה, ואף כותבים לא מעט עמודים שהם יודעים שלעולם לא יגיעו אל דפי ספרם. הם עושים זאת משום שהם יודעים שיש צורך בזמן על מנת לפתח רעיונות מוצלחים וטובים, ולא מתכוונים לחכות לרגע שבו יצוץ להם הרעיון המושלם משום מקום. לעומת זאת, רובנו נוטים לעצור את הפעילות שלנו לחלוטין במקרה שאנו מאמינים שלא מדובר ברעיון מספיק מגובש וטוב, מה שגורם לנו להאמין שגם התוצאה תהיה פחות טובה. האם ניתן ליצור דבר מה משמעותי וחשוב מבלי לתת לרעיונות זמן להתבשל ולהתפתח? ככל הנראה שלא... לפיכך, חשוב להימנע מהצורך להיות מושלמים ולזכור שיש ביכולתנו לערוך פסקה לא מושלמת שכתבנו אבל אין באפשרותנו לערוך דף ריק.
הרגלים שפוגעים בתפוקה
 

3. קיום פגישות רבות 

פגישות עלולות לגזול מאתנו זמן יקר מאוד שלעולם לא ישוב אלינו. לכן, אנשים שעובדים ביעילות רבה נמנעים ככל הניתן ממפגשים פיזיים עם לקוחות וכדומה, על מנת שיכולו להישאר ממוקדים ביעדי העבודה היומיים שלהם. בפעמים בהן לא ניתן לדחות או לא לקיים פגישות עבודה, אנשים יעילים יודעים כי עליהם להכריז עם תחילת הישיבה את זמן סיומה, על מנת שיוכלו לדבוק בלוח הזמנים המתוכנן. הגבלת הזמן ועמידה ביעדים הם אלו שגורמים לאנשים להיות יותר ממוקדים ויעילים.

4. מענה לדואר האלקטרוני עם קבלתו

אנשים יעילים שמספקים תפוקה גבוהה לא מאפשרים לדואר האלקטרוני להפריע להם במהלך העבודה השוטפת. מעבר לעובדה שהם בודקים את המיילים שלהם לפי זמנים שנקבעו מראש, הם גם מסווגים את עדיפות השולחים, על מנת שיוכלו להשיב במהרה לפעילות החשובה ביותר וללקוחות החשובים ביותר. ההתעסקות הבלתי פוסקת עם הודעות של לקוחות, ספקים ואנשים שונים במהלך ה"זרימה" שלכם, רק תקטין את היעילות והתפוקה בעבודתכם. אי לכך, השיבו רק לדואר החשוב ביותר בהתאם להגדרות שלכם והמשיכו לקרוא את כל שאר ההודעות רק לאחר שמילאתם את כל תפקידכם לאותו היום.
הרגלים שפוגעים בתפוקה

5. הפעלת "הנודניק" בשעון המעורר

כאשר אתם ישנים המוח שלכם עובר סדרת מחזורים, כשהאחרונה מבניהן מכינה אתכם להתעורר ערניים ומוכנים ליום שלפניכם. זו הסיבה שלעתים אתם מתעוררים לפני שהשעון המעורר צלצל, משום שהמוח שלכם יודע שהגיע הזמן שלו להתעורר והוא מוכן לעשות זאת. לפיכך, אם אתם בוחרים ללחוץ על "הנודניק" בזמן שהשעון המעורר מתריע על הזמן לקום, תאבדו את הדריכות הטבעית ותתעוררו מאוחר יותר עייפים. לכן, חשוב לזכור שלא משנה עד כמה אתם עייפים, ברגע שהשעון מתחיל לצלצל, הכריחו את עצמכם לקום מהמיטה – וזאת אך ורק אם אתם מעוניינים בבוקר פורה ובתפוקה גבוהה.

6. ריבוי משימות

משימות רבות הן אלה שלמעשה "משמידות" את היכולת שלכם להיות יעילים. מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד מאשר כי ריבוי משימות הינו פחות יעיל מאשר ביצוע כל משימה בשעתה. החוקרים מצאו כי אנשים שמנסים לבצע מספר רב של משימות באותו הזמן, לא יכולים לשים לב לפרטים, לשחזר מידע או לעבור מנושא לנושא באותה המידה שבה מצליחים אחרים שמבצעים כל משימה בנפרד. בכל פעם שאתם מנסים לבצע שתי משימות בבת אחת, למוח שלכם חסרה היכולת לבצע את שתי הפעולות בהצלחה. זאת אומרת שלא משנה עד כמה שאתם מאמינים כי ניחנתם בכוחות נהדרים שמסייעים לכם לבצע מספר משימות במקביל, מבחן המציאות מראה כי יותר פשוט לארגן את המחשבות ולסנן מידע כפי שצריך כשנותנים לכל מטלה זמן מיוחד עבורה.
הרגלים שפוגעים בתפוקה

7. דחיית מטלות קשות

רבים מאתנו נוהגים לדחות את המשימות הקשות לסוף היום, רק מחוסר הרצון להתעסק במטלות מעייפות שדורשות מאתנו מאמץ רב. חשוב להבהיר כי יש לכולנו גבול של אנרגיה נפשית, וככל שאנו מנצלים אותה במהלך היום כך נהייה פחות יעילים לקראת סיומו. זו הסיבה שאנשים יעילים בוחרים להתמודד קודם לכן עם המשימות המורכבות והמאתגרות, מהסיבה הפשוטה שהמוח שלהם טרי ומוכן לעבודה בעוצמה גבוהה. אם תבחרו לדחות את אותן המשימות לסוף היום, לא רק שתתקשו לבצען גם ככל הנראה תשיגו תוצאות לא מספקות כלל.

8. שימוש במכשירים טכנולוגיים במיטה

לא בכדי ממליצים למבוגרים וילדים כאחד להשאיר את המחשב הנייד, הפלאפון או הטאבלט מחוץ לחדר השינה, ועדיין לא מספיק אנשים עושים זאת. מתברר שהכנסת מכשירים טכנולוגיים לחדר השינה לא רק פוגמת בשינה, אלא גם פוגעת ביעילות ביום למחרת. בבוקר, השמש מכילה ריכוזים גבוהים של אור כחול באורך גל קצר אשר ממלא תפקיד חשוב ברמת האנרגיה ומצב הרוח שלכם. אותו אור כחול עוצר את ייצור הורמון המלטונין, מה שגורם לכם בהכרח לחוש ערניים יותר, וזו בדיוק ההשפעה שיש למכשירים הטכנולוגיים בעלי האור הכחלכל על גופכם בזמן שבו אתם אמורים ללכת לישון. החשיפה הזו בשעות הערב לפני השינה לאור הכחול שבוקע מהמסכים השונים, גורמת לגופכם לייצר מלטונין, מה שיפגום באיכות השינה שלכם ברגע שבו תניחו את המכשיר ותרצו להירדם. לפיכך, על מנת שתוכלו להיות יותר ערניים ויעילים עליכם להימנע מחשיפה למכשיר הנייד, הטאבלט או המחשב בסמוך לשינה. נסו ותיווכחו בהבדל...
הרגלים שפוגעים בתפוקה

9. אכילה מרובה של סוכר

צריכה מועטה מידי של גלוקוז גורמת לעייפות ולחוסר מיקוד, בזמן שצריכה מרובה מדי ממנו מובילה לחוסר יכולת להתרכז ולעצבנות. מחקרים שונים מצאו כי הכמות המומלצת של גלוקוז ליום, אשר מביאה את רמת הריכוז הרצוי, הינה 25 גרם, אך חשוב לדעת כיצד יש לצרוך אותו בחכמה. זאת מאחר שדונאטס, סודה וסוגים נוספים של סוכרים מזוקקים מגבירים את האנרגיה למשך 20 דקות בלבד, לעומת אורז חום, קוואקר ומזונות נוספים שמכילים פחמימות מורכבות אשר משחררות את האנרגיה בהדרגתיות, מה שמאפשר לכם לשמור על הריכוז שלכם לאורך היום. בחרו את המאכלים ואת הדרך לקבל אנרגיה בצורה חכמה, על מנת שתוכלו להפיק מעצמכם את מרבית התועלת ותוכלו לעשות עבודה נפלאה! 
 

כמה מילים לסיום...

תוכלו להגדיל את התפוקה שלכם וליהנות מהתוצאות החיוביות רק אם תפגינו שליטה עצמית מוגברת. ישנה אפשרות שחלק מההרגלים האלה נראים לכם לא משמעותיים, אבל רק אם תוותרו עליהם תוכלו ליהנות מחיים פשוטים וטובים יותר. מרבית הבחירות נעות בין סיפוק מיידי לבין איפוק והמתנה, ואין ספק שהבחירה השנייה היא זו שתהפוך אתכם לאנשים היעילים שתמיד רציתם להיות.  

 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: