print header

15 הדברים אותם הטייס לא ימהר לגלות לכם

טיסה הפכה להיות אחת מדרכי התחבורה הנפוצות ביותר, למעשה היא נפוצה כל כך עד שנדמה לנו כי מכונת מתכת מעופפת במשקל 400 טון היא דבר טבעי לחלוטין. המטוסים הפכו לכך כך טבעיים בעיננו עד שלפעמים אנו שוכחים כי הם עלולים להיות מסוכנים למדי. ברשימה הבאה תוכלו לגלות 15 דברים שהטייס וחברת התעופה לא ימהרו לגלות לכם...

1. דקות קטלניות

מטוסים

מחקרים הוכיחו כי שלוש הדקות הראשונות לאחר ההמראה ו-8 הדקות האחרונות שלפני הנחיתה הן המסוכנות ביותר. 80% מהתרסקויות המטוס קרו בדקות אלה. בפעם הבאה אולי כדאי שתקשיבו טוב יותר להוראות הבטיחות של הדיילות.

2. כיסי אוויר

מטוסים

אתם מרגישים לפעמים כאילו כיסי האוויר המורגשים בזמן טיסה נהיו גרועים יותר? אתם לא מדמיינים. מדענים טוענים כי מספר כיסי האוויר המוגדרים כבינוניים עד חמורים
גדל בשנים האחרונות, בשל צמיחה בכמות הפחמן הדו-חמצני באוויר.

3. בית גידול לחיידקים

מטוסים

המטוסים כיום מבצעים טיסות רבות בלוח זמנים צר כל כך עד שלעיתים רחוקות הם זוכים לניקוי יסודי בין טיסה לטיסה. השהייה בחלל סגור במשך זמן רב הופכת את המטוס לתרבית חיידקים מעופפת. הישמרו במיוחד מפני מגשי האוכל. מחקר מצא כי ב-60% מהמגשים הנשלפים שנבדקו, נמצא חיידק ה-MRSA, חיידק עמיד בפני אנטיביוטיקה הנפוץ בדרך כלל בבתי חולים.

4. מקצוע מתיש

מטוסים

להיות טייס זו בהחלט לא אחת העבודות הפשוטות. במקרים רבים הטייסים נאלצים לצאת למסעות של מספר ימים, להתעורר לפנות בוקר כדי להמריא בזמן ואז עוד לצאת לטיסה של מספר שעות, תוך התמודדות עם מזג אוויר, עיכובים ותקלות טכניות. הטייסים עושים את כל זה ואוכלים אך ורק את האוכל שמוגש במטוס.

5. טיסת לילה

מטוסים

כיוון שלהיות טייס זה דבר מעייף מאוד, מסתבר שלא פעם הטייסים פשוט נרדמים על ההגה. סקר שנערך בבריטניה, נורווגיה ושוודיה מצא כי בין 43% ל-54% מהטייסים שנשאלו, הודו כי הם נרדמו בזמן הטיסה. מעבר לכך, שליש מתוך אותם טייסים טען כי קרה והם התעוררו באמצע הטיסה וגילו כי טייס המשנה נרדם גם הוא.

6. טיסת בוקר

מטוסים

במידה ואתם לחוצים בטיסות, אולי מוטב לכם לקחת את טיסת הבוקר. האדמה מתחממת במשך היום ומאוחר יותר האוויר החם עולה מעלה וגורם למערבולות אוויר. בנוסף, הסיכוי להיתקל בסופות רעמים הוא גבוה יותר לפנות ערב.

7. דקה וחצי גורליות

מטוסים

על פי דרישת רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית, על כל המטוסים להיות ניתנים לפינוי תוך 90 שניות. מחקרים מצאו כי דקה וחצי היא כל הזמן הדרוש כדי שאש תתפשט בכל חלקי המטוס. נוכח הבלגן שיש אחרי שהמטוס נוחת וכולם מנסים לצאת ראשונים, אתם חושבים שתספיקו לצאת בזמן ממטוס בוער?

8. קרוב לדלת

מטוסים

על פי מחקר חדש, עדיף לכם לשבת קרוב לדלת המטוס. ניתוח סטטיסטי של התרסקויות מטוסים בעבר הראה כי נוסעים שישבו במרחק של יותר מ-5 שורות מהדלת הקטינו באופן משמעותי את סיכויי ההישרדות שלהם. החוקרים מעריכים כי העשן הרב המצטבר במטוס בזמן מצוקה מסתיר לאנשים שיושבים רחוק יותר את מיקום הדלת.

9. חגורות בטיחות

מטוסים

גם אם הנורה המורה על הידוק החגורות כבתה, מומלץ להשאיר את חגורת הבטיחות מהודקת. הסטטיסטיקה מראה לנו כי כיסי אוויר הם המקור מספר 1 לתאונות שאינן קטלניות במטוסים. הקפיצות והטלטולים יכולים לגרום לכם לחטוף מכה מהתקרה הנמוכה בקלות.

10. זרימת האוויר

מטוסים
 
האוויר נע במטוסים מהקדמה עד לחלק האחורי. אם אתם מעוניינים לקבל את האוויר הצונן, הנקי והרענן ביותר, דאגו לשבת בחלקו הקדמי של המטוס. היושבים בחלקו האחורי
מקבלים אוויר שעבר כבר אצל כל שאר הנוסעים וגם הספיק להתחמם.
 

11. חסכון בדלק

מטוסים

הכוונה, לצערנו, היא לא לשימוש במטוסים חכמים המנצלים נכון יותר את מלאי הדלק שלהם, אלא בנטייתן של חברות התעופה למלא במיכלי המטוס את כמות הדלק המדוייקת, ולא טיפה יותר. חסכון זה נועד לא רק לחסוך כסף, אלא גם לחסוך במשקל אותו צריך המטוס להרים באוויר, אך במקרה בו המטוס נתקל בסערה או בעיכובים שונים, לעיתים קרובות מד הדלק הולך וצונח והטייס נאלץ לנחות נחיתת חירום לתדלוק.

12. לשבת על הכנף

מטוסים

אנשים רבים מעדיפים שלא לשבת מעל לכנף המטוס, כיוון שהכנף מסתירה את הנוף, אך האמת היא שמקום זה הוא היציב ביותר במטוס. המטוס כולו מתנהג כמו נדנדה הנעה על ציר הכנף, כך שישיבה קרוב לכנף תגרום להכי פחות תנודות וקפיצות.

13. הגעה בזמן

מטוסים

רוב חברות התעופה שמות דגש רב יותר על ההגעה בזמן מאשר על ההגעה של כל הנוסעים. כלומר, בהנחה והמטוס צריך לאסוף נוסעים שמגיעים בטיסת קישור שהתעכבה, המטוס ימריא מבלי לחכות להם, כדי שהוא יוכל להגיע בעצמו בזמן.

14. תקלות במנוע

מטוסים

הטייס לעולם לא יכריז כי אחד המנועים הפסיק לעבוד, אלא רק שהנתונים שהמנוע מציג לא מדוייקים, וגם זה רק בחלק מהמקרים. רוב המטוסים מסוגלים לטוס מצויין גם עם מנוע פועל אחד בלבד והנוסעים אפילו לא מודעים לכך.

15. מתי להתחיל לדאוג?

מטוסים

גם אם הטייס הדליק את הנורה המורה להדק את חגורות הבטיחות, לא תמיד יש סיבה להיכנס לפאניקה. רק כשהטייס מבקש מצוות הדיילות לשבת ולהיחגר, יש סיבה להתחיל לשים לב.

 

מקור: ברק צוריאל
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.