print header

3 סוגי לחצים והשפעותיהם המדהימות על חייכם

 מי לא היה רוצה חיים נטולי לחץ ודאגות? לחיות על אי בודד ללא האינטרנט וגורמים שליליים, ופשוט להירגע. אך שגרתנו אינה כזו, מכיוון שאנחנו נאלצים להתחשב באופן קבוע באילוצי עבודה, משפחה וחברים ומטלות יומיות, ועוד למצוא זמן לנוח בין לבין. אנו רוצים לעשות כמה שיותר – באופן המיטבי, כי אלו התנאים של העולם המערבי שבו אנו חיים. כתוצאה מכך אנחנו נתונים תחת לחץ מתמיד שנתפס בעינינו כשלילי... אך האם מצב שכזה באמת כל כך נוראי? ממחקר מרתק שהתפרסם בשנת 2013 עולה כי ישנם 3 סוגי לחצים שחלקם דווקא מועילים לנו, והיום נחשוף אותם בפניכם.
 
סוגי לחצים: אישה מחייכת ומדברת בטלפון

1. תגובת דחק חריפה

לחץ מסוג זה הוא תגובה נפשית המופיעה בסמוך לפגיעה מאירוע טראומטי כמו תאונת דרכים, או לחוויה לא צפויה ופחות קיצונית, כמו מריבה עם חבר או אתגר בעבודה. למרות שלחץ שכזה נתפס בעיני רבים כשלילי ולכן הם מנסים להימנע ממנו, דווקא יכולות להיות לו השפעות חיוביות על החיים ולכן לא תמיד צריך להימנע ממנו בכל מחיר. אמנם כולנו רוצים חיים רגועים, אך מתברר ששגרה שכזו עלולה להוביל לשעמום ואפילו לאדישות ולדיכאון, ולכן לחץ מסוג זה יכול לתבל אותה וכתוצאה מכך להוביל לאושר. לפי המחקר, מינון נכון של תגובת דחק חריפה יכול להמריץ את תפקוד המוח, לשפר את מצבנו הבריאותי והנפשי, ולהוות תמריץ להשתפר כל הזמן. מבין שלושת סוגי הלחצים, זהו ללא ספק הבריא ביותר עבורכם, ואם אתם חווים אותו, אין לכם סיבה לדאגה מיוחדת אלא אם מדובר במצב קבוע.

2. תגובת דחק חריפה ארעית

אנשים שמרבים לדאוג בגלל דברים קטנים וחשים תגובת דחק לעיתים קרובות, כנראה סובלים מסוג הלחץ השני. תגובת דחק חריפה ארעית בדרך כלל נפוצה אצל טיפוסים תחרותיים ואגרסיביים שמציבים לעצמם רף צפיות גבוה מאוד ולפעמים לא מציאותי. הדאגות הרבות והציפיות הגבוהות שמאפיינות את הלך הרוח הזה עלולות לזמן תחושות שליליות שיכולות לגרום לאנשים לחוש עייפות וכאבי ראש, ולהחליש את המערכת החיסונית. לפיכך, אם אתם חשים לחץ מסוג זה, כדאי שתשנו את אורח חייכם ואת האופן בו אתם מסתכלים על העולם. בעזרת המדריך הבא, תוכלו לעשות זאת בקלות!
סוגי לחצים: בחור יושב עם מחשב נייד על השולחן ומחזיק את ראשו

3. לחץ כרוני

תגובות דחק שנמשכות זמן רב ואינן מטופלות, עלולות להפוך לאט לאט ללחץ כרוני. מצב שכזה יכול לנבוע מגורמים שונים כמו נישואין לא מאושרים, עבודה לא מספקת או עוני, והוא נחשב למסוכן ביותר מבין השלושה. הוא עלול לפגוע בבריאות הפיזית והנפשית ולהוביל למחלות לב, סרטן, השמנת יתר חולנית והעלאת רמות של הורמונים שמשבשים את הזיכרון. כדי להימנע מתופעות שכאלו הנובעות מלחץ כרוני, מומלץ לשקול טיפול פסיכיאטרי או מדיטציה. בנוסף לכך, אל תתנו לעצמכם לשקוע במצב השלילי הזה ולהידרדר, אלא חשבו כיצד תוכלו לצמוח ממנו ולשנות משהו באורח חייכם שמעכב אתכם.

כמה מילות סיכום...

אמנם כולנו שואפים לחיות חיים נטולי לחצים וחששות, אך אם תחשבו על זה לרגע – איזה עניין יש בשגרה שכזו? משום שאנחנו לא יכולים להימנע מלחצים שונים, בעיקר במדינה בה אנחנו חיים, כדאי לדעת כיצד להתמודד עם מקור הבעיה ובעיקר לא לפחד מלחץ. נכון, זה אמנם מצב שנתפס בעינינו כשלילי ומזיק, אך יש לזכור שיש לו צדדים חיוביים, אם רק לוקחים אותו בפרופורציה הנכונה ויודעים כיצד להתמודד עימו באופן בריא.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו