maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 תנוחות להחזקת הילד כדי להקל על בעיות ותסמינים שונים

  כל הורה טרי מרגיש רע כשהתינוק שלו חש ברע, וזה לא משנה אם זה משום שכואבת לו הבטן או משום שקשה לו לאכול מבלי לפלוט – אנחנו רוצים שהתינוק שלנו פשוט יהיה רגוע ושליו על מנת שיוכל להתחיל את חייו ברגל ימין. אז איך עושים את זה? כמובן שיש הרבה מאוד תחומים חשובים כמו תזונה מספקת, משחקים מהנים ושמירה על בטיחות התינוק, וחשוב מאוד גם לדעת איך להחזיק את הילד בכל מצב על מנת לעזור לו להתגבר על כאבים ובעיות. לפניכם 5 תנוחות ושיטות שיעזרו לכם למנוע מכאובים ואי נעימות מילדיכם, ומומלץ מאוד שתנסו אותן כדי להיווכח כמה שהן יעילות.
 

1. "נמר על העץ" – להקלה על גזים

תנוחות להחזקת התינוק: תינוק שוכב בתנוחת נמר על עץ
"נמר על עץ" הוא שם ידוע לתנוחה שעוזרת לשחרר גזים של תינוקות, אשר יוצרים כאבי בטן חזקים. הרבה הורים כבר מכירים את התנוחה הזו, אך אם אתם לא, מומלץ שתנסו אותה בפעם הבאה שילדכם סובל מגזים. כשהתינוק שוכב על האמה שלכם ורגליו וידיו בשתי צדי האמה, בטנו פונה מטה וראשו מונח על אזור המרפק שלכם, ספקו לו תמיכה באזור הישבן ופלג הגוף התחתון בעזרת היד השנייה. תנוחה זו מסייעת לא רק במקרה של גזים, אלא גם במקרה שהילד שלכם סובל מכאבי קוליק – כאבי בטן פתאומיים מדי ערב שאין להן סיבה ברורה, שנפוצים בקרב תינוקות עד גיל 3-4 חודשים.

2. אחיזה מיוחדת להרגעת תינוק בוכה תוך מספר שניות

תנוחות להחזקת התינוק: ד"ר המילטון אוחז בתינוק
ד"ר המליטון הוא רופא ילדים שלמרפאתו מגיעים עשרות תינוקות מדי יום. אחרי שרכש ניסיון של 30 שנה, רופא הילדים הזה מצא שיטה בדוקה שעוזרת להרגיע תינוקות שבוכים תוך שניות ספורות. למרות שנראה כאילו שהרופא "חונק" את הילד, הוא למעשה מספק לו תמיכה ומרגיע אותו בשיטה שמצליחה אפילו כשכל האחרות נכשלת. לחצו כאן כדי לצפות בסרטון שבו ד"ר המילטון מדגים את השיטה להרגעת תינוקות תוך שניות ספורות.
 

3. "אופניים" – להקלה על עצירות

תנוחות להחזקת התינוק: הדגמה של פעולת אופניים על תינוק
השיטה הזו יכולה אפילו לסייע לכם אם תנסו אותה על עצמכם, אולם אצל תינוקות היא עובדת באופן הטוב ביותר. אם התינוק שלכם סובל מעצירות, השכיבו אותו על הגב, תפסו ברגליו ודחפו אותן אחת אחת באיטיות ובעדינות לכיוון בטנו, כמו בתנועת אופניים. לאחר מספר פעמים עסו בעדינות את בטן התינוק ועשו זאת שוב. התנועה הזו תעזור לזרז את פעולת המעיים, ואם תבצעו אותה נכון תינוקכם יוכל להיפטר מהעצירות תוך רגעים ספורים מרגע שתתחילו אותה.

4. "תנוחת הכובסת" – לעזור לתינוק לגהק

תנוחות להחזקת התינוק: אישה אוחזת ברגלי תינוק
כולם מכירים את שיטת הנחת ראש התינוק על הכתף וטפיחה על גבו על מנת לגרום לו לגהק, אך אם אתם מוצאים שהשיטה הזו פחות נוחה לכם או לא עובדת כמו שאתם מצפים, תוכלו לנסות את תנוחת הכובסת לאותה מטרה. שבו על כיסא, מומלץ אפילו כיסא נדנדה, השעינו את הגב והעורף של התינוק על החזה שלכם ושלבו את רגליו ואחזו אותן בידיים. תנוחה זו תשחרר את שרירי הבטן של התינוק, ומומלץ להשתמש בה מגיל 3 חודשים ומעלה.

5. האכלה בצורה מאוזנת והשכבה לאחר מכן – במקרה שהתינוק פולט

תנוחות להחזקת התינוק: האכלת תינוק בישיבה
אם התינוק שלכם נוטה לפלוט את המזון שלו, מומלץ מאוד שלא תתנו לו לשכב בצורה אנכית בזמן שאתם מאכילים אותו. עם זאת, לאחר כ-20 דקות מהשיהוק, מומלץ דווקא להשכיב את התינוק על הגב במנשא או על הידיים, אך לא על המיטה או על הרצפה, כל זאת על מנת למנוע מהתינוק לפלוט את המזון שאכל. עוד דבר שיש להימנע ממנו לאחר ההאכלה זה הנחת התינוק בתנוחת ישיבה על מושב שמתאים לו, שכן מצב שכזה מפעיל לחץ על הבטן.
מקור התמונות: David BennettJohannes Jander
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו