maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

כך תוכלו לזהות חוסר איזון בחיידקי המעיים ולשפר את מצבכם הבריאותי

לא פעם אנו סובלים מבעיות בריאותיות לא נעימות בלשון המעטה, כדוגמת בעיות עיכול, בעיות עור או לחץ כרוני מעיק, ואיננו מצליחים לשים את האצבע על גורם הבעיה. החדשות הטובות הן שבמקרים רבים מדובר בחוסר איזון בחיידקי המעי, וביכולתכם להשפיע ולשנות את סביבת המעי ועל ידי כך לשפר את איכות חייכם. אנשים רבים אמנם עוד לא הפנימו זאת, אך מה שאתם אוכלים ואורח החיים שסיגלתם לעצמכם משנים את היחס של החיידקים הטובים והרעים במעיים, ובהתאם לכך גם את ההשפעה של אותם חיידקים על גופנו. לכן, חשוב שתדעו כיצד לקשר בעיות בריאותיות מסוימות לחוסר איזון של אותם חיידקים, ולדאוג לבריאותכם ולסביבת המעי ב-3 צעדים פשוטים.  
 
בריאות המעיים
 

מהם חיידקי המעיים?

חיידקי המעיים מונים מעל ל-100 מיליוני תאים, והם בעלי השפעה רבה על הבריאות שלנו, יותר ממה שרופאים נטו לייחס להם בעבר. חיידקי המעיים מכילים את החיידקים הטובים, שמשפרים את תפקוד מערכת העיכול, מחזקים את המערכת החיסונית ומייצרים את הוויטמינים שהגוף זקוק להם. מצד שני, קיימים החיידקים הרעים שעלולים לגרום לבעיות עיכול, בעיות נפשיות, בעיות עור וכדומה. פעילות מעיים תקינה לא מנסה להיפטר מחיידקי המעיים לחלוטין, אלא מאזנת ביניהם; מעודדת את הטובים לצמוח ומגבילה את הרעים, וכשהכל מתפקד כשורה ויש יחס רצוי בין סוגי החיידקים, אנחנו יכולים להימנע משלל בעיות בריאות למיניהן. 
 
כעת, נותר להבין האם חיידקי המעיים שלכם אינם מאוזנים, ותוכלו לזהות זאת הודות ל-7 סימני האזהרה הבאים:
 

1. בעיות עיכול

כאשר אתם חושבים על ההשלכות האפשריות של חיידקי מעיים לא טובים על גופנו, בעיות עיכול הן ככל הנראה מהדברים הראשונים שקופצים לראשכם. רופאים רבים נוהגים לטפל בתסמינים בלבד באמצעות תרופות או סותרי חומצה, ולמעשה לא יורדים לשורש הבעיה שהיא חוסר איזון בחיידקי המעיים. אם אתם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הבאים, יתכן כי תפקוד המעיים שלכם לוקה בחסר; גז, נפיחות, צרבת, שלשול, עצירות, תסמונת מעי רגיז או מחלות המעי הרגיז הכוללות קרוהן וקוליטיס כיבית. 
 

2. בעיות נפשיות

הידעתם שתפקוד המעיים יכול להשפיע על בריאות המוח שלכם? מדענים כבר הוכיחו את אמיתות ההשערה, וגילו כי חיידקי המעיים מייצרים נוירוטרנסמיטורים (מערכות מפתח מוחיות העומדות בבסיס הקוגניציה, הרגש והמוטיבציה). כעת, הם בודקים טענה נוספת שגורסת כי אנשים עם הפרעות נפשיות מסוימות נוטים לסבול מחוסר איזון בחיידקי המעיים שלהם. לכן, אם אתם סובלים מבעיות כגון; דיכאון וחרדה, הפרעה טורדנית כפייתית ושכחה, יתכן שהבעיה הינה צמיחה מהירה של החיידקים הרעים, והיעלמות של אלו הטובים. 
בריאות המעיים

3. חוסר בוויטמינים ומינרלים

מעיים שמתפקדים באופן בריא ממלאים תפקיד חשוב מאוד מאחר שהם עוזרים לגופכם לייצר ולסנתז ויטמינים ומינרלים. כאשר חיידקי המעיים יוצאים מאיזון הגוף מתקשה לקבל את הוויטמינים והמינרלים החיוניים הבאים; ויטמין D, ויטמין K, ויטמין B12, ויטמין B7 ומגנזיום. במידה שהבדיקות שלכם מעידות על כך שחסרים לכם מהחומרים הבאים, יתכן שאתם סובלים מחוסר איזון של חיידקי המעיים. 
 

4. אנטיביוטיקה

כשצורכים נכון אנטיביוטיקה היא יכולה לסייע לנו להתגבר על לא מעט מכאובים שונים, אך שימוש לא נכון בה עלול ליצור בעיות במעיים. האנטיביוטיקה אמנם מחסלת את החיידקים הרעים, אך בה בעת משמידה חיידקים טובים שמצויים במעיים אשר חשובים לבריאות שלנו. לכן, חשוב להיות ביקורתיים לפני כל נטילת תרופה אנטיביוטית, ובמקביל גם לגלות עירנות בנוגע למזון אותו אתם צורכים, כדוגמת מזון מן החי שלעתים רווי באנטיביוטיקה שעלולה לפגום בבריאותכם. 
בריאות המעיים
 

5. לחץ כרוני

מתח ולחץ יכולים להתיש אתכם, לגרום לחרדות, להעלות את לחץ הדם וגם לפגוע במעיים. מתח הוא בלתי נמנע, ואנחנו חווים אותו לא פעם במהלך חיינו לא משנה עד כמה ננסה להימנע מכך, אך גופנו יצליח להתגבר על השלכותיו כל עוד הוא לא נמשך זמן רב. עם זאת, כשמדובר בלחצים כרוניים רמת הקורטיזול בגוף עולה, מה שעלול למנוע מהמעיים לתפקד כראוי. לכן, אם אתם סובלים מלחץ ממושך ולא פעלתם באף צורה כדי לשלוט ולמתן אותו, אתם צפויים לסבול מחוסר איזון בחיידקי המעיים.
 

6. בעיות עור

במקרים רבים גם המקור לבעיות עור למיניהן איננו קשור לעור עצמו אלא לבעיה בתפקוד של המעיים. במידה שאתם סובלים מאקנה, רוזציאה (אודם קבוע של עור הפנים, פצעונים קטנים, יובש בעור), ספחת או אקזמה, יתכן כי מדובר בחוסר איזון בחיידקי המעיים. 
בריאות המעיים

7. מחלה אוטואימונית

לא פשוט להתנהל עם מחלה אוטואימונית (חיסון עצמי), כאשר תאי מערכת החיסון מאבדים את הסבילות החיסונית ותוקפים תאים ורקמות של הגוף במקום לתקוף פולשים חיצוניים. בדרך כלל קשה לזהות מה המקור של הבעיה, אך ישנם חוקרים שסוברים כי קיים קשר בין מחלות אוטואימוניות לחוסר איזון בחיידקי המעיים. אם אתם סובלים מדלקת מפרקים שגרונית, ממחלות מעי דלקתיות או מהשימוטו תירואידיטיס (בלוטת תריס מוגדלת), ייתכן שתוכלו להעלים את התסמינים השונים אם תטפלו בגופכם כראוי.
 
3 צעדים פשוטים לאיזון חיידקי המעיים
 
במידה שאחד מתסמיני האזהרה שצוינו קודם לכן נראה לכם מוכר, ודאי תשמחו לדעת שתוכלו לפעול למען שיפור הבריאות של המעיים שלכם.
 
שלב ראשון: הימנע מרעלנים
 
כמו שבזמן ניסיון לכבות שריפה לא מוסיפים בנזין, כך גם אנשים שסובלים מחוסר איזון בחיידקי המעיים לא יכולים להמשיך ולנהל את אותו אורח החיים שמחסל את החיידקים הטובים, מעודד את גדילת החיידקים הרעים ופוגע בשלמות רירית המעי. אי לכך, הצעד הראשון כדי לשנות את ההתנהלות הלקויה הוא הימנעות ממזונות רעילים הכוללים; דגנים, סוכרים, שמנים לא בריאים ותזונה חלבית שגרתית. 
כדי לצלוח את השלב הראשון רצוי לדבוק בדיאטה שכוללת ירקות, חלבון ופירות, מה שיאפשר ליצור סביבה ידידותית במעיים עבור החיידקים הטובים, אשר תהיה לא נעימה עבור החיידקים הרעים. בנוסף, רצוי להימנע גם מרעלנים מודרניים נוספים כדוגמת; תרופות נוגדות דלקת כמו אדוויל ואיבופרופן, אנטיביוטיקה (ככל הניתן) ולהיזהר מחומרי הדברה.
 
2. שלב שני: אכילת מזונות מותססים
 
הימנעות ממזונות רעילים היא התחלה נהדרת, אבל היא אינה מספיקה עבור מצב בריאותי הטוב ביותר. עליכם להתחיל לפעול ולעודד את צמיחת חיידקי המעיים הטובים, כשאחת הדרכים הטובות ביותר הוא לאכול יותר מזונות מותססים, כגון; כרוב כבוש, קימצ'י, יוגורט לא מפוסטר וכדומה. בנוסף, תוכלו להכין בעצמכם מזונות מותססים למיניהם, ובו בזמן להכיר את 9 היתרונות הבריאותיים של אותם מזונות. יש לציין כי אין לצרוך כמות גדולה שלהם בכל יום, ורצוי להתחיל מ-2 כפיות ביום עד שהמעיים יסתגלו, ולאחר מכן להעלות אט אט את הכמות.
בריאות המעיים
3. שלב שלישי: שליטה על לחצים ושינה מספקת
 
אחד הדברים הכי משמעותיים שביכולתכם לעשות כדי לשפר את בריאות המעיים שלכם, מלבד שינוי בתזונה, הוא לדאוג למצבכם הנפשי, ולשים את הטיפול בלחצים בראש מעינכם. אי לכך, עליכם להשקיע זמן בביצוע דברים שאתם נהנים לעשות, להימנע ככל הניתן מגורמים חיצוניים שמעצימים תחושות שליליות שכאלה, ולהכיר דרכים שיסייעו לכם להירגע ולתפקד טוב יותר. ברגע שתלמדו כיצד לשלוט בלחצים רמות הקורטיזול בגוף ירדו, ותוכלו לשפר את מצב המעיים שלכם. כמו כן, יש לוודא שאתם ישנים מספיק, מאחר שמחסור בשינה מעלה את רמות הקורטיזול ופוגע במעיים, בדיוק כמו כל סוג אחר של מתח. 
 
 
כמה מילים לסיום
יותר ויותר מדענים מגלים קשרים ברורים בין חוסר איזון בחיידקי המעיים לתחלואה של הגוף והנפש, ומדובר בחדשות נהדרות עבורכם. עם הידע שרכשתם כעת ומספיק כוח רצון אתם יכולים לרפא את גופכם, מה שישפר את בריאותכם ואת מצבכם הנפשי. אמנם השינוי לא יקרה בן לילה, אבל הוא יגיע אם תקפידו על ההמלצות שצוינו קודם לכן המקדמות שמירה על אורח חיים בריא, ואתם מוזמנים להתחיל עם ביצוע השלב הראשון כבר עכשיו.
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: