maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 טיפים שיעזרו לכם לזכות בטיסה רגועה ונעימה יותר

משחר האנושות האדם חלם לעוף, וכיום כמעט כל אחד מאתנו יכול לרכוש לעצמו כרטיס טיסה דרך סוכן הנסיעות או באמצעות האינטרנט, להגיע לשדה התעופה, לעלות על מטוס וליהנות מטיסה בין שמים לארץ. בתיאוריה זה נשמע כמו חלום שהתגשם, אולם בפועל מדובר בתהליך שרובנו היינו מעדיפים להימנע ממנו. טיסות הן בדרך כלל מעיקות ולא נוחות, ועוד לפני שאנחנו מתיישבים בכיסה הצר שלנו מתחילים להיתפס לנו השרירים ברגליים. כבר הכרנו בעבר את 12 הסודות שחברות התעופה לא היו רוצים שנגלהוהיום אתם עומדים לגלות 10 טריקים שיעזרו לכם לקבל את חוויית הטיסה הטובה ביותר שתוכלו לקוות לה. כל הטיפים הגיעו מפי עובדי חברות תעופה שונות ברחבי העולם ואומתו על ידי עמיתיהם, ואין ספק שהם יזכו אתכם בטיסה נעימה ורגועה יותר בפעם הבאה שתצאו לחופשה מפנקת.

טיפים לטיסות
 

1. אם תהיו נחמדים, אולי יוותרו לכם על תשלום נוסף

דיילי קרקע חושפים שיש בידיהם את הכוח לוותר לכם על המשקל העודף של המזוודה, ולעתים אפילו על תשלום עבור תיקים נוספים שברצונכם להעלות למטוס. לטענתם, אם תהיו נחמדים ואדיבים יתכן שהם יסכימו להיות אדיבים בחזרה ולהעלים עין מהקילוגרמים העודפים של המזוודה שלכם, ואם תצחיקו אותם ותגרמו להם ליהנות מהעבודה שלהם הם יכולים אפילו לוותר על תשלום נוסף לתיקים. כמו כן, יש להם גם את הכוח גם להקשות עליכם במידה ואתם לא נחמדים כלל, כך שמומלץ להיות אדיבים כמה שניתן – זה יכול רק להועיל.

2. מומלץ לכתוב את שם בעל החיים שטס אתכם על הכלוב שלו

אם אתם טסים עם חיית מחמד שצריכה לשבת בתוך כלוב בתא המטען, מומלץ שתכתבו את השם שלה על גבי הכלוב. הסיבה לכך היא משום שאנשי הצוות שמעמיסים את בעלי החיים הלחוצים על המטוס מנסים להרגיע אותם לפני טיסה, וכשהם יודעים את שם בעל החיים זה הופך להיות קל יותר עבורם. זה גם עוזר להם לחוש קרבה רבה יותר לבעל החיים ולתת לו יחס מיוחד. עובדי חברות התעופה מציינים גם שחתולים לרוב נשארים רגועים בתא המטען, ובדרך כלל כלבים הם אלה שזקוקים ליחס מיוחד שכזה.

3. אפשר להרים את משענת היד של המושב שליד המעבר

בדרך כלל ניתן להרים את משענת היד שנמצאת בין הכיסאות בקלות, אך לא רבים יודעים שגם מי שיושב ליד המעבר יכול לזכות במעט מרווח נוסף לישיבה. את משענת היד שבצד המעבר ניתן להרים בעזרת כפתור קטן שנמצא בצדה התחתון. את אותו הכפתור ניתן למצוא גם במשענת היד של המושב שליד החלון. עם זאת, קחו בחשבון שהדיילים עלולים להורות לכם להחזיר את משענת היד למקומה.

טיפים לטיסות
 

4. חברת התעופה שתבחרו תקבע האם תקבלו טיסה קצרה יותר או נוחה יותר

עובדי אזורי הבקרה המרחבית בארה"ב חושפים שחברות תעופה שונות מטיסות את המטוסים שלהן בדרכים שונות, אפילו כשמדובר באותו הדגם או מסלול טיסה מתוכנן. למשל, בחברת התעופה האמריקאית סאות'ווסט איירליינס נוהגים לטפס לשמים במהירות ולחפש קיצורי דרך על ידי התייעצות עם עובדי אזורי הבקרה המרחבית. זה מוביל לטיסה מהירה יותר, אולם נעימה פחות. בניגוד אליהם, אמריקן איירליינס נוהגים לספק נוחות מרבית לנוסעים שלהם על ידי דיווח על כל מערבולת אוויר שטייסים אחרים לא מייחסים לה חשיבות, וניסיון להימנע מהן ככל שניתן, מה שמשפיע לרעה על משך זמן הטיסה.

5. יש לכם בעיה עם חברת התעופה? פנו לרשתות החברתיות

אם איבדתם את המזוודה שלכם או שחברת התעופה עושה לכם חיים קשים, יתכן שהפנייה שלכם תקבל תשומת לב רבה יותר אם תכתבו על כך בטוויטר או בדף הפייסבוק של חברת התעופה, מאשר אם תגישו תלונה או בקשה רגילה. כשאתם מציפים את התלונה שלכם ברשתות החברתיות והיא מקבלת יחס רב מהגולשים האחרים, יש סיכוי גדול יותר שהיא תגיע לדרג הבכיר במהירות רבה יותר, ולא תלך לאיבוד בין שאר התלונות שמגיעות לחברות התעופה מדי יום.

6. מערבולות אוויר לא יכולות להפיל מטוס

רבים מפחדים לטוס מחשש שמערבולות אוויר יגרמו למטוס שלהם להתרסק, אולם חשוב שתדעו שמערבולות אוויר לא גורמות למטוסים להתרסק, למעט מקרה יחיד שהתרחש בשנת 1966 בטיסה 911 של תאגיד בריטיש אוברסיז איירוויס, שגם הוא נשאר בגדר תעלומה עד היום.

לא משנה כמה הטיסה שלכם הייתה קופצנית ומעיקה, רוב הסיכויים שהמערבולת שנתקלתם לתוכה הייתה קלה או בינונית, אך עם זאת חשוב שתדעו שמערבולות חזקות עשויות לגרום לראשכם לפגוע במושב שמולכם, או אפילו בתקרה, כל עוד אינכם חגורים. על כן הדיילים ממליצים לחגור חגורות בכל מהלך הטיסה, ולא רק בעת ההמראה והנחיתה. חלקם עושים זאת בעצמם בכל עת שאינם משרתים את הנוסעים.

טיפים לטיסות

7. דיילי האוויר יכולים להשיג לכם כל דבר שתרצו, כל עוד תהיו נחמדים

כמו במקרה של דיילי הקרקע, גם לדיילי האוויר יש יותר כוח בידיהם ממה שאתם חושבים, ורק צריך לדעת כיצד לגשת אליהם כדי שיעזרו לכם לקבל את מה שאתם רוצים. אם קיים מושב פנוי אחר במטוס שאתם מעוניינים לשבת בו או שמנת האוכל שקיבלתם לא טעימה לכם והייתם רוצים לטעום מדג הפילה שבמחלקה ראשונה, אתם פשוט צריכים להיות נחמדים ולבקש בצורה אדיבה. אתם אפילו יכולים לשאול אותם מה התוצאה של משחק כדורגל חשוב שמתרחש בזמן שאתם באוויר. הדיילים טוענים שלרוב הנוסעים חצופים וגועליים, ולכן מנסים לעזור להם כמה שפחות, אך כל עוד תחייכו ותהיו אדיבים, תוכלו לקבל הרבה יותר ממה שהייתם מצפים. 

8. תוכלו לשפר את חוויית הטיסה שלכם אם תדעו כיצד לבחור נכון את חברת התעופה

אם אתם מתכננים טיסה בזמן הקרוב ורוצים לדעת איזו חברה תספק לכם את החוויה הטובה ביותר, תוכלו להשתמש באתר routehappyשבו תוכלו לראות דירוג ופירוט של כל הטיסות שקיימות. האתר הוא אמנם בשפה האנגלית, אך הוא קל מאוד לשימוש והבנה. כל שעליכם לעשות הוא לרשום (באנגלית) את שם העיר ממנה אתם טסים (1), שם העיר שאליה אתם טסים (2), לבחור את התאריך (3), מחלקה (4) ומספר האנשים שטסים (5). תוכלו גם לרשום את תאריך טיסת החזור, אמנם לא חובה (6). לבסוף לחצו על טיפים לטיסות.

טיפים לטיסות

לאחר מכן תקבלו רשימה שבצדה השמאלי תוכלו לראות את הדירוג שקיבל מסלול הטיסה בכל חברה (1) לצד מחיר הכרטיס (2). בנוסף תוכלו לראות את סוג המטוס (3), מרחב המושבים (4), אפשרות שידור תכנים דרך מכשירים ניידים (5), הימצאות יציאות חשמל ויו.אס.בי (6) והימצאות ווי-פיי (7). האתר הזה יעזור לכם לבחור את הטיסה הנעימה ביותר שתוכלו לקבל ויחסוך לכם הרבה מאוד עצבים ואי נוחות.

טיפים לטיסות

9. נחשפה הסיבה שבגללה אנו מאבדים מזוודות

הסיבה לכך שנוסעים מאבדים את המזוודות שלהם היא לרוב משום שהם משאירים עליהן תגיות ומדבקות מטיסות קודמות, אשר מבלבלות את עובדי חברות התעופה והסורקים הממוחשבים. זה קורה לעתים קרובות מאוד, לכן חשוב שתסירו את המדבקות שקיבלתם לקראת הטיסה ברגע שכבר אין בהן שימוש.

טיפים לטיסות
FontFont

10. מגיעות לכם זכויות רבות בטיסות מאירופה ובחברות תעופה אירופאיות

אם אתם טסים בחברה ששייכת למדינה מהאיחוד האירופאי או שהטיסה שלכם יוצאת משדה תעופה שנמצא באירופה, יש כמה זכויות שמגיעות לכם שיתכן כי אינכם מודעים אליהן: מגיעה לכם שיחת טלפון חינמית במקרה שהטיסה מתעכבת, ובהתאם לאורך העיכוב תוכלו לדרוש לקבל גם מזון ולינה ללילה ללא תוספת תשלום. בנוסף לכל אלה, אם הטיסה שלכם איחרה להגיע ליעדה ב-3 שעות או יותר (על פי זמן הנחיתה שרשום בכרטיס הטיסה שלכם), אתם זכאים להחזר כספי של 250-600 אירו, בהתאם למרחק הטיסה:

בתוך אירופה

  • 1,500 ק"מ או פחות – 250 אירו
  • מעל 1,500 ק"מ – 400 אירו

בין אירופה למדינות אחרות

  • 1,500 ק"מ או פחות – 250 אירו
  • 1,500-3,500 ק"מ – 400 אירו
  • מעל 3,500 ק"מ – 600 אירו

עם זאת, חשוב שתדעו שלא תקבלו פיצוי כספי במידה והחברה הודיעה לכם על שינוי שבועיים מראש או שהציעה לכם טיסה חלופית.

 

 

מקור: רועי א.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: