maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מודרות - כוח הריפוי שנמצא באצבעות

בטח ראיתם כבר מספר פעמים בחייכם את תנוחת המדיטציה המוכרת ביותר, בה האדם יושב בישיבה מזרחית עם רגל על רגל ומושיט את ידיו לצדדים כשקצה האצבע המורה שלו נוגעת בקצה האגודל. ובכן, לתנוחת האצבעות הזו קוראים "מודרה" ובדיוק כמו במקרה של נקודות לחיצהאלו הן נקודות ותנוחות שמשפיעות על מצבנו הפיזי, הרגשי והנפשי.

 

במזרח משתמשים במודרות כבר במשך אלפי שנים, לא רק במדיטציה או ביוגה, אלא גם בטיפול בבעיות גופניות ורגשיות שונות, ולפעמים אפילו אנחנו יוצרים תנוחות מודרה באופן בלתי מודע כשאנחנו נמצאים במצבים מסוימים, כמו למשל במצבי לחץ. קיימות מאות מודרות הכוללות תנוחות ראש, ידיים וגוף שונות, שכל אחת עוזרת במצבים שונים וכאן תמצאו את 10 מודרות האצבעות הנפוצות והשימושיות ביותר שתוכלו לעשות בכל מקום ובכל זמן. רק בחרו את האחת שמתאימה לכם ודבקו בה למשך מספר ימים, או עד שתרגישו שיפור במצבכם.

שימו לב שאין צורך ללחוץ חזק על האצבעות, אלא רק לקיים מגע רך ולוודא שקצות האצבעות לא מלבינות כתוצאה מלחץ שמופעל על כלי הדם. יש לבצע את המודרות ב-2 הידיים בו זמנית ומומלץ לבצע אותן בישיבה.

1. גיאן מודרה – Gyan Mudra (מודרה של ידע)

מודרה

קצה האצבע המורה נוגע בקצה האגודל בעוד ששאר האצבעות נשארות ישרות – זוהי התנוחה המוכרת לרוב האנשים.

יתרונות: המודרה הזו מעוררת את פעולת בלוטת יותרת המוח אשר אחראית בין היתר למחזורי ערות-שינה, ואת פעולת הבלוטות האנדוקריניות אשר מווסתות את תהליכי חילוף החומרים בגוף. היא עוזרת לשפר את הזיכרון, מונעת נדודי שינה, מספקת צלילות מחשבתית ועשויה אף למנוע דמנציה ולשפר את מצב הרוח.

מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות ביום.

 

2. פריטבי מודרה – Prithvi Mudra (מודרה של אדמה)

מודרה

קצה האגודל נוגע בקצה הקמיצה בעוד ששאר האצבעות נשארות ישרות.

יתרונות: המודרה הזו מפחיתה חולשות פיזיות ונפשיות, מונעת עייפות כרונית, משפרת את האנרגיה ומפחיתה את השפעות האוסטאופורוזיס אם תבצעו אותה במהלך 10 דקות לפחות באופן יומיומי. היא גם עוזרת למנוע יובש, פריחה ואת תהליכי ההזדקנות בעור, וכן נשירת שיער, ואפילו אולקוס. 

מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות ביום.

 

3. ורונה מודרה – Varuna Mudra (מודרה של מים)

מודרה

קצה הזרת נוגע בקצה האגודל בעוד ששאר האצבעות נשארות ישרות.

יתרונות: המודרה הזו עוזרת לשמור על שיווי משקל רגשי ועל תפקוד יעיל של נוזלים בגוף (מונעת יובש בעיניים, בפה, במערכת העיכול ובעור). היא גם עוזרת למנוע עצירות והתכווצויות בבטן ומסייעת בהסדרת המחזור החודשי ובעיות הורמונליות בקרב נשים. בנוסף לכל היא מונעת ניוון מפרקים ואנמיה ועשויה אף לשפר את חוש הטעם.

מומלץ לבצע אותה למשך 45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 15 דקות ביום. כדאי להימנע מהתנוחה הזו אם אתם סובלים מאגירה של נוזלים בגוף.

 

4. וואיו מודרה – Vayu Mudra (מודרה של אוויר)

מודרה

האגודל מחבקת את האצבע המורה בעוד ששאר האצבעות נשארות ישרות.

יתרונות: המודרה הזו עוזרת להרגיע לחצים וחרדות, וכן את השימוש בקול (במקרה של אנשים שנוהגים לדבר בקול חזק). היא מסייעת גם לבצע קבלת החלטות ומפחיתה חוסר סבלנות, ביישנות, חוסר נחת, שיהוקים, התכווצויות בשרירים, סחרחורות ואפילו עוזרת למנוע את נזקי מחלת הפרקינסון. 

מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות ביום.

 

5. שונייה מודרה – Shunya Mudra (מודרה של ריקנות)

מודרה

האגודל מחבקת את האמה בעוד ששאר האצבעות נשארות ישרות.

יתרונות: המודרה הזו יעילה מאוד במקרה של כאבי אוזניים ועוזרת לחזק את הביטחון עצמי. התנוחה הזו מונעת תחושת ריקנות נפשית והירדמות של חלקי גוף שונים, וכן מונעת טיניטוס (צפצופים באוזניים) ותחושת ורטיגו.

במקרה של כאבי אוזניים חזקים, ורטיגו או חוסר תחושה באחת הגפיים, בצעו את המודרה הזו עד שהבעיה מפסיקה. בכל מקרה אחר, מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות ביום. מטפלים מנוסים ממליצים להפסיק את המודרה הזו ברגע שהתגברתם על הבעיה.

 

6. סורייה מודרה – Surya Mudra (מודרה של שמש)

מודרה

האגודל מחבק את הקמיצה בעוד ששאר האצבעות נשארות ישרות.

יתרונות: המודרה הזו עוזרת לעורר את פעולת בלוטת התריס ולהפחית בעיות משקל בעזרת הפחתת תיאבון והגברת פעילות מערכת העיכול. כמו כן היא עוזרת להפחית לחצים וחרדות ומסייעת בהתמקדות במטרות. התנוחה יכולה גם לסייע להעלות את טמפרטורת הגוף ולמנוע תחושת קור ורעידות.

מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות ביום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות. שימו לב שביצוע המודרה הזו למשך זמן רב מדי עלול להעלות את טמפרטורת הגוף ומומלץ להפסיק לפני שמגיעים לחימום יתר של הגוף.

 

7. פראנה מודרה – Prana Mudra (מודרה של חיים)

מודרה

קצות הקמיצה והזרת מתכופפות ונוגעות בקצה האגודל בעוד שהאצבע המורה והאמה נשארות ישרות. 

יתרונות: המודרה הזו עוזרת לחזק את המוח ואת הגוף ומעודדת פעולה ומוטיבציה. היא עוזרת לשפר את הראייה ומפחיתה תשישות ודיכאון, ובנוסף לכל היא גם עוזרת לחזק את המערכת החיסונית.

מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות ביום.

 

8. אפאנה מודרה – Apana Mudra (מודרה של עיכול)

מודרה

האמה והקמיצה מתכופפות תחת האגודל בעוד שהזרת והאצבע המורה נשארות ישרות.

יתרונות: המודרה הזו עוזרת להסדיר את מערכת ההפרשה (פעולת הכליות והמעיים) ובכך מסייעת בניקוי הגוף מרעלים ומונעת עצירות. היא גם עוזרת למנוע בחילות והקאות ותחושת צריבה בשתן. לסוכרתיים המודרה הזו יעילה במיוחד משום שהיא עוזרת לאזן את רמות הסוכר בדם.

מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות ביום.

9. אפאנה וואיו מודרה – Apana Vayu Mudra (מודרה של לב)

מודרה

האצבע המורה מכופפת ונוגעת בבסיס האגודל בעוד שקצות האמה והקמיצה מתכופפות לגעת בקצה האגודל. הזרת נשארת ישרה.

יתרונות: המודרה הזו מסייעת לטיפול בבעיות שונות הקשורות ללב ומגנה עליו מפני מחלות. בנוסף היא גם עוזרת למנוע גזים וצרבת.

מומלץ לבצע אותה למשך 30-45 דקות בכל יום או לפרוס אותה ל-3 פעמים של 10-15 דקות ביום. לאנשים שסבלו מבעיות לב בעבר מומלץ לתרגל את המודרה הזו באופן יומיומי. 

 

10. לינגה מודרה – Linga Mudra (מודרה של חום)

מודרה

שלבו את אצבעות הידיים אחת בשנייה ושמרו על האגודל השמאלי ישר. הקיפו סביבו את אגודל ימין, כך שהקצה של האגודל יגע בקצה האצבע המורה של יד ימין.

יתרונות: המודרה הזו עוזרת להגביר את חום הגוף ומפחיתה ליחה וגודש באף. היא מחזקת את הריאות ויעילה מאוד במקרים של הצטננות, שפעת, סינוסיטיס ואסתמה. בנוסף לכל היא מונעת בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים.

מומלץ שלא לבצע את המודרה הזו באופן יומיומי, אלא רק כשזקוקים ליתרונותיה, למשל כשסובלים משפעת. ברגע שהסימפטומים נעלמים כדאי להפסיק לבצע אותה.

 
מקור: רעות וייס
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: