maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

15 פתרונות טבעיים שיעזרו לכם להתעורר

אם אתם מרגישים שכמות הפיהוקים הולכת וגדלה אחרי ארוחת הצהריים, אבל אין לכם זמן לתפוס תנומה, הנה כמה מאיצי אנרגיה טבעיים שיחזירו אתכם למסלול, ושום מילה על קפה או שוקולד...

 

סוללות

 

עייפות הצהריים היא סימפטום מוכר. ברוב המקרים היא נובעת מתזונה עשירה בפחמימות וסוכרים מעובדים ודלה בחלבון ושומן, מהיעדר שעות שינה מספיקות ומתלות יתר בקפאין ומשקאות אנרגיה. אך לפעמים העייפות מייצגת גם תשישות נפשית הנובעת ממתח ועומס רגשי. זהו את מקור העייפות ובחרו את מאיץ האנרגיה הטוב ביותר עבורכם מתוך הרשימה הבאה...

 

1. אכלו בננה
בננות מספקות מינרלים מזינים וממריצים כמו אשלגן, שמספקים אנרגיה מבוקרת, העדיפה על זו המתקבלת בבת אחת מסוכרים פשוטים.

2. שימו ראש בין הרגליים
הטריק הזה יזרים לכם דם לראש. שבו על הכסא ושימו את הראש בין הרגליים. שלחו זרועות לכיוון הריצפה והרפו את הגוף במשך 20 שניות. בתום הזמן, התרוממו באיטיות, חוליה אחר חוליה, התרגיל יעניק לכם אנרגיה הדרגתית.

3. שתו תה ירוק
בתה ירוק יש שפע של פיטוכימיקלים בשם טאנינים שעוזרים, בין היתר, להרגיע את מערכת העצבים ובכך להגדיל תחושת רווחה.

4. צבטו את הלחיים
הסבתות שלנו כנראה ידעו דבר או שניים על צביטה בלחי. פעולה זה ממריצה את זרימת הדם לפנים וגורמת לתחושה עירנית יותר.

5. שתו הרבה מים
כל מערכות הגוף זקוקות לכמות גדולה של מים כדי לתפקד. בהיעדר מים בגוף, התפקוד התקין מאט, זרימת הדם נחלשת ופחות חמצן מגיע למוח. שתו כוס מים כל שעתיים לפחות, כאשר השאיפה היא לשתות 8-12 כוסות מים ביום.

6. ספגו שמש
מנה קצרה של ויטמין D יכולה להיות תמריץ מצוין. צאו להליכה או שבו כמה דקות בשמש. האוויר הצח בשילוב האור הטבעי יגרמו לכם להרגיש עירניים יותר.

7. הזיזו את הגוף
ברגע שאתם מרגישים את העייפות משתלטת, קומו ונערו את הגוף. עשו מתיחות, שכיבות סמיכה, טיול קצר בחוץ או כמה קפיצות במקום. התנועה תזרים דם בגוף ותשחרר אנדרופינים שיגרמו לכם להרגיש עירניים.

8. צחקו בקול גדול
צחוק הוכח כמפיג מתח אך גם כממריץ טבעי.
צחוק משוחרר וטוב, משחרר אנדרופינים שמנטרלים את ההשפעות הרעות של הורמון הקורטיזול (הורמון הלחץ), מגבירים את זרימת הדם והחמצן ומשרים רווחה גבוהה.

9. קחו נשימה עמוקה
קחו שאיפה עמוקה ואיטית דרך האף, מלאו את חלל הבטן ובנשיפה, רוקנו את כל האוויר מהריאות. עשו זאת 3 פעמים. הנשימה תעזור לגוף להירגע ולהיפטר מרעלים.

10. הכניסו צמח בית
במשרד מחניק, תנועת האוויר מוגבלת מה שעלול להגביר את תחושת העייפות ולגרום לכאבי ראש ואלרגיות. הכניסו צמחים ביתיים שיכולים לעזור ולסנן תרכובות כימיות נדיפות ומזהמים הנישאים באוויר.

11. הריחו לימון
ריחות מסויימים כמו הדרים, ג'ינג'ר ונענע יכולים לייצר השפעה ממריצה ולהגביר את העירנות. הדליקו נר ריחני או רחרחו לימון בשביל המרצת האנרגיה ושיפור מצב הרוח.

12. הקיפו את עצמכם באדום
מחקרים מראים כי הצבע האדום מזוהה עם תחושת ניצחון וביטחון עצמי. נסו להקיף את עצמכם בגוונים אדומים כדי לרומם את מצב הרוח. במקביל, לא יזיק אם גם תזדקפו על הכסא. התנוחה הזקופה לא רק תעזור לדם ולחמצן לנוע ביתר חופשיות, אלא גם תעצים את תחושת הבטחון.

13. הסתכלו על ההישגים שלכם
כאשר אתם מרגישים עמוסים במקום העבודה, אתם עשויים לאבד מוטיבציה ולחוש תשישות פיזית ורגשית. בנקודה זו, נסו לחשוב על המטלות שביצעתם וההישגים שצברתם. זה ישפר את מצב הרוח שלכם ויעניק לכם אנרגיה להמשיך.

14. העירו את המוח
כשהמוח מרגיש מנומנם, נסו להעיר אותו על ידי פתירת תשבץ, קריאה בקול רם, שיחה עם חבר, דקלום מהיר או שירה.

15. שחקו עם חיית מחמד
בלו זמן עם החבר הפרוותי שלכם. זה יגרום לכם להרגיש שמחים ואנרגטיים יותר.

 

שתפו אותנו בטיפים ממריצים משלכם!

מקור לתמונה: FreeDigitalPhotos.net / digitalart

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: