print header

8 טיפים שיעזרו לכם להעיר את הילדים שלכם בבוקר

 בשל מחלת הקורונה שתוקפת את העולם בימים אלה, הורים רבים נאלצים לשנות את כל שגרת החיים של בני הבית. מדובר באתגר בלתי פוסק שאתם כנראה מכירים היטב, והוא מתחיל עוד לפני שהילדים בכלל יוצאים מהמיטה  ולמעשה לפעמים זאת אחת מהמשימות הכי קשות להורים מבין כל אירועי היום. אז מה אפשר לעשות חוץ מלכוון שעון מעורר על עוצמה מרבית, להתעצבן ולחטוף לילדים את השמיכה מהידיים? תתפלאו, יש הרבה אפשרויות, ואת ה-8 שתכירו בכתבה הבאה אתם בהחלט מוזמנים לנסות בימים הקרובים. גם אם לא כולן מתאימות לכל הילדים, אחרי קצת ניסוי וטעייה אנחנו בטוחים שתראו תוצאות ותוכלו ליהנות משגרת בוקר הרבה יותר נעימה.
 
טיפים שעוזרים להעיר ילדים קטנים: ילדה ישנה

1. היעזרו בשמש

הטיפ הראשון ברשימה קל ליישום, ודורש מכם להיכנס לחדר של הילדים לפני הזמן שהם אמורים להתעורר, ולפתוח בעדינות את התריסים, הדלת או הווילונות כדי לאפשר לאור שמש טבעי להיכנס לתוך החדר. מומלץ לעשות זאת 15 דקות לפני שהם אמורים לקום. האור הזה הוא אחת מהדרכים הטבעיות היעילות ביותר לעורר את המוח, ואולי עדיין יהיה לכם קשה להוציא את הילדים מהמיטה, אבל זה לא יהיה מפני שהם יהיו עייפים או מנומנמים, אלא רק קצת עצלנים. לא לדאוג, גם נגד הבעיה הזאת יש פתרונות והם יוצגו בהמשך.

2. השמיעו מוזיקה

עוד דרך עדינה ויעילה להעיר ילדים בבוקר בלי להתאמץ יותר מדי היא בעזרת מוזיקה טובה ואהובה, והכוונה היא לא רק לשירי ילדים שכנראה כבר נמאסו על הורים רבים בתקופה הזאת. פשוט השתמשו בשירים רגועים שאהובים על כל בני הבית, כדי ליצור אווירה של פעילות ושמחה שתשפיע על הילדים שלכם ותעודד אותם לצאת מהמיטה ולהצטרף אליכם. כמובן שתוכלו לעודד אותם להיות מעורבים ולבחור את השירים בעצמם כדי להפוך את השיטה הזאת ליעילה יותר, וניתן לשלב זאת כפרס בתחרויות שיוצגו בסעיפים הבאים.

3. תנו להם כוס מיץ

בדיוק כפי שמבוגרים רבים לא מסוגלים להתחיל את הבוקר בלי קפה או תה, גם ילדים קטנים יכולים לפתוח את היום שלהם ברגל ימין בזכות כוס מיץ טרי או שוקו חם. המשקאות האלה יכולים לעודד אותם לקום מהמיטה ולהתחיל את הבוקר עם אנרגיה טובה יותר שתשפר את מצב הרוח בכל הבית. אם תרצו, תוכלו לשדרג את המיץ לשייק עשיר ובריא עם רכיבים שיעזרו לילדים קטנים, וגם לכם, לשמור על גוף חזק, וזה יתרון חשוב במיוחד בימים האלה.
טיפים שעוזרים להעיר ילדים קטנים: מיץ תפוזים

4. אל תוסיפו דרמה לבוקר

גם אם תיישמו את כל הטיפים הכי חכמים בעולם, לפעמים זה קשה ומייאש לנסות להוציא את הילדים הקטנים שלנו מהמיטה בבוקר וזה לא תמיד יעבור חלק. במיוחד ברגעים האלה חשוב לא להתעצבן, ולזכור שבטווח הארוך, עדיף לתת לילדים לקום קצת יותר מאוחר מאשר להתחיל ריב שישפיע על כל היום. זכרו, מאבקי כוח מול הילדים הם מצב שכל הורה מתמודד איתו, ונכון שבימים האלה אתם כנראה יותר לחוצים ועצבניים מהרגיל, אך ככל שאתם תתעצבנו יותר ותהיו נוקשים יותר, כך הילדים שלכם יתחפרו עמוק יותר במיטה והדרמה רק תלך ותגדל.

5. השתמשו בחיית המחמד של הבית כשעון מעורר

אם יש לכם כלב או חתול, אל תהססו "לשלוח אותם" לחדר הילדים כדי שיעירו אותם, או לעודד אותם לשחק על המיטה, וכך בסופו של דבר כולם יקומו לבוקר של כיף והנאה. יש דרכים נוספות ופחות נפוצות לעודד ילדים קטנים לקום בבוקר בזכות חיות מחמד, כמו הענקת אחריות לטיפול בחיה בימים שבהם הילדים בבית. אם ילד יודע שהוא אחראי לתת לדגים, לכלב או לתוכי של הבית את ארוחות הבוקר, הוא יקום מהמיטה במהירות רבה יותר ועם פחות תירוצים ובקשות ל"עוד חמש דקות".

6. הגבילו חשיפה לאור כחול ולמסכים לפני השינה

לפי ראיון שנערך עם שני מומחים מתחום מדעי המוח מאוניברסיטת הרווארד ואוניברסיטת תומס ג'פרסון, מסכים של מכשירים כמו טלפונים ניידים פולטים כמות אדירה של אור כחול. ההשפעה שלו גורמת לשינוי ברמות הורמון בשם מלטונין (Melatonin) בגוף ולכן החשיפה אליו למעשה משבשת את מחזור השינה, בעיקר כשמדובר בילדים קטנים. אפילו אם הם הולכים לישון מוקדם וישנים מספיק, בילוי שלכם מול מסכים שפולטים אור כחול עלול לפגוע באיכות השינה שלכם, ובכך להקשות עליכם להעיר את ילדיכם בבוקר. 
טיפים שעוזרים להעיר ילדים קטנים: ילדה במיטה עם ספר וטלפון סלולרי

7. הפכו את שגרת הבוקר לתחרות נושאת פרסים

הטיפ הזה מתאים בעיקר למי שיש לו כמה ילדים קטנים בבית, אבל ניתן ליצור תחרות גם בין ילדים יחידים להורים או לשעון. העקרונות שצריכים להנחות אתכם בעת השימוש בטיפ הם גמישות ומגוון ומיד נסביר מדוע. ילדיכם עלולים להשתעמם במהירות או להפסיד באופן קבוע, אם תקבעו לפתוח כל בוקר בתחרות מי יצליח להתארגן מהר יותר ולהיות מוכן ראשון. לכן במקום זאת, יותר מומלץ להפתיע את הילדים בתחרויות שקשורות למשימות הבוקר ולהקפיד שאף צד לא ינצח באופן קבוע בזמן שהשני יפסיד. למשל, מי שמסיים לסדר את המיטה ראשון קובע איזו תוכנית טלוויזיה רואים בבוקר, או מי שמסיים לצחצח שיניים ראשון אחרי שהשעון המעורר מצלצל, יתקשר לסבא וסבתא להגיד להם בוקר טוב.

8. אל תשכחו לחייך

הטיפ האחרון הוא הפשוט מכולם, והכי חשוב לזכור וליישם אותו דווקא כשהכי קשה להעיר את הילדים שלכם ולגרום להם לצאת מהמיטה. גשו אליהם בבוקר עם חיוך, גרמו להם להרגיש שלמרות הנסיבות ושכנראה גם אתם הייתם מעדיפים להישאר במיטה, אפשר לקבל את פני הבוקר עם שמחה וצפייה לדברים טובים במהלך היום. הרי גם בבית אפשר ליהנות, וגם למידה מרחוק עדיין יכולה להיות מלאת חוויות, במיוחד עבור ילדים צעירים יחסית. עם הזמן אתם תראו שהחיוך שלכם מדבק במובן הטוב ביותר של המילה, ושהילדים שלכם קמים עם פחות בעיות והרבה יותר מצב רוח חיובי.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.