maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 יתרונות של עיסוי שוודי לגוף ו-6 טכניקות לביצועו

  עיסוי שוודי הוא אחד מסוגי העיסוי הידועים ביותר בעולם, ומסיבה טובה. בעיסוי שוודי שמים דגש על האווירה, וכשאתם חושבים על עיסוי מפנק בספא, השוודי הוא זה שעולה בדמיונכם. את העיסוי הזה פיתח פרופסור לרפואת התעמלות כשיטה לריפוי הגוף על ידי הגברת זרימת הדם והלימפה, אולם כיום שמים הרבה יותר דגש גם על ההיבטים הפסיכולוגיים והרוחניים שלו. אם תמיד רציתם ללמוד כיצד להעניק עיסוי אמיתי וטוב לאנשים שאתם אוהבים או פשוט רוצים לפנק, אתם מוזמנים להכיר את 5 היתרונות הבריאותיים של העיסוי השוודי יחד עם 6 הטכניקות השונות לביצועו.
 
מדריך לעיסוי שוודי: ידיים של מעסה על גב של אישה

5 היתרונות הבריאותיים של העיסוי השוודי

1. הגברת זרימת הדם

בעזרת תנועות ארוכות וטפיחות על הגוף, העיסוי השוודי עוזר להרחיב את כלי הדם ולזרז את זרימתו לכיוון הלב. הגברת קצב זרימת הדם עוזרת להגביר את אספקת החמצן לשרירי הגוף ובנוסף מסייעת לתהליך סילוק הרעלים ממנו.

2. שיקום שרירים פגועים

בעזרת תנועות לישה וחיכוך אפשר לטפל בפציעות שונות בשרירים, כמו התכווצות והידבקות של רקמת הפאשיה – הרקמה שעוטפת את השרירים. מטופלים רבים בשיטת העיסוי השוודי מעידים על כך שהטכניקה הזו עוזרת להרגיע את השרירים שלהם באורח פלא כבר לאחר טיפול אחד.

3. שיפור גמישות הגוף

ככל שהשרירים רגועים יותר, כך טווח התנועה שלהם עולה. כשמשלבים עיסוי שוודי יחד עם ביצוע מתיחות באופן קבוע ניתן להימנע כמעט באופן מוחלט מאפשרות של פציעות באימוני כושר, ולכן מומלץ מאוד לקבל עיסוי שכזה כשמתאמנים באופן קבוע.

4. מפחית לחץ

הרגיעה שהעיסוי משרה על הגוף עוזרת לשחרר את השרירים, אך גם את הנפש, במיוחד כשמבצעים את העיסוי למשך זמן ארוך של שעה עד שעה וחצי. עיסוי שוודי שנעשה באווירה רגועה ונינוחה מפחית את רמות הורמון הלחץ קורטיזול בגוף, וכתוצאה מכך מופחתים גם מקרים של כאבי ראש, הגוף מקבל יותר אנרגיה ואתם יכולים לישון טוב יותר בלילה.
מדריך לעיסוי שוודי: אישה שוכבת על מיטת עיסוי ומקבלת עיסוי

5. חיזוק מערכת החיסון

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אחד היתרונות המשמעותיים של הפחתת הלחץ ורמות הקורטיזול בגוף הוא הפיכתה של מערכת החיסון לחזקה יותר, משמע יש פחות סיכוי שתסבלו ממחלות לאחר קבלת עיסוי שוודי. 

6 טכניקות לביצוע עיסוי שוודי שלם

העיסוי השוודי מתבסס על 6 יסודות, והם כאן לפניכם יחד עם מדריכים מצולמים שידגימו כיצד יש לבצע את הטכניקות, אחת אחרי השנייה. הקדישו לכל שלב 10 עד 15 דקות בזמן הענקת עיסוי מלא.

1. ליטוף

העבירו את כפות ידיכם ברכות על גבי גופו של המטופל, משני צדי עמוד השדרה (לא ישירות עליו), כשמומלץ מאוד לעשות זאת בזמן שמורחים שמן עיסוי על כל גופו. ודאו שהתנועות יהיו ארוכות כמה שיותר ואל תפעילו לחץ כבד – זהו רק השלב הראשון של העיסוי שמטרתו להכניס את המטופל למצב של רגיעה.
 
השתמשו בכל כף היד ובאצבעות, רדו מאזור השכמות אל הגב התחתון ועלו בחזרה מהצדדים, ועשו זאת גם לכיוון הכתפיים ולאחר מכן אל הצוואר. המשקל שלכם צריך להיות על הרגליים האחוריות שלכם ולא ישירות על הידיים. תוכלו להמשיך כך גם אל כל שאר חלקי הגוף – הידיים והרגליים.
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של טכניקת ליטוף
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של טכניקת ליטוף

2. עיסוי עמוק

בשלב זה אתם תדחפו ותגלגלו את כף היד שלכם על השרירים של המטופל בתנועות לישה. עליכם להפעיל מעט יותר לחץ כעת מאשר בשלב הקודם, אך לא יותר מדי, ולהעביר את ידיכם יותר באיטיות. תוכלו להשתמש בשורש כף היד או באצבעות – מה שנוח לכם. 
 
התחילו מהגב התחתון ומשם עלו למעלה בתנועות לישה, ולאחר שתגיעו לגב העליון החליקו את היד מטה והתחילו מחדש – נסו להתרכז באותו אזור בגב בדרך שכזו לפחות 3 פעמים לפני שתמשיכו לאזור אחר, ולאחר מכן תוכלו לחזור על העיסוי עם שתי הידיים אחת על השנייה והפעלת מעט יותר לחץ.
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של עיסוי עמוק

3. חיכוך

בשלב זה המטרה שלכם היא לחמם את הרקמות בעזרת חיכוך. לשם כך עליכם לשפשף את כפות הידיים אחת בשנייה כדי לייצר חום, ולאחר מכן עשו זאת גם על גופו של המטופל כדי לחמם את שריריו. שמרו על האצבעות שלכם צמודות אחת לשנייה והניעו את הידיים בתנועות מנוגדות במקביל לאורך הגב, כלומר כשיד אחת עולה לכיוון הגב העליון, השנייה יורדת לכיוון הגב התחתון.
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של טכניקת חיכוך

4. הקשות קצביות

הטכניקה הזו היא אולי הידועה ביותר של העיסוי השוודי, כשפעולת ההקשה עוזרת לשחרר ולהרגיע את השרירים ולהחדיר בהם אנרגיה מחדש. תוכלו לבצע את השלב הזה בשלל דרכים; בעזרת האצבעות בלבד כשהן שלוחות קדימה, צמודות וקשיחות; בעזרת צדי הידיים שלכם כשהאצבעות מעט משוחררות; או בעזרת צדי הידיים כשהן צמודות והזרת, הקמיצה והאמה שלוחות קדימה וקשיחות.
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של הקשות קצביות
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של הקשות קצביות
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של הקשות קצביות

5. לחיצה

בשלב הזה אתם תלחצו ישירות על השרירים בעזרת האגודלים כדי לחדור אליהם עוד יותר עמוק. עליכם לעשות זאת לכל אזור בגוף עד שתרגישו שהוא מתרכך ומתחמם.
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של טכניקת לחיצה

6. רטט

כעת תסיימו את העיסוי עם תנועות רטט מהירות של הידיים שיעזרו לשחרר ולחמם את השרירים. תוכלו להתמקד באזור אחד בכל פעם או להעביר את ידיכם לאורך כל הגוף – העיקר שבסופו של דבר המטופל שלכם ירגיש משוחרר ורגוע.
מדריך לעיסוי שוודי: הדגמה של טכניקת רטט
טיפ נוסף ואחרון הוא לבחור במוזיקה הנכונה ליצירת אווירה רגועה, נינוחה ונעימה, ממש כמו בספא. אם אתם מעוניינים לפנק את אחד מיקירי לבכם כבר עכשיו בעיסוי שוודי כפי שלמדתם, תוכלו להפעיל את המוזיקה שצירפנו כאן, שתהיה מושלמת להשריית רוגע במהלך הטיפול.
מקור ההדגמות: Vivid Photo VisualSoma Institute, TESDA Online Program 1, 2, 3
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו