print header

17 עצות מעצימות לחיים מאושרים ומלאי סיפוק

 רבים מאיתנו מסיימים את היום שלהם עם תחושה קבועה של החמצה וחוסר סיפוק, וזאת תוצאה ישירה של סגנון חיים בעייתי שלא תואם את מה שהם באמת צריכים כדי להיות מאושרים. יש דרכים רבות לשנות את ההתנהלות שלכם כדי למנוע את ההרגשה הזאת, ורובן הגדול מתמקד בשיקום תחושת הסיפוק וההתפתחות שנובעת מחיים מלאי תוכן ונטולי לחץ. אתם מוזמנים להכיר 17 עצות ודרכי התנהלות שכאלו בעזרת הכתבה הבאה, ואחרי שתאמצו את אלו שהכי מתאימות לכם יש סיכוי טוב מאוד שתגלו שהחיים שלכם עברו מהפך חיובי נפלא. 
 
עצות לחיים טובים ומספקים: אישה בשדה חמניות

1. קומו מהכיסא

מומחי בריאות רבים כבר יצאו בהכרזות דרמטיות שישיבה היא מגיפה בריאותית נוראית לא פחות מעישון סיגריות. יש אמת רבה בטענה הזאת, משום שישיבה ממושכת אכן הוכחה כמזיקה לגוף; לכן כדי לשמור על הבריאות שלכם, וגם כדי לנצל כל יום ביעילות רבה יותר ובדרך שתגרום לכם לחוש סיפוק ואושר, כדאי לכם לקום על הרגליים מדי פעם לפעם באופן קבוע, ואולי אף לבצע פעילות גופנית שמטפלת בבעיות נפשיות, בנוסף לשאר היתרונות שלה.

2. זמן האוכל צריך יחס מיוחד

לפני ימי המיקרוגל ורשתות המזון המהיר הגדולות, היה צורך להשקיע שעות ארוכות בהכנת ארוחה שתשביע את כל המשפחה, וחשיבות האירוע הייתה מותאמת להשקעה הזאת. היום אנשים אוכלים מול הטלוויזיה, במכונית, תוך כדי הליכה ואף נוטים לוותר על ארוחות בשל שגרת חיים עמוסה. אתם אולי חושבים שהתנהגות שכזאת יכולה לעזור לכם לנצל את הזמן שלכם בדרך טובה יותר, אבל מדובר בטעות; אם לא תקדישו זמן ותשומת לב ראויים למשהו חשוב כמו התזונה של הגוף שלכם, לא תרגישו שאתם באמת חיים את הרגע, כי כל הזמן תחשבו רק על דברים אחרים שאתם צריכים לעשות' שסביר להניח אין להם חשיבות זהה.

3. היפטרו מאנשים שליליים

אם אתם מסיימים כל יום נטולי אנרגיות ועם תחושה של חוסר סיפוק ובזבוז זמן, יכול להיות שהסיבה לכך היא לא עבודה שוחקת, בית מבולגן או מחסור בשינה, אלא דווקא אנשים. באופן ממוקד יותר, אנשים שליליים ששואבים מכם כוחות, מדכאים אתכם (לפעמים באופן מסווה ואולי לא מכוון) ולא באמת מעשירים את חייכם בשום צורה. מאנשים שכאלה כדאי לכם להתרחק כמה שיותר ובמקרים קיצוניים אף לנתק אותם מחייכם לחלוטין, למרות שכדאי לדעת שיש דרכים להתמודד עם השליליות הזאת ואף לנצח אותה.

4. השקיעו בתקשורת אישית

חלק גדול מהתקשורת בין אנשים מתבצע כיום דרך מכשירים אלקטרוניים שונים ואפשר להתמודד עם המצב הזה בלי לספוג פגיעה באיכות החיים, אם יוצרים איזון בין סוג קשר שכזה לבין תקשורת פנים מול פנים. אחרי תקופה מסוימת שבה תקדישו מאמץ ליצירת איזון שכזה, תגלו ששיחות ואינטראקציות חברתיות שנעשות בלי מחשב או טלפון חכם הופכות את החיים שלכם להרבה יותר מהנים ואת הקשרים החברתיים שלכם להרבה יותר חזקים.
עצות לחיים טובים ומספקים: שתי נשים צעירות מדברות בבית קפה
 

5. בזמן בילוי עם המשפחה צריך להתנתק מהסחות דעת

אם אתם באמת רוצים להרגיש שהחיים שלכם מספקים ומהנים, נסו לבלות יותר זמן עם האנשים שגורמים לכם להרגיש אהובים ושהכי צריכים אתכם בעולם – המשפחה שלכם. אם לוח הזמנים שלכם צפוף במיוחד, תוכלו לנסות לשלב פעילויות שונות עם בילוי משותף לצד בני המשפחה שלכם, למשל טיולים עם הכלב, עיסוק בתחביב משותף וכדומה.

6. נצלו את "השעות החזקות" של היום

לפרקי זמן שונים ביום יש יתרונות וחסרונות שצריך להכיר' אם רוצים להיכנס למיטה בכל לילה ולהרגיש שמיצינו את היום שלנו. את אותו הדבר אפשר להגיד גם על שבוע, חודש ואף עונה. משום שאין אדם שמכיר אתכם יותר טוב מכם, עליכם לדעת מה העיתוי המתאים בכל אחד מפרקי הזמן האלו עבור עיסוקים שונים שקרובים ללבכם; לקרוא בשעות הערב לפני שמתחילות החדשות, להתאמן בבוקר לפני היציאה לעבודה, להקפיד על בילוי משפחתי דווקא בערב יום ראשון וכדומה. 

7. חרדה היא לרוב בזבוז זמן

אין דבר שמזיק ליכולת שלכם לחיות ברגע הזה וליהנות ממנו יותר מדאגות מיותרות וחרדות, שמקורן בהגזמות פראיות של הדמיון שלכם. נכון, הפחד מהלא נודע הוא לפעמים מחניק ומעיק מעבר לרמה הנסבלת, אבל מצד שני יום שמלא בדאגות בקשר למצבים אפשריים הוא חוויה נוראית אף יותר. נסו לזכור זאת ולהבין את הנזק שחרדות מיותרות יוצרות, זכרו כמה שהן משפיעות לרעה על חייכם ואם יש צורך בכך - נסו להכיר כמה שיותר כלים יעילים להתמודדות איתן.

8. לחלומות בהקיץ יש חשיבות

בניגוד למה שאתם כנראה חושבים, חלומות בהקיץ הם לא תמיד בזבוז זמן שיש להימנע ממנו. לפעמים המחשבות האלו דווקא יכולות להיות חוויה מעצימה שתעניק לנו כוחות, במיוחד ברגעים שאנו נכנסים למערבולת של מחשבות שליליות ומלחיצות. במקרים כאלו זה רעיון לא רע בכלל לעצור לשתי דקות ולדמיין משהו מעצים, כמו למשל חופשה מפנקת שאליה תזכו לצאת אחרי שתסיימו לעבוד על פרויקט מורכב אך מתגמל.
עצות לחיים טובים ומספקים: גבר מהורהר על רקע נוף הררי פראי

9. מרגישים אבודים ונטולי שליטה? נשמו חמש נשימות עמוקות 

בדומה לעצות וטיפים אחרים ברשימה הזו, גם השיטה הבאה יעילה משום שהיא עוצרת את שטף המחשבות והגירויים של חיינו ומכריחה אותנו ליהנות מהרגע ולנצל אותו בצורה לא שגרתית, אבל נחוצה. כשאתם עושים הפסקת נשימה שכזאת, נסו לחכות רגע קל בין השאיפה לנשיפה, כאשר החזה שלכם מלא באוויר, ואז המשיכו לנשום רגיל. עם הזמן תגלו איזו השפעה מרגיעה יש לפעולה הזאת וכמה שהיא עוזרת לכם לשמור על מיקוד ולא ללכת לאיבוד במחשבות שלכם. 

10. הביטו אל האופק מפעם לפעם

כשהזמן זולג לנו בין האצבעות והולך לאיבוד, קל לשכוח שאנחנו לא האנשים היחידים בעולם ולהתמקד אך ורק בכל מה שרע. מחשבות שכאלו פוגעות באיכות החיים וביכולת שלנו ליהנות מכל רגע ולנצל אותו כדי להתפתח. דרך פשוטה להילחם במצב הזה היא למצוא נקודה ממנה אפשר לראות את קו הרקיע או אזור הומה אדם ולחשוב על כל האנשים, ההתרחשויות והסיפורים שמסתתרים מתחת לפני השטח. מניסיון אישי אני יכול להגיד שאחרי כמה רגעים כאלה תחושת ההערכה וההתמקדות בחיים שלי וברגע הנוכחי משתפרת פלאים.

11. אל תקבלו החלטות חשובות תחת לחץ

אם תנסו לבחון רגע את כמה מההחלטות הכי גדולות שקיבלתם לאחרונה, יש סיכוי לא רע שתגלו שחלקן הגדול התקבל תחת תנאי לחץ, ושהתוצאות שלהן לא היו לשביעות רצונכם. אין פה הפתעה גדולה כי מדובר בדפוס התנהגות שהופך להיות כמעט נורמה מקובלת, וצריך להילחם בתופעה הזאת. כל מה שצריך לעשות זה להבין שכדי לקבל שליטה אמיתית על החיים שלנו, החלטות חשובות חייבות להתבצע ברוגע ותחת תנאים שיאפשרו לכם לשאול את השאלות הנכונות ולהתנהל בהתאם לתשובות הכנות עליהן.

12. זכרו את חשיבות ההפסקה

אנחנו מקבלים מהגוף שלנו סימונים רבים לאורך היום: איתותי רעב, כאב, שמחה, צימאון וכדומה. לרובם הגדול אנחנו מקשיבים באופן קבוע, אבל לא לאיתות שהגיע הזמן לעשות הפסקה... הסירוב הזה לרוב מוביל למצב שבו אנחנו מרגישים שהזמן שלנו נמרח ונמתח, כל דקה מרגישה כמו נצח וקשה לנו לבצע אפילו משימות פשוטות. כדי להימנע מהתחושה המתסכלת הזאת לפעמים כל מה שצריך זה לקחת 5 דקות הפסקה כדי לפרוק לחצים ולמתוח קצת את הגוף. אחרי הפסקה שכזאת אתם תהיו הרבה יותר ממוקדים ותנצלו את הזמן שלכם ביעילות רבה יותר שתוביל לתחושת סיפוק נהדרת.
עצות לחיים טובים ומספקים: עיתונים טלפון נייד וכוס משקה חם

13. אל תשכחו לישון

כשחושבים על ניצול זמן יעיל ועל "לחיות את הרגע", קל לשכוח שאם לא נותנים לגוף מספיק מנוחה אי אפשר באמת ליהנות משום דבר אחר. הרבה אנשים שמרגישים שהם לא מנצלים את החיים שלהם כמו שצריך פשוט סובלים מעייפות כרונית שמונעת מהם לעשות זאת. אם תקדישו יותר זמן למילוי מצברים במידת הצורך, יהיה לכם יותר קל לנצל הזדמנויות, להשקיע מאמצים ולהתקדם לעבר המטרות שחשובות לכם, וכך להרגיש שבאמת ניצלתם את יומכם כראוי.

14. נצלו את הזמן שלכם במכונית ובתחבורה הציבורית

רוב האנשים נוסעים לעבודה ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית, וכמות הזמן שהם משקיעים בכך על בסיס שבועי היא ניכרת מאוד. ברוב המקרים זה זמן אבוד ומבוזבז לחלוטין, אבל ניתן להעשיר אותו בקלות בעזרת הרבה כלים שונים. נסו לבצע תרגילי נשימה, להתכתב או לדבר בטלפון עם קרובי משפחה, לתכנן את המשך היום שלכם, להאזין לפודקאסטים שיעשירו את חייכם וכדומה. 

15. שתיקה שווה זהב

אנחנו חיים בעולם רועש מהרבה בחינות; לא רק רעש של מכוניות, טלפונים ועבודות בנייה, אלא גם רעש של אנשים ש"צועקים" את הדעות שלהם ברשתות חברתיות, מקללים בלי לחשוב על הזולת וגם מדברים בלי הפסקה על דברים שאין להם חשיבות ממשית. הדרך הכי טובה להתנתק מכל הדברים האלו ולמלא את חייכם בשלווה שתעזור לכם ליהנות מהכאן ומהעכשיו, היא פשוט להיות מודעים לכך ולהימנע משיחות והתבטאויות מיותרות. אם תיקחו על עצמכם אתגר לנהוג כך במשך שבוע ימים, סביר להניח שתופתעו לגלות את ההשפעה החיובית של השתיקה על איכות החיים שלכם.

16. דברו עם השכנים שלכם

בעבר היה חשוב לנו לדבר ולהכיר כמה שיותר אנשים, החל מהשכנים בבניין, דרך המוכרים במכולת השכונתית ועד לכל מי שעובד באותו משרד איתנו. היום העולם שלנו הוא מקום שונה, והמקרים שבהם מתפתחות מערכות יחסים משמעותיות בין אנשים שכאלה הולכים ופוחתים. אם חשוב לכם לחיות את הרגע ולנצל אותו כמו שצריך, עליכם לעשות מאמץ כדי להתחבר עם האנשים שמסביבכם. ברגע שתעשו זאת תגלו שחייכם מלאים ברבה יותר משמעות, סיפוק ומצבי רוח מרוממים.
עצות לחיים טובים ומספקים: עמיתים לעבודה מדברים ליד שולחן מחשב

17. אי אפשר לשחזר זמן שאבד

אין טעם לבכות על חלב שנשפך, וצריך גם להבין שיהיו רגעים בחיים שלנו שבדיעבד ניתן להגדיר כזמן אבוד. הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות במצבים כאלה הוא לא לכעוס על עצמנו או על הנסיבות שאליהן נקלענו, אלא להבין מה ניתן ללמוד כדי להימנע מתחושות שכאלה בעתיד. הרי מהתוצאה של כל החלטה או פעולה ניתן ללמוד משהו שימושי, וגישה שכזאת בהחלט עוזרת לחיות את החיים בדרך שמתמקדת בהווה ובעתיד, ולא בעבר.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו