maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

שתו מים

אחת הדרכים הקלות ביותר להפחית את כמות הקלוריות היומית היא לוותר על משקאות ממותקים. בכל פחית שתייה, ולא משנה אם היא מכילה משקה תוסס או מיץ טבעי, יש כשבע כפיות סוכר. מי ששותה שלוש-ארבע פחיות ליום (או שבע-שמונה כוסות) מכניס לגופו כמויות גדולות של סוכר, כ-600 עד 900 קלוריות. נסו להפחית את כמות השתייה המתוקה. שתו מים או סודה עם מעט לימון, מים קרים עם עשבי תיבול (נענע, מרווה, עשב לימון) או משקאות דיאט.
השינוי בתזונה בימי הפסח ואכילה מרובה של מצות גורמים לרבים הפרעות במערכת העיכול ועצירות, במיוחד לרגישים שבינינו. הקפדה על שתייה מרובה יכולה למנוע הפרעות במערכת העיכול, וגם תתרום לתחושת המלאות ותפחית נשנושים מיותרים.
פעילות גופנית במקום נשנושים
הנשנושים הם עניין בעייתי וידוע, והם ברוב המקרים הסיבה לעלייה במשקל: עוגייה בדרך החוצה, טעימות מהסיר, שאריות מהחביתה של הילדים או כמה פיסטוקים קטנים. לעתים הנשנושים מכפילים ומשלשים את מספר הקלוריות היומי שאנו צורכים. מומלץ לאכול אך ורק בזמן הארוחות. קבעו לעצמכם שלוש ארוחות עיקריות: בוקר, צהריים וערב, ושתיים-שלוש ארוחות ביניים. הקפידו לאכול רק בזמנים אלו, ונסו לצחצח שיניים אחרי כל ארוחה, כי כך בדרך כלל ניתן לעכב את הנשנוש הבא.
פעילות גופנית תמיד מועילה לגופנו. הפעילות נועדה לא רק לשרוף קלוריות אלא גם לגרום לגוף להראות ולתפקד טוב יותר, ולנו להרגיש טוב יותר. פעילות גופנית לא חייבת להיות מתישה וקשה. נצלו את ימי החג לפעילות גופנית שעושה לכם טוב: הליכה, צעידה בחוף הים, רכיבה על אופנים, שחיה בים או ריקוד. גם פעילות קצרה תורמת: השתדלו להעלות ברגל במקום במעלית, ללכת ברגל במקום לנסוע 5 דקות. אלה פעילויות המצטברות לשריפת קלוריות משמעותית.
המלצות לארוחת החג
* כדאי להתחיל את הארוחה עם מרק ירקות עשיר או סלט חי.
* בחרו למנה העיקרית מאכל אפוי, צלוי או מבושל והשתדלו לוותר על מאכלים מטוגנים. טיגון עלול להכפיל את כמות השומן ואת הערך הקלורי של המנה.
* הצעה למנת חג טעימה ומזינה יכולה להיות נתח בשר בקר רזה צלוי עם תפוח אדמה אפוי וירקות אפויים וטריים מכל הסוגים. השתדלו להימנע מרטבים על בסיס מיונז או שמן.
שימו לב לגודל המנות. צלחת קטנה יותר תעזור לנו להעמיס פחות אוכל.
* מומלץ להימנע משתייה ממותקת.
* יין הוא משקה עתיר קלוריות, ולכן שותים רק לפי המידה המסורתית הנדרשת.
* אכלו לאט. לעסו היטב את המזון והתענגו על כל ביס. עשו הפסקה של כמה דקות בין המנות. עזרו לפנות ולהגיש.
* אל תוותרו על הקינוח, אך בחרו אותו בחוכמה. פרוסת עוגת שוקולד או עוגת שמנת יכולה להכיל כ-600 קלוריות. בחרו קינוח כמו עוגת דבש כשרה לפסח או גלידה דלת שומן, ואם קשה לוותר על הדבר האמיתי, בקשו מראש שליש מנה והתענגו על כל ביס.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: