maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

המדריך השלם לעיסוי משחרר, מהנה ויעיל

לפעמים, כשמתחשק לפנק את בן או בת הזוג בספונטניות, עיסוי גוף מושקע יכול להיות רעיון מצוין. הבעיה היא שבדרך כלל אחרי שאנחנו מתחילים במלאכה, לא חולפות כמה דקות והידיים שלנו מתחילות להתעייף ולכאוב או שפשוט התלונות על טיב העיסוי מתחילות להישמע. אז נכון שמעטים מאתנו, יחידי סגולה, נולדו עם כישרון לעיסוי אולם אין זה אומר שאנחנו לא יכולים להשתפר וללמוד לעשות עיסוי טוב ומרגיע לשרירים ולנפש. בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא את המדריך המלא למעסה, שכולל בין היתר טכניקות בסיסיות לעיסוי הגב, הצוואר, הראש והידיים, וטיפים לעיסוי בטוח שיהפכו אתכם למעסים הרבה יותר טובים.

טכניקות למסאז'
 
 
 
כמה טיפים חשובים לפני שמתחילים: 
  • המיקום הטוב ביותר לערוך עיסוי הוא כמובן על משטח נוח אך חשוב שהוא יהיה קשיח כמו מיטה יציבה או מזרן דק / שטיח על הרצפה.  
  • למניעת חיכוך שנוצר על העור השתמשו במעט שמן תינוקות או אפילו שמן זית. אל תשפכו אותו ישירות על הגב של השותף שלכם - שימו מעט ממנו על כף היד שלכם, שפשפו אותה עם כף היד השנייה כדי שיתחמם ואז התחילו בעיסוי. 
  • יצירת אווירה נעימה ושקטה בחדר בו נערך העיסוי חשובה מאוד, מכיוון שהיא מכניסה את המטופל למצב רגוע ונינוח בו הוא מרפה את שריריו – עמעמו את האורות, הדליקו נר ושימו מוזיקה מרגיעה ושקטה ברקע. 
 
בזמן העיסוי:

הימנעו מלצבוט את העור או את השרירים - לעתים בזמן העיסוי, כשאנו רוצים להשקיע מאמץ במקומות החזקים אנו עלולים לגרום לכאב, על ידי צביטת העור או השרירים עצמם. כדי להימנע מכך, עסו את השרירים ברכות עם כל אצבעות כף היד, כאשר הן צמודות אחת לשנייה, ונסו לא ללוש אותם בחוזקה. 

הימנעו מללחוץ חזק מדי –  הדבר הראשון שיש לשאול את השותף שלכם הוא אם נוח לו ואם מידת הלחץ מתאימה וטובה לו. באופן כללי השתדלו לא להפעיל לחץ חזק מדי על השרירים, כזה שיגרום לאחר להתפתל, אלא נסו להפעיל לחץ במידה, בו אתם יכולים להרגיש את השרירים מתחת לעור בכל אזורי העיסוי. 

עסו לאט ובתנועות ארוכות ורחבות – הרצון להרפות שריר תפוס עלול לגרום לנו לרצות לעסות אותו חזק ומהר. אולם, שפשוף מהיר שכזה רק יגרום לפעולה ההפוכה. במקום זאת, השתמשו בתנועות עיסוי ארוכות ואיטיות אותן תעשו עם כל כפות הידיים שלכם - האצבעות, האגודלים והרפידות של האצבע.  

הימנעו מלחיצה על עצמות ומפרקים –  שימו לב שאינכם לוחצים ישירות על עמוד השדרה ואינכם מפעילים לחץ חזק מדי על השרירים שעוטפים את הצלעות והשכמות. היזהרו גם כן שלא להפעיל לחץ על הברכיים, המרפקים והכתפיים. הפעלת לחץ שכזה עלולה לגרום לנזק בעצמות ובמפרקים אלו, במיוחד אם רקמת השריר שעוטפת אזורים אלו רזה מדי. 

השתמשו במשקל גופכם למניעת התעייפות הזרועות – לפני שאתם מרימים ידיים ומוותרים בשל התעייפות הזרועות שלכם לאחר כמה דקות של עיסוי - שנו את התנוחה שלכם. עיסוי טוב מתרכז פחות באחיזה ויותר בשימוש נכון בכוח המשיכה ובמיקום שלכם. בצעו את העיסוי כאשר אתם רכונים קדימה - היעזרו במשקל גופכם כדי לגרום להפעלת הלחץ על השרירים, במקום להשתמש רק בכוח הזרועות. עשו זאת כאשר השותף שלכם שכוב על הרצפה (על שטיח, מזרן או שמיכות) על הבטן או כאשר הוא ישוב על כיסא ואתם עומדים מאחוריו.

 

טכניקות שונות לעיסוי:

עיסוי הגב

שיטה 1: תנועות סיבוביות עם כפות הידיים

הניחו יד אחת על הגב התחתון ושימו מעליה את היד השנייה. כאשר הזרועות שלכם מתוחות, התחילו לעשות סיבובים קטנים לאורך עמוד השדרה, עד לכתפיים ובחזרה. הישארו בצד אחד של עמוד השדרה בכל פעם וחזרו על טכניקה זו 2-3 פעמים לכל צד. 
 
טכניקות למסאז'
 

 

שיטה 2:  שימוש במפרקי האצבעות

כווצו את כפות הידיים שלכם לאגרופים רפויים והניחו אותן על הגב בצד אחד של עמוד השדרה, כאשר הן פונות עם המפרקים כלפי מטה מעל הגב התחתון. מתחו את הזרועות והחליקו את פרקי האצבעות ואת האצבעות המקופלות עצמן, למעלה עד למעבר הכתפיים. חזרו מטה ובצעו שוב את הפעולה. זכרו – אל תבצעו תרגיל זה על הגב התחתון.  

טכניקות למסאז'
 
 

עיסוי הכתפיים

 
שיטה 1: עיסוי החלק העליון של הכתף 
 
עמדו מול השותף שלכם והניחו את ידיכם על שריר הכתף שנמצא בין מפרק הכתף לבין הצוואר (הוא השריר שמחבר ביניהם). הניחו את אצבעות כפות הידיים על השכם והפעילו לחץ על השריר בעזרת קירוב האצבעות אל האגודל, כביכול בניסיון להצמיד אותה ובעיקר את האצבע האמה אליו. בסיום הלחיצה, סובבו מעט את פרק כף היד בצורה שתגרום לתנועת הרמה של השריר. עשו זאת משני צדי הראש.
 

שיטה 2: עיסוי בעזרת אמות הידיים

במקרה והידיים שלכם מתעייפות, הושיבו את השותף על כיסא, עמדו מאחוריו והניחו את אמות הידיים שלכם על הכתפיים שלו כאשר כפות הידיים מופנות כלפי מעלה. בעזרת משקל גופכם, לחצו את אמות הידיים על שרירי הכתפיים, סובבו אותן בעדינות וקרבו אותן לכיוון הצוואר ובחזרה אל שרירי הכתף. 

 

הדגמה של עיסוי החלק העליון של הכתף ועיסוי בעזרת אמות הידיים

 

 

עיסוי הגב התחתון

שיטה 1: "הרחקת" השריר מעמוד השדרה

הניחו את כפות הידיים על המותניים של השותף שלכם כאשר האגודל מופנה לכיוון הראש ואילו שאר האצבעות מופנות לצדדים, החוצה מעמוד השדרה. העבירו את שני האגודלים מעלה, לאורך צדי עמוד השדרה (לא יותר מדי בצמוד אליו) עד לנקודה בה אתם מתקרבים לצלעות, וחזרו חזרה מטה. בצעו את התרגיל כמה פעמים. 

 

שיטה 2: אגודלים בצדי עמוד השדרה

הניחו יד אחת על שרירי הגב התחתון, כאשר האצבעות מופנות החוצה, הרחק מעמוד השדרה. הניחו את היד השנייה מעליה. השתמשו במשקל גופכם כדי ללחוץ מטה באיטיות על שרירי הגב התחתון באמצעות כפות הידיים. עשו זאת לכיוון צד הגוף, כאילו שאתם מנסים להרחיק את השרירים מעמוד השדרה, והחזירו אותן מעלה, אל המיקום הראשוני. המשיכו לעשות זאת גם בצד השני של הגב התחתון. 

 

הדגמה של "הרחקת" השריר מעמוד השדרה ואגודלים בצדי עמוד השדרה

 

 

עיסוי הצוואר

הניחו את יד אחת על הצוואר (אם השותף שלכם יושב השתמשו ביד השנייה כדי להחזיק את הראש) כאשר האגודל מונח מצדו האחד ושאר האצבעות האחרות מצדו השני. הזיזו באטיות את היד לכיוון מרכז הצוואר, פנימה, תוך הפעלת לחץ של כל 5 האצבעות.
 
 

עיסוי הראש

הניחו את האגודלים בחלק העליון או התחתון של הראש, ושימו את שאר האצבעות בשני צדי הראש. סובבו את קצות האצבעות אל תוך הקרקפת בתמונות מעגליות. לאחר מכן, הניחו את שני האגודלים על המצח, לצד קו השיער, ואת האצבעות מקמו על הרקות והתחילו לסובב אותן בעיגולים קטנים גם כן. עשו זאת גם לאורך הלסת התחתונה.    
 
 

 

עיסוי כפות הידיים והזרועות

כף היד - החזיקו את כף היד של השותף שלכם בשתי כפות הידיים, כאשר האגודלים מונחים על פנים כף היד שלו. הפעילו לחץ על שרירי כף היד בעזרת שני האגודלים, בתנועות סיבוביות איטיות, כל אגודל לסירוגין – כאשר כל סיבוב שכזה נע מטה לכיוון פרק היד. 

הזרועות - החזיקו את זרוע ביד אחת (החזיקו בכף היד) ואת היד השנייה שלכם הניחו על הזרוע. העבירו אותה באיטיות ממפרק היד ועד למרפק, תוך הפעלת לחץ קל של האגודל.
 
 
 

עיסוי כפות הרגליים והשוקיים

כף הרגל - החזיקו את כף הרגל כך ששני האגודלים שלכם יהיו על החלק הפנימי של כף הרגל. העבירו את האגודלים לאורך מרכז כף הרגל – מלמטה (האצבעות) ועד למעלה (העקב), תוך הפעלת לחץ. לאחר מכן, בצעו תנועות סיבוביות בשני האגודלים לסירוגין, ממרכז כף הרגל לכל אורכה. 
 
השוקיים - הניחו את כפות הידיים על השוק והעבירו בתנועות ארוכות את כפות הידיים ואת האגודלים לאורך השוק לסירוגין, מהקרסול ועד לברך – הימנעו מלהפעיל לחץ על מפרקים אלו. 
 
 

 

לנקודות תפוסות במיוחד

כאשר שרירי הגב מאומצים יותר מדי, הם מתקצרים ומתעוותים וכתוצאה מכך נוצרים בהם גושים כואבים. בשביל לשחרר אותם יש להימנע משפשוף חזק ואגרסיבי שלהן, כמו שלעתים אנו נוטים לעשות. במקום זאת עשו את הדבר הבא:
 
אתרו את הגוש הכואב עם קצות האצבעות ובתנועות מעגליות של קצות האצבעות עסו אותו ואת האזור מסביבו, תוך הפעלת לחץ. לאחר מכן, העבירו את שתי כפות הידיים לאורך הגב, מלמעלה ועד למטה בתנועות רחבות ואיטיות. לבסוף בעזרת מפרקי היד שלכם או האגודלים לחצו על הנקודה הכואבת – לחצו חזק והמתינו כך עד שאתם מרגישים את השריר נהיה רפוי יותר. חזרו על הפעולה כמה פעמים.
 
 
מקור: קרן ק.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: