maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

11 הכללים לרכישת מזרן חדש

אדם ממוצע ישן 30 שנים מחייו, אך רבים מאיתנו עדיין לא ישנים בצורה בריאה ונכונה. לבחירת המזרן יש השפעה גדולה על הדרך בה אנו ישנים, ולכן גם על הבריאות וחיי היום יום שלנו. למדו כיצד לבחור מזרן בצורה הטובה ביותר, כדי שתוכלו להתעורר כל יום מלאי רעננות ואנרגיה.

מזרן

Richard foster
איך ניתן לדעת מתי צריך להחליף את המזרן?
מזרן תקין אמור לספק תמיכה לעמוד השדרה שלנו, ולאפשר לנו שינת לילה טובה ועמוקה. כאשר המזרן שלנו מתיישן, הוא מפסיק לספק את התמיכה והדבר עלול לפגוע בבריאות הגב ובבריאות הכללית שלנו. שימו לב לסימנים הבאים כדי לדעת מתי המזרן מתיישן.
 
1. כאבי גב וצוואר
אם אתם סובלים מכאבים חדים בגב ובצוואר, במיוחד בבקרים, כנראה שמדובר במזרן ישן הפוגע בבריאות הגב שלכם. חשוב מאוד להקפיד על מזרן חדש ותקין, כדי לא לפגוע בעמוד השדרה.
 
2. עייפות בוקר
כאשר המזרן שלנו ישן אנו לא זוכים לשינת לילה טובה, ולכן סובלים מעייפות מצטברת. אם אתם חשים שאתם קמים עייפים אחרי שינה ארוכה, מתקשים לעבוד במשך יום שלם או סובלים מכאבי ראש, סימן שאתם לא ישנים כראוי ושהגיע הזמן להחליף את המזרן.
 
3. המיטה חורקת
אחד הסימנים הברורים ביותר למזרן שאבד עליו הקלח הוא רעשי החריקה הנשמעים כאשר אתם נשכבים על המזרן, נעים עליו או קמים ממנו. החריקה הנשמעת נובעת מקפיצים חלודים או ישנים, אשר איבדו מהאלסטיות שלהם. מזרן כזה אינו מספק תמיכה לעמוד השדרה.
 
4. המזרן המחייך
מזרן תקין אמור להיות יציב וישר, ולא רך ומשנה צורה. אם אתם מסתכלים על המזרן שלכם מהצד והוא נראה כאילו הוא "מחייך", כלומר שקוע ויוצר צורה קעורה, סימן שמדובר במזרן ישן ומסוכן לבריאות שהגיע הזמן להחליפו.
 
5. שינה בערסל
לפעמים המזרן לא מראה סימנים שהוא רפוי ורך, אך ללא ספק ניתן להרגיש זאת. אם אתם מרגישים שאתם שוקעים במזרן שלכם, ממש כאילו אתם שוכבים בערסל, נראה שמדובר במזרן ישן שאינו תומך בעמוד השדרה, גם אם הוא לא נראה כך.
 
6. אלרגיה לאבק
אם אתם סובלים מאלרגיה לאבק ומרגישים בהחמרת התסמינים בשעות הלילה או כאשר אתם בחדר השינה, ניתן להניח כי מדובר בהצטברות אבק במזרן. האבק עצמו לא מסכן את בריאות עמוד השדרה, כמובן, אך זהו סימן ברור שהמזרן ישן מכדי לספק תמיכה טובה.
 
7. שינויי גוף
גם אם המזרן שלכם הוא חדש יחסית, במקרים מסויימים עדיין מומלץ להחליף אותו. כאשר אתם חווים שינוי משמעותי במשקל הגוף, עקב דיאטה או הריון, הגוף שלכם כבר לא דורש את אותה התמיכה מהמזרן. חפשו לכם מזרן חדש, המספק את התמיכה לה הגוף שלכם זקוק.
 
8. כלל 8 השנים
הדבר החשוב ביותר אותו יש לזכור הוא כלל 8 השנים. אם עברו 8 שנים מאז רכשתם את המזרן שלכם, הוא ללא ספק ישן מדי, מסכן את בריאותכם ודורש החלפה.
 
Derecke Sanches
כיצד ניתן להאריך את חיי המזרן?
8 שנים היא התקופה המקסימלית לאורך חיים תקין של מזרן. עם זאת ,ישנם גורמים רבים שיכולים לגרום למזרן להפוך ללא יעיל מוקדם יותר. לכן, יש לפעול על פי הצעדים הבאים כדי להאריך את חייו של המזרן ולמצות את תקופת החיים המקסימלית שלו.
 
1. מגן מזרן
אחת הדרכים הטובות ביותר להאריך את חייו של המזרן היא לרכוש מגן מזרן עמיד בפני נוזלים. גם אם לא היו לכם "תאונות" במיטה כבר מגיל 3, שפיכה של קפה או אפילו של מים על המזרן יכולה לגרום להרס מוקדם של הקצף המרכיב את המזרן.
 
2. מצעים נקיים
הסדינים שלנו סופגים זיעה ותאי עור מתים גם אם אנו לא מרגישים בכך, ואותם גורמים יכולים להגיע עד למזרן ולגרום לצמיחה של טחב וריקבון. תאי העור המתים יגרמו לגידול של אוכלוסיית קרדיות במזרן, שעלולות לפגוע בבריאותכם. הקפידו להחליף מצעים מדי שבועיים.
 
3. מזרן נקי
ניקוי הסדינים אינו מספיק כדי להגן על המזרן, ומומלץ לנקות גם את המזרן עצמו. הסירו את המצעים ופזרו מעט סודה לשתייה על המזרן כדי לספוג שאריות לחות. השתמשו בשואב אבק כדי לנקות את המזרן היטב מדי חודש.
 
4. הפכו את המזרן
בכל לילה בו אנחנו שוכבים על המזרן אנחנו גורמים לבלאי נוסף במזרן. מומלץ להפוך את המזרן כל 2-3 חודשים, כדי לשמור על בלאי אחיד. מצב בו רק צד אחד של המזרן התבלה הוא זהה למצב בו המזרן בלוי לגמרי.
 
5. ארוחות במיטה
אמנם ארוחת בוקר במיטה היא פינוק אמיתי, אך חשוב להימנע מאכילה במיטה. פרט לסיכון כי ישפך משקה על המזרון, פירורי המזון יכולים לחדור אל שכבות המזרן ולמשוך אליו מזיקים רבים.
 
6. תמיכה מספקת
אמנם תפקידו של המזרן לתמוך בעמוד השדרה שלכם, אך גם המזרן עצמו זקוק לתמיכה טובה. וודאו כי מסגרת המיטה שלכם יציבה ושלמה. במידה ויש לכם מיטה אמריקאית (ספרינג בוקס), בדקו אם אינה שקועה ורפויה.

מזרן

driki
מה צריך לדעת לפני שקונים מזרן חדש?
קנייה של מזרנים חדשים לבני המשפחה היא רכישה גדולה שאנו מבצעים פעם ב-8 שנים. זכרו את הנקודות הבאות לפני שאתם קונים את המזרן הבא שלכם:
 
1. לא לשכוח את בסיס המזרון
למיטת רבות יש בסיס המכיל בתוכו קפיצים נוספים. בסיס זה, שנקרא "בסיס מזרן מרופד" (נקרא גם "ספרינג בוקס" או "מיטה אמריקאית"), סובל גם הוא מבלאי מצטבר, ויכול לגרום לבעיות גב שונות. הקפידו להחליף את בסיס המזרן המרופד באותה הזדמנות שאתם מחליפים את המזרן.
 
2. נוחות במקום הראשון
כאשר אתם מחפשים מזרן חדש לקנייה, עליכם לחשוב קודם כל על הנוחות שלכם. יש אנשים שאוהבים מזרנים קשיחים ויש שמעדיפים רכים. כעיקרון, מזרנים קשיחים הם בריאים יותר, אך אם הם מפריעים לכם לישון שינת לילה טובה, עדיף לכם לבחור במזרן רך. הקשיבו לגוף שלכם, ובחרו מזרן רק כאשר אתם בטוחים בו.
 
3. נסיעת מבחן
לפני שאתם בוחרים לכם מזרן באופן סופי, קחו אותו ל"נסיעת מבחן", בה תוכלו להתרשם מהמזרן לאורך זמן. שכבו על המזרן, בכל מיני תנוחות אך בעיקר בתנוחה בה אתם ישנים, למשך 20 דקות לפחות. השכיבה הממושכת מאפשרת למזרן החדש ללמוד את צורת גופכם ולהתאים בצורה הטובה ביותר. זוהי הדרך היחידה להכיר מזרן בצורה הנכונה.
 
4. צורת הגוף
מומחים לבריאות הגב ממליצים לבחור מזרן אשר מתאים את עצמו לקימור הטבעי של הגב. לכל אדם גב שונה במקצת, ולכן הדרך הטובה ביותר להעריך את מידת התמיכה של המזרן היא לקחת אתכם חבר נוסף לחנות ולבקש ממנו לצפות בכם שוכבים על המזרן. מזרן טוב הוא מזרן אשר משאיר את קימור הגב בצורה טבעית, ולא מקמר או מקער את צורתו יתר על המידה.
 
5. יד ראשונה בלבד
בשנים האחרונות טרנד הקניות מיד שנייה הלך והתחזק, הודות ללוחות יד שנייה באינטרנט, אך עדיין יש מוצרים שכדאי לקנות תמיד מיד ראשונה. ראשית, מזרן אשר נעשה בו שימוש יאבד תמיד את צורתו המקורית, ולכן לא יספק תמיכה מספקת. בנוסף לסיבה זו, מומלץ לקנות מזרן חדש כיוון שרק מזרנים שיוצרו אחרי 2007 מכילים תרכובת אשר הופכת אותם לעמידים מפני שריפות.
 
6. אל תתייחסו למותגים
למזרנים השונים יש חברות ייצור שונות, המעניקות להם שמות מותג שונים ומבטיחות שהם נוצרו בטכנולוגיות שונות ומשונות, אך האמת היא שרוב קפיצי המזרן מיוצרים במקום אחד, ואין הבדל אמיתי בין המותגים השונים. זכרו - אין להתייחס לשם המותג, אלא רק למידת הנוחות והתמיכה. עצם העובדה שמזרן מסויים הוא יקר יותר, לא הופכת אותו בהכרח לבריא יותר.
 

Olly Coffey
7. הגודל לא קובע
יצרני המזרנים לפעמים מוסיפים להם נפח כדי לגרום להם להיראות נוחים יותר, אך תוספת העובי היא אפקט ויזואלי בלבד. מזרן עבה יותר לא בהכרח תומך טוב יותר בגוף. קחו את המזרן ל-"נסיעת מבחן", וסמכו אך ורק על הגוף שלכם כדי לקבוע האם המזרן מספק לכם תמיכה או לא.
 
8. היזהרו מאלרגנים
אם אתם סובלים מאלרגיות, במיוחד אלרגיות לאבק, טחב או בקטריות מסויימות, חפשו לכם מזרן היפואלרגני. מזרנים אלה, העשויים לרוב מלייטקס טבעי או מצמר, מונעים את התיישבותם של גורמי האלרגיה במזרן ושומרים על הבריאות שלכם במשך כל הלילה.
 
9. מזרן זוגי
אם אתם מחפשים אחר מזרן המתאים למיטה זוגית, חפשו לכם מזרן המאפשר לכל אחד מבני הזוג להתאים את רכות הצד שלו. כך אף אחד מכם לא יאלץ להקריב את הנוחות והתמיכה בעמוד השדרה שלו, ועדיין לזכות בשינת לילה מפנקת.
10. תנו למזרן הזדמנות
גם אם אהבתם את התמיכה והתחושה של המזרן כשניסיתם אותו בחנות, עדיין יכול להיות שלא תהנו ממנו במהלך הימים הראשונים. למזרן חדש לוקח כמה ימים להתאים את עצמו לגמרי לצורת הגוף שלכם, ולכן יש להמתין כמה ימים לפני שניתן להבחין בשינויים משמעותיים באיכות השינה. 
 
11. תמיד אפשר להתחרט
אחד הכללים החשובים ביותר לרכישת מזרן חדש הוא לבחור אך ורק מזרן אותו תוכלו להחזיר לחנות לאחר תקופת נסיון. כיוון שלמזרן לוקח מספר ימים כדי להתאים את עצמו אליכם, יכול להיות שרק לאחר מספר ימים תוכלו להחליט באופן סופי כי המזרן לא מתאים לכם. זכרו לוודא עם המוכרים בחנות מהם תנאי ההחזרה של המזרן.
 
לילה טוב וחלומות פז!

מזרן

Penumbra
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: