print header

7 הרגלים לפני השינה שיעזרו לכם לרדת במשקל

  הידעתם שבמהלך הלילה גופכם שורף בין 300-400 קלוריות? זה כמעט שווה למספר הקלוריות שהוא שורף במהלך ריצה באורך שעה! מומחים טוענים שאיכות השינה משפיעה רבות על היכולת שלנו לרדת במשקל, ואם אתם רוצים לגרום לשינה שלכם לעבוד טוב יותר במטרה זו, יש כמה וכמה מנהגים שכדאי שתוסיפו לשגרה היומית שלכם לפני שאתם נכנסים למיטה. הכירו את 7 הטיפים שיעזרו לכם לרזות בזמן שאתם ישנים כל עוד תקיפו לעשות אותם לפני שאתם נרדמים...
 
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: אישה ישנה

1. קררו את הגוף

מומחים ממליצים לשמור על טמפרטורה של כ-18 מעלות בחדר השינה כדי לשפר את קצב חילוף החומרים בזמן שאתם ישנים. במחקרים אפילו נמצא ששהייה בסביבה קרה מפעילה את תאי שומן הבז' (beige fat), אשר אחראיים לתרמורגולוציה של הגוף (היכולת של הגוף לשמור על טמפרטורה מסוימת). כשאתם ישנים בחדר קר או ישנים בעירוםגופכם מתחיל להשתמש ביותר אנרגיה כדי לשמור על החום שלו – לכן אתם אפילו יכולים להתעורר בבוקר ולגלות שאתם רזים יותר ממה שהייתם כשהלכתם לישון.

2. שתו קצת מיץ ענבים

מיץ ענבים עוזר לשרוף קלוריות בגלל הרסברטרול שנמצא בו. הרסברטרול עוזר להמיר תאי שומן לבן לתאי שומן בז', שהם כאמור תאי השומן שנשרפים בזמן השינה כדי לשמור על חום הגוף שלנו. על ידי שתיית כוס מיץ ענבים לפני השינה אתם תכריחו את גופכם להיפטר משומן במקום לאגור אותו, אך מומלץ לבחור במיץ טבעי שלא כולל תוספת סוכר.
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: ענבים

3. לכו לישון והתעוררו באותן שעות

שינה בזמנים לא קבועים נמצאה במחקרים כמקושרת לעלייה משמעותית במשקל. במצב רגיל, הורמון המלטונין אומר לגופנו מתי הוא עייף וצריך ללכת לישון, ועל הדרך מפעיל את תאי שומן הבז'. במצב לא רגיל, שבו ישנים בזמנים לא קבועים, הגוף לא מייצר מלטונין כמו שצריך, מה שמונע ממנו לקבל שינה טובה וגם לשרוף את תאי שומן הבז'. כתוצאה מכך אתם מרגישים עייפים בבוקר ואף עולה בכם חשק לחטיף עתיר קלוריות שיחדיר בכם אנרגיה. אם ברצונכם להימנע מכך, פשוט דאגו לישון ולהתעורר בשעות קבועות – גם בסופ"ש.

4. הימנעו משימוש במסכים בשעות הלילה

לא רק שגרת שינה שאינה קבועה מזיקה לייצור המלטונין, אלא גם האור שמוקרן מהמסכים שבהם אנחנו משתמשים. כבר הוכח באינספור מחקרים שהאור הכחול שנובע מהסמארטפון שלנו מדכא את הפרשת המלטונין, ועקב כך לוקח לנו יותר זמן להירדם ואנחנו מתעוררים עייפים. ההמלצה היא להימנע משימוש בסמארטפון או במחשב כשעתיים לפני השינה, ובמקום להשתמש בסמארטפון, בחרו ספר שאתם רוצים לקרוא והפכו אותו לחלק מהשגרה שלכם לפני השינה.
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: ספר על מיטה

5. אכלו חטיף קטן עם חלבון

בניגוד למה שאולי אמרו לכם, אין שום דבר רע בלאכול משהו קטן לפני השינה, אך זאת כל עוד בוחרים בחטיף הנכון. לפני השינה העדיפו לצרוך מאכלים שעשירים בחלבון, כמו יוגורט יווני, גבינת קוטג' דלת שומן, בשר עוף בכמות קטנה או חמאת בוטנים. כל אלו יגבירו את קצב חילוף החומרים שלכם, יזרזו את קצב הגדילה של השרירים שלכם ולא יגרמו לכם להשמין.

6. שתו תה צמחי

סוגים מסוימים של תה יכולים לעזור לכם לרדת במשקל במהלך הלילה, ולא – אנחנו לא מדברים על תה דיאטטי שמציע תוצאות קסם. אנחנו ממליצים על תה עם קינמון או נענע כדי לשכך תחושת תיאבון, ותה קמומיל כדי לסייע לתהליך העיכול והרגעת הגוף. שתו את המשקאות האלה לפני השינה ולא רק שתצרכו פחות מזון בלילה, אלא גם תירדמו מהר יותר.
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: כוס תה עם פרחי קמומיל

7. שקלו להקדים את זמן השינה שלכם

אם פעלתם על פי הטיפים שהצענו עד עכשיו להפחתת חשיפה לאור כחול ולשתיית תה מרגיע, תוכלו להירדם מוקדם יותר, וזה יעזור לכם לרזות בכך שלא תישארו ערים ותתפתו לנשנש דבר מה מתוק בשעה מאוחרת. חוקרים כבר הוכיחו שמי שנשאר ער עד מאוחר נוטה לעלות יותר במשקל, בעיקר מכיוון שיש לו יותר הזדמנויות לאכול, אך לא רק. במחקר שנערך באוניברסיטת ברקלי התגלה כי אנשים שלא ישנים מספיק בלילה נוטים לחוות יותר חשקים למזון מהיר במהלך היום, לכן אם אתם מתכננים להתחיל דיאטה, שקלו לשנות גם את שעת השינה שלכם.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו