print header

7 הרגלים לפני השינה שיעזרו לכם לרדת במשקל

  הידעתם שבמהלך הלילה גופכם שורף בין 300-400 קלוריות? זה כמעט שווה למספר הקלוריות שהוא שורף במהלך ריצה שנמשכת שעה! מומחים טוענים שאיכות השינה משפיעה במידה רבה על היכולת שלנו לרדת במשקל, ואם אתם רוצים לגרום לשפר את השינה שלכם כדי לשרוף קלוריות, יש כמה וכמה מנהגים שכדאי שתוסיפו לשגרה שלכם לפני שאתם נכנסים למיטה. הכירו את 7 הטיפים שיעזרו לכם לרזות בזמן שאתם ישנים, כל עוד תקפידו לעשות אותם לפני שאתם נרדמים...

1. קררו את הגוף

מומחים ממליצים לשמור על טמפרטורה של כ-18 מעלות בחדר השינה כדי לשפר את קצב חילוף החומרים בזמן שאתם ישנים. במחקרים אפילו נמצא ששהייה בסביבה קרה מפעילה תאי שומן חום ובז' שנועדו לחמם את גופם של יונקים, ולכן כשאתם ישנים בחדר קר או בעירוםגופכם מתחיל להשתמש ביותר אנרגיה כדי לשמור על החום שלו. התהליך הזה הוא חלק מהסיבה לכך שאתם יכולים להתעורר בבוקר ולגלות שאתם רזים יותר ממה שהייתם כשהלכתם לישון.
 
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: אישה ישנה

2. שתו קצת מיץ ענבים

מיץ ענבים עוזר לשרוף קלוריות בגלל הרסברטרול שנמצא בו. הפוליפנול נוגד החמצון הזה עוזר להמיר תאי שומן לבן לתאי שומן בז', שכאמור נשרפים בזמן השינה כדי לשמור על חום הגוף שלנו. על ידי שתיית כוס מיץ ענבים לפני השינה, אתם תכריחו את גופכם להיפטר משומן במקום לאגור אותו, אך זכרו שמומלץ לבחור במיץ טבעי שלא כולל תוספת סוכר.
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: ענבים

3. לכו לישון והתעוררו באותן שעות

שינה בזמנים לא קבועים קושרה במחקרים לעלייה משמעותית במשקל. במצב רגיל, הורמון המלטונין אומר לגופנו מתי אנו עייפים וצריכים ללכת לישון, ועל הדרך מפעיל את תאי שומן הבז'. במצב לא רגיל, שבו ישנים בזמנים לא קבועים, גופנו לא מייצר מלטונין כמו שצריך, ובכך מונע מאיתנו שינה טובה שנחוצה לשם ביצוע אותו תהליך שריפת תאי שומן הבז' שעשוי לסייע לנו לרדת במשקל. כתוצאה מכך אתם קמים עייפים בבוקר, ועם רעב לחטיף עתיר קלוריות שיחדיר בכם אנרגיה. אם ברצונכם להימנע מכך, פשוט דאגו לישון ולהתעורר בשעות קבועות – גם בסופ"ש.

4. הימנעו משימוש במסכים בשעות הלילה

לא רק שגרת שינה שאינה קבועה מזיקה לייצור המלטונין, אלא גם האור שמוקרן מהמסכים שבהם אנחנו משתמשים. כבר הוכח באין-ספור מחקרים שהאור הכחול שבוקע מהסמארטפון שלנו מדכא את הפרשת המלטונין, ועקב כך לוקח לנו יותר זמן להירדם ואנחנו מתעוררים עייפים. ההמלצה היא להימנע משימוש בסמארטפון או במחשב כשעתיים לפני השינה, ובמקום זאת לקרוא ספר במשך הזמן הזה.
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: ספר על מיטה

5. אכלו חטיף קטן עם חלבון

בניגוד למה שאולי אמרו לכם ברוב המקרים אין שום דבר רע בלאכול משהו קטן לפני השינה, אך זאת כל עוד בוחרים בחטיף הנכון. לפני השינה העדיפו לצרוך מאכלים שעשירים בחלבון, כמו יוגורט יווני, גבינת קוטג' דלת שומן, בשר עוף בכמות קטנה או חמאת בוטנים. כל אלו יגבירו את קצב חילוף החומרים שלכם, יזרזו את קצב הגדילה של השרירים שלכם ולא יגרמו לכם להשמין.

6. שתו תה צמחי

סוגים מסוימים של תה יכולים לעזור לכם לרדת במשקל במהלך הלילה, ולא – אנחנו לא מדברים על תה דיאטטי שמציע תוצאות קסם. אנחנו ממליצים על תה עם קינמון או נענע כדי לשכך תחושת תיאבון, ותה קמומיל על מנת לסייע לתהליך העיכול והרגעת הגוף. שתו את המשקאות האלה לפני השינה ולא רק שלא תהיו מוטרדים מתחושת רצב ורצון לנשנוש שיהרוס את הדיאטה שלכם, אלא גם תירדמו מהר יותר.
הרגלים לפני השינה שעוזרים לרזות: כוס תה עם פרחי קמומיל

7. שקלו להקדים את זמן השינה שלכם

אם פעלתם על פי הטיפים שהצענו עד עכשיו להפחתת חשיפה לאור כחול ולשתיית תה מרגיע, תוכלו להירדם מוקדם יותר, וזה יעזור לכם לרזות בכך שלא תישארו ערים ותתפתו לנשנש דבר מה מתוק בשעה מאוחרת. חוקרים כבר הוכיחו שמי שנשאר ער עד מאוחר נוטה לעלות יותר במשקל, בעיקר מכיוון שיש לו יותר הזדמנויות לאכול, אך לא רק. במחקר שנערך באוניברסיטת ברקלי התגלה כי אנשים שלא ישנים מספיק בלילה נוטים לחוות יותר חשקים למזון מהיר במהלך היום, לכן אם אתם מתכננים להתחיל דיאטה, שקלו להקדים את שעת השינה שלכם.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.