maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 הרגלים שאתם חייבים לשנות כדי לשפר את החיים שלכם

  האם חשבתם פעם למה אנחנו סובלים שוב ושוב מדברים שמזיקים לנו? אנשים רבים יענו שזהו פשוט כוחו של הרגל, והרגל כידוע הופך לטבע. אך אם נבחן פעם את הדברים ביושרה, ייתכן שנגיע למסקנה האירונית שמה שהכי מזיק לנו הוא בעצם אנחנו, ולאו דווקא גורמים חיצוניים שכאמור "התרגלנו" אליהם. וכך נוצר מצב שאנחנו עלולים לתקוע לעצמנו מקלות בגלגלים ולהזיק לאיכות ושמחת החיים שלנו בגלל פעולות טכניות או רגשיות שאנחנו לא באמת חשבנו עליהן לעומק. אז אם אתם מציבים לעצמכם מטרות לא הגיוניות, אם אתם לא מסוגלים להגיד אף פעם "לא" ואם אתם מרגישים שלכולם יש חיים טובים משלכם – קראו את 10 ההרגלים הרעים בחייכם שעליכם להיפטר מהם כדי להגיע לאיזון ואושר גדולים, ולקינוח נשאיר אתכם עם משל חשוב שתמיד כדאי לזכור...
 
רגליים על קו הפרדה בכביש
 

1. התרחקו מאנשים שגורמים לכם להרגיש רע

רובנו חשנו ברגעים שונים בחיים שרק המחשבה על לראות חבר או אדם איתו אנו עובדים גורמת לנו לחוש חוסר נוחות ועצבנות, אך למרות התחושה הקשה הרגשנו גם שאנחנו "חייבים לעשות את זה". הקשר שלנו עם אנשים שלא תמיד נעים לנו בחברתם מאופיין בדרך כלל בתחושה שהם אינם מרוצים מסגנון החיים או מההחלטות שלנו, ונוטים לבקר אותנו תכופות. בתגובה לכך, אנחנו נוטים להתגונן בפניהם פעם אחר פעם, מבלי להבין את ההשפעה הקשה והמתמשכת שיש לקשרים רעילים בחיים. ייתכן שנרגיש שאין לנו ברירה או אפשרות להתנתק מאנשים קרובים, במיוחד אם מדובר בבני משפחה – ויש בכך מן האמת, אך מה שניתן לעשות ברגע בו צוברים מספיק אומץ ותחושת ערך עצמי הוא להתרחק ככל הניתן מאותן השפעות מזיקות. עלינו להתכונן לכך שאותם אנשים לא יאהבו את הריחוק שלנו ויביעו התנגדות כלפי הצעד שבחרנו לעשות, אך אם נתעקש על ההחלטה, נגלה שבסופו של יום אנחנו מרגישים הרבה יותר טוב.

2. הרחיקו את הטלפונים והמחשבים מחדר השינה שלכם

החיים שלנו מוצפים בטכנולוגיה מתקדמת שסוחפת אותנו פנימה ותופסת רגעים פנויים רבים ביומנו. יהיו רגעים שנרגיש שיש בכך המון תועלת ויהיו רגעים, כמו בשעות שלפני השינה, שהשימוש במכשירים אלקטרוניים ישפיעו על התפקוד שלנו לרעה. גלי אור כחול שנפלטים מאותם מכשירים משחקים תפקיד חשוב בהשפעה שלהם על מצב הרוח, רמת האנרגיה ואיכות השינה שלנו. גלי אור כחול שמוקרנים גם מהשמש מעלינו גורמים לגופנו לעצור את הפרשת הורמון "החושך" הקרוי מלטונין, ולחוש ערניים. ברגע שהשמש שוקעת, באופן טבעי הגוף שלנו מתכונן למצב שינה, ואותו הורמון מופרש בכמויות גבוהות יותר, מה שגורם לנו לתחושת ישנוניות. כאשר אנו משתמשים בטלפונים חכמים ובמחשבים לפני השינה, אנו הורסים את תפקוד השעון הביולוגי שלנו ומבלבלים אותו. גם כאשר אנחנו מצליחים להירדם, האור הכחול מהמכשירים האלקטרוניים משפיע על איכות השינה שלנו. כדי לשפר את איכות החיים שלכם, פשוט הפסיקו את השימוש שלכם בטלפונים ומחשבים בשעות הערב ובכל מקרה אל תיקחו אותם אתכם למיטה.
 
טלפון מוחזק על ברכיים

3. הפסיקו לקנא

קנאה היא רגש טבעי ואנושי שיכול להשפיע עלינו לעתים לטובה ולגרום לנו להתאמץ יותר ולא לחוש שהחיים מובנים מאליהם, אך אם אתם חשים כל הזמן שלכולם יש חיים טובים משלכם, יכול להיות שאתם חווים את המציאות כאשליה. לכל אחד מאיתנו יש את החולשות והבעיות שלו וייתכן שהאדם בו אתם מקנאים מתמודד עם בעיות שאינכם מודעים אליהן כלל. וגם אם ישנם אנשים שהמזל שפר עליהם לדעתכם יותר מאשר עליכם, האם אתם משקיעים את אותה מחשבה גם על האנשים שמזלם רע יותר בהרבה מזה שלכם? ההשוואה התמידית בינינו לבין אחרים היא חסם לאושר שמונע מאיתנו להיות נוכחים בתוך המציאות הקסומה, גם אם מורכבת, של חיינו ועלינו לזנוח אותה. 

4. הפסיקו לפחד ממה שאנשים חושבים עליכם

ציטוט מפורסם של פ.ד. רוזוולט גורס כי "הדבר היחיד שעלינו לפחד ממנו הוא הפחד עצמו". אם נחשוב על המשפט הזה לרגע, ניזכר שהפחד שנדמה שמלווה כל צעד בחיינו נועד לצורכי ההישרדות שלנו בטבע בימים בהם היינו חיים בין חיות בר. עם התקדמות ההיסטוריה והציוויליזציה, הפחד הפך להיות החסם הרגשי הגדול של חיינו למרות שכבר כמעט ואין גורמים חיצוניים שבאמת מסכנים את חיינו. נראה שכל מי שתדברו איתו יגיד לכם שהוא נמנע מלעשות דברים שהוא מתעניין בהם מתוך חשש שיכשל ושאנשים אחרים יחשבו שהוא מגוחך, נלעג, ויגידו לו שאר מילים פוגעניות. האירוניה שבזה היא שכל כך הרבה אנשים עוצרים את עצמם במחשבה על מה אחרים חושבים עליהם, כשאותם אלו שנתפסים כ"חושבי הרעות" חוששים בדיוק מאותו דבר, ומה שנוצר בסוף היא חוויה אנושית עצורה, שעסוקה בלכווץ את היצר והחופש של בני האדם, במקום לחגוג אותו.
 
שתי נערות מתלחששות ומביטות על נערה מרוחקת אחרת
 

5. הפסיקו לחיות בבלאגן

כולנו רוצים שיהיה לנו יותר זמן לעשות סידורים או דברים שאנחנו אוהבים ואפילו קצת זמן לבטלה, ועדיין אנחנו מבזבזים כל כך הרבה זמן בחיים מהסיבה הפשוטה שאנו חיים בבלאגן וחוסר ארגון. הכביסה תחכה על הספה למחר, המכתבים יעברו מחדר לחדר עד שיערמו לחבילה וימתינו לרגע שנחפש משהו חשוב בתוכה. גם אם אתם חשים שאין לכם ברירה אלא לדחות את הסדר, זכרו שהזמן שתקדישו באופן מדוד לסידור בלאגן קטן, לא ישתווה לעולם לזמן שתצטרכו להקדיש לבלאגן מצטבר, שלא לדבר על כמה שתירתעו מלגשת אליו. בתור התחלה, נסו לקבץ את הסידורים שלכם יחדיו, ולנהל רשימת משימות אחריה תוכלו לעקוב כדי לראות את ההתקדמות שלכם בביצוע מטלות הסדר והארגון.

6. אל תשליכו את הדברים שגורמים לכם השראה

זוכרים את הכתבה או הספר שהשפיעו על חייכם וגרמו לכם לקבל השראה? ומה לגבי הפתגם החכם שהדהד בראשכם וגרם לכם לחוש מחוזקים, עד לרגע ששכחתם אותו? בכל הרגעים בהם אתם נתקלים בדבר מה שגורם לכם לעידוד, נחמה או הארה – אם יש באפשרותכם לשמור ולנצור אותו – עשו זאת. רשמו את שם הספר שאהבתם ומה אהבתם בו, שמרו את ברכת היום הולדת המרגשת שקיבלתם ותעדו את הפתגמים האהובים עליכם. אף שנראה שהפעולה אולי עשויה לקחת זמן ולגזול משאבים, לא כדאי שתשליכו מחייכם את הדברים שעוררו בכם תחושה עוצמתית, כדי שתוכלו לשוב אליהם ולקבל כוח והשראה ברגע בו תזדקקו להם. 
 
מעמד עם פתקים לבנים ריקים ועליו עט

7. אל תשכחו את הנעורים שלכם

בין אם אתם בני 43 ובין אם אתם בני 83, רוח הנעורים איננה רק נחלתם של צעירים, והם בוודאי לא יודעים ליהנות ממנה כפי שידע אדם בעל ניסיון בחיים. כפי שישנם אנשים צעירים שמתנהגים כמו גמלאים ברוחם, אין סיבה שלא תשמרו על רוח השטות וההומור שלכם בכל גיל. מתי בפעם האחרונה צחקתם בקול גדול, רקדתם או יצאתם לריצה? אם אתם חושבים שהדברים האלה "זה לא אתם", חכו לרגע שתנסו אותם ותחזרו עם מסקנות שונות.

8. הפסיקו להגיד כן לכל דבר

במחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, חוקרים גילו שככל שאנו חשים קושי רב יותר להגיד "לא", כך גדלה הסבירות שנחוש בלחץ, שחיקה ודיכאון – תופעות שנקשרות לאיבוד שליטה עצמית. החיבור בין השניים נובע מכך שעבור אנשים רבים, להשיב בסירוב לבקשות מסוימות הוא עניין של התמודדות עם השליטה העצמית שלהם. "לא" היא מילה עוצמתית שאסור לנו לפחד להפעיל במקרים מסוימים. אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה נמנעים מלהשיב לבקשות בתשובות הססניות כמו "אני לא בטוח" או "אינני חושב שאני יכול", אלא פשוט מסתפקים ב"לא" החלטי. להשיב בסירוב לבקשה להתחייב, משמעה לכבד את הבקשות שכבר התחייבתם אליהן. 
 
ידיים אוחזות בשלט "לא" באנגלית

 

9. חדלו מלהציב לעצמכם מטרות בלתי אפשריות

כמה אנשים מציבים לעצמם מטרות לא הגיוניות כמו "אני אוריד 5 קילו בשבועיים", או "אני אתכונן למבחן בלילה לפניו", ומכריזים עליהם בפניי עצמם או ברבים? מה שקורה באופן גורף אחרי הכרזה שכזו, הוא שהמטרה הבלתי אפשרית, אכן מתגלה ככזו, ואנו שכבר הרמנו לעצמנו ציפיות עד השמיים, נחוש אכזבה, אשמה וכישלון גדולים. חיים שנעים בין הכל לכלום מפספסים את כל העיקר הקיים באמצע. התעקשות על הצבת יעדים לא סבירים היא פעולה של הרס עצמי שתוביל אותנו לבסוף לצד הנגדי כמו במקרה של אכילה עודפת, מתוך רצון לנחמה על כך שלא הצלחנו לרדת במשקל. שאפתנות היא עניין מבורך וחשוב, רק הקפידו לא להשתמש בה ככלי ניגוח עצמי. 

10. הפסיקו את המרדף אחרי הנעליים האדומות

נסכם במשל חביב, סיפורה של ילדה קטנה בשם קארן שהשתוקקה בימים וחלמה בלילות על זוג נעליים אדומות ויפות. הנעליים העסיקו אותה כל כך מפני שהיא חשבה שהן יתנו לה מזל ויגרמו לה להיראות כמו נסיכה קסומה. כדי להשיג את מבוקשה, קארן הענייה החליטה לרמות את האישה המבוגרת שטיפלה בה, ולגרום לה לקנות עבורה את הנעליים הנחשקות. מזימתה הצליחה, ומרגע זה ואילך קארן נתנה קדימות וחשיבות לנעליים שלה על פני כל שאר הדברים המשמעותיים בחייה, והעניקה להם את כל תשומת הלב והאהבה. אך כפי שקורה במשלים שכאלו, מעשיה של קארן רדפו אותה, והנעליים האדומות נצמדו לכפות רגליה בחוזקה וגרמו לה לפצוח בריקוד שהביא אותה עד לרמת תשישות וסף מוות. האגדה הזאת של הנס כריסטיאן אנדרסון אולי נשמעת כמו סיפור פשטני, אך מוסר ההשכל הנפלא שלו בא ללמד אותנו לא להתמסר באובססיביות לרעיון אחד או אדם אחד שנראים כמו "מקור כל האושר", בעוד שאנו זונחים את שאר הדברים שחשובים לנו בחיים.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: