maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

טיפים ותכשירים טבעיים לטיפול בהתכווצויות שרירים

 ככל הנראה כולנו חווינו במהלך חיינו התכווצות שרירים פתאומית שגרמה לכאב רב, העירה אותנו משינה או גרמה לנו לעצור בצד הדרך ולנוח לכמה דקות. מדובר בתופעה נפוצה מאוד שיכולה להתרחש בשל מגוון גורמים, ולמרבה המזל ישנן טכניקות ותרופות טבעיות לטיפול בה שלא כרוכות בשינוי משמעותי בשגרת היום ואשר מטפלות במהירות בכאבי הדקירה המעיקים. אם סבלתם בעבר מבעיות שכאלו, כדאי שתכירו את הסיבות שגורמות לאותן התכווצויות, את הטיפים שתוכלו ליישם עוד היום וכן את התכשירים הטבעיים שתוכלו להכין כדי להקל על הכאב ולמנוע אותו.
טיפול בהתכווצויות שרירים: אדם הולך בפארק
 

הסיבות השכיחות ביותר שמובילות להתכווצות שרירים ולתחושת הכאב ברגליים הן:

  • מחסור חריג של נוזלים או מלחים
  • חוסר חמצן וכמות לא מספקת של זרימת דם לאזור
  • מתח ממושך
  • הצטברות של חומצה לקטית (גורם נפוץ אצל ספורטאים)
  • תנועות פתאומיות שחוזרות על עצמן או תנועות חדות של השרירים בעת שהייה בקור
  • מגע פתאומי במים קרים
  • צריכת אלכוהול מרובה
  • משקל עודף
  • אי ספיקת כליות
  • היריון
  • בעיות מטבוליות
  • מחסור בסידן ומגנזיום בגוף
  • תנוחת שינה לא טובה
  • יציבה לא נכונה
לאחר שמנינו את הסיבות האפשריות שגורמות להתכווצויות שרירים ברגליים, חשוב להכיר גם את הגורמים לתחושת העקצוץ החד בידיים ובבטן. לאחר שאנחנו אוכלים, הדם זורם ישירות לאזור הבטן כדי לעכל את המזון. אם תבחרו לבצע פעילות מאמצת אחרי שאכלתם במקום להישאר לנוח למשך מספר דקות, ככל הנראה תסבלו מהתכווצויות ומכאבים בבטן. כמו כן, אנשים שנוהגים להקליד באופן קבוע עלולים לסבול מהתכווצויות בכפות הידיים, מה שמוכר כתסמונת התעלה הקרפלית.
טיפול בהתכווצויות שרירים: אדם יושב מול מחשב
אם אתם סובלים מהתכווצויות ברגליים באופן תכוף, רצוי שתיפנו לרופא המשפחה, אבל עד אז, או אם הנכם סובלים מהבעיה מספר פעמים מועט בשנה, חשוב שתכירו את השיטות למניעת וצמצום הכאב, וכן את התכשירים הטבעיים שיוכלו לסייע לכם ביעילות המרבית.
 

טיפים לצמצום ומניעת התכווצויות שרירים

  • אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות כדי למנוע את התכווצויות השרירים התכופות הוא לשנות את הרגלי התזונה שלכם. נסו לכלול בתפריט היומי שלכם מזונות שעשירים בסידן, כמו סרדינים, שקדים, ברוקולי, עלים ירוקים וחלב סויה, וכן להוסיף מאכלים שיספקו לגופכם מגנזיום, כדוגמת אגוזים, דגנים מלאים, קקאו, קמח סויה וכדומה, וכמובן שלא לשכוח לשתות כמות מים מספקת.
  • ברגע שאתם סובלים מהתכווצויות שרירים, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא למתוח בעדינות את האזור הפגוע כדי להקל על הכאב ולהרפות את השריר המכווץ. ברגע שהכאבים כבר מתחילים, שיטה זו תסייע לכם להרגיע את הכאבים במהירות. 
טיפול בהתכווצויות שרירים: אגוזים
 
  • אם רגליכם נוטות להתכווץ בתדירות גבוהה, מומלץ להרים את הרגליים כלפי מעלה באמצעות כרית, או להניח אותן שעונות על הקיר. כמו כן, תוכלו לישון עם כריות בין הרגליים או להניח כרית חימום על האזור הבעייתי. 
  • פיזיותרפיה, עיסויים ושינה ללא כרית הן דרכים נהדרות שיסייעו לכם למנוע התכווצויות שרירים בצוואר ובכתפיים. תרגול של יוגה וטאי צ'י יכול גם כן לעזור במניעת התכווצויות ככלל, ותוכלו לבצע 5 תרגילי יוגה פשוטים כשאתם כבר נמצאים במיטה. ברגע שתתחילו לבצע פעילות גופנית על בסיס קבוע, הדם יוכל לשאת חמצן לשרירים ולרקמות באופן תקין, כמו גם לתקן ולהזין אותם. אם אתם כבר נוהגים לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, אל תמעיטו בחשיבות השתייה והמתיחות של השרירים לפני כל אימון, ותוכלו ללחוץ כאן כדי להכיר 14 מתיחות מומלצות למגוון שרירים.
טיפול בהתכווצויות שרירים: עיסוי
  • לבשו בגדים אווריריים בזמן השינה, הקפידו על לבישת מכנסיים "נושמים" ואם הנכם ישנים עם גרביים, הקפידו שהם לא יהיו לוחצים.
  • בצעו תרגילים לחיזוק הרגליים, כדוגמת 9 התרגילים הללו
  • שנו על הבטן כשרגליכם מתוחות.
  • מלאו אמבטיה במים חמים עם מעט מלחי אמבט ושהו בה במשך מספר דקות לפני השינה.
טיפול בהתכווצויות שרירים: אישה במקלחת

תכשירים טבעיים לטיפול בהתכווצויות שרירים שתוכלו להכין בעצמכם 

1. משקה דבש וחומץ תפוחים

רכיבים: 
  • כף דבש
  • כף חומץ תפוחים
  • כוס מים חמים

הוראות הכנה:

1. ערבבו היטב את כל הרכיבים בתוך כוס המים החמים, המתינו מספר רגעים עד שהמים יתקררו ושתו את כל המשקה במהירות.

2. עיסוי רוזמרין

רכיבים:
  • 4 טיפות שמן רוזמרין (ניתן להשתמש גם בשמן אורן או אקליפטוס)
  • 4 טיפות שמן זית

הוראות הכנה:

1. ערבבו את שני השמנים יחד בין כפות ידיכם עד שיתחממו.

2. מרחו את תערובת השמנים על האזור הפגוע. החום של השמנים והרכיבים הפעילים שבהם יסייעו לכם בהקלת הכאב. 

טיפול בהתכווצויות שרירים: רוזמרין

3. אמבטיית חרדל

רכיבים:
  • כפית זרעי חרדל
  • ליטר מים

הוראות הכנה:

1. הרתיחו את זרעי החרדל במים במשך כ-10 דקות. 

2. מלאו אמבטיה עם מים חמים וצקו אליה את תערובת החרדל.

3. היכנסו לאמבטיה והישארו בה עד שהמים יתקררו. 

טיפול בהתכווצויות שרירים: גרגירי חרדל

4. משקה קינמון ודפנה

רכיבים: 
  • צרור עלי דפנה
  • קמצוץ קינמון 
  • כוס מים

הוראות הכנה:

1. הכינו חליטת תה חמה מכל הרכיבים, סננו את עלי הדפנה ושתו את המשקה בנעימים. יש להקפיד על שתיית כוס אחת של המשקה פעם ביום במשך שבוע, ואם הבעיה ממשיכה יש להתייעץ עם רופא המשפחה. 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: