maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

טיפים ותכשירים טבעיים לטיפול בהתכווצויות שרירים

ככל הנראה כולנו חווינו במהלך חיינו התכווצות שרירים פתאומית שגרמה לכאב רב, מנעה מאתנו להמשיך ללכת למספר רגעים, העירה אותנו משינה או גרמה לנו לעצור את האימון הגופני. מדובר בתופעה לא רצונית שיכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, ולמרבה המזל ישנן טכניקות ותרופות טבעיות שלא כרוכות בשינוי משמעותי בשגרת היום, שתוכלנה לטפל ולמנוע את כאבי הדקירה המעיקים. הכירו את הסיבות שגורמות לאותן התכווצויות, הטיפים שתוכלו ליישם עוד היום וכן את התכשירים הטבעיים שיסייעו להקלת ומניעת הכאב אשר תוכלו להכין בעצמכם. 
 
טיפול בהתכווצויות שרירים
הסיבות השכיחות ביותר שמובילות להתכווצות שרירים ולתחושת הכאב ברגליים הן:
  • אובדן יתר של נוזלים או מלחים.
  • חוסר חמצן וכמות לא מספקת של זרימת דם לאזור.
  • מתח ממושך.
  • הצטברות של חומצה לקטית, גורם נפוץ אצל ספורטאים.
  • תנועות פתאומיות שחוזרות על עצמן או תנועות חדות של השרירים בעת שהייה בקור.
  • מגע פתאומי במים קרים.
  • צריכת אלכוהול מרובה.
  • משקל יתר.
  • אי ספיקת כליות.
  • היריון.
  • בעיות מטבוליות.
  • מחסור בסידן ומגנזיום בגוף.
  • תנוחת שינה לא טובה.
  • יציבה לא נכונה.
לאחר שמנינו את הסיבות האפשריות שגורמות להתכווצויות שרירים ברגליים, חשוב להכיר גם את הגורמים לתחושת העקצוץ החד בידיים ובבטן. לאחר שאנחנו אוכלים, הדם זורם ישירות לאזור הבטן כדי לעכל את המזון. אם תבחרו לבצע פעילות מאמצת אחרי שאכלתם במקום להישאר לנוח למשך מספר דקות, ככל הנראה תסבלו מהתכווצויות ומכאבים בבטן. כמו כן, אנשים שנוהגים להקליד באופן קבוע, עלולים לסבול מהתכווצויות בכפות הידיים, מה שמוכר כתסמונת התעלה הקרפלית. 
טיפול בהתכווצויות שרירים
אם אתם סובלים מהתכווצויות ברגליים באופן תכוף, רצוי שתיפנו לרופא המשפחה, אבל עד אז או אם הנכם סובלים מהבעיה מספר פעמים מועט בשנה, חשוב שתכירו את השיטות למניעת וצמצום הכאב, וכן את התכשירים הטבעיים שיכולו לסייע לכם ביעילות המרבית. 
 

טיפים לצמצום ומניעת התכווצויות שרירים

  • אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות כדי למנוע את התכווצויות השרירים התכופות הוא לשנות את הרגלי התזונה שלכם. נסו לכלול בתפריט היומי שלכם מזונות שעשירים בסידן כמו סרדינים, שקדים, ברוקולי, עלים ירוקים, חלב סויה, וכן להוסיף מאכלים שיספקו לגופכם מגנזיום, כדוגמת אגוזים, דגנים מלאים, קקאו, קמח סויה וכדומה ולא לשכוח לשתות כמות מים מספקת.
  • ברגע שאתם סובלים מהתכווצויות שרירים, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא למתוח בעדינות את האזור הפגוע כדי להקל על הכאב ולהרפות את השריר המכווץ. ברגע שהכאבים כבר מתחילים, דרך זו תסייע לכם להשכיח את הכאבים במהירות. 
טיפול בהתכווצויות שרירים
 
  • אם רגליכם נוטות להתכווץ בתדירות גבוהה, מומלץ להרים את הרגליים כלפי מעלה באמצעות כרית, או להניח אותן שעונות על הקיר. כמו כן, תוכלו לישון עם כריות בין הרגליים או להניח כרית חימום באזור הבעייתי. 
  • פיזיותרפיה, עיסויים ושינה ללא כרית הן דרכים נהדרות שיסייעו לכם למנוע התכווצויות שרירים בצוואר ובכתפיים. תרגול של יוגה וטאי צ'י יכול גם כן לעזור במניעת התכווצויות ככלל, ותוכלו לבצע 5 תרגילי יוגה פשוטים כשאתם כבר נמצאים במיטה. ברגע שתתחילו לבצע פעילות גופנית על בסיס קבוע, הדם יוכל לשאת חמצן לשרירים ולרקמות באופן תקין, כמו גם לתקן ולהזין אותם. אם אתם כבר נוהגים לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, אל תמעיטו בחשיבות השתייה והמתיחות השרירים לפני כל אימון, ובכתבה הבאה תוכלו להכיר 14 מתיחות מומלצות למגוון שרירים.
טיפול בהתכווצויות שרירים
  • לבשו בגדים אווריריים בזמן השינה, הקפידו על לבישת מכנסיים "נושמים" ואם הנכם ישנים עם גרביים, הקפידו שהם לא יהיו לוחצים.
  • בצעו תרגילים לחיזוק הרגליים, כדוגמת 9 התרגילים הללו
  • שנו על הבטן כשרגליכם מתוחות.
  • מלאו אמבטיה במים חמים עם מעט מלחי אמבט ושהו בה מספר דקות לפני השינה.
טיפול בהתכווצויות שרירים

תכשירים טבעיים לטיפול בהתכווצויות שרירים שתוכלו להכין בעצמכם 

1. משקה דבש וחומץ תפוחים

רכיבים: 
  • כף דבש
  • כף חומץ תפוחים
  • כוס מים חמים

הוראות הכנה:

1. ערבבו היטב את כל הרכיבים בתוך כוס המים החמים, המתינו מספר רגעים עד שהמים יתקררו ושתו את כל המשקה במהירות.

2. עיסוי רוזמרין

רכיבים:
  • 4 טיפות שמן רוזמרין (ניתן להשתמש גם בשמן אורן או אקליפטוס)
  • 4 טיפות שמן זית

הוראות הכנה:

1. ערבבו את שני השמנים יחד בין כפות ידיכם עד שיתחממו.

2. מרחו את תערובת השמנים על האזור הפגוע. החום של השמנים והרכיבים הפעילים שבהם יסייעו לכם בהקלת הכאב. 

טיפול בהתכווצויות שרירים

3. אמבטיית חרדל

רכיבים:
  • כפית זרעי חרדל
  • ליטר מים

הוראות הכנה:

1. הרתיחו את זרעי החרדל במים במשך כ-10 דקות. 

2. מלאו אמבטיה עם מים חמים וצקו אליה את תערובת החרדל.

3. היכנסו לאמבטיה והישארו בה עד שהמים יתקררו. 

טיפול בהתכווצויות שרירים

4. משקה קינמון ודפנה

רכיבים: 
  • צרור עלי דפנה
  • קמצוץ קינמון 
  • כוס מים

הוראות הכנה:

1. הכינו חליטת תה חמה מכל הרכיבים, סננו את עלי הדפנה ושתו את המשקה בנעימים. יש להקפיד על שתיית כוס אחת של המשקה פעם ביום במשך שבוע ואם הבעיה ממשיכה יש להתייעץ עם רופא המשפחה. 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: