print header

גורמים המובילים לשיער שמנוני, ותרופות סבתא העוזרות לטפל בבעיה

 כולנו רוצים לקום בבוקר עם שיער מסודר, יפה ובריא, כזה שלא מצריך התעסקות מרובה כמו סירוק ממושך, החלקה, סלסול או מריחת קרמים וג'לים למיניהם. עם זאת, החלום הקטן הזה מתגשם רק עבור מעטים, ורובנו נאלצים להתמודד עם השתקפות פחות חיננית במראה, שנובעת מרעמה שפשוט לא נראית טוב. אחד הגורמים לכך שאנשים סובלים מהתופעה הנוראית של "יום שיער רע", הוא שיש להם שיער שמנוני מדי, מסיבות כאלו ואחרות. מזדהים עימם? נמאס לכם להשתמש במוצרי טיפוח שלא באמת מסייעים לכם להשיג מראה נקי? בעזרת המדריך הבא, תגלו מהם הגורמים שמובילים למראה שיער שמנוני, ותכירו 9 תרופות סבתא, ויטמינים ומינרלים שיסייעו לכם להיפטר מהתופעה המעיקה הזו שהורסת את רעמתכם ואת יומכם.
שיער שומני: אישה שנוגעת בשיערה

גורמים המובילים למראה שיער שמנוני:

לפני שנמנה את הדרכים שבעזרתן תוכלו להילחם בשיער שמנוני ולזכות ברעמה שמבריקה מהסיבות הנכונות, כדאי שתכירו כמה גורמים שמובילים למצב שכזה:

  • מזג אוויר לח.
  • מגע בשיער – פעולות כמו ליטוף השיער או סידורו באופן תכוף, עלולות להעביר אל שערותיכם שמנוניות מהידיים.
  • חוסר בוויטמין B וחוסר איזון הורמונלי.
  • שימוש בתכשירים לא נכונים – מוצרי טיפוח שיער שלא מתאימים לכם ועלולים להגביר שמנוניות; חפיפה תכופה שגורמת לייצור מוגבר של חלב, או לחלופין כזו שנעשית ללא שמפו או עם יותר מדי מרכך.
  • אי-טיפול בקשקשים.
  • סוג שיער – שיער ישר וחלק נוטה להיות שמנוני יותר, מכיוון שהשמן מחליק מטה בקלות רבה יותר מאשר בשיער גלי או מתולתל.
שיער שומני: בחורה נוגעת בשיערה החלק

טיפולים ביתיים

במקום להשתמש בתכשירי שיער שעלולים לפגוע בשיערכם ולגרום לו להיראות שמנוני, כדאי שתשתמשו ב"תרופות הסבתא" הבאות:

1. חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תוספת נהדרת למאכלים שונים ומרכיב סודי שעוזר להבריק את הבית, וכעת מתברר שיש לו גם כוחות על בכל הקשור למראה השיער. יש בו ויטמינים ומינרלים שונים שנהדרים לשיערכם, כמו ויטמין B שחוסר שלו מוביל לשמנוניות, חומצות הידרוקסידיות שמועילות לעור הקרקפת, ומרכיבים אנטי-דלקתיים שמסייעים להילחם בקשקשים. בנוסף, גרסה מדוללת של חומץ תפוחים יכולה לאזן את רמת החומציות של הקרקפת, ובכך לאזן את רמת השמנוניות שלה. כדי ליהנות מתועלותיו, עקבו אחר השלבים הבאים: ערבבו 3 כפות חומץ תפוחים בכוס מים חמים ועסו את השיער והקרקפת עם התערובת שהכנתם, לאחר חפיפה. השאירו את הנוזל על ראשכם למשך 5-10 דקות, ולאחר מכן שטפו עם מים קרים. חזרו על כך 3-4 פעמים בשבוע וחכו לתוצאות טובות!

2. שמנים אתריים

אולי זה ישמע מעט מוזר ולא הגיוני להשתמש בשמנים אתריים כדי למנוע שמנוניות - וזו אכן האמת ברוב המקרים - אך ישנם שני סוגי שמנים כאלו שנחשבים לקלים ולעדינים יותר, ולכן מומלצים למריחה על השיער למטרה זו. שמן עץ התה למשל, יכול לסייע לכם בהתמודדות עם קשקשים ובהורדת שמנוניות מציקה, זאת לפי מחקר משנת 2002. בנוסף אליו, כדאי לכם להשתמש גם בשמן מנטה, שעוזר בהורדת כמות החלב שמופרשות על ידי זקיקי השיער לקרקפת, ומאזן את רמת החומציות והלחות שלה. בנוסף, הוא מעלה את זרימת הדם אל אזור הקרקפת, ובכך הנקבוביות שמאזנות את זרימת השומנים אל השיער נפתחות. כדי ליהנות מהתועלות האלו, מהלו במים טיפה או שתיים של אחד מן השמנים שהזכרנו כאן, ומרחו את התערובת המדוללת על שיער יבש לפחות פעם בשבוע.
שיער שומני: שמנים אתריים בצנצנות, ולצידם פרחים

3. אלוורה ומיץ לימון

מריחת תערובת של אלוורה ומיץ לימון על שיערכם יכולה לסייע לכם רבות, זאת הודות ליכולות האדירות שיש לשני מרכיביה. צמח האלוורה, למשל, כולל מינרלים וויטמינים שעוזרים לנקות את הקרקפת מרעלים ולהרגיע אותה, להשגיח על הפרשת חלב לאזור השיער ובו זמנית להוסיף לחות נחוצה לשורשים. גם במיץ הלימון תוכלו למצוא את היתרונות הללו, ואליהם מצטרפת תועלת נוספת כמו סיוע בשמירה על רמת חומציות תקינה של הקרקפת. ביחד, שני המרכיבים לא רק מנקים את ראשכם מחלב מיותר שמוביל לשמנוניות, אלא גם הופכים את רעמתכם לרכה ונעימה יותר למגע. כדי ליהנות מיתרונותיהם, ערבבו היטב שתי כפות ג'ל אלוורה וכף מיץ לימון בכוס מים, ולאחר חפיפה מרחו את התערובת לעל השיער. השאירו אותה כך למשך כמה דקות, ולאחר מכן שטפו אותה עם מים קרים. חזרו על כך פעם בשבוע וחכו לראות את התוצאות הרצויות.

4. תה ירוק

רבים מכם ודאי שמעו שתה ירוק הוא משקה בריא במיוחד לגופנו, וכעת תגלו שהוא גם יכול להוריד שמנוניות בשיער. משקה זה עשיר בפוליפנולים ובנוגדי חמצון נוספים שמסייעים לכווץ את זקיקי השיער, ובכך מונע את הפרשת חלב מבלוטות הקרקפת, שגורמת לשיערכם להיראות שמנוני. כדי ליהנות מיתרונותיו של המשקה הטעים הזה, ערבבו בסיר קטן חצי כוס תה ירוק וכוס מים והרתיחו למשך 5 דקות. לאחר שהתערובת תתקרר מעט, שפכו אותה על השיער והקרקפת, והניחו לה למשך 30-45 דקות. לאחר מכן, שטפו את שיערכם וחזרו על הפעולה פעם בשבוע. 
שיער שומני: תה ירוק בקנקן תה

5. סודה לשתייה

סודה לשתייה היא לא רק פתרון פלא לניקיון רהיטים וחפצים שונים, אלא גם יכולה לסייע לכם לזכות במראה שיער נקי ויפה! היא שומרת על כמות תקינה של הפרשת שמנים וחלב לאזור הקרקפת, ובזכות יכולות הספיגה שלה היא סופחת אליה את עודפיהם. כתוצאה מכך, חשוב לדעת שהיא יכולה להסיר משיערכם לא רק שמנים מזיקים, אלא גם את אלו שמועילים ונחוצים לכם, ולכן עלולה להותיר אתכם עם עור קרקפת יבש. לפיכך חשוב להשתמש בה בצורה נכונה, למשל על פי הדרכים הבאות, שכדאי ליישם 1-2 פעמים בשבוע: לשימוש יבש, פזרו כחצי כפית של אבקת סודה לשתייה על הקרקפת, הברישו את שיערכם ושטפו לאחר כמה דקות. לשימוש רטוב - מהלו שתי כפות סודה לשתייה ב-¼ כוס מים חמים, מרחו את התערובת שקיבלתם על שיער רטוב לאחר חפיפה ושטפו אותה בתום 5-10 דקות.

6. ביצים

מעבר לכך שמומלץ לאכול ביצים כדי למנוע רעמה שמנונית, תרומתן כתכשיר לשיער הייתה ידועה כבר מהמאה ה-11, ולכן כדאי לכם לשקול שימוש בהן בהקשר זה. בחלמוני הביצה, למשל, תמצאו שומן בשם לציטין שקיים בתכשירי טיפוח רבים ומסייע בשמירה על לחות רצויה של השיער ועל כמות השומנים הנחוצה לשערות ראשכם. בחלבוני הביצה ישנם אנזימים נהדרים שיכולים להסיר לכלוך שמוביל לשמנוניות בשיער. כדי ליהנות מיתרונותיהן של הביצים, כדאי שתשתמשו באחד משני התכשירים הביתיים הבאים הללו פעם בשבוע; בראשון אתם נדרשים למרוח חצי כוס חלבונים על השיער שלכם, לשטוף אותו כעבור 20 דקות עם מים קרים ולחפוף כרגיל. בשני, עליכם לערבב חלמון אחד עם כף מיץ לימון שאת יתרונותיו כבר פרטנו בסעיף 3, למרוח למשך 30-40 דקות על שיער חפוף ורטוב, ולשטוף עם מים קרים.
שיער שומני: קערת ביצים, ולצידה ביצה נוספת

מאכלים המסייעים במניעת שמנוניות השיער

אם תוסיפו לתפריט התזונתי היומי שלכם מאכלים המכילים את הוויטמינים והמינרלים הבאים, תקטינו את הסיכוי למראה שיער שמנוני.

1. ויטמינים מקבוצת B

כאמור, חוסר בוויטמינים מקבוצת B, בעיקר B2 ו-B6, עלול להוביל לשיער שמנוני, ויש לכך סיבה הגיונית. ויטמינים אלו מסייעים בהשגת שיער חזק ובריא, ותורמים להיווצרות כמות תקינה של חלב מזקיקי השערות, כזו שיכולה להעניק לשיערכם מראה בריא, לח, ובעיקר לא שמנוני. את הוויטמינים הנפלאים האלו תוכלו למצוא במאכלים הבאים:
 
  • ביצים
  • בשר בקר, עוף ודגי סלמון
  • ירקות ירוקים עליים
  • עגבניות, תפוחי אדמה ואבוקדו
  • קטניות
  • בננות

2. ויטמין E

ויטמין E חשוב ליצירת שכבה על העור שמשמשת כמעין מחסום ששומר על לחות נכונה של הקרקפת, המונעת שמנוניות מוגזמת. בשל כך, עור יבש מדי אמור לשמש עבורכם כנורה אדומה לכך שאתם סובלים ממחסור בוויטמין זה. כדי להשלים את החוסר ולמנוע שמנוניות בשיער, ניתן לצרוך את הוויטמין החשוב הזה בעזרת המאכלים הבאים:
 
  • קיווי, אוכמניות ומנגו
  • דגים
  • אגוזי מלך, גרעיני חמנייה ואפונה
  • אבוקדו ותרד
שיער שומני: אבוקדו חצוי

3. אבץ

גופנו מכיל אנזים מסוים, אשר מסייע באופן עקיף לשני תהליכים שליליים שמובילים לשמנוניות השיער: יצירה מוגזמת של חלב מזקיקי השיער והגבלת זרימת דם לקרקפת. כדי להתמודד עם עניין זה, מוטב לצרוך אבץ אשר מעכב את הנזק שהאנזים גורם לשיערכם, ובכך מוריד את הסיכוי לשמנוניות המעיקה. בכתבה הבאה תלמדו איך מזהים מחסור באבץ, שעלול לגרום למראה שיער שמנוני, ותכירו מאכלים נהדרים שמכילים מינרל זה בשפע, כמו בשר בקר, זרעי דלעת וקקאו ושוקולד.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו