print header

המרכיב המזיק והמפתיע שנמצא בתכשירי השיער שלכם

  יש אנשים שמטפלים בשיער שלהם כמו באוצר היקר והעדין ביותר שברשותם; קוצצים את הקצוות אחת ל-4 חודשים, נמנעים מצביעתומורחים מסכה אחת לשבוע, מייבשים אותו בצורה טבעית אחרי כל מקלחת ונמנעים משימוש במכשירים כאלה ואחרים שמיועדים לעצב אותו. במקביל, יש אנשים שמספקים לשיער שלהם את המינימום ההכרחי ופשוט דואגים לחפוף אותו מדי יום, אך לא משנה איך אתם בוחרים לדאוג לשיער שלכם, דווקא הרגל החפיפה הוא אחד המשמעותיים ביותר בשמירה עליו, וכך גם שימוש בכל תכשיר אחר שמטרתו לטפל בשיער. זאת משום שיש מרכיב מסוים שנפוץ בסוגים רבים של תכשירים לשיער שמתואר ככזה שמטרתו לשמור על בריאות השיער, אך למעשה הוא פוגם בו לאורך הזמן במקרים רבים וגורם לו להיות שברירי יותר. 
 
מרכיב מזיק לשיער בשמפו: שיער שופע של אישה בלונדינית

הרוצח השקט של השיער 

יתכן שאף על פי שאתם חופפים מדי יום עם שמפו שמזין את השיער בלחות ורעננות, אתם עדיין סובלים משיער שברירי ויבש, בעיקר לקראת קצבותיו, ולמומחים יש הסבר למה זה כך. הם טוענים כי האשם העיקרי בבעיה הוא החלבון שבתכשירי השיער שלכם. אף על פי שהחלבון הוא מרכיב עיקרי בתכשירים אלו לשמירה על בריאות השיער, הוא עובד כמעין חרב פיפיות. ביכולתו לחזק את השיער ולתקן קשרי קרטין, אך מנגד, כמות גבוהה מדי שלו בשיער משפיעה עליו לרעה וגורמת לו להיות שברירי יותר ממה שהיה אמור להיות ללא שימוש במוצרי טיפוח.

האם חלבון משפיע באותו האופן על כל שיער?

אולי ישמח אתכם לשמוע שהתשובה לשאלה הזו היא "לא" – כל שיער הוא ייחודי ברמת התא, וזה לא משנה מה הצבע או המרקם שלו. ההבדל מתבטא במידת גודל הנקבוביות שלו, שמשפיעה על יכולתו לספוג לחות ולשמור עליה בתוכו. רמת פתיחות נקבוביות נמוכה הופכת את השיער לעמיד יותר בפני לחות, ועקב כך גם לרגיש יותר לחלבון, בעוד שאנשים שלהם יש רמת נקבוביות גדולה, יש מעט מדי חלבון בשיערם. לרוב, שיער הופך לנקבובי יותר בעקבות נזקים שנוצרו לו מכימיקלים וטיפולי צבע, כמו גם שינויים במזג האוויר וזיהום אוויר, ועבור שיער שכזה דווקא מומלץ להוסיף חלבון.
 
עם זאת, כל עוד אתם בעלי שיער טבעי, אפילו אם תיחשפו לזיהום אוויר, עדיין סביר להניח שיהיו לכם רמות תקינות של חלבון בשיער. במקרה שכזה, השימוש בתכשירים שמכילים הרבה חלבון יכול לגרום לנזקים שיכולתם להימנע מהם.
מרכיב מזיק לשיער בשמפו: אישה מנפנפת בשיערה ומחזיקה תכשיר לשיער בידה

איך לדעת אם יש חלבון בתכשירי שיער?

הדרך הטובה ביותר לדעת האם תכשירי השיער שלכם עשירים בחלבון היא לחפש את מילות המפתח שמעידות על כך על התווית שלהם. באופן כללי, כל מוצר שטוען כי הוא מחזק, מתקן, בונה מחדש או משקם את השיער הוא בעל ריכוז גבוה של חלבון. פקחו עין וחפשו ברשימת החומרים שבתכשיר מילים כמו קרטין (Keratin), קזאין (casein), פנטנול (panthenol), כולסטרול (cholesterol) וקולגן (collagen).
 
יתכן שיהיה לכם קשה להימנע משימוש בתכשירים שמכילים חלבון, מאחר שתכשירי שיער רבים מכילים צורה כזו או אחרת שלו. לכן כדאי שתעברו על רשימת הרכיבים ותבדקו אילו מהם נמצאים בחלקה העליון ואילו נמצאים בחלקה התחתון – ככל שמרכיבי החלבון נמצאים יותר למעלה, זה סימן לכך שהתכשיר יותר עשיר בהם. אם מנגד מרכיבי החלבון מצויים לקראת סוף רשימת הרכיבים, זה אומר שהריכוז שלהם בתכשיר אינו גבוה, והוא בטוחים יותר לשימוש. עם זאת, ישנם מוצרים שבהם הרכיבים מצוינים לפי סדר האלפבית, ובהם יהיה קשה יותר לדעת מה ריכוז המרכיבים.

אז איך לדעת האם השיער מקבל יותר מדי חלבון?

כדי לגלות האם השיער שלכם סובל מכמות גבוהה מדי של חלבון, הדבר הראשון שעליכם לעשות זה להפסיק להשתמש בתכשירי שיער שעשירים בו למשך תקופה של 3 חודשים. לאחר מכן בדקו על חלק קטן בשיער תכשיר אחד שנהגתם להשתמש בו בעבר, ואם אתם מבחינים בכך שהשיער שלכם הופך ליבש ושברירי, זה מכיוון שהוא רגיש לחלבון שבתכשיר. 
 
זכרו שהשבת הלחות ואיזון החלבונים לשיער זה לא דבר שקורה בין לילה, וזה יכול לקחת אפילו 6 חודשים. במהלך הזמן הזה מומלץ שתשתמשו בשמפו מטהר, שימנע אגירת חומרים בשיער שמונעים מהלחות לחדור אליו.
 
יחד עם זאת יש לציין שגם לתזונה שלכם יש תפקיד בהזנת השיער בחלבון, ויכול להיות שדווקא היא האשמה העיקרית במחסור שגורם לכם לחשוב שאתם צריכים להשתמש בתכשירים שעשירים בחלבון. במהלך תקופת הניקוי עליכם לשלב בתזונה שלכם מזונות שיסייעו לשיער שלכם להשתקם, כאלה שמלאים בברזל, ויטמין C, ניאצין, ביוטין ואבץ. כל אלו יעזרו לו לגדול ולהישאר חזק. כדי להקל עליכם, הנה רשימה של מזונות שמכילים כל אחד מהחומרים האלה ושיוכלו לסייע לכם בכך:
  • ברזל: בשר אדום, תרד, ברוקולי, עדשים, שעועית, אגוזים ופירות יבשים.
  • ויטמין C: ברוקולי, כרוב ניצנים, כרובית, גמבה, תרד, בטטה ופרות הדר.
  • ניאצין: כבד, סלמון, טונה, הודו, אנשובי, בוטנים, אבוקדו פטריות ואורז חום.
  • ביוטין: ביצים, שקדים, כרובית, פטריות, בטטה ותרד.
  • אבץ: קטניות, אגוזים, ביצים, חיטה מלאה ושוקולד מריר.
דעו לכם באופן כללי שכשקיים מחסור מסוים של אחד מהוויטמינים או המינרלים האלה בגופכם, המקום הראשון שבו תראו סימנים לכך הוא השיער, ותמיד כדאי קודם כל לתקן אותו בעזרת תזונה נכונה מאשר עם תכשירים שמבטיחים כי יסייעו בכך.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו