maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

15 תבלינים אהובים שיסייעו לכם לשמור על המשקל

לכולנו יש תבלינים במטבח שמשמשים לא פעם כמרכיב הסודי שהופך כל מאכל משעמם למנה נהדרת להפליא. החדשות הטובות הן שמעבר לעובדה שתבלינים עשירים בחומרים אשר חיוניים לגופנו, ביכולתם לסייע לנו לשמור על המשקל ולכבוש את ההישגים שהצבנו לעצמנו עם פתיחת הדיאטה. 15 התבלינים האהובים הבאים לא רק טעימים ומזינים, אלא גם יתרמו לתחושת השובע שלכם, ישפרו את קצב חילוף החומרים בגופכם ויגרמו לכם להרגיש נפלא עם גופכם. 
 
 

1. ג'ינג'ר

ממחקר שפורסם בכתב העת לגסטרואנטרולוגיה ומערכת ביליארית (Journal of Gastroenterology and Hepatology) עולה כי לג'ינג'ר יש יכולת להאיץ את קצב חילוף החומרים בגוף, דבר שחשוב מאוד בעת הניסיון לשמור על המשקל. כמו כן, התכונות האנטי דלקתיות של תבלין זה עוזרות להילחם ברגישות לאינסולין, מה שמסייע בהפחתת חומצות השומן בדם ובאיזון רמות הסוכר. תוכלו להוסיף את הג'ינג'ר הטחון לתוך יוגורט עם פירות יער, או לשלב אותו במרינדות, קינוחים ורטבים לסלט, וכן להתוודע ליתרונותיו הבריאותיים הנוספים.
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

2. פלפל שחור

הפלפל השחור מטפל כבר מאות שנים בבעיות בריאותיות כאלה ואחרות ברפואת המזרח, הכוללות הן בעיות דלקתיות והן בעיות בקיבה. במחקרים שנערכו לאחרונה על בעלי חיים נמצא כי החומר פיפרין, המצוי בפלפל השחור, נלחם בהיווצרות תאי שומן בגוף, מה שמוביל לירידה בהיקף המותניים, בשומן הגוף וברמות הכולסטרול. לכן, חשוב מאוד שלא תשכחו להוסיף את התבלין הנפלא הזה לתבשילים השונים ובעת תיבול הסלטים שלכם. 
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

3. קינמון

הקינמון מכיל נוגדי חמצון רבי עוצמה הנקראים פוליפנולים, שביכולתם לשפר את הרגישות לאינסולין. כמו כן, מחקר שפורסם בארכיון לביוכימיה וביופיזיקה אשר נוסה על בעלי חיים מצא כי הוספת תבלין זה לתזונה היומית מפחיתה הצטברות של שומן בטני. בנוסף, סדרה של מחקרים שפורסמו בכתב העת האמריקאי לתזונה רפואית מצביעים כי הוספת כפית גדושה של קינמון לארוחה עשירה בעמילן עשויה לסייע בייצוב רמות הסוכר בדם. את הקינמון ניתן להוסיף לשייקים בריאותיים ולקינוחים שונים.
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

4. אבקת צ'ילי

הקפסאיצין המצוי בפלפל הצ'ילי נספג דרך רקמות ריריות והוא זה שאחראי לטעם החריף שלו. לחומר הזה יש יתרון משמעותי בנוגע לירידה במשקל, היות שהוא מגדיל את הוצאת האנרגיה בגוף וכן גורם לנו לאכול לאט יותר ובכמויות פחותות. בנוסף, מחקרים שונים הראו כי אכילת מזונות המכילים קפסאיצין גורמת לנו להשתוקק למזונות על בסיס צמחי, בניגוד לאפשרויות אחרות בריאות פחות, כדוגמת בשר עתיר שומן. 
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל
 

5. כורכום

התבלין הנפלא הזה, שניתן למצוא לעתים קרובות במאכלים מזרחיים והודים, מקבל תשומת לב רבה הודות לרשימת היתרונות הבריאותיים המרשימה שלו. הכורכום מסייע במיון תאי שומן, עוצר את היווצרותם ומקטין את גודלם, מה שתורם רבות בעת הניסיון להשיל ממשקלנו. בפעם הבאה שאתם צולים כרובית או ברוקולי, פזרו מעליהם כורכום ותזכו במעדן בריא ועשיר בוויטמינים.
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

6. אבקת שום

השום כבר זכה לתהילה רבה בעבר, כשהתברר שהוא עוזר להגן על הגוף מפני מחלות, וכיום ידוע גם כי הוא יעיל במיוחד בתהליך הירידה במשקל ובשימורו. טעמו החזק של השום עשוי לסייע לכם לשלוט טוב יותר על כמות המזון אותו אתם צורכים במהלך הארוחות השונות. כמו כן, נמצא כי אכילת שום מסייעת בוויסות טמפרטורת הגוף ועוזרת להאיץ את קצב חילוף החומרים. 
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

7. כוסברה

כוסברה מכילה תערובת ייחודית של שמנים הפועלים להרפיית שרירי מערכת העיכול, המקלים גם על תחושת המלאות והנפיחות בבטן. במחקרים נמצא כי אנשים שחולים בתסמונת המעי הרגיז (IBS) אשר צרכו כוסברה מרוכזת, חוו הקלה בהרגלי היציאה שלהם באופן משמעותי לעומת קבוצת הביקורת. את הכוסברה תוכלו להוסיף לסלט, למרינדות, למרקים ולמאכלים מגוונים אחרים. 
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

8. חרדל 

מדענים מאוניברסיטת אוקספורד מצאו כי צריכת כפית אחת של חרדל, שמכילה 5 קלוריות בלבד, יכולה להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף בכ-25%, למשך מספר שעות לאחר הארוחה. אם לא די בכך, מחקר נוסף מצא כי רקמות שומן הבטן של חולדות שהוזנו בדיאטה של שומן טהור הופחתה כאשר הוסיפו לדיאטה שלהן שמן חרדל. 
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

9. הל

תבלין זה עשוי לסייע בהגברת קצב חילוף החומרים בגוף ולשפר את יכולת הגוף לשרוף שומן. כמו כן, מחקרים שנערכו על חולדות הראו כי תבלין זה יכול לעזור להוריד את רמות הסוכר בדם, להסדיר את רמות האינסולין בדם ולהפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL). 
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

10. כמון

הכמון עשוי לסייע רבות בשיפור תהליך העיכול ובייצור האנרגיה בגוף. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי אבקת כמון יכולה לעזור בהאצת תהליך הירידה במשקל, כמו גם בהפחתת השומן ובאיזון רמות הכולסטרול בגוף. כמו כן, תבלין זה עשיר בפיטוסטרולים, שהינם כימיקלים צמחיים המעכבים את ספיגת הכולסטרול בגוף. הכמון, כמו מרבית התבלינים ברשימה, מגביר את קצב חילוף החומרים בגוף לאחר צריכתו.
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

11. זרעי פשתן

הפשתן עשיר בחומרים מזינים חשובים והינו בעל תכונות המשפרות את קצב חילוף החומרים ואת תהליך שריפת השומן. זרעי פשתן עשירים בוויטמינים ובמינרלים, ומסייעים בניקוי הכבד וכן בהורדת הכולסטרול בדם. בנוסף, הודות לכמות הרבה של הסיבים התזונתיים שבזרעים אלה הם משמשים בטיפול יעיל בעצירות, וזאת רק אם תשלבו אותם יחד עם שתיית מים.  
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

12. פטרוזיליה

מעבר ליתרונות הבריאותיים הרבים והמגוונים של הפטרוזיליה, מחקרים שונים שנעשו על חולדות הצביעו כי ביכולתה להפחית את כמות הגלוקוז בדם. נתון זה הינו מעורר תקווה משום שכפי הנראה, הפטרוזיליה יכולה לסייע לנו לשלוט על תחושת התיאבון ולהוביל לעיבוד יעיל של מזון לאנרגיה. את הפטרוזיליה תוכלו להוסיף לכל סלט, קציצות או תבשיל שאתם מכינים. 
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

13. ציפורן

תבלין הציפורן הנפלא לא רק מקל על כאבי שיניים ומטפל בפצעונים, אלא גם מסייע בשריפת שומן בגוף, בזירוז קצב חילוף החומרים ובירידה במשקל. ביכולתו להפחית את רמות הסוכר בגוף, כמו גם לסייע לווסת את רמות האינסולין, מה שללא ספק תורם בעת הניסיון להוריד במשקל ולשמור עליו.
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

14. זרעי שומר

זרעים זעירים אלה מסייעים לתפקודה של מערכת העיכול ועוזרים לווסת את תחושת הרעב. לאחר שתאכלו את זרעי השומר הם יתנפחו בקיבה שלכם, ויחד עם המזונות שצרכתם בארוחת הצהריים נוצר שילוב שמעניק תחושת שובע, אשר ירחיק אתכם מהמקרר עד הארוחה הבאה.  
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

15. נענע

מחקר שפורסם בשנת 2012 מצא כי ריחה הנעים והמעורר של הנענע עשוי להפחית את תחושת הרעב. במסגרת המחקר, הנחקרים שהריחו עלי נענע במשך שבוע צרכו 1,800 קלוריות לערך פחות בהשוואה לקבוצת הביקורת. את הנענע אנחנו בדרך כלל רגילים להוסיף לתה, אך תוכלו לצרפה גם לסלטים ולזכות בטעם רענן ונפלא.
תבלינים שמסייעים לשמור על המשקל

מקור התמונות: Sanjay Acharya  Frank C. Müller  John Phelan  Edal Anton Lefterov  Giovanni Dall'Orto  Sanjay Acharya

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: