maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

16 טיפים שיעזרו לכם לזכות בחיים פשוטים יותר

לעתים נראה כי לא משנה כמה אנחנו עובדים, משקיעים מאמץ ומנסים ליצור איזון בחיינו, החיים דווקא נהיים עמוסים יותר ומסובכים יותר. אדווין וי טיל, הסופר האמריקאי זוכה פרס הפוליצר, אמר פעם "הפחיתו את המורכבות של חייכם על ידי סילוק הדברים שאינכם באמת צריכים, והעבודה שלכם כבר תפחית את עצמה". אם גם אתם מנסים לפשט את חייכם, יתכן שתרצו לקחת לתשומת לבכם כמה מהטיפים הבאים. אל תנסו את כולם בבת אחת, משום שאז תעמיסו על עצמכם עוד יותר, וקחו בחשבון שלא כולם יתאימו לכל אחד, אך מה שבטוח הוא שאחרי שתקראו את הכתבה הזו תוכלו לצאת עם לפחות טיפ אחד או שניים שיישארו אתכם ויעזרו לכם לסלק את המורכבות המיותרת שיוצרת לחצים בחייכם. 

 

1. סדרו חדרים עם שיטת שלוש הקופסאות

אם אתם מנסים ליצור סדר באחד החדרים בבית – במגירות, במדפים או בשולחן, השתמשו תמיד בשיטת שלוש הקופסאות כדי לדאוג שהבלגן לא יחזור על עצמו. פשוט עברו על כל החפצים שנמצאים בחדר והכניסו אותם ל-3 קופסאות שונות: "זבל", "תרומה" ו"אולי". שתי הקופסאות הראשונות הן ברורות מאליהן, אך קופסת ה"אולי" דורשת מעט הסבר. זוהי הקופסה שבה תשימו את הדברים שאינכם בטוחים לגביהם, אולם מה שבטוח זה שהם לא נדרשים באותו החדר. את הקופסה הזו תכניסו לאחסון ותעברו עליה שוב לאחר מספר חודשים כדי שתוכלו להחליט האם ברצונכם לזרוק, לתרום או לשמור את החפצים האלה. את כל שאר החפצים החזירו למקומם, וכך תפנו מקום גם לדברים חדשים בחייכם. 

2. צרו לעצמכם אזור ללא הפרעות

עליכם ליצור לעצמכם אזור שבו תוכלו לעבוד בריכוז ללא הפרעות – לא טלפון, לא מחשב, לא טלוויזיה ולא אינטרנט. מדובר בחדר או אזור בבית שבו תוכלו לאחסן את הכלים שלכם לעבודות השונות שקשורים לתחביבים או למקצוע שלכם. תוכלו גם לקבוע לוח זמנים לשעות שבהן אתם ובני משפחתכם יודעים שאתם נמצאים באותו אזור, למשל בין השעות 20:00-22:00 מספר פעמים בשבוע. זה יעזור לכם להיות יצרניים הרבה יותר.

3. ערכו רשימה קצרה של דברים שאתם אוהבים לעשות

הטיפ הבא עוזר לפשט את התמונה הגדולה שבחייכם. צרו רשימה קצרה של הדברים שאתם אוהבים לעשות. ברשימה הקצרה הזו אמורים להיות 4-5 דברים. זה יכול להיות כתיבה, קריאה, ריצה, בילוי עם המשפחה וכל דבר שאתם אוהבים ורוצים לעשות בזמנכם הפנוי. אחרי שיצרתם את הרשימה הזו, נסו להרחיק מחייכם דברים שלא נמצאים בה כדי לפנות מקום לדברים שאתם באמת אוהבים ורוצים לעשות.

4. דחו כל בקשה למשך שבוע אחד

אם אתם מרגישים שהחיים מעמיסים עליכם יותר מדי, החליטו למשך שבוע שלא להיענות בחיוב לבקשות של אחרים במטרה לפנות זמן לעצמכם. אם מישהו מבקש מכם עזרה או סיוע במהלך השבוע הזה, המוקדש ליצירת סדר בחייכם, פשוט דחו את הבקשה בנימוס. אם זו בקשה שאינכם יכולים לדחות, נסו להעביר אותה לשבוע העוקב בטענה שיש לכם פרויקטים שעליכם לסיים במהלך השבוע הזה. במקביל, בחרו לעצמכם 2-3 פרויקטים או מטלות (בהתאם לגודל שלהם ולרמת ההשקעה הנדרשת), התרכזו בהם וסיימו אותם באותו השבוע. תוכלו לחזור על המנהג הזה שוב כעבור מספר שבועות.

5. בטלו את לוח הזמנים

השתמשו בטיפ הזה כשאתם מרגישים שהעמסתם יותר מדי על לוח הזמנים שלכם, והחליטו שאתם לא קובעים פגישות במהלך הזמן הקרוב. הטיפ אינו מיועד לחלק מהאנשים שעורכים פגישות מקצועיות כחלק מעבודתם, אך אם אתם יכולים לשלוט בלוח הזמנים שלכם, תוכלו לומר לאנשים שרוצים לקבוע אתכם פגישה "מצטער, אני לא קובע פגישות כרגע. צור איתי קשר ביום שבו תרצה להיפגש ונראה אם אוכל להתפנות". פנו לעצמכם את הימים הבאים ובכל בוקר בחרו מספר פרויקטים אישיים שבהם תתרכזו במטרה לסיים אותם. אם אתם בעצמכם רוצים להיפגש עם מישהו, פשוט הרימו לו טלפון וקבעו להיפגש כבר באותו היום.

6. כוונו למטרה אחת בלבד

הטיפ הזה מועיל עבור אנשים שנוטים להתפזר יותר מדי. אל תרשו לעצמכם לעבור בין משימות לפני שסיימתם את המטלה הנוכחית שלכם. עשו לעצמכם רשימה של כל המטלות, המשימות והפרויקטים שאתם מתכננים לעצמכם ובצעו אותם אחד אחרי השני – התחילו, סיימו, התחילו את הבא וחוזר חלילה. נסו לעשות זאת במשך יום אחד, ואם זה עובד עבורכם, המשיכו כך גם ביום שלמחרת.

7. התחילו את היום בשלווה

את הטיפ הבא קל מאוד ליישם, ועם זאת יש לו השפעה חזקה מאוד על המשך היום שלכם. ברגע שאתם פוקחים את העיניים בבוקר עשו משהו מרגיע ושליו. זה יכול להיות יציאה לריצה או הליכה, שתיית כוס קפה עם ספר ביד, צפייה בזריחה ואפילו מדיטציה או יוגה, כל מה שעובד עבורכם. הקדישו לכך 10 דקות עד שעה ודאגו שהמוח שלכם יהיה רגוע וריק ממחשבות מיותרות ומלחיצות. זה ישפיע באופן חיובי מאוד על המשך היום שלכם.

8. אכלו רק 7 דברים

אם אתם מנסים להישאר בריאים, אבל עדיין מתקשים בשמירה על דיאטה בעלת חוקים מסובכים, נסו להגביל את עצמכם לשבעה סוגים של מזונות שלא מגיעים באריזות: פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים, שומנים בריאים ואגוזים. כאמור, חשוב מאוד שתדאגו ששום דבר מאלה לא יגיע מקופסה אטומה. זה יצריך מכם לבשל את האוכל שלכם בעצמכם, אך גם אם אינכם מנוסים בכך, זה הזמן המושלם להתחיל להתנסות.

 

9. התנתקו מאמצעי תקשורת

אם אתם מרגישים שאתם מקבלים יותר מדי מידע ושאין לכם זמן לעסוק בדברים שאתם אוהבים, נסו להתנתק מהאמצעים שמספקים לכם מידע שלא עוזר לכם להשלים את משימותיכם כמו טלוויזיה, עיתונים, מגזינים, רשתות חברתיות וכדומה. כמובן שאתם לא חייבים להתנתק מהדברים שאתם באמת אוהבים, למשל ספרים או תוכנית טלוויזיה אהובה, אך נסו להגביל את עצמכם במודע. תוכלו לנסות את זה במשך שבוע, לראות אם חל שיפור בחייכם ולהמשיך את ההרגל גם לשבוע הבא.

10. הגבילו את עצמכם ל-3 מטלות

אם רשימת המטלות שלכם כבר עולה על גדותיה, בחרו שלוש מטלות שאתם רוצים לעשות ולסיים כבר היום – משימות חשובות שאינן דחופות, אך בעלות השפעה ארוכת טווח על חייכם. התרכזו בסיום המטלות האלה לפני שתתחילו לעסוק בכל דבר אחר. אם סיימתם מוקדם מהצפוי, תוכלו לנוח במהלך המשך היום או לנסות להשלים מטלה נוספת. עם זאת, אם אתם מרגישים שגם 3 מטלות עשויות לגזול מעל ומעבר מזמנכם הפנוי, תוכלו לנסות לנסות לבצע את הטיפ הבא ברשימה.

11. הגבילו את עצמכם לפרויקט

בכמה פרויקטים אתם עוסקים ברגע זה ממש? אם התשובה היא "יותר מדי" יתכן שאתם מגבילים את היעילות שלכם בניסיון כושל להגיע לתפוקה מסוימת. במקום להתפזר בין מספר פרויקטים שונים, התרכזו בפרויקט אחד בלבד והשאירו את כל היתר בצד. נסו לסיים אותו במהירות ועברו לפרויקט הבא רק לאחר שתסיימו לחלוטין את ביצוע הפרויקט הראשון.

12. לבשו מספר מצומצם של צבעים

הטיפ הזה מושלם למי שמחפש לפשט את המלתחה שלו. אם למשל תבחרו ללבוש רק צבעי שחור, כחול, אפור, ירוק וחום, יהיה לכם הרבה יותר קל להתאים צבעים כשאתם בוחרים בגדים, וכך לא תצטרכו להשקיע זמן רב מול המראה. הצבעים שהוזכרו הם כמובן רק דוגמה, ותוכלו לבחור לעצמכם כל שילוב צבעים שתרצו, אשר סביבו תוכלו לבנות את המלתחה שלכם. 

 

13. צאו לפרישה מוקדמת

מדובר בטיפ קיצוני מאוד אולם הוא יכול לעבוד עבור אנשים רבים, ולמעשה הרבה משתמשים בו, אפילו אנשים צעירים. פשוט קבעו לעצמכם תאריך לפרישה מוקדמת (אפילו בחמש השנים הבאות) והכריחו את עצמכם לחסוך את הכסף הנדרש עבורה. אם אינכם יכולים לפרוש לחלוטין תוכלו לצאת למיני-פרישה, שלאחריה תחזרו לעבוד ולחסוך לקראת המיני-פרישה הבאה שלכם או להבדיל לקראת הפרישה הסופית. זה נשמע לא מציאותי, אך אם תתחילו לחסוך לקראת הפרישה שלכם, תראו שזה עשוי להיות אפשרי. זה אומר שעליכם לעשות בחירה – האם אתם רוצים לבלות את שארית חייכם בכניעה לדרישות היצריות שלכם או לחסוך כסף ולפרוש מוקדם? אם תחסכו בהוצאות מיותרות תוכלו לחסוך יותר, כך שעשו הכל על מנת לחיות חיים פשוטים והשקיעו בשינוי שתיצרו בהם. חסכו יותר כסף בטווח הקצר כדי שלא תצטרכו לעבוד קשה בטווח הארוך.

14. כתבו אימיילים בחמישה משפטים

הטיפ הזה מצוין אם אתם מבלים זמן רב בכתיבת דואר אלקטרוני לחבריכם או כחלק מהעבודה. כתיבה קצרה תעזור לכם לשמור על המסרים שלכם ברורים וחדים, תגביל את הזמן שאתם מבלים בכתיבת אימיילים ותגרום לכם להחליט מראש אילו פרטים חשובים ואילו פחות. מי שיקבל את האימייל שלכם יעריך זאת בעצמו, משום שלא תבזבזו גם את הזמן שלו.

15. השתמשו בחוק "אחד נכנס, שניים יוצאים"

החוק המקורי אומר "אחד נכנס, אחד יוצא", כלומר בכל פעם שאתם מכניסים פריט חדש לבית שלכם, עליכם לבחור להוציא פריט אחד שאינו בשימוש, אולם החוק הזה אף פעם לא באמת עובד ומשום מה דברים תמיד ממשיכים להיאגר בבית. לכן מומלץ להשתמש בחוק שאומר "אחד נכנס, שניים יוצאים", שישמור על החיים שלכם פשוטים ומסודרים. 

16. השתמשו בחוק 30 הימים לקניות

הטיפ הזה מושלם עבור מי שהתרגל לקנות דברים לפי חשקים ולא לפי צורך אמיתי. על מנת לפעול לפי החוק, אם ברצונכם לקנות משהו כתבו אותו ברשימת 30 הימים שלכם, לצד התאריך שבו הוספתם את הפריט לרשימה. אם כעבור 30 ימים תגלו שאתם עדיין רוצים לקנות את המוצר, אפשרו לעצמכם לבצע את הרכישה. כמובן שהחוק הזה לא תקף לגבי מוצרים הכרחיים כמו מוצרי מזון, ועל כן הרשימה עוזרת לכם גם להבדיל בין מה שחשוב לכם באופן מיידי לבין פריטים שייתכן שאינכם זקוקים להם כלל. 

 

אם יש לכם עוד טיפים לחיים פשוטים, יותר מנשמח אם תשתפו אותנו בהם בתגובות. 

 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: