maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

כיצד להתמודד עם ילדים במסעדות



אנשים מכל הגילאים אוהבים לאכול במסעדות, ולמרות שחלק מהילדים שבאים למסעדות מתנהגים יפה, אלה שלא, יכולים להרוס את החוויה לסועדים האחרים. כמובן שאיננו מצפים לשקט מוחלט במסעדות משפחתיות, אבל יש גבול לכמות ההנאה שאפשר להפיק מהארוחה כאשר יש ילדים המקימים רעש רב ומתרוצצים במסעדה. למרבה המזל, יש דרכים יעילות ותרבותיות להורים, למסעדות ולסועדים האחרים להתמודד עם הבעיה.

ההורים

1. התאמנו בבית לפני שאתם לוקחים את ילדיכם למסעדות. השתמשו בארוחות משפחתיות כהזדמנות ללמדם נימוסי שולחן. שחקו משחקי דמיון כחלק מהארוחה בהם אתם, ולעיתים הילדים, משחקים מלצרים, נותנים תפריטים, ומנהלים שיחה שקטה. חשוב שהילדים יראו גם את זווית המבט של המלצר והסועד האחר.

2. בססו חוקים. הדגישו שהם צריכים להישאר ישובים לצד השולחן ולדבר בשקט, להיות מנומסים למלצרים ולהשתמש בנימוסי שולחן (לפי בחירתכם).

 


 

3. ודאו כי הילדים לא עייפים או רעבים מדי לפני שתקחו אותם למסעדה, כדי שיהיה להם הכוח לשמור על משמעת. תנו להם חטיף קטן לפני והביאו להם כמה צעצועים או ספרי צביעה כדי שלא ישתעממו מדי.

4. הישארו עם הילדים, לוו אותם לשירותים או לאזורי משחק.

5. התערבו מיידית אם הילד מגלה סימני אי שקט, אשר בדרך כלל מעידים על התפרצות קרבה.


 

6. הסירו את הילד מהסיטואציה מיד אם הוא יוצא משליטה ולא מקשיב. עזרו לילד להרגע בלובי או מחוץ למסעדה. אם המצב לא משתפר, עזבו את המסעדה, כך שהילד ילמד שההתנהגות לא מקובלת, ולא יוכל להמשיך לאכול במסעדה וגם להתנהג כך.



 

7. התקשרו למסעדה מראש ובררו אם יש פעילויות לילדים. יש מסעדות המציעות מסכי מחשב עם משחקים ליד חלק מהשולחנות שבמסעדה.
 



 

המסעדות
 


1. הכינו נהלים ברורים להתמודדות עם ילדים מתפרעים. ודאו כי הצוות מודע ומיישם את הנהלים.

2. תלו את הנהלים במקום שבו ההורים והסועדים יכולים לראות אותם. יש הורים שיעלבו, אך הסועדים האחרים יודו לכם. הבהירו שהנהלים לא נתונים לויכוח.

3. נסו לזרז את האוכל של הילדים. הם חסרי סבלנות והכי טוב להביא להם את האוכל במהירות. אך הם גם יסיימו מהר, ועדיף להביא להם את המנה הבאה במהירות, או להמליץ להורים לחלק לכמה מנות.

 

 


4. הקשיבו לתלונות הלקוחות. רוב הסיכויים הם שכאשר ילדים מפריעים לשולחן אחד, אחרים לידו גם סובלים בשתיקה. לא כולם מתלוננים, אבל הם עלולים שלא לחזור למסעדה לאחר החוויה.

5. הציעו להעביר את הלקוחות המתלוננים לשולחן אחר.

6. הזכירו למשפחת הילד בנימוס את נהלי המסעדה. הציעו שידברו עם ילדם בחוץ, ולא להטיל משמעת בפנים מול הסועדים האחרים.

7. אם הילדים יוצאים לגמרי משליטה ומפריעים לכל הסועדים, מקימים רעש רב ועושים נזק למסעדה. קחו את ההורים בשקט הצידה והציעו להם לארוז את הארוחה. היו נימוסיים ומקצועיים, ואל תגרמו להם להרגיש רע. זכרו שיש לכם הזכות לסרב שירות, אך יש לשמור את הזכות הזו למקרים קיצוניים בלבד, זכרו שזה מאוד לא נעים להורים שמבקשים מהם לעזוב. תנו להם את הסיכוי להרגיע את הילדים קודם.


 

8. היו עקביים. אל תצפו מהילדים להתנהגות טובה יותר מהמבוגרים, והיו סבלניים עם ההורים, הם מנסים להתמודד עם המצב.
 

הסועדים

1. התקשרו למסעדה לפני שאתם יוצאים. שאלו בנוגע לנהלים שלהם בנוגע לילדים. שאלו אם יש למסעדה משחקים ודברים שיעסיקו את הילדים. בהתאם לתשובות, החליטו אם אתם רוצים ללכת לאכול שם.


 

 

2. תנו למשפחה את הזמן להתמודד עם ההתנהגות של הילד בעצמם, במיוחד אם זו מסעדה רגילה ולא מסעדת יוקרה. רוב ההורים יתחשבו בסופו של דבר בסועדים האחרים.

3. בקשו מהמלצר להעביר אתכם לשולחן אחר. הסבירו ברוגע ובנימוס כי ההתנהגות של הילדים פוגעת בהנאה שלכם מהארוחה. הדבר יתן למלצר גם מוטיבציה לדבר עם ההורים ולבקש שירגיעו את הילדים. אם המלצר לא יעזור, בקשו בנימוס לדבר עם המנהל.


 

4. בטלו את הארוחה ועזבו אם בעלי המסעדה לא מקשיבים לכם. למרות חוסר הנוחות והתסכול שהדבר יסב לכם, אתם תעבירו למסעדה מסר ברור שהם מעדיפים שולחן אחד על אחר. פעם הבאה אולי יקשיבו.

5. פעם הבאה - אכלו במקום אחר.

6. שבחו משפחות עם ילדים רגועים ומחויכים כאשר אתם רואים אותם אוכלים. תנו להם הרגשה טובה, הם עבדו קשה בשביל להגיע למצב הזה.



 

ליקט וערך: שי קוריצקי

מילה תרגומים - שירותי תרגום

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: