maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

הימנעו מ-11 המזונות הבאים ותזכו למראה עור צעיר ובריא

  הפתגם הישן שמכריז "אתה זה מה שאתה אוכל" מוכר ומזוהה בעיקר עם מצבנו הבריאותי, ומתברר שהוא מדויק גם בנוגע לעור שלנו. במידה ותשביעו את רעבונכם באמצעות פחמימות מזוקקות, סוכרים ושומני טרנס, מהר מאוד תהיו עדים לקמטים שמעטרים את פניכם בטרם עת, ותבחינו כיצד העור שלכם אינו גמיש וזוהר כבעבר. יתרה מזאת, נמצא כי תזונה לקויה מזיקה לעור בדיוק כמו עישון סיגריות, וגם ילדיכם הצעירים עלולים לסבול מבעיות עור לא נעימות כמו פצעונים ואקנה בעקבות אכילה מוגזמת של מאכלים מסוימים. אם בריאות ומראה העור שלכם חשובים לכם, הכירו את 11 סוגי המזון שכדאי לכם להרחיק מכם וממשפחתכם, על מנת שתוכלו למנוע התעסקות מיותרת בבעיות עור שונות בהמשך החיים.
 
מזונות שמומלץ להימנע מהם לשמירה על עור צעיר: זוג צעיר מחובק ומחוייך

1. פריכיות אורז

לא פעם אנו נתקלים באנשים שהחליטו לעשות שינוי בתזונה שלהם והחלו לצרוך פריכיות אורז למען הצרת הגזרה והעלמת השומן, מבלי לעצור ולבדוק מה הן באמת מכילות. פריכיות האורז, על אף תמימותן, גורמות לרמת הסוכר בדם לעלות באופן ניכר, מה שמאיץ את היווצרות הקמטים. ד"ר ולורי טרלואר, מומחית לרפואת עור מאוניברסיטת בוסטון שבארה"ב, מסבירה כי הגוף שלנו לא מצליח להבחין בין הפחמימות הפשוטות שנמצאות בפריכיות לבין סוכר, ותהליך חילוף החומרים הופך את שניהם לגלוקוז. ברגע שהפחמימות הפשוטות הומרו, הן נדבקות לחלבונים כמו הקולגן (החלבון השכיח ביותר בגוף שנלחם בקמטים) ומזיקות להם. לכן בפעם הבאה שאתם או ילדיכם תרצו להשיל מספר קילוגרמים מגופכם, זכרו כי ישנם לא מעט מזונות בריאים אחרים שיסייעו לכם להילחם בשומן. 

2. ממתקים

בתרבות המערבית ישנו מבחר אינסופי של ממתקים נגישים וזמינים, שהם הגורם העיקרי לבעיות עור שונות ולהיווצרות פצעונים. הסוכר המצוי בממתקים השונים פוגם בחלבוני הקולגן והאלסטין ששומרים על העור שלנו רך וגמיש, ובכך הוא מזיק באופן משמעותי לבריאות ומראה העור. כמו כן, בזמן שאנו התרגלנו להאשים את ההורמונים המשתנים בגוף כגורמים העיקריים להופעת פצעי הבגרות, נמצא שבמדינות שהמזון שלהם אינו מכיל סוכר מעובד, הילדים עוברים את גיל ההתבגרות ללא אקנה כלל. אז אם אתם מעוניינים ליהנות מעור גמיש ונעים לאורך זמן ולסייע לילדיכם לשמור על מראה עור בריא ואסתטי, כל שעליכם לעשות הוא להשגיח על מינון צריכת הממתקים, ולזכור שיש לא מעט תחליפים בריאים שיכולים לשמש כממתק נהדר, כמו פירות למשל. 
מזונות שמומלץ להימנע מהם לשמירה על עור צעיר: ממתקים

3. דגני בוקר "בריאים"

אל תתנו להצהרות שעל גבי אריזת דגני הבוקר להטעות אתכם, משום שהן לא תמיד מדויקות כפי שאנו נוטים להאמין. דגני בוקר העשויים מדגנים מלאים הם בדרך כלל בעלי מדד גליקמי נמוך יותר מהאחרים, אך אותם דגנים "בריאים" לעתים קרובות מועשרים בסוכר ומובילים לעלייה פתאומית ברמת הגלוקוז, אשר תורמת להיווצרותם של קמטים. זו הסיבה לכך שעליכם לגלות ביקורתיות בעת בחירת דגני הבוקר, ולהשקיע מספר דקות בקריאת תוויות הרכיבים. לא רק שתיהנו מגוף בריא יותר, אלא תזכו גם בעור צעיר ונקי.

4. חלב

למרות שיש לא מעט דעות והתנצחויות בנוגע ליעילותו והשפעתו של החלב, אפשר לומר שצריכה מתונה שלו תעשה טוב לגופנו, אך מה בנוגע למראה העור שלנו? ד"ר טרלואר טוענת שחלב עלול להכיל הורמוני גדילה שנשארים פעילים גם לאחר תהליך הפסטור, והם יעשו את דרכם אל זרם הדם שלנו, מה שעלול להשפיע על רמת האינסולין בגוף. אם זה יקרה, תיווצר דלקת שתגדיל את ייצור השמן בעור - תהליך שמהווה גורם עיקרי להיווצרותם של פצעים. חשוב לציין שכמו כל דבר בחיים, צריכה מתונה היא בדרך כלל הפתרון המנצח, אז הקפידו על שתיית חלב בכמות מאוזנת, ונסו לגוון מדי פעם עם תחליפי חלב שונים. 
מזונות שמומלץ להימנע מהם לשמירה על עור צעיר: כוס וקנקן חלב

5. חטיפי תפוחי אדמה

אין דרך פשוטה יותר להרגיע את הרעב שצץ בהפתעה מאשר להצטייד בחטיף תפוחי אדמה אפויים, הידוע בכינויו "צ'יפס". אך עם זאת חשוב שתדעו שחטיף תפוחי האדמה מכיל פחמימות מזוקקות (פחמימות מעובדות שלא מכילות סיבים תזונתיים) שגורמות לנזק חמצוני ופוגעות בחלבון הקולגן, והן האשמות העיקריות בעלייה של מקרי אקנה בקרב מבוגרים. אנשים שאוכלים חטיפי תפוחי אדמה בכמות חריגה, עם הזמן יבחינו בהופעת קמטים ובהזדקנות של העור, אפילו בגילים צעירים יחסית. אין ספק שהעובדות הללו מספיקות בשביל להחליט להימנע ככל הניתן מחטיפי תפוחי האדמה, ולהשביע את הרעב באמצעות מאכלים בריאים יותר, שיטיבו עם בריאות ומראה עורנו.

6. שייקים "בריאים"

כולנו אוהבים לפנק את עצמנו עם משקאות טעימים שהם בו בזמן בריאים, והשייקים הם פתרון זמין ונוח שמספק וממלא את רצוננו. הסוכר הטבעי שנמצא בפירות אינו מהווה בעיה, כל עוד צורכים אותו במתינות בהתאם למצב הבריאותי, אך תוספת הסוכר שמצויה בשייקים השונים וביוגורטים הקפואים היא הבעייתית, וזה מה שפוגע בבריאות העור שלנו. זאת מאחר והסוכר משתלב עם החלבונים שבגוף וגורם לעור להיות יבש ופגיע יותר. כמובן שאם תכינו בעצמכם את השייק שלכם, תוכלו לבחור את המרכיבים שיהיו בו וכך תיצרו משקה טעים שהוא גם בריא, אך כל עוד הרכיבים מהם מוכן המשקה נמצאים בעלטה, והוא מגיע ללא פירוט מדויק לגביהם, העדיפו להימנע ממנו. 
מזונות שמומלץ להימנע מהם לשמירה על עור צעיר: שייק פירות

7. סירופ אגבה (ממתיק טבעי)

הסירופ הזה מופק מצמח האגבה והוא בעל מדד גליקמי נמוך יותר מזה של סוכר, אך בה בעת הוא מכיל גם 90% פרוקטוז (סוכר פירות), וזוהי כמות חריגה מאוד שהופכת את הממתיק הזה לאחד מהגורמים העיקריים ש"חשודים" ביצירת קדם סוכרת וסוכרת סוג 2. יתרה מכך, הפרוקטוז נזקק לגלוקוז כדי שיוכל לעבור בזרם הדם, ובהיעדרו הוא אינו נספג כראוי ועלול לגרום ליובש שיכול לפגום במראה העור. כמו כן, במקרה שבחרתם להחליף את הסוכר הרגיל שבו אתם משתמשים בסירופ האגבה, ייתכן ששינוי זה יוביל להיווצרות קמטי הבעה בולטים יותר בצדי העיניים. לכן עליכם לשקול היטב את הבחירה בסירופ האגבה כממתיק וכמובן לזכור שהגורם המכריע הוא המינון. 

8. מיצים תעשייתיים ומשקאות קלים

אנחנו כבר יודעים שמרבית המיצים והמשקאות הקלים מכילים כמות גבוהה של סוכר, ומשתדלים להיות ערניים לכך, אך איננו מספיק מודעים לעובדה שמומלץ לצרוך מיצים טבעיים שעשירים בסיבים. הסיבים חיוניים למניעת תנודות של סוכר בדם, אשר גורמות להזדקנות העור בטרם עת. לכן הימצאותם במאכלים ובמשקאות היא בעלת משמעות לבריאותנו ולמראה עורנו, והיעדרם ממרבית המשקאות הקלים מונעת מגופנו מרכיב חשוב שתורם לשמירה על בריאות העור. כמובן שהכי קל לייעץ להתחיל לשתות אך ורק מים ומיצים תוצרת בית, אך גם אם לא תעשו זאת, לפחות השתדלו להפחית את הכמויות ולא להרגיל את ילדיכם לשתות משקאות ממותקים. אם תעשו כך, מהר מאוד תבחינו בדברים מדהימים שיתרחשו בגופכם.
מזונות שמומלץ להימנע מהם לשמירה על עור צעיר: ילד שותה מפחית

9. מזון מעובד

אין דרך פשוטה יותר להשיג מזון מאשר ברשתות המזון המהיר, המציעות אוכל מעובד, רווי בשומן, שעשוי להעמיד אתכם בלא מעט סיכונים בריאותיים ולגרום לבעיות רציניות ברקמת העור שלכם. כראייה לכך, מחקר שפורסם בכתב העת של האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה, גורס כי המדד הגליקמי הגבוה שבמזון המהיר, בהשוואה לדיאטת חלבון גבוהה, נמצא כקשור לנגעי האקנה בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. כיום כולנו מודעים לחסרונות של המזון המהיר ולסיכונים הכרוכים בצריכתו, לכן זה רק עניין של החלטה להפסיק לצרוך מאכלים תעשייתיים שפוגמים בבריאות ובמראה העור שלכם ושל משפחתכם.

10. מרגרינה

בעוד ששומנים הם חיוניים לשמירה על גמישות העור, לא כל השומנים המוצעים לנו במוצרי המזון השונים טובים ומועילים לגופנו. במחקר שפורסם בכתב העת של המכללה האמריקאית לתזונה נמצא כי שומני הטרנס, שמצויים לעתים קרובות במרגרינה, הם בעלי קשר ישיר להיווצרות קמטי עור רבים. זאת אומרת שצריכה מוגברת של מרגרינה לא תטיב עם גמישות עורכם ואף תגרום למראה מבוגר ו"עייף" יותר. כמו כן, מכיוון שצריכת שומנים הינה חיונית לבריאות העור, חשוב שתכירו את מקורות השומן הטובים ביותר, כגון: שמן זית, אגוזי מלך, טחינה, גרעיני חמניות, שקדים, אבוקדו, סרדינים וכדומה, אותם יש להקפיד לצרוך באופן קבוע אך מתון.
מזונות שמומלץ להימנע מהם לשמירה על עור צעיר: סכין מורחת מרגרינה על לחם

11. אגוזים קלויים

כל האגוזים מכילים שמן, אך באגוזים הקלויים השמן הופך לשמן מחומצן, שמוביל להזדקנות כוללת של הרקמות ושל העור. יתרה מזאת, שמן מחומצן מזיק ומסוכן מאוד עבור האיברים האחראיים לסילוק רעלים מהגוף - הכבד וכיס המרה, וכשהם אינם מתפקדים כראוי הרעלים עלולים להתנדף החוצה דרך העור ובכך לפגום בבריאות ובמראה שלו. אם אתם מעוניינים ליהנות ממראה עור צעיר ובריא, עליכם להימנע מצריכת אגוזים קלויים או להפחית אותה במידה ניכרת, ולהעדיף לרכוש אגוזים בריאים שלא עברו קלייה. 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו