maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

בננה - 20 טיפים מבית סבתא

סבתות ממליצות

בננה ידועה כ"פצצת אנרגיה" ויש לה ערכים תזונתיים גבוהים. היא מכילה שלל ויטמינים ביניהם ויטמין A, ויטמין C וויטמינים ממשפחת B, אשלגן, שלושה סוכרים טבעיים - סוכרוז, פרוקטוז וגלוקוז ושפע של סיבים תזונתיים. ואם חשבתם שתפקידה של הבננה מסתכם במערכת העיכול, תופתעו לגלות מגוון שימושים שונים...

בננה

1. צחצוח נעליים
אם במקרה נגמרה לכם משחת הנעליים, אל דאגה. לאחר שסיימתם לאכול את הבננה, השתמשו בקליפה. הסירו את השאריות הצמיגיות מבפנים ואז שפשפו את פנים הקליפה על החלק החיצוני של הנעל. לסיום, העבירו מטלית רכה או מגבת נייר.

2. גמילה מעישון
הבננה יכולה לעזור לאנשים הנגמלים מעישון. הויטמינים B6 ,B12, והמינרלים אשלגן ומגנזיום הנמצאים בבננה, עוזרים לגוף להתאושש מההשפעות של הניקוטין.

3. טיפול ביבלות
חומץ וקרמים קוסמטיים יכולים לייבש יבלות כואבות ומכוערות, אך כאשר אלו אינם זמינים, גם בננה תעבוד. מעכו את הבננה והחילו על האיזור הנגוע. ניתן להשתמש בקליפה כדי לשפשף אותה על העור. יש שמניחים את חלקה הפנימי של הקליפה על היבלת וחובשים אותה למשך הלילה.

4. הרגעת עקיצה
הסוכרים שבקליפת הבננה, מרגיעים עקיצה מגרדת וטורדנית של יתושים, כמו גם מפחיתים את האדמומיות.

5. פתרון לכנימות
כנימות שתוקפות את שיחי הורדים, הן כאב ראש מיותר. מה עושים? קחו חתיכות של קליפות בננה וקברו אותן כס"מ או שניים סביב בסיס הצמח. לתשומת ליבכם: אל תשתמשו בפרי עצמו, אחרת הפתרון דווקא ימשוך יותר חרקים ומזיקים.

6. נוגד צרבת
בבננה יש נוגדי חמצון טבעיים שעשויים להקל על תחושת צרבת. אכלו בננה להרגעה.

7. ריכוך בשר
אם אתם רוצים לרכך בשר בקר בזמן ההפשרה, עטפו אותו בעלי בננה. זה עובד גם על דגים. בזמן הבישול, הוסיפו בננה בשלה כדי לעזור להם להתרכך. זה גם יוסיף טעם מתוק.

8. הקלה על תופעות קדם וסתיות וכאבי מחזור
הויטמינים מסוג B המצויים בבננה מווסתים את רמות הסוכר בדם, דבר המשפיע בצורה ישירה על התחושה הכללית ועל מצב הרוח. האשלגן שבפרי, מנטרל את הנפיחות והצטברות הנוזלים.

9. טיפול בחמרמורת
אחרי לילה קשה של שתייה, הרתיחו כוס מים והכניסו 2 קליפות בננה. קררו ושתו.

10. טיפול בטחורים מדממים
אדו 2 בננות עם הקליפה, עד שהן מתרככות. אכלו על בטן ריקה, בבוקר ובערב, עד לתחושת הקלה.

11. שיפור איכות השינה
בננות ארוזות בויטמין B6 שעוזר לשמור על תפקוד תקין ונורמלי של מנגנון השינה והעירות.
אכלו בננה קטנה בכל יום כדי לשמור על שינה איכותית.

12. תחליף לויטמין D
מחקרים מראים כי מחסור בויטמין D (ויטמין השמש) הוא סיבה בולטת לדיכאון. כיוון שבחורף הסיכוי להתחמם בין קרני השמש הוא נמוך, מומלץ לצרוך ויטמין D ממקורות אחרים. מלבד חלב, דגים ואבוקדו, מומלץ לאכול גם בננה.

13. אנרגיה מיידית לפני פעילות גופנית
רצים לא יכולים לשרוד על פחמימות מורכבות לבד ויש פעמים שהם זקוקים לאנרגיה מיידית. דרך מצויינת לקבל תמריץ מהיר, כ-15 דקות לפני האימון או אפילו במהלך ריצת סיבולת, היא לאכול בננה. כאמור, בננה מכילה שלושה סוגי סוכר טבעי, ובשילוב עם סיבים תזונתיים, היא גורמת לפרץ אנרגיה יציב הנמשך לאורך זמן. מחקרים הוכיחו כי שתי בננות מספיקות לאימון מאומץ של 90 דקות.

14. שיפור מצב רוח
בננות מכילות טריפטופן, סוג של חלבון שהגוף ממיר לסרטונין, הידוע כמשפר מצב רוח וגורם הרגשה של אושר.

15. עיסוי פנים
כדי להשיב את הלחות לעור יבש, השתמשו בעיסת בננה להרגעת העור. הנה מתכון פשוט: 2 כפות שמן שקדים / בננה בשלה אחת / חלמון ביצה. מעכו את הבננה בעזרת מזלג והסירו את החתיכות העבות. הוסיפו חלמון ביצה ושמן שקדים וערבבו היטב. שטפו את הפנים וייבשו עם מגבת נקייה. לאחר מכן החילו את תערובת הבננות על הפנים והשאירו במשך 20 דקות. שטפו את הפנים עם מים קרים ויבשו היטב.

16. נוגד אנמיה
הויטמינים מסוג B המצויים בבננה, מעודדים את ייצור ההמוגלובין ומסייעים למנוע ולטפל באנמיה.

17. הורדת לחץ דם
בבננה יש שפע של אשלגן והיא דלת נתרן, מה שהופך אותה לפתרון יעיל נגד לחץ דם גבוה. 

18. הלבנת שיניים
בננות הן צהובות אבל באופן מפתיע למדי הן יכולות לעזור להלבין שיניים צהבהבות מוכתמות.
מחקרים מצאו כי המינרלים שבתוך הקליפה, כמו: אשלגן וברום, מסייעים להלבין את השיניים באופן טבעי מבלי להותיר נזק. פרסו את הקליפה לחתיכות קטנות, שפשפו את חלקה הפנימי של הקליפה בתנועות מעגליות על השיניים, במשך 2-3 דקות ואז הניחו לה לרבע שעה. שטפו היטב. תוך מספר שבועות תראו את התוצאות החיוביות.

19. תחזוק עציצים
עציצים מוזנחים יכולים להפוך מאובקים ותשושים עם הזמן. במקום לרסס עליהם מים ולהעביר סמרטוט כדי להסיר אבק, פשוט השתמשו בקליפת בננה. נגבו את העור הרך והבשרני של הפרי על העלים הירוקים ותקבלו צמחים מבריקים ובריאים למראה.

20. הרגעת מתח (סטרס)
אשלגן הוא מינרל חיוני העוזר לנרמל את הדופק, שולח חמצן למוח ומווסת את רמת הנוזלים בגוף. כאשר אנו בלחץ, קצב חילוף החומרים גדל, וכתוצאה מכך קטנה רמת האשלגן. ניתן לאזן רמה זו על ידי אכילת בננה המכילה רמה גבוהה של אשלגן.

 

שתפו אותנו בטיפים משלכם!
 

מקור תמונה: FreeDigitalPhotos.net / adamr

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: