maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

כיצד לשפר את הזוגיות ב-5 דקות?

בכל מערכת יחסים יש עליות וירידות, רמות אנרגיה משתנות, תנודות במצבי רוח והתנהגויות. כל כמה שפסיכולוגיה חברתית היא דבר מורכב, יש דרך פשוטה ומעצימה שהוכחה באופן קליני כאמצעי לשיפור מערכת היחסים החשובה מכל תוך 5 דקות.

Transformational Dyad Experience - טכניקה לגישור

TDE

1. לאחר שאתם והפרטנר הסכמתם לבצע את התרגיל, מקמו שתי כסאות במרחק 1 מטר זה מזה והתיישבו.

2. חלקו ביניכם תפקידים: האחד הוא "המדכא" והשני הוא "המתקן".

3. "המדכא" מתחיל לשתף במחשבות שליליות ומדכאות כלפי עצמו, כלפי הפרטנר וכלפי מערכת היחסים. למשל: אני כישלון, אני לא טוב מספיק, אני שמן וכן הלאה. "המתקן" צריך להגיב מיד ולתקן אותו על ידי הפיכת ההערות והביקורות לאלמנטים חיוביים ומעודדים. כמו למשל: אתה נהדר, יש לך גוף יפה, אתה תמד נוטה לזלזל בעצמך...

המפתח במשחק התפקידים הוא להישאר נאמן בתפקיד. על "המדכא" להמשיך ולהתייחס בשליליות, על "המתקן" להגיב לכל הערה שלילית בהבטחה חיובית, ולא בביקורת.

4. לאחר 2-3 דקות, החליפו תפקידים והמשיכו במשחק, כך שכל אחד נאמן לתפקיד שלו. המפתח לתוצאה מוצלחת הוא ההתמסרות לתפקיד.

5. לאחר מכן דונו ביניכם:

  • איך זה הרגיש לשחק כל תפקיד?
  • איזה תפקיד היה קל יותר לכל צד?
  • איך הגוף הרגיש עם כל תפקיד?
  • האם בשלב מסויים הצלחתם לחייך או לצחוק?
  • באיזה שלב זה היה?
  • במערכת היחסים האמיתית - מיהו המדכא ומיהו המתקן?
  • האם זה יוצר בעיות במערכות היחסים?
  • במערכות יחסים אחרות, האם אתם מגלמים תפקידים אחרים, באיזו תדירות?

גישור זוגי הוא ענף בתחום רפואת גוף ונפש המבוסס על ההנחה כי ניתן לרפא ולשפר מערכות יחסים על ידי יצירת ערוצי תקשורת חדשים. אלה, אמורים לשנות את דפוס ההתנהגות וההתבוננות ועל ידי כך לחולל את השינוי המיוחל. הרגע בו אתם מחייכים או צוחקים במהלך ה-TDE זה הרגע בו מתחולל השינוי. יצירת מודעות לתפקידים שכל צד ממלא במערכת היחסים, עשוי לבטל את תפקיד "המדכא" ו"המתקן" ולאפשר לכם להסתכל זו בזה בגובה העיניים. נסו והיווכחו בעצמכם.

מקור: luigi diamanti

עריכה: טל עזר

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: