maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

להציל חיים בלחיצת כפתור - כך תגנו על היקרים לכם!

חיים בטוחים ועצמאיים בגיל השלישי

נאווה, אישה מקסימה כבת 67, מקפידה על חיים שוקקים ופעילים: היא לומדת להנאתה, יוצאת להליכות מידי יום ופוקדת את בית הקפה עם חברותיה לפחות פעם בשבוע. בן זוגה עדיין עובד, כך שהיא מוצאת את עצמה שעות רבות לבדה. לא שיש לה בעיה עם זה, נהפוך הוא, אלא שאירוע הלב שהפתיע אותה לפני כשנתיים הותיר בה את ההכרה, שכדאי להתקין לחצן סיוע בבית - על כל צרה שלא תבוא. ואכן, בבית יש לה שקט נפשי.

אבל מה קורה בחוץ? הטלפון הנייד נמצא איתה תמיד, אבל מי כמוה יודע שדווקא בשעת דחק אמיתית, צריך משהו נוח יותר לשימוש, משהו ייעודי, שיעניק לה תחושת ביטחון של ממש.

כך מצטרף לחצן הסיוע הנייד לחייהם של אלה הבוחרים להמשיך בחיים עצמאיים, מלאים ובטוחים.

יש הטוענים כי החברה האנושית כיום, בשחר האלף השלישי, עוברת סוג של מהפכה בכל הקשור לאיכות חיים ואריכות ימים. כן, החיים הולכים ומתארכים בכל שנה יותר ויותר ואם פעם, לא כל כך מזמן אגב, אנשים הגיעו לישורת האחרונה של חייהם סביב גיל 60, הרי שהיום עוד שליש שלם וגדוש של חיים עומד בפני בני גיל זה.

       תמונה: אמברו

אפילו השפה קצת מתקשה למצוא את המינוח המתאים: קשישים? ישישים? אוכלוסיה בוגרת? גיל הזהב? הגיל השלישי? איך בדיוק קוראים לאדם בן , עצמאי, בריא ובעל יומיום עמוס ופורה?! 

מנתוני סקר הבריאות של הלמ"ס עולה כי פחות ממחצית (42%) מבני 65 ומעלה מגדירים את מצב בריאותם "טוב" או "טוב מאד", כאשר כ-60% מדווחים כי ישנה בעיה בריאותית או פיזית כלשהי, המפריעה להם בפעולות יומיומיות. כ-20% מבני 65 ומעלה דיווחו על מוגבלות בניידות ובתפקוד יומיומי.
על השאלה "ממי תקבל תמיכה, במקרה שאתה חולה?" ענו 82%  מבני 65 ומעלה שיפנו תחילה לבן הזוג -  במידה ויש, ואילו 71% יפנו לילדיהם.  גם במקרים בהם יזדקקו לתמיכה רגשית או לעצה, יפנו בעיקר לבני הזוג או לילדים.

ממשיכים בחיי השגרה

בהקשר זה ממש, הנה עוד נתון, החשוב ביותר שציינו עד כה, למעשה: השאיפה המרכזית של 95% מבני 75+ הינה להתבגר בביתם, עד כמה שניתן. כמה טבעי והגיוני, לא? להישאר עצמאיים, בסביבה הטבעית ולנהל אורח חיים שגרתי, בהתאם למגבלות – אם יש, כמובן.

השאלה הגדולה היא כיצד מאפשרים זאת, וזו אכן שאלה גדולה. את זאת יודעים היטב במיוחד בני המשפחה הקרובה, אשר מוצאים את עצמם דואגים, שואלים ולעיתים קרובות אף תומכים מקרוב מאד בבן המשפחה המבוגר.  ובכן, התשובה הפשוטה היעילה ובעיקר המועילה - לחצני סיוע בני הדור החדש.

שכן הקידמה, זו שהובילה אותנו לאותה אריכות ימים שהוזכרה קודם לכן, תורמת את חלקה גם בצד הזה של המשוואה, כלומר במתן האפשרות לקיים איכות חיים, ולא רק את אריכותם. עתה מושק לחצן הסיוע הנייד הראשון בישראל.

לחצן סיוע, בהגדרתו, מיועד להזעיק עזרה בשעת מצוקה. העניין הוא שעד כה לא ניתן מענה נוח בשוק לצורך המתבקש ללחצן סיוע המספק את שירותיו גם מחוץ לבית, בכל מקום ובכל שעה, ואשר יזעיק את העזרה המתאימה: עזרה רפואית, משטרה, אמבולנס, מכבי אש, שירותי ביטחון וכו'.

תכונותיו של  לחצן הסיוע  הנייד , בהתאם להשקעה ולמחשבה, כוללות את כל מה שצריך שיהיה במכשיר כזה: בלחיצת כפתור אחת בלבד, נפתחת שיחה דו כיוונית עם מוקד  24/7, עולה התיק האישי של הלקוח עם נתוני הרקע הרפואי במערכת המחשב, נשלח מיקום של המכשיר (כלומר של הלקוח) למוקד ובמידת הצורך אף נשלחת הודעת מצוקה ומיקום לקרובי משפחה במייל וב-SMS.

לחצו כאן בכדי לברר על לחצן מצוקה

שולמית (שם בדוי), אחת מהנשים המחזיקות במכשיר, הינה בת 69 ומתגוררת במרכז תל אביב. באחת מהליכות הבוקר שלה, בשעת בוקר שקטה בפארק ריק מאדם, עיקמה שולמית את רגלה ובעקבות כך נפלה ורגלה התנפחה. שולמית החרדה לחצה במהירות על כפתור הסיוע והגיעה מיידית אל המוקד, אשר איתר את מיקומה ושלח אליה רופא. בעקבות בקשתה, הנציגה במוקד אף איתרה את בנה (שהיה מוגדר כאיש  קשר שלה) והודיעה לו על כך.

מהם יתרונות המכשיר המסוים הזה? אילו חידושים הוא מציע?

"אחד היתרונות המשמעותיים ביותר, להוציא העובדה כי זהו לחצן סיוע נייד וכבר בכך, כאמור, יש חידוש, הוא היכולת להגדיר בו אזורים גיאוגרפיים ולקבל התרעה בעת יציאה מהאזורים שהוגדרו. זהו יתרון משמעותי במיוחד לחולים דמנטיים וחולי אלצהיימר, ואין ספק שכל מי שבמשפחתו אדם כזה, מבין את השקט הנפשי והביטחון שמכשיר כזה מקנה".

יתרונות נוספים הם היכולת לקבל ייעוץ רפואי טלפוני עם רופאי החברה גם בעת שהייה בחו"ל, הגדרת חיוג מקוצר לשלושה מספרים נוספים לבחירת הלקוח – כך שלמעשה מדובר במכשיר סלולרי נייד לכל דבר, אפשרות להתפרצות שיחה דרך המוקד והרשאות לקרובי משפחה לאיתור המכשיר.

נשמע מאוד מתקדם, אך האם ההפעלה פשוטה?

"פשוטה, קלה, וכוללת לחיצה על כפתור אחד בלבד היוצרת מייד קשר עם המוקד לטובת שיחה טלפונית, ובו בזמן מעבירה למוקד את מיקום הלקוח. לוחצים  ויודעים שתמיד יהיה מי שיענה – ובמקרה הצורך גם יגיע. השילוב של מכשיר האיתור במכשיר סלולרי נוח מאד, וחוסך ברגע האמת את הצורך בשחרור נעילת המקשים, למשל, או חיוג על מקש שגודלו כגודל רבע ציפורן. אלו דברים שבזמן מצוקה – מאד חשובים".

איך אנשים מגיבים לשירות? באיזה אופן הוא משרת אותם?

"חשוב להבין שלא מדובר רק באנשים שעברו טראומות רפואיות. גם אנשים שגרים בגפם, וחפצים בביטחון מלא ובעצמאות כשהם יוצאים מהבית בלי 'להטריד' קרוב משפחה או מטפל. אין ספק כי לחצני הסיוע מאפשרים לאנשים מבוגרים לעשות דברים רבים שקודם לכן חששו לעשות".

בעצם, הסיוע הוא גם למשפחה

כשחושבים על זה רגע, להגיע לגיל זיקנה זו ברכה, מהטעם הפשוט שאם הגענו עד שם, אנחנו חיים חיים ארוכים. אכן, בכל משפחה כמעט מתקבע בשלב זה או אחר דפוס השמירה והטיפול בהורה המבוגר, מי יותר ומי פחות.

לעיתים מדובר בהורה אחד שנותר לבדו, ואפילו אם הוא בריא ועצמאי, בני המשפחה הקרובה דואגים לו פשוט כי הוא לבד. במקרים אחרים מדובר בצורך בזמינות של 24 שעות ביממה. כך או כך, תהה הסיבה אשר תהה, בני המשפחה נמצאים בכוננות מתמדת מצד אחד, ואילו מהצד השני ישנו ההורה המבוגר אשר שואף לחיים עצמאיים ככל הניתן וממש לא מעוניין "להפריע" לילדיו להמשיך במסלול חייהם השגרתי. לפיכך, לחצן סיוע נייד שמספק אמצעי תקשורת לסיוע מיידי במצב חירום, מסייע לשני הצדדים לחוש בטוחים פיזית ונפשית.

לסיכום, שנזכה כולנו לחיים ארוכים, בטוחים וטובים ובעיקר, אולי, שלא נרגיש לבד
.
 

מעוניינים לשמור על יקיריכם 24 שעות ביממה? לחצו כאן!
 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: